ano... mercedesy su najkrajsie spomedzi vsetkych nemeckych vyrobcov, ktorych beriete do uvahy, lebo o ostatnych ste nieco zapoculi len obcas niekde mimo vasho sveta >:D
Samozřejmě Porscháky jsou ještě krásnější, ale jak jsi řekl, ty jsou z říše snů. >:D I se základní Carrerou se jde s výbavou lehce přehoupnout přes cenovku 4 000 000 Kč. >:D
he, ked ja som to myslel skor tak, ze su aj nenemecke auta >:D mne sa viac pacia alfy, peugeoty, renaulty, citroeny, hondy a toyoty... aj ked jasneze nie vsetky modely, ale v kazdej kategorii by som si nasiel nieco ine asi nez nemca. a ked uz nemecke, tak potom nieco sportove, teda bmw, alebo ked velke, tak audi. nad mercedesom by som nikdy ani neuvazoval, lebo podla mna v nicom nejako extra uz nevynikaju. jasneze s-kovy model je unikatny a prepchaty tehcnologiami, ale inak nic zvlastne pre mna. a vzhladovo uz vobec... viacere sa mi vyslovene nepacia... napr. e-cko je cele take divne. a-cko nema podla mna dobre proporcie a ani mi to nepripada ako mercedes... iba to ma hviezdu vpredu. kludne to mohla byt aj kia...
Niekomu sa páčia blondíny, inému tmavovlásky. Niekto rád baculky, iný chudé baby. U áut je to podobné. Vec vkusu. Mercedes je u nás považovaný ako auto pre dôchodcov, ale nové Áčko je super. Bral by som ho hneď :yes:
Zamerali sa aj na mladých (A), rodiny (B). BMW je dosť tvrdé a koncepcia zadného náhonu nemusí vyhovovať každému. Audi je iba drahší volkswagen.
...po čem Němci opravdu touží. Mercedes to je ta značka po které většina řidičů na západ od Rozvadova opravdu prahne. A A-Klasse konečně dala tu možnost splnit si ten sen více lidem. Tahle nová je konečně krásným a atraktivním vozem :yes:
Je pravda, že Mercedesy se v práci nefasují. A toužit po nějakém služebáku by asi nebylo moc normální. Dřív jsem nechápal, proč Mercedes nejde do fleetů a teď už mně to trochu dochází. Srazilo by ho to někam na úroveň Audi.
Tvou "logikou" už chápu, proč stále více lidí dává přednost BMW/AUDI před MB, kdo by chtěl MB s puncem značky typické pro taxikáře? Jak často v práci fasují zaměstnanci Audiny, nebo Baworáky nevím přesně, ale že ke mně jezdí kdejaký zaměstnanec dodavatelů v MB s hvězdou na kapotě (Sprinter, Vito) to vidím denně.
Ale Winovo třícipé ego jsi tím potěšil rozhodně. ;-) >:-[]
On se ten článek pod kterým píšeme týká čtenářů AutoBildu, nikoli AutoTipu. ;-)
Už si někdy viděl dodávku, valník, sanitku, pohřebák, zametací vůz, nebo popelářské auto s logem Audi, nebo BMW na masce/kapotě? S "prémiovou" třícipou hvězdou nic nenormálního... :*)
...záVWidíte...? :-)
PS: Počkejte až si tuhle "mezeru" uvědomí Ferdinand - OKAMŽITĚ koupí (minimálně jednoho) výrobce, dodávek, valníků, sanitek, pohřebáků, zametacích nebo popelářských vozů... ;-)
Právě, že nemusí, koncern na to má jiné neprémiové značky, což je mnohem racionálnější řešení, než cpát stejné logo na SLS i kukavůz, nebo rovnou "***cuc"... 8-s >:-[]
Jedno to rozhodně není, která jiná prémiová značka to dělá podobně neomaleně (užitkové vozy s prémiovým logem) Podle tebe to samozřejmě jedno je, protože to tak nemá koncern, ale MB, kdyby to měl naopak pouze koncern/Audi, budeš to považovat za něco zcela nepřípustného... :*);-)
No to je PŘESNĚ ONO :yes::-)
Na tom přece NENí NIC "neomaleného"!!!! ;-)
Váš oblíbený koncern vyrábí nákladní auta stejně jako jako MB - že je prodává pod jiným názvem je přece ÚPLNĚ JEDNO :-)
Tak znovu - je to (přece) ÚPLNĚ JEDNO!!! :-)
PS: Vás ten marketing snad opravdu DOSTAL ;-)
PPS: Znám jednu docela "chic" značku, co pod svým jménem vyrábí (letecké) motory... :-)
Třeba se prémiovost u Mercedesu pozná dle auta a ne dle znaku na kapotě. A o síle Mercedesu svědčí i fakt, že se nebojí dát hvězdu i na autobus nebo popelářské auto. Jsou si vědomi, že o prémiovosti svých aut už nikoho přesvědčovat nemusí.
