Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejcennější automobilovou značkou světa ja BMW

David Bureš
Diskuze (2)
BMW bylo dle analytické společnosti Millward Brown nejcennější automobilovou značkou už před dvěma lety.

Společnost Millward Brown, zabývající se výzkumem trhu, zveřejnila výsledky letošní studie BrandZ 100 nejcennějších značek světa. Nejvýše skončil tak jako loni Apple, následovalo IBM a Google, které si oproti loňsku své pozice prohodily. Z automobilek je na tom nejlépe BMW.

BMW je dle tohoto hodnocení 23. nejcennější značkou světa. Peter Walshe, ředitel Millward Brown tvrdí, že BMW účinně sděluje, co jej odlišuje od ostatních automobilek, zároveň si udržuje velice slušné produkty.

Mnichovský výrobce byl nejcennější automobilovou značkou v hodnocení Millward Brown už v roce 2010. Loni byla z automobilek nejlepší Toyota, která tento titul držela i v letech 2006 až 2009.

Toyota byla letos mezi automobilkami druhá, celkově na 28. místě. Svoji loňskou pozici ztratila kvůli tomu, že se vzpamatovávala z následků loňského tsunami v Japonsku a povodní v Thajsku. Tyto přírodní katastrofy způsobily uzavření některých továren Toyoty.

Walshe nicméně tvrdí, že Toyota má i nadále dobrou hodnotu, je spolehlivá a důvěryhodná. To oceňují především zákazníci ze střední třídy.

Třetí mezi automobilkami skončil Mercedes-Benz (v celkovém pořadí 46. místo), následovaný Hondou (65.) a Nissanem (81.). Mezi stovku nejcennějších značek se vešel i celkově 96. Volkswagen.

Zatímco japonské automobilky ztrácely své pozice kvůli loňským přírodním katastrofám, ty německé profitovaly z vysokých prodejů v Asii.

Mezi desítku nejcennějších automobilových značek se probojovalo i deváté Hyundai. Walshe tvrdí, že hlavním přínosem pro tuto jihokorejskou automobilku jsou zákazníci, kteří hledají kvalitu a styl za nižší cenu, než jakou nabízí prémiovější značky.

V loňském žebříčku bylo na 66. místě Porsche, letos však tato značka v nejlepší stovce chybí.

Millward Brown měří hodnotu značek na základě rozhovorů s více než milionem spotřebitelů z celého světa a na základě analýzy jejich finančních a obchodních výsledků. Pro to Millward Brown využívá data z agentur Bloomberg a Datamonitor.

Svůj žebříček nejcennějších automobilových značek zveřejňuje také německý autoklub ADAC. V průzkumu ADAC AutoMarxX 2012 se nejvýše umístil Mercedes-Benz, následovaný druhým Audi a třetím BMW. Škoda Auto v tomto hodnocení skončila sedmá, mezi šestým Volvem a osmým Porsche.

Výsledky průzkumu ADACu jsou průměrem bodových hodnot šesti kritérií, kterými jsou image značky, síla značky, aktivní a pasivní bezpečnost, spokojenost zákazníků, kvalita produktů a životní prostředí.

Server 24/7 Wall St. zase požádala společnost CoreBrand, aby sestavila žebříček „nejvíce sexy“ amerických značek. V tomto případě se jednalo o nejznámější a nejvíce oceňované značky. Z automobilek nejlépe dopadl Ford, který v celkovém hodnocení skončil čtvrtý za společnostmi Google, Apple a Avon. Ford v tomto žebříčku předstihl například pátý Microsoft nebo šestý Dell.

Nejcennější značky světa (2012)
Poř.ZnačkaHodnota [miliarda dolarů]Pořadí v 2011
1.Apple1831.
2.IBM1163.
3.Google1082.
23.BMW24,630.
28.Toyota21,827.
46.Mercedes16,150.
65.Honda12,756.
81.Nissan9,988.
96.Volkswagen8,5-
-Ford7,0-
-Audi4,7-
-Hyundai3,6-
-Lexus3,4-

David Bureš
Diskuze (2)
23. 5. 2012 14:17
kde to slavné VW je?
Á, už se aspoň dostalo za trio japonských značek Toyota, Honda a Nissan.
BMW bylo ještě před 6 lety za Hondou, a jak to vypadá, jde to BMW dobře.
23. 5. 2012 09:10
Gratulace
Trochu mě mrzí, že obsah mojí peněženky v současnosti neumožňuje automobilku ještě více podpořit. Proto z mé strany žádné překvapení, kdyby penízky byly, tak jedině BMW :yes: :yes: :yes: