Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejdražší Corvette na světě má hodnotu 64 milionů korun

Michal Fokt
Diskuze (3)
Klasické americké sporťáky sice zatím neatakují v aukcích výšiny Ferrari, Astonů a Jaguarů, ale to neznamená, že za ně nemůžete utratit majlant. Zatím nejdražší Corvette je tenhle kabriolet ze šestasedmdesátého.

Odborníci v poslední době tvrdí, že investice do klasických aut začínají být velmi lukrativní a popravdě řečeno nemusíte být ani experti, abyste to neviděli také. Ceny klasických sporťáků v aukcích šplhají do závratných výšin a to nikoli pouze u italských aut, ale i u těch britských a japonských.

Teď ovšem začínají zvedat hlavu i "ameriky". Minulý víkend na aukci Mecum Dallas vydražil jeden z účastníků tuto Corvette Stingray Convertible L88 z roku 1967 za 3,2 milionu dolarů, tedy v přepočtu za 64 milionů korun, což je zatím nejvyšší částka, jakou kdy kdo za Corvette dal.

Tohle auto s motorem L88 dělalo z kabrioletu doslova "racingové" náčiní pro běžné silnice, šlo totiž o závodní motor, zkombinovaný s odolnější převodovkou, sportovnějším podvozkem i účinnějšími brzdami. Dostalo i sportovní diferenciál a k poznání bylo podle speciálního nádechu na kapotě. S odpovídajícím závodním palivem disponoval motor výkonem přibližně 436 koní (321 kW) a na nutnost jeho použití upozorňuje speciální nálepka na středovém panelu. Ta se u tohoto vozu dochovala až do současnosti, což je docela důležitý detail.

V prvním roce, kdy byl L88 nabízen, tedy právě v sedmašedesátém, jich vzniklo pouze dvacet kusů, tedy pouhé dvě desítky aut v rámci celé druhé generace Corvette, zatímco v následující C3 to bylo dvě stě exemplářů. Tento konkrétní kousek byl do roku 1970 používán pro závody ve sprintu a následně zcivilizován a provozován jako běžný automobil. To jen kdyby vás zajímalo, proč je tak drahý. :-)

Michal Fokt
Diskuze (3)
Avatar - Pekelná Micinka
13. 9. 2013 22:23
Get Lucky
Tak je to nejdražší Vette prodaná na aukci, ale řekl bych, že tovární unikáty by šly ještě výš. Krásný stroj, ale tenhle model vyloženě chce modrou metalízu, vpodstatě jakákoliv mu sluší.
Avatar - peV
13. 9. 2013 18:28
Ta čeština
"Tohle auto s motorem L88 dělalo z kabrioletu doslova "racingové" náčiní pro běžné silnice, šlo totiž o závodní motor, zkombinovaný s odolnější převodovkou,..."

Že ta věta nedavá smysl? Že auto nedělalo z kabrioletu náčiní, protože kabriolet je autem? No nic, pan Fokt opět v akci :no:

Auto pěkný a ten vyvolávač na videu se činí :yes:
13. 9. 2013 15:53
renonc
skoro bych řekl že auto je z sedmašedesátýho (1967) a ne z šestasedmdesátýho (1976) ale to nic nemění na tom že je krásný :yes: