Euro NCAP v roce 2011: Nejlepší vozy podle kategorií

Euro NCAP v roce 2011: Nejlepší vozy podle kategorií

 

Nárazových zkoušek Euro NCAP se v loňském roce zúčastnilo 53 automobilů. Nejhůře si vedla Dacia Duster, speciální pochvaly se naopak dočkal Ford Ranger.

Sdružení Euro NCAP shrnulo výsledky automobilů, které se loni zúčastnily jeho nárazových zkoušek, a vybralo podle jednotlivých segmentů ty nejbezpečnější. Jedenáct vozů v roce 2011 získalo v celkovém hodnocení čtyři hvězdy, nejhůře si v testech vedla Dacia Duster, která obdržela jen hvězdičky tři.

Mezi malými SUV si nejlépe vedlo Audi Q3 s celkovým hodnocením 83 % dosažitelného maxima. Q3 byla mezi malými SUV nejlepší i přesto, že by kvůli slabší ochraně chodců v letošním roce podle přísnějšího hodnocení přišlo o pětihvězdičkový výsledek.

V kategorii supermini byl na tom nejlépe Chevrolet Aveo. Předchozí generace tohoto vozu přitom patřila k bezpečnostně nejhorším vozům na trhu.

V segmentu malých rodinných aut zvítězil Ford Focus. Automobil dosáhl v testech Euro NCAP vynikajících výsledků jak v oblasti bezpečnosti cestujících, tak chodců. Pokulhával jen v bezpečnosti při bočním nárazu a v ochraně hlavy dospělých chodců. Euro NCAP navíc vychvaluje jeho pokročilé bezpečnostní asistenty, jako je Active City Stop, Driver Alert Forward Alert a Lane Keeping Aid. Tito pomocníci jsou k Focusu dodáváni za příplatek.

Mercedes třídy B byl nejlepší mezi malými MPV. Tak jako Audi Q3 by však podle letošního přísnějšího hodnocení pět hvězd nedostal. Problémem je jako u SUV se čtyřmi kruhy ve znaku horší ochrana chodců.

Velkým rodinným automobilům vévodilo Volvo V60. Švédské kombi poskytlo dobrou ochranu dospělým i dětským cestujícím. Oblasti nárazu chodců by však potřebovaly vylepšit, a to především pro lepší ochranu hlav dospělých.

Skvěle si v jednotlivých segmentech vedly i Chevrolet Malibu, Mercedes třídy M, Toyota Yaris, Lexus CT 200h, Opel Zafira Tourer a Hyundai ix20. Mezi nejbezpečnější malé rodinné automobily patřil také elektromobil Nissan Leaf.

Euro NCAP 2011: Přehled testů

Sdružení dále upozorňuje na výsledky Fordu Ranger, jediného pick-upu, který se loni nárazových testů Euro NCAP zúčastnil. Automobil se stal vůbec nejlépe hodnoceným pick-upem v historii těchto testů, získal pět hvězd.

Překvapivý byl výsledek čínského Geely Emgrand EC7, které získalo čtyři hvězdy. Čínské automobily přitom v nárazových zkouškách patřily k outsiderům, MPV Landwind CV9 získalo v roce 2010 pouze dvě hvězdy.

V letošním roce dojde k zpřísnění hodnocení nárazových testů Euro NCAP. K zisku pěti hvězdiček budou automobily muset nově získat v kategorii ochrany chodců alespoň 60 % dosažitelného maxima, dosud vozům stačilo v této kategorii získat 40 % maxima.

