Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejcennější automobilovou značkou světa je opět Toyota, Ford tentokrát pátý

David Bureš
Diskuze (9)
Toyota obhájila loňský titul nejcennější automobilové značky světa. Hodnota Fordu meziročně vzrostla o 56 procent.

Nejcennější automobilovou značkou na světě je v současnosti japonská Toyota, jejíž hodnota činí 29,6 miliardy dolarů, tedy asi 592 miliard korun. Vyplývá to ze žebříčku BrandZ 100 nejcennějších značek světa, který devátým rokem zveřejňuje výzkumná společnost Millward Brown.

V celkovém hodnocení skončila Toyota na 26. místě. Přestože její hodnota podle Millward Brown meziročně vzrostla o 21 procent, v celkovém pořadí si proti loňskému roku pohoršila o tři příčky. Toyota loni vyrobila přes 10 milionů aut a stala se největší automobilkou světa.

Toyotě pomohl fakt, že se stará o svoji image výrobce kvalitních aut a zároveň propaguje úsporné hybridní vozy. V minulosti automobilce pošramotily pověst velké svolávací akce, z problémů se ale Toyota dokázala vzpamatovat.

Vůbec nejcennější značkou se letos stal internetový gigant Google, jehož hodnota meziročně vzrostla o 40 procent na 158,8 miliardy dolarů. Google díky tomu odsunul na druhou příčku počítačovou firmu Apple. Také na třetím a čtvrtém místě jsou firmy spjaté se světem počítačové techniky – IBM a Microsoft.

Druhou příčku mezi automobilovými značkami obsadilo BMW, které předloni skončilo před Toyotou. Mnichovský výrobce se v celkovém pořadí umístil na 32. místě, o deset příček za ním byl jeho přímý rival – Mercedes-Benz. Audi bylo mezi automobilovými značkami osmé, do nejlepší stovky všech značek se nedostalo, a to přestože mělo největší nárůst hodnoty z německé prémiové trojky.

Velký úspěch zažil Ford, jehož hodnota meziročně vzrostla o 56 procent na 11,8 miliardy dolarů (236 miliard korun). Americký výrobce díky tomu přeskočil Volkswagen i Nissan a skončil mezi automobilovými značkami z loňského sedmého místa na páté.

Díky loňským rekordním prodejům se do top ten automobilových značek nově dostal Chevrolet. Z nejlepší desítky naopak vypadl Lexus. Všem deseti nejlepším automobilovým značkám loni vzrostla hodnota, kromě Volkswagenu, kterému klesla o čtyři procenta.

Žebříček 100 BrandZ 100 nejcennějších značek světa společnosti Millward Brown je tvořen na základě kombinace rozhovorů s více než dvěma miliony zákazníků z 30 zemí světa a dat o finanční síle značky, které jsou čerpány od agentury Bloomberg a společnosti Kantar Worldpanel zkoumající trh.

Podle Millward Brown hodnota automobilovým značek v průměru vzrostla o 17 procent, a to díky rostoucím prodejům, které se už třeba v USA blíží číslům před světovou hospodářskou krizí. Automobilky však ještě musí vyřešit nadbytečnou kapacitu svých továren, která jim kazí prodejní marže.

Nejcennější automobilové značky světa (2014)
Poř.ZnačkaHodnota značky [mld. dolarů]Meziroční změna [%]Celkové poř.
1.Toyota29,62126.
2.BMW25,7732.
3.Mercedes-Benz21,52042.
4.Honda14,11470.
5.Ford11,85684.
6.Nissan11,1990.
7.Volkswagen8,4-4-
8.Audi7,127-
9.Chevrolet4,9--
10.Hyundai4,615-

David Bureš
Diskuze (9)
22. 5. 2014 19:17
Re: Evropa
Pak tuto informací vypusť a dále ji neřeš.
Avatar - fOE
22. 5. 2014 14:42
Re: Evropa
Pro kupce auta v nicem, pro kupce akcii automobilek to mit cenu (doslova) muze.
22. 5. 2014 14:26
Re: Evropa
A čo ďalej? Čo s hodnotou firemnej značky budem, budeš, bude niekto ďalej robiť? Toyota je najcennejšia, ford piaty, a čo teraz? Hurá, do prčic, jajaj, či? Nechápem zmysel tej informácie, jej dôležitosť tkvie v čom?
22. 5. 2014 13:54
Re: Komplet tabulka
už je ti líp? >:D

koukám, že ti dělá hodně velkej problém pochopit koncernové rozdělení rolí, aby si tyto značky, které mají jednoho majitele, navzájem příliš nekonkurovaly ;-)
22. 5. 2014 13:20
Re: Evropa
Nejde o ccenu značky aut, ale o hodnotu firemní značky.