Minulý týden zahynul při havárii vozu Tesla 48letý německý řidič poté, co vůz narazil do bariéry. Následně auto skončilo v plamenech. Spekuluje se, že jejich původcem mohou být lithium-iontové baterie.
hasit čím?
pokud vím, hasiči Tesly vůbec nehasí a nechají je vyhořet, ono to totiž hodně prská a opravdu nedoporučuji hasit něco v čem je obsažen Fluor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To co hoří je hlavně baterka, ........ když je nabitá a mechanicky ji poškodíš.
[odkaz]
Nevěřil jsem a tak jsme to se synem vyzkoušeli na dovoře s kladívkem a samsungovou baterkou do mobilu. Lítaly z toho tehdy metrové plameny.
Hele rovnítko, hliník hoří dobře, hořčík mnohem lépe ale lithium kamaráde, to je OHŇOSTROJ. A fluor, je-li na vzduchu takto kvalitně rozprašován, je ta nejagresivnělší leptavá substance na světě, sežere i sklo.
A jestli se domníváš že v lithiových bateriích není obsažen fluor tak se hodně mýlíš.
Pochybuji o tom, že vznětový motor na zemní plyn nebude pojištěn pro některé režimy chodu zapalovacíma svíčkama. A potom se můžeme hádat do zblbnutí, jestli tomu ještě říkat diesel.
Kdesi na inom serveri je jeden fanatický zastánca elektromobilov a Tesla je jeho modlou. Tento článok by si mal prečítať...
Bezpečnosť benzínových a naftových motorov, dokonca aj tých na LPG a CNG. Požiare vznikajú málokedy a ak, tak sú uhasiteľné. Elektromobily? Nie je ojedinelé, že pri havárii horia. Aj R.Hammond v The Grand Tour zrušil jeden Rimac a ten začal horieť. Vraj riziko požiaru trvalo ešte týždeň po uhasení...