Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nehoda špatně opraveného auta: Když dva dělají totéž…

Jaký vliv může mít rozdílně uskutečněná oprava vozidla po vcelku běžné havárii, ukázala nedávno mladoboleslavská automobilka Škoda. Výsledek je minimálně překvapivý.
Zpět na článek
29. 11. 2013 08:13
28. 11. 2013 11:35
28. 11. 2013 13:39
28. 11. 2013 14:38
28. 11. 2013 11:53
28. 11. 2013 12:12
28. 11. 2013 12:23
28. 11. 2013 12:30
28. 11. 2013 18:28
28. 11. 2013 13:50
28. 11. 2013 18:23
Avatar - www.skodaoctavia.cz
28. 11. 2013 11:28
Vtipné
Tak to je docela dobrý vtip, oni to auto schválně špatně opravili a to má mít nějakou vypovídající hodnotu?
Rozbalit vlákno
1
29. 11. 2013 08:13
Re: Vtipné
Dobrá blbost, že? >:D
Avatar - zobak
28. 11. 2013 11:35
Levná reklama
Hezká reklama na značkový servis, ale moje zkušenost je jiná! Při korozi pátejch dveří u 3 leté oktávie jsem doufal ve výměnu tohoto špatného materiálu na záruku. Experti posoudili,že výměna není nutná, auto týden v servisu. Něčím to přebrousili a zamaskovali,teď mám na sluníčku krásné škrábance! Prý odborně udělané! Jděte do pr. se značkovým servisem! :no:
Rozbalit vlákno
18
28. 11. 2013 12:55
Re: Levná reklama
Asi tak :yes: >:D Hlavně v těch autorizovanejch servisech nedělaj žádný "nadmechanici" jsou to normální automechanici. Často lidé, kteří to pak dělají po odpolednách a víkendech sami v garážích.
Avatar - zobak
28. 11. 2013 13:39
Re: Levná reklama
Právě to je ono! Po odpoledních hodinách dělají v garážích a z práce si přinesou můj zaplacenej olej a k lepšímu ještě vymění nějakej ten díl! Byl jsem na výměně oleje po dvou letech provozu a značkový servis mi nedovolil podívat se na dílnu kde bylo moje auto u kterého se měl měnit olej! Při prohlídce doma jsem zjistil, že v motoru mám černej olej jako bota! Mám takevé podezření, že můj zaplacenej olej si vzal mechanik domů, mě odsál olej longlife na kterém jsem měl najeto 12000km a nalil vyjetou šmakuládu ze svojí garáže! Takhle bych to tipoval já,že se tak děje! Ale třeba máte se značkovým servisem lepší zkušenosti? :-(
28. 11. 2013 14:04
Re: Levná reklama
nemá cenu řešit rozdílnost kvalit servisů, podvodníci jsou všude, když nad nimi člověk nestojí a nekouká - horší jsou důsledky. já v autě vozím rodinu a když si koupím takovouhle ojetinu, tak mi nad tím vstávají chlupy na rukou...co se mžůe stát...
28. 11. 2013 14:17
Re: Levná reklama
to je vždycky risk. ale zamaskujou i totálku i zaplavený auto a nic nepoznáš. narazil jsem i na svařeninu ze dvou různejch aut.
28. 11. 2013 14:07
Re: Levná reklama
po 10ti minutách v motoru nepoznáš nový olej od vyjetého. Jedině rozborem. jakej by si chtěl mít olej v motoru? růžovej?
Avatar - zobak
28. 11. 2013 14:38
Re: Levná reklama
Než jsem tam jel, nebyl na měrce ani znát kde je! Castrol Longlife je zelenej a v motoru kterej měl v té době natočeno pouze 12000km od koupi vozu byl skutečně zelenej! Po výměně už jen ta černá špína! Rozbor byl drahej,tak jsem si nechal pro jistotu vyměnit olej u známého znova! A raději nebudu ani psát kolik mě to v tom značkovém servisu stálo! Lepší ty prachy hodit do *! :-(
28. 11. 2013 14:51
Re: Levná reklama
jen konstatuji, že po 10 minutách běhu motoru nepoznáš novej olej od starýho, bez rozboru. Navíc dnešní oleje při slušném zacházení vydrží opravdu hodně, problém bych viděl spíš v olejových filtrech. Přijde mi, že jsou čím dál menší a ucpou se mnohem dřív, než v předepsaném intervalu výměny oleje. Proto raději jednou nebo za životnost oleje vyměním filtr, je to hoďka práce a pár korun. A vyměnit to všechno, ani to nestojí za cestu do servisu.
Nevím tedy jaké sazby měl autorizovaný servis, ale výměna oleje + filtru je záležitost na hodinu. Pokud sis olej i filtr přinesl, měl bys platit jen práci.
28. 11. 2013 23:48
Re: Levná reklama
no tím bych si tak nebyl jistej..novej vypadá i po pár desítkách km líp než starej..to se zase pozná
29. 11. 2013 08:27
Re: Levná reklama
Dnešní nejlepší longlife oleje vydrží opravdu hodně. Není ale na trhu olej, který by vydržel víc jak 20 000 km bez toho aby nezačal degradovat. I ten nejlepší olej prostě po 20000 začne ztrácet svoje mazací schopnosti. Na 30000 z toho vypustíš jen kaši. Bavil jsem se s technikem od Castrol a ten mi doporučoval, že jestli chci aby mi motor vydržel ať měním nejpozději na 20000 km ideálně na 15000 km.
29. 11. 2013 10:29
Re: Levná reklama
No bodejť a úplně nejraději by výrobce byl, kdybys ho vyměňoval po 5tisících.
Třeba u low saps olejů pro dieselové motory není problém to, že by nevydržely 30tkm a nezachovaly si většinu svých vlastností, problém je ten, že je ředí nafta. A pokud v olejovém okruhu minimálně jednou za dobu jeho životnosti vyměníš filtr (lépe 2x), pak na něj klidně dáš 30tkm a motoru nijak neuškodíš...
29. 11. 2013 11:14
Re: Levná reklama
Vtip je v tom, že tam vůbec neleju Castrol. Bavil jsem se s tím člověkem úplně nezávazně nechtěl jsem od něj nic kupovat. Navíc jsem si tenhle fakt potvrdil z víc stran a to prosím od fundovaných lidí ne z diskuze na ACZ. Čili já si budu dál měnit olej po 15 tis, protože chci aby mi to auto ještě nějakou dobu jezdilo.

tady o tom třeba hezky píšou.

[odkaz]
29. 11. 2013 11:47
Re: Levná reklama
já neříkám, že ti to uškodí. Taky neměním po 30 tisících. Já mám též dobré zdroje (VŠCHT), závěr je ten, že kvalitu oleje víc zhoršuje to, co se do něj dostává (nafta), případně to, že olejový filtr jej dobře nečistí...
To co jsi poslal je hezké, ale jak píší, jedná se o abrazivní opotřebení, a říci, že bylo způsobeno vyčerpáním aditiv v oleji je hodně krátkozraké. Abraziva by běl právě filtrovat dobře funkční olejový filtr.
Navíc u low saps olejů, určených pro vozy s filtry částic je větším problémem to, že se do oleje dostává nafta.
Výměnou oleje nic nezkazíš, ale třeba tím, že olejový filtr vyměníš ještě třeba v polovině životnosti oleje získáš daleko víc.
29. 11. 2013 13:16
Re: Levná reklama
Beru, že v dieselu je olej namáhanější, ale já nemluvím jen o naftových motorech, ale všeobecně tj. včetně benzínových. Máš pravdu, že abrazivní nečistoty by měl odchytat filtr, ale ten je právě už po 30 tis km ***jak jetel. Vůbec trestuhodná prasečina je u novýho auta nařídit první výměnu oleje až po 30 tis km. Ve chvíli kdy se ten motor teprv zabíhá a produkuje při tom největší množství různých špon a otěrek za celou dobu své životnosti je trestuhodná nedbalost nechat tohle abrazivo pracovat v motoru takovou dobu. Nebudu měnit jen filtr. To už vyměním zrovna i ten olej. To mě těch pár stovek navíc nezabije.
29. 11. 2013 15:06
Re: Levná reklama
Jasně, automobilka z těchto intervalů pak počítá provozní náklady. Ale naštěstí je počítají v cenách autorizovaného servisu a za jejich cenu si ten olej včetně filtru můžeš vyměnit i třikrát, takže je lepší vyměnit častěji a levněji a nákladech je to totožné, jako když jednou za 30 tis. vyměníš v autorizáku. Ale jinak u nás služebáky mění v předepsaných intervalech a některé mají za tři roky najeto třeba 180-200tis. a z hlediska provozních vlastností mohu říct, že nepozoruji, že by se to na nich nějak podepsalo. Až na drobné odchylky jsou to diesely různých počtů válců a objemů, několika značek... To, že olej nevydrží 30tkm beru jako "prohlášení" olejářské lobby. vždyť oleje 0W30 nebo i 5W30 snad ani nemohou ztrácet viskozitu ... >:D a syntetické 5W40 či 0W40 si dnes umí své vlastnosti udržet velmi slušně.
jinak výměna filtru jsou dvě kila, výměna včetně oleje je i víc než tisíc korun. Olej ve friťáku taky nevyměníš po každým smažení....
28. 11. 2013 18:48
Re: Levná reklama
long life je vůbec hovadina tam dávat....
29. 11. 2013 08:28
Re: Levná reklama
Reklamní tahák na lidi.
29. 11. 2013 08:22
Re: Levná reklama
Asi to nebude pravidlem, ale vůbec bych se nedivil, kdyby to někde takhle fungovalo. Respektive olej ti vůbec nevymění jen naúčtují. Nehledě na to, že originál náhradní díly, který se na tom autě mění jsou třeba taky původem Auto Kelly. Znám taky případy, kdy si dáš auto do autorizovanýho servisu a ten má smluvní garážníky, který pro ně dělaj drobný opravy (olej, destičky, spojky atd) eventuelně specializovaný opravy (např karosářský, lakýrnický) Takže dávat auto do autorizovanýho servisu mě přijde jako bohapustý vyhazování peněz. Mít nový auto jezdím tam s tím maximálně na olej kvůli záruce a to bych si ho stejně pro jistotu jednou za 15 tis nechal vždycky vyměnit někde jinde, abych věděl, že je tam čerstvej.
Avatar - DaewooMaster
29. 11. 2013 10:08
Re: Levná reklama
Musím souhlasit. Taky jsme kdysi jezdil do značkového autosalonu/servisu Daewrolet, než ta firma přestala moji značku prodávat (Daewrolety prodávali/servisovali spolu s Fiaty a Lanciema), před pár lety dostali nápad, že místo Chevroletu budou prodávat Alfy Romeo. No a loni jsem zjistil, že v neznačkovém servisu, který je na dohled od tohohle "značkového", je moje auto vedeno pod hlavičkou toho autosalonu s dlouhou servisní historií. Takže jsem začal po letech jezdit do stejného servisu jako dřív, jen to teď nechávám před správnými vraty a je to o dost levnější. ;-\
28. 11. 2013 11:53
je to naschval
"Čeká je totiž boční bariérová zkouška podle předpisu EHK OSN 95. Pouze nárazová rychlost bude snížena na 30 km/h."

