Já vím, že se tady opakuju, ale pořád mě chybí nějaká věruhodná studie která dokazuje, že když zakážeme moderní nafťáky (EUR5, 6) ve městech, tak se podstatně zlepší kvalita vzduchu, který dýcháme. :-!
Jak jsem se pokoušel ti říct, aby jsi si to nastudoval...neudělals to.
NIKDO NEZAKAZUJE EUR6. Dle výnosu německého soudu oprávě toto nelze. A jen ve výlimečných případech EUR5.
V kombinaci se současnými už fungujícími nízkoemisními plaketami v SRN a postupným náběhem a dalším doporučením soudu to není zdaleka tak revoluční a brutální, jak vytrubují čeští pisálci.
Ale oni potřebují titulek!
Jako "BUdou levný tédéíčka z Německa" nebo tak.
btw!!!
Atény...už v roce 2007 byl zákaz všech osobních nafťáků. Akorát to nikdo nevěděl. Nebyla hysterie. Vypadá to, že dozvědět se to tenkrát Bureš, rozerve mu to palici!!!
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
nj
MAKARÓNI, SRAČKOFILOVÉ BUDOU JEŠTĚ MINIMÁLNĚ 6 LET DUSIT RAKA
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
DÍZLPRASATA [odkaz] PROVOZUJÍCÍ DÍZLPOPELNICI [odkaz] tenhle slabomyslný odpad společnosti si už v Německých městech neškrtne !!!!!
1) Veškerý Germánský Dízlpopelnice budou levně exportovány do ČEZKÝ DÍRY a ještě za to blbec čech zaplatí !!
2) Navrhuji včasnou EMIGRACI mladýho obyvatelstva z čezká díry [odkaz] do NĚMECKA !! po vzoru mladých poláků [odkaz] Jakýho si češí zvolili prezidenta takový je to národ V Germánii doplníte stavy řídnoucího pracujícího obyvatelstva a to za 4x násobný plat než v ČR !!! Doma stejnak zachvíli nebuder co žrát [odkaz] V ČR to bude stejnak leda o RAKA z dízlů !! v Německu teď bude čistěji
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
PS: KDO CHCE LEVNĚ MÁLO JETÝ ELEKTROMOBIL Z NĚMECKA/NORSKA AŤ SI PRO NĚJ KLIKNE [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
Fostek: Tvoje informace není správná. Diesely byly v Řecku zakázány ÚPLNĚ a t s výjimkou velkých měst a výjimka platila pro taxíky. tento ZÁKAZ BYL DÍKY DPH ZRUŠEN PRÁVĚ V ROCE 2007 PRO CELÉ ŘECKO.
Podobný zákaz platil v Norsku a byl ZRUŠEN SE ZAVEDENÍM DPF - zákaz přestal platit pro vozy s DPF.
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
A ako chces tu studiu urobit bez zakazu naftovych aut? Takto im zakazu vjazd, 2-3 roky to bude v platnosti a nasledne uvidime vysledky. Bud sa to zlepsi a budeme mat studiu, ze to funguje, alebo sa nezmeni vobec nic a budeme mat dokaz, ze diesle nemaju vplyv na znecistenie. Jednoduche. Takato studia sa neda urobit v laboratornych podmienkach, len v realnom svete, kedze tu mame vela externych a nekontrolovatelnych vplyvov.
Studie su precenovane. Kedysi sme mali studie, aky je azbest dokonaly a neskodny. Preslo par desiatok rokov a zrazu zistime, ze azbest je pekne svinstvo. Aku maju potom studie vypovednu hodnotu? Takto sa da zakaz, a ludia sami pocitia a uvidia rozdiel (pripadne nepocitia), a nemusi im do toho kecat nejaky vedec.
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
Podla mna kazdy kto ma nos a nema lobotomiu musi suhlasit ze bez dieslov v mestach bude lepsie ovzdusie. Je jedno aku normu to splna, ani tie eu2 ci eu3 tak nesmrdeli ked vysli z vyrobnej linky, ale casom sa opotrebovali a je to tak, rovnake to bude za 5 rokov s eu5 a eu6 motormi a kedze emisie v reale nikto nekontroluje, najlepsi je pausalny zakaz.
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
Ano, odhadované zlepšení při případném zavedení omezení v německém městě je 2%.
Před litaniema vo lobotomii by sis mohl udělat laskavost a jako první po mě SI TO OPRAVDU PŘEČÍST!
Je tam spousta vyjímek. Např. vylosuju: řemeslníci. Atd atd.
Nemám chuť to tady přepisovat.
V Aténách to pomohlo,al tam to fakt zařízli totál už někdy v nultejch letech.
Německej zákon je nažranej vlk (ekohysterici) a celá koza (automobilky).
Ty te´d maj ložený, že EU6 se budou prodávat. Vlastně si je v brzku koupí víc lidí, aby přezbrojili. Nebo benzín. To je fuk. koupěj si auto.
Uf.
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
A co myslis ze ja som student na gympli a ty hemingway aby som musel citat co pises? Hovoril som vseobecne o takychto zakazoch, ak to bude obmedzene mnozstvom vynimiek bude to samozrejme na***.
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
Kámo mysli!
píšu ti, aby sis přečetl alespoň komentovaný výklad toho soudního rozhodnutí. Ne, co píšu já nebo titulky českých "žurnalistů"
Pomohlo by ti to, že bys nemekotal vo něčem, vo čem nic nevíš.
Ale ked nad tym tak uvazujem, asi to nebude az take horuce, zajtra su v Taliansku volby a starostka patri k populistej strane, urcite to nebude nahoda ze si dnes perli na il facebooco :-)
To je jen jedna z mnoha hnusných sr.ček, které tady musíme od estébákovy mafie strpět, proti tomu je zákaz dieselů ve velkoměstech opravdu jen slabý odvar.
Tak musíme se připravit na další ekonomickou krizi, která se začíná blížit. No a čím větší humbuk se kolem dieselů udělá, tím větší forma "šrotovnýho" to může být. Víc než peníze bych za tím nehledal.
Ale osobně z toho mám radost, těch věčně smrdutejch popelnic s euro 4 a míň nebo kyselejch smrdutejch popelnic s euro 5 stejně žádná škoda nebude a za každý, který nevyjede budu nadšenej. A zrovna Itálie, kde snad nic než diesel nejezdí, si může jedině pomoct.
jj viz já výše.
V něm. stejně EU3 do města nesmíš už teď. neí to takovej šok.
Ale ti taliáni....
A máš pravdu - lidi si budou mudset něco koupit. To je fuk, jestli Diesel EU6 nebo benzín Koupěj něco. Jak jsem napsal výš.
Ale aspoň se aspoň racionálně zamyslí, co se jim vyplatí. Jenom v mý rodině jezdí A6 3,0 tdi, která neujede ročně víc jak 10tkm. Kamarád koupil ženě Golfa na dojíždění 20-30km do práce a vybral diesel. Ve firmě známého jezdí dieselová fiesta na rozvoz po malým městě, nenajede možná ani těch 10tkm. Kdyť tohle je přece nesmysl.
Ano, pokud si kupuju auto na dlouhý trasy, tak si asi nekoupím teslu a ani benzínovej Cayenne. Ono člověka donutí se zamyslet, když na Italský dálniční pumpě stojí N98 2,04 eura a nafta 1,35.
pokial viem, ten 2 eurový benzín je aj s obsluhou (natankujú, umyjú okná ...), sú na to zvlášť stojany. Potom sú tzv. self service,kde si tankuješ sám a aj palivo je lacnejšie
OK, vo rentabilitě nepochybuju. To máš pravdu.
Voni jsou i horší extrémy. Jsou důchodci, co si koupěj nový auto a pád ceny atd je v takovém poměru k nájezdu, že by si mohli volat nejen taxi, ale i limuzínu.
Tohle je ale pro někoho, kdo šetří ve všem, dost nepochopitelné :-) Stejně jako když si někdo koupí nafťák na 10 tisíc ročně a i kdyby to bylo luxusní SUV , tak je to jejich věc:D
Tak taky konečně, kdyť už toho bylo fakt dost. Kolik lidí si úplně nablble kupovalo dieselový auta velikosti Fobie nebo Golfu a nenajelo s nima ani 10tkm ročně. Kolik starejch smrdutejch popelnic si lidi nadšeně kupují s pocitem co ušetří a pak pláčou co stojí provoz. Ve výsledku u aut nižší střední třídy už ani srovnání spotřeby nevychází nijak zásadně:
[odkaz]
Hm, vidím, že jsi chytrej.
ten, kdo najel 10tkm ročně udělal zaten rok míň emisí, jako kamion, co jednou projede republikou.
Ale co čekat vod vlákna, který má v nadpise slaboduchý slovo sazomet.
btw nejsem obhájce dieselů, jenom mě vytáčí lidská blbost.
Guru... leda guru Jára.
Jinak to, že má pravdu, nepopírám. Jen jsem si rýpl do Sakrova komentáře na závěr, nic více. A těší mě, že z toho flustekovi tečou nervy.
Já zapomně, že jsi to guru tady:DD
Tak tvrdím tu celou dobu, že s ohledem na imisní mapy Prahy, je naprosto nesmyslný si myslet, že jsou kamiony nějak čistší než osobní auta. Spíš naopak.
Ale co chceš udělat s kamionovou dopravou, přesunout ji na nerentabilní železnici nebo na elektřinu, jak si tu někdo myslí? To asi ne žejo. Takže jediný řešení je stavět dostatečně kvalitní obchvaty osídlených oblastí a splodiny co nejlépe větrat.
Ale omezit (respektive spíš o tom mluvit) provoz staších dieselových aut v centrech měst je snadný. Náklady ponese spotřebitel, podpoří se tím autoprůmysl a ještě se to tváří eko.
Já jen říkám, že z toho mám radost, protože kolikrát stojíš v nějaký Alpský vesničce kde projede pár aut za den, ale z toho je 80% dieselových krámů, který tam smrdí ještě když už je auto v trapu. A proč má ten kdo tam bydlí snášet to, že někdo jinej ušetřil.
A zrovna Itálie je v tomhle hrozná, projel jsem jí několikrát kabriem a to popojíždění za těma vylítanejma herkama jako je Panda diesel je fakt radost.
No vzhledem k obřímu SCR a dávno daleko přísnějšímu způsobu měření a hlavně reálnejm naměřenejm hodnotám = sou modernější kamiony dokonce daleko čistší než osobáky. Věnovali se tomu třeba na ČVUT = 1 Dieselgate TDI má zhruba stejně emisí jako až 10 autobusů = drsný ale naměřený
Těch 80% může bejt statistická chyba = kolik dní v kolika vesničkách a z kolika aut si to počítal? :-)
Já vím, měření jsem viděl. Ale znáš ty magistrátní mapy:
[odkaz]
Když si vezmeš, jakej je provoz na Barranďáku a jakej na D0 v Lahovicích a jakej je tam poměr kamionů, tak z toho jasně plyne (pokud ta mapa není úplná hovadina), že to s těma čistejma kamionama nebude tak horký.
Jinak OK, těch 80% je vytáhnutejch z prstu. Ale víš sám, jak je v Itálii diesel oblíbenej.
Hlavně to v malým autě stejně není skoro žádnej rozdíl. Jestli jezdím za 6 nebo 7 mě fakt vůbec nezajímá.
Ale i přes to, že na Barranďáku je provoz jak kráva, tak vychází emise dusičnanů lépe než na Lahovickým mostě s poloviční dopravou, ale mnohonásobkem těžké nákladní dopravy. Respektive na Barranďák může nad 7,5t snad jenom s vyjjímkou.
Nerentabilní železnici v porovnání s kamionovou dopravou ? Jak to myslíš ?
Jako že vlak s jednou lokomotivou a jedním strojvůdcem vyjde na stejný objem přepraveného zboží dráž, než např. 40 kamionů se 40ti řidiči a jejich výplatami, 40ti dálničními poplatky a 40ti spotřebami nafty a minimálně 480ti pneumatikami ?
Spíš tak, že když si chceš nechat přepravit konteiner z fabriky na Slovensku do tvýho podniku, tak je podstatně snažší nechat to naložit na tahač a za pár hodin přivézt. Zatímco dráha znamená (pokud není vlečka v obou areálech) hodně překladů a delší čas. Jinak pokud vím ČD kargo je v plusu, takže to asi nějak funguje a máš pravdu. Co vidím ale kolem sebe (známý má poměrně velkou spediční firmu, desítky kamionů), tak se mu daří velmi dobře a vlastně od revoluce navyšuje počet aut. Proto si myslím, že není reálné očekávat nějaké snižování objemu kamionové dopravy u nás.
Jistě, záleží na konkrétních podmínkách. Ale je na palici jet s kamionem ze Španělska do Polska nebo z Dánska do Řecka po silnici. Když zrovna není třeba "dnes naložit a zítra vyložit".
Hlavně že se ten diesel lidem na 10 tis km vyplatil, zejména těm co jezdili jen mimo město nebo ve městě ***čky 4 km sem a 4 km tam. Taky jednu takovou paní znám.