Spolupracujeme s TipCars.com
Protonové centrum se po několikaletých sporech dohodlo s VZP Protonové centrum se po několikaletých sporech dohodlo s VZP

Soukromá ozařovací klinika Protonové centrum Praha…

Akcie hlavních britských podniků smazaly ztráty z brexitu Akcie hlavních britských podniků smazaly ztráty z brexitu

Akciové trhy v kontinentální Evropě i v Británii dnes…

Investice do rybolovu by v Africe vytvořily až 300 tisíc pracovních míst Investice do rybolovu by v Africe vytvořily až 300 tisíc pracovních míst

Pokud by vlády států na západě Afriky investovaly do…

Sobotka: Cameron udělal chybu, když referendum vypsal Sobotka: Cameron udělal chybu, když referendum vypsal

Pomalá reakce britských politiků na výsledky referenda…

 
Zdroj: Euro NCAP

Štítky Audi Dacia Geely Chevrolet Volvo Duster Focus Statistiky

 






Doporučujeme
Legendy východního bloku: Rychle a zběsile Legendy východního bloku: Rychle a zběsile

Sportovní automobil byl podle mnohých komunistů buržoasní…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Fotogalerie: Festival rychlosti v Goodwoodu 2016 Fotogalerie: Festival rychlosti v Goodwoodu 2016

Uplynulý víkend patřil dalšímu ročníku festivalu…

Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI Test ojetiny: Volkswagen Golf by byl skvělý, nebýt nemocí motorů TSI

Šestá generace Golfu představuje jistotu s dieselem nebo…

 



Autoslevy


Související články
Souboj luxusu: Po prvním čtvrtletí přeskočil Mercedes rivala BMW Souboj luxusu: Po prvním čtvrtletí přeskočil Mercedes rivala BMW

Audi, BMW a Mercedes tvrdě bojují o titul nejprodávanější…

Největší luxusní výrobce v lednu 2016? BMW to není… Největší luxusní výrobce v lednu 2016? BMW to není…

Prodeje v lednu rostly všem třem německým luxusním…

 



 
Legendy východního bloku: Ty nejzajímavější pětidveřové modely

Legendy východního bloku: Ty nejzajímavější pětidveřové modely

Dnes 12:50

Hatchbacky dnes patří mezi nejoblíbenější druhy karoserie. Zatímco na Západě už v sedmdesátých letech byly trendem, na Východě teprve nastupovaly.




Blesk.cz

Cestovky: Češi tváří v tvář teroru ztrácí o Turecko zájem, volí radši Slovensko

Cestovky: Češi tváří v tvář teroru ztrácí o Turecko…

Čím dál tím častější problémy s terorismem v Turecku mají dopad i na české cestovní kanceláře. Oproti…

Všude tam byla spousta krve! Hrůzostrašná svědectví cestujících z tureckého letiště

Všude tam byla spousta krve! Hrůzostrašná svědectví…

Nechtěli nic jiného než cestovat. Jejich výlety se však změnily v holý boj o život. Tito cestující totiž byli ve…

 

iSport.cz

Berdych: Dohrávka v dešti? Už jsem se na trávě napadal dost, ale vyšlo to

Berdych: Dohrávka v dešti? Už jsem se na trávě…

PŘÍMO Z WIMBLEDONU | Dohrával za mírného deště, když už dávno na ostatních dvorcích zastavili provoz. Vítr a…

Největší trefy mezi volnými hráči NHL za 10 let? Mezi elitou je Hašek i Sýkora

Největší trefy mezi volnými hráči NHL za 10 let?…

Už v pátek se otvírá v zámořské NHL trh s volnými hokejisty a i letos obsahuje několik velkých jmen. Rozhodnutí…

 

Reflex.cz

Uprchličtí šmíráci ve sprchách: Sociolog Hampl lže, jak když Rudé právo tisklo

Uprchličtí šmíráci ve sprchách: Sociolog Hampl lže,…

Pan doktor Petr Hampl vymyslel, že si uprchlíci díky nové směrnici ministra pro lidská práva Jiřího Dienstbiera…

Den nezávislosti 2: Kolik klišé se dá narvat do jednoho velkofilmu?

Den nezávislosti 2: Kolik klišé se dá narvat do…

Roland Emmerich byl kdysi dávno braný jako král filmových megalomanů. Kde ostatním stačilo ohrožení města, on…