Pri celnom naraze uz oficialna oprava neexistuje - auto ide do srotu.
Pri bocnom do 30kmh sa zdeformuju iba tie krycie plechy. Vystuze podbehov a A,B,C stlipiky ostanu neprousene. To je jediny pripad, ked este existuje originalna oprava. Pri rychlosti 50kmh uz neexistuje (jedine tak komplet nova karoseria) a auto musi zase do srotu.

Potom pri tom druhum naraze sa uvolnili iba tie krycie plechy pri neoriginalnej oprave, co nema takmer ziadny vplyv na bezpecnost, dovolim si tvrdit. Na to sluzia vystuze a tie sa v originale neopravuju - pokial viem. Takze pri neoriginalnej oprave sa nic nedeje a u horsich predchadzajucich nehod nie je s cim porovanavat, lebo originlana oprava neexistuje.
Rozbalit vlákno
0
28. 11. 2013 12:12
Takuto trapnost
by som cakal uprimne skor od hnujdaj, ci kia..
Rozbalit vlákno
2
28. 11. 2013 14:09
Re: Takuto trapnost
no tam musíš jezdit do autorizáku po celou dobu záruky, tak nemají důvod se zviditelňovat....
Avatar - vabis
28. 11. 2013 12:23
štempl vs. um
Otázku nelze rozdělit na autorizovaný vs. neautorizovaný servis. Ale spíš na dobře provedenou práci vs. špatně provedenou práci. Co u koho platí, to je zcela individuální! Servisní data jsou na většinu běžných aut celkem k dispozici, je pouze na mechanikovi, zda je zohlední a chce (umí) udělat svoji práci pořádně (trend je nahrubo polepit Starlajny a zbavit se toho jako funglovky).

Nevím jak u Škody, ale třeba u Mercedesu (Moravia Sever) v autorizovaném servisu od sebe pracovníci neumí rozlišit ani S vs E klasse !!! O obecných technických znalostech či ochotě už škoda mluvit. Takže výsledek neautorizovaného, ba i přímo garážového může být lepší dokonce v násobcích. Je to pouze o tom, kdo Vám chce pomoct a kdo má zájem a umí svoji práci udělat pořádně.

Stejně jako autorizovaný RT Torax v Ostravě měl za plotem x-rozstřelených aut, které jsem za pár týdnů viděl v inzerci pod jejich hlavičkou s velkým nápisem NEBOURÁNO. Problém může být max s hliníkovými kastlemi, které se opravují formou „protézy“ a každý to bohužel neumí. Jinak to o štemplu a autorizaci bohužel dneska vůbec není. Spíš o referencích od těch, co se opravdu vyznají a vy se na ně odkážete, tam je záruka snad největší.
Rozbalit vlákno
0
28. 11. 2013 12:30
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
1
28. 11. 2013 18:28
Re: traposina
No ono je to jednoducho fakt, že sa to jednoducho ináč seriózne spraviť nedá .... a vzhľadom na použitie vysokopevných ocelí s meniteľnou hrúbkou je každá oprava bez výmeny problematická. O plastoch ani nehovorím ...