Tak tímto způsobem argumentace uděláš snadno z komára vola a naopak, Autobus je v podstatě velkokapacitní osobní vozidlo, které může být i poměrně luxusní, tam problém nevidím (viz např. i Volvo).
Prodeje Audi/BMW stoupají, prodeje MB naopak klesají, zřejmě to bude tím odmítáním firemní klientely u MB, za účelem udržení vyšší úrovně MB v ránci D3. >:-[] (jen jsem si trochu rýpnul ;-) )
[odkaz]
Souhlas, myslím, že zrovna v Česku toto neomalené zacházení s třícípou hvězdou MB docela škodí, každý potká daleko víc popelářských vozů, Sprinterů a kamionů s hvězdou na čumáku než skutečně prémiových zástupců jako S-Klasse a to určitě prémiovosti značky u nás hodně ubližuje. Jiné to asi bude v Německu, kde je síla tradice daleko větší a nevadí to.
Když píšeš o tom koncernu. Pro majitele jistých supersportů taky nemusí být přijemný pocit, když vidí zemědělský stroj stejné značky orat zahnojené pole >:-[]
Tato statistika o tzv. privátních prodejích v poměrech Německa vypovídá o tom, kolik aut si koupili důchodci, nezaměstnaní a pár zoufalců co nenašlo jinou cestu. Firmy běžně optimalizují (rozuměj snižují) své daně mimo jiné i nákupem aut pro své zaměstnance každé tři roky (není zde potřeba žádný pracovní důvod/využití). Takže tvá statistika potvrzuje pouze jedinou nicméně dávno známou pravdu, MB je velmi oblíbená značka především u důchodců. >:-[]
Jj, je to tak, třeba taková B-Klasse byla dosud doslova trhákem německých důchodců. Vzhledem k líbivému designu a ještě o něco nižší ceně ji u dědoušků asi vystřídá nová A-Klasse.
No tak "komunita německých důchodců" sice bude o HODNĚ "zajímavější" než lidé v produktivním věku v Česku, Slovensku a Maďarsku dohromady, ale o ty mi NEšlo.. ;-)
..šlo mi o miliony "normálně pracujících" (zaměstnanců) pro které je Mercedes "normální" alternativou - a Mercedes A skvělou novou alternativou ke (už přece jen poněkud "okoukanému") GOLFu (a jeho "VWariacím" s logem Seat nebo audi :-)
No a co ??? Pochybuji, že A-čko bude lovené většinově důchodci, ale klišé mají tuhý kořínek... Apropo, jsou snad peníze německých důchodců nějak jiné než peníze třicátníků ??? A kolik Ti je, že tady mrskáš "dědoušky", ještě zahraničními ???
Ale "upozornění" že u soukromých prodejů je to trochu JINÉ než u "fleetových" nebo firemních vůbec JE "zajímavé"
PS: A popravdě že HODNĚ koncernoVWých prodejů dělají právě vozy firemní - to přece VŠICHNI VÍME ;-)
Případné generační (nebo jakékoli podobné) sortování má stejný "smysl" jako sortování na firemní a privátní zákazníky, je snad skupina firemních, nebo naopak privátních, zákazníků méněcennějších, než druhá? Právě tímhle sortováním celá diskuse na toto téma začala a rozhodně tady ne poprvé a ani naposledy... ;-)
Sortovat tu začal pogo:
"Je pravda, že Mercedesy se v práci nefasují." - odkdy se v Německu nefasují MB a Audi/BMW naopak ano?
"A toužit po nějakém služebáku by asi nebylo moc normální ." - další blábol, proč ne? Když má doma zrovna něco staršího, lacinějšího, tak může být velmi natěšený třeba i na nového Golfa, nemluvě o Audi apod.).
"Dřív jsem nechápal, proč Mercedes nejde do fleetů a teď už mně to trochu dochází. Srazilo by ho to někam na úroveň Audi." - Tak to už je úplný nesmyls, myslíš si snad, že když nějaký německý podnikatel zavolá do MB, že má zájem o fleet, řeknou mu, promiňte, ale nejde to, to by nás srazilo někam na úroveň Audi, což si nemůžeme dovolit. >:D
Nehledě na to, že tady jasně sortuje zákazníky na firemní - měnecenné, srážející image firmy dolů a na ty privátní - hodnotnější, kteří naopak image firmy zvedají..., což je zcela objektivně nepodložená, zobecněná a omezená hloupost... ;-)
Tak to "sortování" smysl z vícero důvodů samozřejmě má, ač se to třeba Tobě nezdá. Pokud se o "kategoriiích" začne hovořit jazykem a stylem, jaký zvolil kolega v onom příspěvku, malinko to dostane jiný nádech, ale v podstatě je správná kategorizace dokonce nezbytně nutná...
Racionální "sortování" mít smysl samořejmě může, ovšem ne tak jednoduchýn způsobem (černobíle) jakým to tu předvedl pogo, který rozdělil firemní a privátní zákazníky na dvě skupiny tak, že jedna image firny zvyšuje a druhá naopak snižuje..., to je do nebe volající nesmysl.
