30.4. 2013 Martin Machala Martin Machala

(Ne)výhodné ojetiny: Ojeté = levnější?

(Ne)výhodné ojetiny: Ojeté = levnější?

Pravidlo, že za ojetý vůz dáte míň peněz, není univerzálně platné. Kdy se jednoznačně vyplatí jít do bazaru? A kdy je výhodnější zaměřit se na nové auto?

Z každé skupiny jsme vybrali několik ilustračních modelů, na nichž si různorodé chování trhu doložíme. Vždy se jedná o nové vs. dva roky staré ojeté auto. Začínáme tipy na novotou vonící modely, které se nízkou cenou na bazarovky nebezpečně dotahují.

FUNGLOVKY

Zájem o nové vozy neustále klesá, prodejci se podbízejí mimořádně nízkými cenami. Není se pak čemu divit, když nastane paradoxní situace – rok dva stará ojetina se prodává za podobné peníze jako funglovka. Nakonec vlastně logická věc. Neustálým zlevňováním se nový vůz dostal do cenové hladiny, na kterou zánovní bazarovka téhož modelu ještě nestačila spadnout. Do této kategorie nejčastěji patří modely na konci životního cyklu. Nebo také auta, která jednoduše drží cenu.

Nissan Note 1.4/65 kW

Na situaci kolem Nissanu Note jsme upozornili v letošním čísle 15 v rubrice Bazar. Dosluhující generace note je ideálním příkladem nového modelu s diskontní cenou. Na první pohled tedy jednoznačná situace. Když nové auto dělí od dva roky staré ojetiny dvacet tisíc, nemělo by být o čem diskutovat. Jenže ono je. K nejlevnějšímu novému note totiž nedostanete klimatizaci ani rádio. Oba prvky sdružuje příplatkový paket Comfort za 33 000 Kč. A to se pak cena nového note vyšplhá až na 252 900 Kč. U inzerátů na bazarový note však často svítí nápis „Klima“ včetně naší ilustrační dva roky staré ojetiny za 199 900 Kč.

Aktuálně zlevněný note tak potvrzuje další známou pravdu – bazarovky si v boji se zlevněnými novinkami pomáhají lepší výbavou.

Nissan Note 1.4/65 kW
Nový 219 900 Kč
Dvouletá ojetina 199 900 Kč
Rozdíl 20 000 Kč

 [600×266]

Peugeot 308 1.6 16V VTi/88 kW

Tady už argumenty o lepší výbavě ojetin blednou. Zážehová šestnáctistovka s výkonem 88 kW se totiž u nové třistaosmičky prodává až od vyšší verze Active a ta už nabídne automatickou klimatizaci, zadní elektrická okna nebo parkovací senzory. To vše za 329 000 Kč… Důvodů ke koupi dva roky starého Peugeotu 308, který se stejným motorem přijde na rovných tři sta tisíc, tak moc nenajdeme.

Peugeot 308 1.6 16V VTi/88 kW
Nový 329 000 Kč
Dvouletá ojetina 300 000 Kč
Rozdíl 29 000 Kč

 [600×311]

Renault Fluence 1.6 16V/81 kW

I v případě Renaultu Fluence to mají lehce ojeté vozy těžké. A nejen z cenových důvodů, kdy za fluence se zážehovou šestnáctistovkou z roku 2011 zaplatíte nějakých dvě stě čtyřicet tisíc. Nedávno se totiž začala prodávat faceliftovaná verze sedanu nižší střední třídy, která proti staršímu modelu viditelně pookřála. Cenu fluence udržel na stále dostatečně atraktivních 264 900 Kč, díky akci „Mnohem více“ se můžete těšit také na velmi slušnou výbavu. Pro bazarovky těžko řešitelná situace.

