Euro NCAP 2009: Pět hvězd pouze se stabilizačním systémem
Nová metodika Euro NCAP má spotřebitelům usnadnit orientaci ve výsledcích a má současně být komplexnějším zhodnocením úrovně bezpečnosti než dosud.
Místo bodového a hvězdičkového hodnocení bezpečnosti dospělých cestujících při čelním a bočním nárazu, které bylo uvedeno v roce 1997, bude od roku 2009 výsledný výrok Euro NCAP komplexním hodnocením, které bude zahrnovat čtyři posuzované oblasti. Konkrétně jde o hodnocení bezpečnosti dospělé posádky, hodnocení bezpečnosti dětí, bezpečnost chodců a konečně nově zavedenou oblast bezpečnostních a asistenčních systémů (v originále Safety Assist). Ta bude zohledňovat přítomnost systémů, které aktivně předcházejí nehodě nebo zmírňují následky nehody.
První sada výsledků získaných podle nové metodiky bude zveřejněna v únoru 2009. Euro NCAP slibuje zveřejňování podrobných výsledků na svých internetových stránkách, aby byla zachována možnost vzájemného porovnání výsledků jednotlivých vozů v jednotlivých oblastech. Jak to bude se vzájemnou porovnatelností nových výsledků s těmi staršími zatím není úplně jasné.
Euro NCAP bude od roku 2009 zveřejňovat také výsledky testů sedadel z hlediska rizika poranění krční páteře při nárazu zezadu (tzv. whiplash-test).
Nejbližší termín zveřejnění výsledků testů Euro NCAP je ohlášen na 26.listopad 2008. Ještě podle dosavadních kritérií budou hodnoceny vozy Alfa Romeo Mito, Dacia Sandero, Ford Ranger, Ford Ka, Ford Fiesta, Honda Accord, Mercedes-Benz Viano, Renault Megane, Opel Insignia, Peugeot 308 CC a Volvo XC60.