Vůbec představa, že si firma obecně vybírá koncové zákazníky především z privátního sektoru a těm z firemního se naopak (v zájmu image značky) vyhýbá, je mírně řečeno dětinská.
Proč si se tedy stejným způsobem neptal i poga, zda jsou privátní peníze jiné, než ty firemní? ;-)
Pokud mne zrak neklame, pogo použil k upřesnění tabulku privátních prodejů a jednou krátkou větou se o 8-mi slovech ( z toho 4 jednoslabičné typu ho, to, na...) otřel o Audi, respektive o jeho renomé. K žádným jiným "dehonestacím" z jeho strany nedošlo, a pokud to vezmeš teda z hlediska možného konfrontačního, tak Ham měl pooodstatně větší grády ;-) ...
A z řádek od poga mi teda nepřišlo, že by cíleně stavěl jednu kategorii proti druhé, nota bene s cílem jedné se vysmát ...
Jak jsem uvedl níže, pogo do protikladu nic nestavěl ( formulace o Audi je dle mne věc sympatií ke značce ), nekategorizoval kupce tvořící čísla v oné statistice, uvedl z čeho a proč vychází a pokud vím, víc nepsal...
Ptal jsem se, protože Hamova kategorizace těch čísel byla ironická až trochu vzhledem ke stylu kategorizace povýšená ...
Nepíšu o příspěvku poga kde postl německou statiskiku, ale o jeho velmi zjednodušeném příspěvku ještě před tím, který jsem podrobně (větu po větě s jednotlivými komentáři) rozebral v 00:24 a na který zatím nikdo (raději) nezareagoval...
Tady nejde o sortování. Jde jen o to, že privátní zákazník si koupí, co sám chce. Pokud auto dostaneš od firmy, tak je výběr často omezen. Proto sem to dal do článku a autech po kterých Němci touží. A dle té ankety a privátních prodejů mě napadlo, že to asi bude Mercedes. Proti Audi nic nemám (rád vzpomínám na krásné bohužel jen 3 měsíce, které jsem tam mohl strávit), jen jsem si trochu rýpnul. :-)
Aha, tak to pardon, působilo to jiným dojmem...To, že klientela MB byla věkově výše ovlivňovalo vícero faktorů, a v posledních letech dochází ke změnám nejen u třícípé ... A-čko bude dokladem...
Hm, tak že zaměstnanec, důchodce, atd. a jiní jsou zoufalci -> volně přeloženo socky, lůza a nenašli jinou cestu -> jak český komentář ... Řeč je o nákupech soukromých osob, přičemž stejná statistika by měla být publikována i zde...Co si teda chtěl vlastně říci k prodejům olympiády, mimo "vtipné"vsuvky k třícípé ??? Třeba to, že podle toho, co hodil na sklo pogo, že jde o referentské a služební vozy, slušně napsáno firemní ???
Němečtí zaměstnanci určitě zoufalci nejsou protože jezdí auty které pořizuje zaměstnavatel, jsou na firmu ale slouží pro jejich osobní potřebu. Tak jako český zaměstnanec dostává mobil nebo notebook, vrátný jenom stravenky tak německý dostává auto (když dobře pracuje, jako část nepeněžní odměny a zaměstnavatel si auto dává do nákladů, pokud chce a může tak každé tři roky).
Ve společnosti pro kterou pracuji se to u německé matky pohybuje kolem 80% všech zaměstnanců. U české dcery je to jen cca 10% (jen management). U firem z autoprůmyslu je to hodně blízko 100%. Podívej se do přiloženého článku, kolik aut kupují v Německu autovýrobci pro "svou potřebu". Doufám, že ani ty nevěříš, že 29% z produkce BMW které si BMW samo od sebe koupí je vystaveno v showroomech. Není, i vrátný tam má firemní auto (jasně bude to nějaký miník se základním motorem) a ne jen u BMW ale i u posledního subdodavatele BMW co dodává koberečky bude situace stejná.
[odkaz]
80% zaměstnanců (všichni mimo vrátného a uklizečky) má SLUŽEBNÍ VŮZ VOLNĚ K DISPOZICI?!? No (možné je sice všechno - a je možné že existuje i takováto "absurditka") NEvím NEvím - to je VÍC NEŽ NEpravděpodobné (a je-li to náhodou pravda, tak je to ZCELA VÝJÍMEČNÝ případ ;-)
PS: Tak už jsem to dočetla do konce - takže SORRY, i ten vrátný má služební vůz plně k dispozici :yes:
PPS: Panebože DÍKY že máme firmu v Rakousku a ne v Německu :-)
A proč výjimečný? Jak jinak bys chtěla dosáhnout aby 70% (všech značek a modelů dohromady) šlo do fleetů? Sama jsi správně napsala, že počet a síla důchodců v D je velká, ti seberou těch 30% jako nic, no a zbytek je na firmy. A v případě Německa firmy znamená pokrytí i velké části osobních potřeb produktivního obyvatelstva pracujícího v těchto firmách.
Ještě jinak, když v Německu 34% C-Klasse jde tzv. do privátu a 66% do fleetu, tak to neznamená, že 2/3 Cček jezdí ve firmách jako rozvážkové vozy na pizzu nebo pošťácké vozy či nevím co, ale že minimálně další 1/3 v těch firmách jezdí pro soukromé účely jejich zaměstnanců (spíše ale 50%) a jen menší část, řekněme 16% skutečně slouží pro podnikatelské účely firem jako takových (takže vozí tu pizzu, no i tak jsem možná těch 16% přehnal a bude to ještě méně). Takže uvedená statistika je jen a jen o tom, kolik aut si koupily důchodci, studenti a podobné kategorie bez zaměstnání nebo bez vlastního podnikání.
Neřekla jsem "výjímečný", napsala jsem ZCELA VÝJÍMEČNÝ :-)
PS: SORRY, tomu prostě NEVĚŘÍM (to bych opravdu musela vidět ta čísla na vlastní oči - ZCELA "odporují" mým vlastním "praxo-zkušenostem" ;-)
Odkud máte ta čísla? A (bez urážky) NEní možné že jste si to nějak "popletl"?
NEvím jak u těch automobilek (tam půjde jak o "hrátky s prodeji", tak tam samozřejmě JE možné že to množství "služebních" vozů bude VYŠŠí, ale vaše "náznaky" že "naprostá většina" lidí v Německu si během celého života NEkupuje auto (jedině v důchodu) NEodpovídá realitě :-)
Kde tvrdím, že naprostá většina lidí v Německu si nekupuje auto. Vždyť důchodci/studenti/nezaměstnaní jsou daleko největší skupina a kupují si 30% aut (pravda těch nejlevnějších).
Jaká čísla? Kolik jde C-Klasse do privátu a do fleetu máš v příspěvku pogo26, resp. originál vzal nejspíše odsud:
[odkaz]
A ti to vzali z detailů odsud:
[odkaz]
Pokud to chceš brát striktně podle té tabulky tak jo, např. u C-Klasse 34% kupují soukromé osoby a 66% jsou firemní auta a rozváží pizzu. Dál to nemá cenu rozebírat.
Naše firma je jedním z největších dodavatelů pro automobilky na světě. A i když je Mercedes jedním z nejvýznamnějších zákazníků, tak Mercedesy jsou tabu. A to je jinak výběr hodně volný - BMW, Audi, VW, Škoda, Renault, PSA,.....
Ale ale, a ta čísla z té tabulky jsou co ??? To, že firemní vozy za určitých podmínek má zaměstnanec k osobní dispozici sice pravda je, ale tak báječně růžové jak to střílíš od boku to zdaleka není, a víc než to, že dobře pracuje ( ještě jsem neslyšel o případu, že by firma v ČR v době, kdy nejsou ani propagační propisky za to, že dobře pracuje, dala běžnému zaměstnanci vůz psaný na sebe >:-[] ), nýbrž jednoznačným důvodem k "motorizaci" zaměstnance je charakter jeho činnosti a pozice v hireachii firmy -> servis, rozvážka, obchod, atd... A venku je to s počtem oněch aut případ od případu jiné a dost tvrdě optimalizované - v tomto budu souhlasit spíše s Kylie...
Nebudu se dohadovat o poměrech v Reichu - nemám osobní zkušenost, ale některé informace od některých "angažovaných" známých byly jiné... NIcméně i tak velice záleží na předmětu podnikání a množství zaměstnanců, o tom jsem přesvědčen...
Viz Ham.
Většina solventních lidí si logicky kupují prémiové vozy na (obvykle svou) firmu, nevidí totiž dúvod, nechávat DPH zbytečně státu. U těch důchodců to samozřejmě bývá častěji trošku jinak... ;-)
A jestli si myslíš, že zrovna v Německu se MB coby fleetové vozy téměř nevyskytují, tak to jsi docela vedle.
Kolik % "lidí" má služební vůz? ;-)
PS: Ham. se nás snaží přesvědčit že JASNÁ VĚTŠINA (no to snad v Řecku, zemi NEomezených možností, no spíš PODVODŮ :-) )- že "SVŮJ" vůz si kupuje naprosto "okrajová menšina" obyvatel..
..což je (sorry ale) PĚKNÁ BUBOST :-)
A o tom to je, o kupní síle... Pokud 80% prodejů Octy tvoří Fleet, něco to signalizuje ( o ostatních nemluvím...). A zaklínat se tady tím, že firmy jako na běžícím pásu kupují auta pro zaměstnance, je trochu mimo...
No, a já zase preferuju statistiku podrobnější, protože má větší vypovídací hodnotu...A nejde v tomto o peníze ( nepřeváděj téma ) , nýbrž o rozdíl mezi prodeji fleetům a rezidentům...
On tady to zobecněné sortování (i s údajnými důsledky) začal především pogo (viz má reakce z 00:24), moje i Ham.ova reakce měla velmi podobnou "logiku", jako právě jeho "argumenty", viz i mé upozrnění na to hned v první reakci na poga. :-)
Pogo jasně řekl z čeho vychází - ze situace u nás a z uvedené statistiky ( a je nad slunce jasné, jestli jezdí v ČR více např. A4-řek nebo MB C co by fleet, o tom se přít asi nebudeme...). O pár příspěvků výše se nijak ostře poslední větou otřel o Audi ... Nic víc... Nebo-li pogo byl výrazově mnohem více neutrální, od Hama tam bylo mnohem více a konkrétnější sarkastické personalizace, včetně komentáře suché tabulky.
A kategorizaci, podrobnější, já jenom vítám, neb je jedině dobře, když je jasné co je co... ;-)
Pokud šlo pogovi skutečně o situaci u nás (navzdory nadpisu), proč tedy přikládal německá čísla, namísto českých.? Proč je zrovna u nás více fleetových Audi, mež MB, tak o to se asi taky přít nebudeme, kdyby Škodovku koupil MB a ne koncern VW, vypadalo by to tu logicky taky trochu jinak. ;-)
Ham. sice reagoval více sarkasticky, ale rozhodně svůj sarkasmus neskrýval (viz smajlík na závěr reakce) a pogovy silně zjednodušené závěry na téma firemní/privátní zákaznící si o podobný sarkasmus přímo říkaly. ;-)
Asi to oba vnímáme trochu jinak - já prostě v pogových řádcích žádný útok nevidím, a tu statistiku hodil do placu dle mne správně - jde o čísla rezidentů na německém trhu, navíc přiznal, že mimo tuto tabulku vychází i z toho, co zná on ze svých sice tuzemských, ale vlastních fleetových pozorování...
Vnímání značek v samotném Německu si nedovolím hodnotit - nejsem tam doma. ;-)
v ramci cz a svk je velmi vela sluzobnych aut(drviva vacsina) pouzivana zamestnancami na sukromne ucely. Zalezi od predmetu podnikania firmy, viac menej v poslednych mojich zamestnaniach malo 8 z 9 zamestancov firmy sluzobne auto, samozrejme aj na sukromne pouzitie. Globalne sa povedat, ze cca 7 z 10 firmenych aut sa pouziva aj sukromne. Ak by pretrvaval stav pre mna uz minuly, tak by som si sukromne auto neobstaraval - bolo by pre mna zbytocne
To záleží stát od státu a případně také na tvé ochotě dopustit se daňového úniku. V ČR bys měl DPH zaplatit poměrně k soukromým jízdám (ne zrovna pohodlný systém). Výhodou soukromého auta na firmu je pak jen fleetová cena (a servis), což dává smysl u větších firem. Pokud to dělá jen majitel pro sebe (a rodinu), neměl by mít problém dostat stejnou slevu i soukromě. V některých zemích se ti to nemusí vyplatit vůbec (z hlavy UK, Nizozemsko). Většinou záleží na "ekologičnosti".
Máš na mysli výdajový paušál na dopravu (který je omezen na tři vozy), ne? To ti ale s odpočtem DPH nepomůže. Navíc máš ještě nepeněžní příjem, 12% pořizovací ceny vozu (včetně DPH) ročně. Pokud jich máš víc, tak ze všech dohromady (bráno po měsících). Mohu se plést, zase tak důkladně legislativu ČR nesleduji - šel jsem do zahraničí, abych ten guláš sledovat nemusel. ;-)
Je pravda, že je to (mimo jiné) omezeno na tři vozy, ale já mám na firmu stejně jen jedno (další je privátní), takže mě to vyhovuje, hlavně, že už nemusím mít knihu jízd a nepotřebuji ani tu trapnou přepážku ve voze... 8-s;-)
Jo, mříž byla otravná. Jak to tam vůbec funguje? Máš ho i soukromě, takže uplatníš krácený paušál 4 tisíce měsíčně. Díky tomu si můžeš odepsat 80% odpisů a uplatnit 80% provozních výdajů jako daňový výdaj i bez knihy jízd. Ale pokud jsi plátce DPH, tak knihu jízd musíš vést, abys mohl požádat o vrácení daně, ne? Nemluvě o tom, že PO musí vést knihu jízd u služebních vozů vždy (evidence doby řízení, bezpečnostních přestávek atp.).