Renault Fluence 1.6 16V/81 kW
Nový 264 900 Kč
Dvouletá ojetina 240 790 Kč
Rozdíl 24 110 Kč

 [600×322]

Škoda Octavia 1.2 TSI/77 kW

O motoru 1.2 TSI sice v bazarovém oddíle občas píšeme, že se kvůli problematické pověsti na trhu ojetin velkému zájmu netěší, u octavie ale jako by český zákazník na vytahaný rozvodový řetěz občas zapomínal. Pád cen ojetin výrazněji neurychlil ani nástup třetí generace, vybavené navíc novou generací motorů TSI. Stále tak narazíte na inzeráty, ve kterých se dvojková Octavia 1.2 TSI/77 kW prodává kolem 320 000 Kč a výš. Bazarové octavie však mívají na své straně lepší výbavu. U třetí generace si v základní verzi Active musíte za klimatizaci připlatit. Díky akci sice jenom deset tisíc, nelakovaná zrcátka a kliky dveří však Octavia III opustí až od prostřední specifikace Ambition. A ta se už od bazarových cen citelně vzdaluje.

Škoda Octavia 1.2 TSI/77 kW
Nová 364 900 Kč
Dvouletá ojetina 319 000 Kč
Rozdíl 45 900 Kč

 [600×321]

BAZAROVKY

A teď na plochu bazaru! Příkladů, které spojuje raketový cenový sešup, najdeme víc než dost.

V prvé řadě se jedná o drahé, luxusní modely. Ty z milionových výšin padají na zlomek původní hodnoty hlavně kvůli vysoké spotřebě a drahému servisu. Cenu však snižuje i na první pohled malicherný fakt – ojetinu si těžko naspecifi kujete podle svých konkrétních představ. A na to je luxusní klientela háklivá.

Výrazný propad čeká také na modely bojující s pošramocenou pověstí. Pro příklad nemusíme chodit daleko – starší verze motoru 1.2 TSI k vyhledávaným bazarovkám patřit nebude.

Na razantní cenový sestup se musí připravit také majitel sice drahého, ale neprémiového vozu. Třeba Citroën C5 s plnou výbavou a nejlépe šestiválcovou motorizací nemine krutý střet s bazarovou realitou.

Jako ojetiny dávají jednoznačný smysl také delší dobu vyráběné modely, u kterých na agresivní cenovou politiku zatím nedošlo. Na ceně takového zánovního vozu se podepíše i skutečnost, že v bazaru může hned vedle postávat pět šest let stará ojetina, na první pohled však velmi podobně zachovalá. Lehce ojetému autu pak nezbude nic jiného než se svým použitějším kolegům přiblížit.

Mercedes-Benz S 350 CDI/173 kW

Za necelé dva roky propad o víc než šest set tisíc, tříleté ojetiny v prodeji už za polovinu ceny. V případě Mercedesu třídy S se sice pohybujeme v milionových relacích, strmější sešup než u luxusních limuzín však na bazarovém trhu těžko najdete. Příčiny prudkého poklesu jsme už rozebrali – servisní náklady, vyšší spotřeba paliva, velmi omezená možnost individualizace…

Mercedes-Benz S 350 CDI/173 kW
Nový 2 072 730 Kč
Dvouletá ojetina 1 400 000 Kč
Rozdíl 672 730 Kč

 [600×347]

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi/103 kW

A může být ještě větší rozdíl! Pokud nebudete trvat na českém původu Mondea kombi, můžete si dvoulitrové TDCi s výkonem 103 kW a výbavou Titanium koupit už za 339 000 Kč. Rozdíl proti novému se stejnou motorizací a velmi podobnou výbavou skoro tři sta tisíc! Po necelých dvou letech provozu! Velice zajímavá nabídka… Však taky fordy patří k nejžádanějším ojetinám!

Ford Mondeo kombi 2.0 TDCi/103 kW
Nový 629 990 Kč
Dvouletá ojetina 399 000 Kč
Rozdíl 230 990 Kč

 [600×289]

Renault Grand Espace 2.0 dCi 16V/110 kW

Naprostý rekordman. Za gigantický propad hodnoty může více faktů. Jeden jsme zmínili v úvodu – delší dobu vyráběný model vytváří na ploše konkurenční prostředí ojetin blízkých si vzhledem a třeba i mírou opotřebení, ale už ne věkem. U Renaultu Espace však do hry vstupují také zkazky o velmi vrtošivé spolehlivosti.

Renault Grand Espace 2.0 dCi 16V/110 kW
Nová 844 900 Kč
Dvouletá ojetina 379 000 Kč
Rozdíl 465 900 Kč

 [600×322]

Škoda Yeti 1.2 TSI/77 kW

Yeti se sice mezi brutalisty typu Renaultu Espace neřadí, u škodováckého SUV se však rozporuplná pověst dvanáctistovky TSI projevuje víc než u octavie. A to yetimu jako novému vozu chybějí argumenty v podobě modernější jednotky, jaké může poskytnout octavia… Možná trochu překvapivá, ale každopádně bazarová realita – zatímco dvojková octavia drží cenu i se starší verzí TSI, yeti padá a padá…

Škoda Yeti 1.2 TSI/77 kW
Nový 349 900 Kč
Dvouletá ojetina 269 000 Kč
Rozdíl 80 900 Kč

 [600×332]

Spolupracujeme s TipCars.com
Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty Kyjev chce omezit používání ruštiny v televizi, zavádí jazykové kvóty

Ukrajinský parlament dnes přijal zákon, podle kterého…

Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma Český zdravotnický projekt zrozený v Brazílii poprvé uspěl doma

Oborová zdravotní pojišťovna začala podporovat…

Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí Komentář Martina Lobotky: Rozpočet 2018 aneb Jiný rok, stejný marasmus. Takhle se firma neřídí

Známe první obrysy rozpočtu na rok 2018, přičemž se žádná…

 

Štítky Svět motorů Bazar

 

Přidat názorDiskuse: (Ne)výhodné ojetiny: Ojeté = levnější?







Doporučujeme
Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně! Špatné držení volantu vás může přijít draho. Podívejte se, jak je to správně!

Správné držení volantu je pro bezpečné řízení automobilu…

Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu? Vodík kontra akumulátor: Proč je vodík na ústupu?

Ještě před deseti lety byl vodík coby palivo v kurzu.…

 

AutoRevue
Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R Škoda chystá sportovní elektromobil odkazující na slavný model 110 R

Hodně nenápadně potvrdila mladoboleslavská automobilka…

25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte… 25 aut z dílny Italdesign, která na silnici rozhodně nepotkáte…

Letos tomu je 50 let, kdy se Giorgetto Giugiaro rozhodl…

 






 
Závodní „Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

„Ford Focus“ s technikou Nissanu GT-R míří na Pikes Peak. Může vyhrát?

Dnes 18:50

Speciál pro slavný americký závod do vrchu Pikes Peak sice vypadá jako Ford Focus, avšak techniku má odjinud. Víte, odkud?




Blesk.cz

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí druhého potomka

Klára Vytisková to má za pár: V červnu porodí…

Ta to má opravdu za pár. Na udílení cen Anděl 2016 se ukázala zpěvačka Klára Vytisková (31), která je podruhé…

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací: Hrozí to už brzy

Bude televize jen za peníze? Šéf Radiokomunikací:…

Česku hrozí, že po roce 2020 přijde o bezplatný pozemní příjem televizního vysílání. Stane se tak, pokud…

 

iSport.cz

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Rekord po 29 letech! V Turnově zářil dálkař Juška a vrhači

Po dlouhých 29 letech padl národní rekord ve skoku do dálky. Radek Juška skočil na Memoriálu Ludvíka Daňka…

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány. Stramaccioni je zajímavý tah

Ujfaluši: Asistent ve Spartě? Mám jiné plány.…

Fotbalová Sparta projde během letní přestávky velkými změnami. Kádru se ujme italský kouč Andrea Stramaccioni a…

 

Reflex.cz

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo jen špinavá stoka pod Vesuvem?

Lesk a bída Neapole: Krásné město plné památek nebo…

Kdo viděl Neapol, nemůže být nikdy smutný! Tak zvolal v euforii nad krásami Neapole německý básník Goethe. Na…

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Svoboda projevu i po projevu musí platit i pro Miloše Zemana

Rozhodně nejsem příznivcem Miloše Zemana a dnešního Hradu vůbec, nicméně mne negativně zaujal včerejší TV výrok…