Samozrejme je to marketign Škody, ale myslím, že správnym smerom, lebo väčšinu majiteľov nezaujíma ako ja na tom auto reálne technicky, ale ako vyzerá ....
Avatar - Vaeden
28. 11. 2013 13:50
šašci
Problém všech autorizovanejch servisů je ten, že ty mechanici nejsou zaplacený a utečou.. potom tam zbydnou ty vemena co nic neuměj...

Pokud na to má Venca z vesnice vercajk tak to dokáže udělat líp... a ne jak ty buzny co si honěj hodiny...
Rozbalit vlákno
1
28. 11. 2013 18:23
Re: šašci
No u všetkých určite nie .... ale je pravda, že je dosť veľa značkových servisov o ničom ....
28. 11. 2013 18:21
Základ je dobrý servis .... a je jedno aký je ...
Ja neriešim či je môj servis lacný, alebo drahý ... ale či je kvalitný ....

Momentálne som spokojný v mojom značkovom a nemienim to meniť ani po uplynutí záruky.

Ak sa niečo urobí kvalitne, tak zásadné rozdiely v cenách práce nemôžu byť .... skôr v meteriáloch - hlavne v olejoch ak má servis nejakého zmluvného partnera. Ale to platí i pre neznačkových ....

Samozrejme to všetko platí, ak sú bločky ... ak nie ... tak je to lacnejšie ... ale majiteľ si za to zodpovedá a ak mu napr. jeho auto nezabrzdí a on niekoho zabije pre technickú chybu ... tak má smolu ... k takej "oprave" sa už nik neprihlási a ostane to na majiteľovi .... čo málokoho napadne ...
Rozbalit vlákno
0
28. 11. 2013 18:54
něco na tom bude
Mě vzali octavii před 4 lety na zadek, docela brutálně to do mě nějaký jouda poslal. Opravoval to garážista, jakožto smluvní servis pojišťovny a docela to zvoral kde to šlo. lake byl odlišný a hrudkový. Co mě ale překvapilo, že když do mě pak asi za dva roky lehce drcla paní s fabii, tak se ustřihnul šroub, který držel jednu stranu konstrukce tažného zařízení. Když jsem sundal nárazník, tak jsem se nestačil divit, všechno to tam bylo zmuchlaný, poničený, ještě z té původní bouračky.

Na druhou stranu já jsem se vrátil z neautorizovaného do autorizovaného servisu a musím říct, že jsem tam spokojený. Jenže on je to podle mě jediný slušný servis široko daleko, protože za ty roky se tam postahovali i lidé z okolních autorizáků, protože je fakt, že tady člověk platí méně a jsou tam fakt strašně šikovný. Takže teď se díky tomu množství lidí čeká 3 týdny na prohlídku, než se udělá místo. Je fakt, že tam za prohlídku platím asi 2500-3000 a kamarád u stejného auta v druhém autorizovaném servisu škoda 5000-6000. Ale mě udělali všechno, jemu ne, to jsme pak kontrolovali. Zaplatil víc a ani mu neošetřili brzdy...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Jenik3
28. 11. 2013 21:47
ne/autorizovany servis
Ahoj,
moje zkusenost je takova, ze poskozena hlava motoru byla vycislena v autorizovanem servisu na castku 50.000Kc = vymena stara za novou. Auto stare 12 let.
Nesel jsem do toho, pochopitelne, a odvezl jsem auto do "sveho" neautorizovaneho servisu. Tam se na to podivali a rekli, ze to opravit pujde. Mohlo to byt pry horsi. Specializovany servis si rekl 7.000 za opravu hlavy a celkem to stalo asi 13.000.
Na svuj servis, kam jezdim nedam dopustit. Chovani skvele a pristup lidsky a selsky rozum na prvnim miste.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pepevyskoc
4. 12. 2013 16:22
neautorizovaný, standardizovaný autoservis
Já můžu doporučit (ne)autorizované autoservisy ze sítí typu Bosch Car Service či Q-SERVICE. Musí splňovat určitá kritéria co se týče dílenského vybavení, používaných dílu, zázemí servisu..; mechanici dostávají různá školení, servisy využívají software pro kalkulaci zakázky, tudíž její cenu přesně stanoví dle normohodin výrobce jako autorizovaný servis, jenže za mnohem méně, než autorizovaný servis, přitom leckdy kvalitněji... ;-)
Rozbalit vlákno
0