Nevím úplně přesně jak to je, ale jedno auto mám na firmu a tam dávám do nákladů maximum co jde bez knihy jízd, a protože mám další auto jako soukromé/privátní, logicky tvrdím, že tím firemním dělám výhradně služební kilometry a privátním výhradně privátní km. :-)
u nas sa da "odpisat" 80 percent nakladov na prevadzku auta bez nutnosti mat knihu jazd . Tyka sa to zivnostnikov, firiem a ziadneho uniku sa nedopustas
:yes: >:D
A drtivá většina všech, kteří v Německu prahnou po prémii, mají jako nejatraktivnější sen zrovna to kompaktní Ačko, nějaký SLS apod. zjevně (podle logiky zdejších diskutérů) nemá v tomto ohledu šanci. >:-[]
No ANO ;-)
PS: Je to totiž MOC zajímavá atraktivní a (zřejmě) povedená alternativa k "tuctoVWému" GOLFu.. :-)
PPS: Jak začaly nové "prémiovky" v nižší střední nabývat "konkrétnějších obrysů" - ŘÍKALA jsem vám že:
- BMW 1 je "technická mňamka", navíc s famózní ZF8 :yes:
- Mercedes je (ultra)"fešák" - navíc naživo vypadá lépe než na fotkách a sedí se v něm také VÝBORNĚ :yes:
- no a pak jsou už jen (nějaké) "tuctoVWky" ;-)
Ačko je snad především alternativa k 1er a A3, nikoli ke Golfu, ale pokud chceš připomenout "supermeinstreamový" přesah Golfu směrem k prémii. pak samozřejmě ano... :*) >:-[]
Uvidíme, jestli si nová A3 poradí s Ačkem (ve srovnávačkách) podobně jako s 1-er, nebo to bude naopak a uvidíme i to, jak si povedou v prodejích.
NEargumentujete tu VWítěznými testy Volkswagen-u Golf (kdy "normálka" poráží i BMW = takže jistě "dojde" i na Mercedes ;-)
PS: A víte že na ty "bubosti" jako je "prémie" a "supermainstream" atd. NE"hraji" :-)
(a vy v reálu vlastně TAKÉ NE - když tvrdíte že Volkswagen je LEPŠí než .. BMW, Mercedes i Audi ;-)
PPS: Ano na prodeje jsem také docela zvědavá - nejvíc "nijaké" je rozhodně "starénové" Audi A3 (prostě dražší horší Golf co nenabízí NIC "navíc" - narozdíl od MB a BMW :-)
Třída Golfu je kompaktní meinstream, nemůžu za to, že stále cpeš Golfa do prémie. Podvědomí je sviňa, co? >:-[]
Promiň, zampoměl jsem na "TETU" Angelu. ;-)
Ano, mercedes opet potvrdil kdo je lidrem v desingu v nemecku a potazmo v evrope! Vyborny exterier, nove desingove reseni a presto nikdo nemuze byt na pochybach, ze se jedna o mercedes! Takhle to delaji mistri! A ten interier v desingu karbonu, naprosto luxusni zalezitost! Proto musi clovek vyzdvihnout konstruktery a desingery u Fiat Group, s cim prisel Fiat u Bravo, Alfy a Lancie pred par lety, dnes u Mercedesu privedli k dokonalosti!
Bravo Mercedes, bravo FIAT!
P.S. ostatni bud at mlci a nebo se uci! ;-)
Je to pěkné auto, ale za mě je v segmentu pořád nejhezčí Alfa Giulietta, a potom se mi hodně líbí ten nový hatch-combi od Volva - V 40. Ten se volvu opravdu povedl. Pak bych ještě uvažoval o krásném aktuálním Fiatu Bravo a hned po něm by už byl tento mercedes A. To je můj seznam první 4ky. Chtě jsem to zaokrouhlit na 5, ale nemůžu si vyvavit zajímavé páté auto tohoto segmentu.
..vzorka 100.tis ludi, nie je teda zrovna malo, ..i ked pocet obyvatelov v D je samozrejme niekde inde :-|
Kazdopadne novy pristup, ukazuje, ze to nie je krok vedla :yes: Takze gratulujem malemu medvedovi, ..a drzim palce, a prajem novy majitelom, aby boli spokojny a objavili tiez svet Mercedes-Benz ;-)
Pre porovnanie, som si dovolil, malu vzorku s cennikov v Norway, ide o vzdy o najlacnejsiu moznost, ktora sa da kupit.
Neda sa to celkom objektivne porovnat, lebo kazdy model ponuka v zaklade nieco ine, a na prekvapenie, najviac, teda: Value for money ..ponuka prave maly medved.
1.A-klasse zacina na 269.000,- / A180 Style, benzin
2.Mini - 249.600,- / 1.6 D
3.Volvo V40 - 256.600,- / D2 - Base, vo vybave Kinetic blizsie k zakladu MB : 271.800,-
a pre uplnost
4.VW Golf (VI) - 246.700,- / trojdverovy, vybava Trendline
P.S.: ..cenniky v CR som nepozral, nie su pre mna aktualne, pracu si s tym musi dat niekto iny...
Rozdíl mezi Golfem a Áčkem není velký, to aby ve Wolsburgu honem rychle faceliftoval úplně novou káru... A to je ještě trojdvéřák a nejspíš slaboučký 1,2 TSI.
..iste ze, 1.2 TSI -6.manuall ..ked ale dam verziu Comfort, aby sme sa dostali aspon trocha na podobne vybavenie, ako ma A.klasse ..sme razom na : 264 900,- ..
[odkaz]
Ceny a vybavy A-klasse :
[odkaz]
Tak samozrejme v CR bude ceno-tvorba ina, ale tu u nas v Norway ...je A.klasse za vybornu cenu,(i ked urcite drahsie ako v CR)
To sa proste neda ukecat, ..lenze dolezite je, ze tu mlady ludia nepozeraju na auto iba cez cennik...
Inak v tomto case, je vystavena A.klasse na roznich miestach v meste, na pesich zonach, pri mori ...atd ... v cervenej jej to fakt slusi :yes:
..a to meni situaciu akym smerom ?! ..ocakavas, ze VII. gen. Golf-a bude lacnejsia, ci ?? ..ako si to myslel ?! ...
..ci VW bude grand a vsetky modely a vybavy budu mat od alu 17' po digital klimu ...ci tak nieco ? ..hmm
No mozno prekvapia, preco aj nie, ..ale ruku na srdce, ..VW nie je MB ...Tak Trendline nebude novym Highline-om Sak ako vravi mudri muz : Nenechajme sa prekvapit ;-)
PROČ stále UMĚLE "oddělovat" různé výrobce (a "hrát" si na "prémii" a "supermainstream" apod. - to jsou přece BLUDY marketingu.. :-)
..které ostatně (tvrzením že VW golf je LEPŠÍ než BMW či Audi vlastně SÁM POTVRZUJETE ;-)
Ani VW Golf není zcela přímá konkurence k produktům prémiových značek jako je Ačko, 1er a A3. To, že je lze ve srovnávacím testu celkově proti sobě postavit i s tím Golfem apod., na tom nic nemění.
Což o to, lze tam postavit COKOLIV, že? ;-)
O těch ale NEtvrdíte, že to jsou KRÁLové své třídy.. :-)
..z čehož jaksi "vwychází" ... že je dokonce VÍC než "prémiové vozy prémiových značek" ;-)
Ale "fuj" - styďte se! :-)
a) čeho se má JAKO týkat ta "demagogie"?
b) NEznám skoro nic horšího než je politik - to jsem ještě NEřekla? (fuj fuj)
c) ten "monolog blondýny" snad už raději ani komentovat NEbudu..
d) to "VŠE VÝŠE" znamená že NEvíte "co s tím"? ;-)
..pridavam ceny AUDI a BMW podla zelania, ale vyhra to nebude ;-)
Zakladna cena pre:
Audi A3 Attraction 1,4TFSI (122PS) + 6.manuell : 291.800,-Nok (!)
BMW 1er (3.dv) ...271.500,- a 5dv. 279.300,-Nok ...
Takze iba sa potvrdilo, ze MB nasadil u nas velmi prijmne cenovky za triedu A, s tym ze AMG pakety zacinaju od 23.tis. ... :-!
iP.S.: ..schvalne som ich ceny v prvom prispevku neuviedol, aby neprislo k zbytocnym komfrontaciam, lebo Audi i Bmw tu maju svojich pittbulov..co stekaju na kazdeho..., ale tak ok, zelanie bolo, zelanie splnene :*)
MB správně předpokládá, že jako nováček ve třídě si vyšší ceny za Ačko nemůže dovolit, protože by pro něj skončily prodejním fiaskem. Po neúspěšném prvním pololetí si další propady prodejů nemůže dovolit a tak bude raději prodávat za ceny mainstreamu. ;-)
Ham VELMi MYLNĚ předpokládá že pohled na auta je ve zbytku planety (asi) STEJNÝ jako v maličkém státečku v centru Evropy ;-)
PS: NENí většího "pojmu" mezi automobilkami než je MERCEDES - a vítězství v téhle německé anketě mluví o "ambicích" (i "možnostech") modelu A jasnou řečí :yes::-)
Polkud čtenáři zvolí jako nejatraktivnější auto (napříč třídami) např. SLS, tak to zcela chápu (bez ohledu na značku, ale pokud (napříč třídami) zvolí jako nejatraktivnější vůz nižší střední třídy (také bez ohledu na značku), pak je to zřejmě s tou krizí docela na pováženou... ;-)
Viz VY SÁM 10:33 :-)
...rsp. hlavně (jak jsou značky vnímány DOMA) viz pogo26 10:12 ;-)
PS: A jak (a hlavně KDE) si stojí audi s prodeji ve vyspělejších státech a tam kde zkušenosti s "lepšími" vozy ještě NEmají viz nový dnešní článek z 10:16 :-)
PPS: Já bych si v tom "PLÁNu na VÍTĚZSTVí v prodejích do roku 2020" z německé D3 snad i vsadila na Mercedes ;-)
(a nebýt pádu železné opony, audi by to mělo o HODNĚ těžší - možná by spíš bylo "bez šance" :-)
Takže podle tebe se prémie se kupuje hlavně v tzv.bývalé východní Evropě?
