Nejcennější značky světa: Mezi auty je první Toyota. VW si vede dobře, páté místo neuhodnete.
Na umístění v žebříčku se podílí celá řada faktorů, ne jen čísla prodaných vozů. Tržní hodnotu ovlivňují třeba povědomí o značce, loajalita zákazníků, reputace, marketingové investice, v případě automobilek dosah mimo autobranži. No… Řekněme, že za výsledkem stojí opravdu celá řada faktorů.
A stejně jako loni dokázala své faktory nejlépe poskládat japonská Toyota, která se v celkovém pořadí umístila na dvanácté příčce. Proti loňsku sice spadla o jednu pozici, z automobilek však jde o jednoznačně nejlepší výsledek. Tržní hodnota Toyoty pak činí nějakých 46 miliard dolarů.
Další automobilku najdeme až na sedmnácté příčce a znovu jde o sešup, tentokrát o dvě místa. I tak je však BMW druhou nejcennější automobilovou značkou, což se rozhodně počítá. A zvlášť, když se mnichovským podařilo trumfnout Mercedes-Benz. Třícípá hvězda je sice nedaleko – na jednadvacátém místě, proti loňsku si ale o stupínek pohoršila.
Bramboru si odnáší Volkswagen, vzhledem k postupu o patnáct příček (na celkovou jednačtyřicátou) se však určitě jedná o úspěch. Že by Dieselgate ztrácela na síle? Evidentně ano, ta se totiž promítla hlavně do loňských čísel, letošnímu zlepšení určitě pomohla také nová a výrazně elektromobilová orientace koncernu VW. Hmatatelné dopady této strategie sice zatím v zásadě nulové, ale slibem neurazíš a Američanům uděláš radost.
Páté automobilové místo pak může být překvapením, bezprostředně za VW se totiž nachází Nissan. Je tedy dvaačtyřicátý a v porovnání s rokem 2016 se vyšvihl o dvacet pozic! Carlos má radost.
Další automobilový brand najdeme na šestačtyřicátém místě, zároveň jde o nejlepšího Američana. Ano, je to Ford! Meziročně pak svůj výsledek udržel. Mimochodem, v tuto chvíli jsme už zhruba na polovině hodnoty japonské Toyoty…
A pak už se přes dvaapadesátou Hondu dostáváme k největšímu skokanovi automobilové branže a tím je… Uber! V samořídících autech se mu sice zatím úplně nedaří, poprvé se však Uber probojoval do první celkové stovky, a to se slušnou rezervou – patří mu 89. příčka.
Určitě není bez zajímavosti, že došlo ke změně leadera absolutního pořadí. Že je Google nově první, překvapí méně než razantní propad loňské jedničky, tedy Applu. Co by jiní za druhé místo dali, Apple však ztratil skoro třicet procent své hodnoty a navíc na něj zle dotírá třetí Amazon. Jestli neměli tu díru na sluchátka raději nechat…