[odkaz]
Tak se můžeme vsadit, já na Audi a ty na MB, máš na to "koule", nemyslím koule, ale "koule"?. >:D
Á má oblíbená (white - Ham.) diskuzní "přehazovačka", aneb dva (CHLAPi) na jednu (holku ;-)
Proč (jen) "v tzv. bývalé východní Evropě"? (a ano prodeji od česka po rusko si zrovna audi docela HODNĚ pomohlo - rsp. je v nich vnímáno... no to víte sám jak :-) ). Tak jak je zmíněno v článku, CELKOVĚ "na východ" = i Asie (a asi hlavně Čína...
PS: Popravdě kdo z D3 kolik přesně v roce 2020 prodá je mi "trochu fuk" (docela "vtipné" mi příjde že VŠICHNI TŘI plánují být tou dobou "první" a docela SMUTNÉ mi příjde že plánují "prémiové" modely CHRLIT v milionech..
...a tak nějak mne napadlo /v souvislosti s tímhle docela DOST povedeným Ačkem a info o technice pro nové "vyšší" modely MERCEDESu/ že "když dva bojují /a dnes "bojují" HLAVNĚ audi s BMW - ty neustále "protireklamy" jistě znáte - pár jich bylo vtipných, teď už mi to příjde spíš "trochu na hlavu"/ tak třetí se směje" ;-)
PPS: Kdyby mělo dojít na REÁLnou sázku (o co? :-) ), tak bych snad spíš tipla že BMW své dlouhodobé postavení NEJprodávanější "prémiové" značky UDRŽí (ale vypadá to že "podvědomě" bych to asi přála MERCEDESu...? ;-)
Takže Mercedesu to sice "překvapivě" přeješ, ale zrovna jeho velkohubému prohlášení věříš z D3 nejměně... :*);-)
Mně naopak těší, že mnohým zákazníků nestačí mít jen tradiční třícípou hvězdu na kapotě/masce a trvají na reálném potvrzení kvality v komfrontaci především s BMW a Audi tzv. "padni komu padni", čehož logickým důsledkem jsou i aktuální prodeje. ;-)
a) "velkohubému" (NEříkají náhodou všichni 3 to SAMÉ? :-)
= to jsou "velkohubí" všichni 3?? ;-)
b) mně to je fakt asi JEDNO - já PROBLÉM vidím v těch CELKOVÝCH MNOŽSTVÍCH = jestli k té "prémiové MASOVOSTi" přispěje zrovna Mercedes - např. - 32, 33 nebo 34% je... mi fakt asi JEDNO :-)
(jak jsem ŘEKLA: v podvědomí snad bych, když už, snad ten Mercedes, ale žádná "priorita" nebo tak to věru NEní... ;-)
c) osobně si myslím že se NIC MOC NEzmění - ceny modelů, prodejní čísla i vše ostatní bude (nejspíš) "víceméně podobná" - jestli bude zrovna za 8 let pořadí B-A-M, nebo M-B-A, nebo jakékoli další ... je MI celkem FUK
(přiznávám že jestli NEJVÍC "prémiových" vozů budou PŘEDOaudiKOLKY - tak to mi bude trochu "smutné", ale... /snad/ "to přežiju" :-)
Já bych si tou "nejvzdálenější" realitou NEbyla tak "jistá" ;-)
Ty rozdíly v prodejních číslech jsou (navíc vzhledem k plánovaným "cílům") směšně MALÉ.. :-)
..plus tohle (jako všechno) je o "cyklech" - a jak jsem psala, ten MERCEDESí trochu působí že se mu blíží VZESTUPné období.. ;-)
PS: já VĚŘÍM že problém je MASOVOST u "prémiových" výrobců - TOMU "věřím" :-)
"Póza"?? Vy snad ty mé příspěvky (vůbec) NEčtete.. :-|
ČEMU já "věřím" (o co MI jde) jsem vám NAPSALA (jestli bude pořadí trochu TAKové nebo MAKové, je mi víceméně FUK)
- že budou MILIONy "jakoprémiových" auto, to mi FUK už NEní (zdá se mi to "nahlavu"
- snad jen že by NEJPRODÁVANĚJŠíMI "prémiovými" vozy byly PŘEDOkolky - to by mi přišlo také trochu "nahlavu"
Neboj, nejprodávanější prémiové vozy budou (v celé D3) čím dál víc čtyřkolky.... a turbodiesely s přímým vstřikem, tedy to, co do prémie nejpodstatněji rozšířilo právě Audi.
No tak snad se jednou (alespoň vzdáááleně) Audi motorům BMW alespoň "přiblíží" (obzvláště v turbodieslech je HODNĚ pozadu.. ;-)
Současný "módní" trend (pro většinu naprosto ZBYTEČNÝCH) 4kolek je opravdu "děsný", ale (jak oba víme) audi (od A1 po A8) jsou konstruované jako PŘEDO-kolky (s možností pohonu všech kol- kterých vždy BYLO, je a bude MENŠina...
..jinak řečeno, stane-li se jednou audi opravdu NEJprodávanějším výrobce "prémiových" automobilů, bude VĚTŠINA oněch "prémiových" vozů TUCTOVÉ PŘEDO-kolky.. ;-)
..(což mi příjde docela) smutné ;-\