Prej má diesel proto, že jede 10x ročně na Moravu. Jinak jezdí denně jen ty 4 km >:D >:D >:D
Na západ od nás (možná si o tom slyšel od kamarádů, protože očividně to tam moc neznáš, jak jsem pochopil z minulé diskuze :D), si lidé nekupují auta "na krev" za poslední peníze a když chtějí menší auto, najezdí 10 tisíc km, tak si koupí klidně diesel, protože při nákupu neřeší 50 tisíc navíc, ale třeba se jim i s takovým autem lépe jezdí, v nabídce bývají malé atmosféry u takových aut, dnes už turba (také se pomalu dostávají do popředí) a proto dávají přednost před větším motorem s lepší charakteristikou, co trochu jede a málo žere. Nepočítají s tím, jak dlouho auto budou mít a jestli ten rozdíl v ceně vykompenzují ušetřeným palivem.
Mezi 1.6 Atmosférou a 1.9TDI je obrovský rozdíl ve spotřebě (osobní zkušenost - cca 3 litry na 100) a i v dynamice je to znát, především v autě, kde nejede jeden člověk. (berme v potaz 100k varianty, třeba od VW).
1.2 3válec vs 1.5 nafta (nevím jakou máš na mysli, ale mám srovnání s 1.6 naftou 4válcem) a to je ještě propastnější rozdíl, než výše v dynamice a spotřebě při zátěži. Takže je tak těžké pochopit, že když na to na západě mají, tak že si to koupí? Já bych si klidně do malého auta naftu koupil a jediné, co by mne dokázalo přesvědčit v prospěch benzínu by byl 4válcové turbo...
Já bych si to zas nikdy nekoupil. Nafták blbě topí, krátké trasy mu nedělaj dobře, servis je 6x dražší protože vstřiky, čerpadlo, dpf, turbo, zanesené naftové filtry od aušus nafty, problém se zamrzáním a nutnost tankovat arktické nafty za 32-36 Kč Litr >:D zatímco benál stojí 29 a startuje i -20 na první otočení.
Bonusem to má hnusnej zvuk.
Malý tříválec jezdí v městě za 5,5-7 za optimálních podmínek, pokud sou megakolony a mega mráz, dejme tomu za 8,5 max.
Nafták třáválec to pojede za 4,5-5,5 ,při mrazu a mega kolonách do 7. Fakt zásadní rozdíl....
1,6 MPI jde dát naprosto v pohodě na LPG >:D A jezdíš po městě za 9, což je v přepočtu cca 4,5 litru benzínu nebo tak 3,8-4,5 nafty >:D
Bariku, mám na autě aktuálně 265 tisíc km najeto, je to nafták, nikdy jsem neměnil DPF, Turbo, vstřiky, ani čerpadlo a motor je v dobrém stavu (aktuálně je auto na servisu, protože se mění jiné věci, co časem každému autu, takže je to od mechanika potvrzeno). Arktickou naftu netankuji, až do letošní zimy jsem stál venku, liji akorát VIF.
Nevím, kde je teda ten problém 6x dražšího servisu ? Navíc, zrovna ty, který najede pár tisíc km ročně by se k takovému servisu dostal až v příštím životě >:D
Pořád tu jen plácáš, abys pošpinil naftu, nekupuj si ji, nikdo ti ji nenutí, ale někdo v ní vidí výhody, zrovna Italové to tak mají.
Vidím denně ty diskuze jak někdo řeší filtry, zamzrlou naftu, vstříky, sem tam turbíčko, swirl, dpf taky fakt věčně nevydrží neboj....
Všechny tyhle závady přicházejí mezi 200-400 tis km....Kdo jezdí jak hovádko a kašle na výměny náplní, tak v tomhle intervalu většině dojde i na repasi automatu.
Když se to sejde, dá to u velkého auta klidně tak 80 táců vrakáč a fanda z dílny anebo tak 140-300 táců ofiko servis a nové díly
Já bych se k němu nedostal, já auta co maj 200 tis km neprovozuju >:D >:D
>:D Bariku, to už budu mít skoro 400 tisíc, to už na to ten motor bude mít právo a v té době už bude dělat radost někomu jinému >:D Mne už slouží dost let a ještě chvíli bude.
Já měním třeba aktuálně spojku a převodovku to vzalo s sebou (jo, asi jsem trochu zanedbal), ale tohle není problém dieslového motoru.
Nevím, co tedy řešíme, kupce nového auta nezajímá, že za 400 tisíc km, což je při nájezdu 10-20 tisíc ročně průměrného soukromého auta, je 20 let života.. minimálně >:D Tak proč to vůbec uvádět jako problém ?
To co sem psal paltí pro naftové 4 a 6 válce. Pro naftové třívácle platí interval 150-250 tis a nastavá to samé co u 4a 6 ve 200-400 >:D
Já tu neřešil jen lidi, co si kupují sazomety jako nové. Oni si je kupují i jako jeté na stejné porce km, tj 5 km sem a 5 tam. Tam ti to faaakt 20 let nevydrží, neboj >:D To není V8 amerika co jezdí pořád i po 40 letech >:D
Amerika, která má 40 let, je vrak a popelnice, popřípadě veterán... je to jako chodit v dnešní době s mobilem z 90tek >:D
Tak ať si je lidé kupují, pokud se o ně starají, tak jim službu odvedou a i když ne, tak je třeba mají na 5 let a pak zase koupí jinou ojetinu. Pořád nechápu, co tím chceš dokázat ? Nafta má své výhody, že je ty nemusíš, tvá věc.... Já zase nevidím jediný důvod, proč si do některých typů aut koupit benzín.
Že nafta nijak výhodná pro malá auta není a když z nich zmizí nic zásadního se nestane. Holt někoho bude stát 100 km o 30 kč víc, ale zas ušetří na servisu >:D
A co teprve když se přestane nafta dotovat a daň se srovná = v tu chvíli bude nafta výhodná až od úrovně kam patří = zhruba od velkejch SUV, nebo jak řikaj odborníci od 3,5 tuny = no ty velký těžký SUV tam bych naftu snad možná akceptoval i když sou vo něco lehčí [odkaz] má prázdná asi 2,5 tuny :-)
jehož důsledky jsou evidentně za horizontem volebního období politika, který ho pronáší, snad ani nemá cenu komentovat. Za půl roku může být vše jinak, navíc se jedná o Itálii... ;-)
Uvidíme, jak to případně ustojí Němci, kteří přitom ani zákaz nových dieselů neplánují.
politik s vizi musi delat rozhodnuti na delsi dobu nez jen na jedno nebo dve volebni obdobi, i kdyz neni popularni
to jen politik bez vize si nevidi dal nez na spicku nosu
jestlize emise prekracuji limity, tak se to resit musi. a ver tomu, ze dusledni nemci to resit budou
ale kdyz se udela a), musi se udelat i b). v tomhle pripade benzin danit tak, aby se naftakem nevyplatilo jezdit ekonomicky
Politik s vizí... kdy naposledy někdo takový byl?
Dnes, když má někdo vizi, která přesahuje jedno volební období, má téměř jistotu, že v tom druhém už vládnout nebude, a tu vizi do konce nedovede. Nebo ještě lépe, ti po něm nastupující ji změní nebo zprzní natolik, že důsledky jsou pak ještě horší, než na začátku.
Třeba teď Andrej Oligarcha = v roce 2010 před vstupem do politiky majetek cca 20 miliard dneska potom co byl v jedný vládě vicepremiér a ministr financí a teď má vlastní soukromou vládu = a majetek cca 90 miliard >:-[]
Fostek: Tvoje informace není správná. Diesely byly v Řecku zakázány ÚPLNĚ a to s výjimkou velkých měst a výjimka platila pro taxíky. Tento ZÁKAZ BYL DÍKY DPF ZRUŠEN PRÁVĚ V ROCE 2007 PRO CELÉ ŘECKO. Z 0 se prodeje dieselů zvedly asi na 55%.
Podobný zákaz platil v Norsku a byl ZRUŠEN SE ZAVEDENÍM DPF - zákaz přestal platit pro vozy s DPF. Z nuly se prodeje zvedly asi na 75% v dieselu, a potom nastav věk těžké podpory EV, momentálně je prodej na krásných 30,8% ze všech registrací, jakkoli jsou diesely na rozdíl od EV zcela bez podpory. Při velkých prodejích to znamená že se v Norku dieselů prodá víc než benzínů :-)
DPF ale neresi jedy, kvuli kterym je uz 2.5 roku takovej humbuk a kvuli kterym se uvazuje o uplnym konci dyzlu v osobnich autech.
dyzl ma v porovnani s benzinama podporu v nizsi spotrebni dani na palivo skoro ve vsech zemich EU, tak netvrd, ze dyzly zadnou podporu nemaj
Zdá se, že se konečně začíná rozumně uvažovat. Osobně jsem se díky nadměrné automobilové dopravě nejprve odstěhovat z Prahy do Brandýsa a vloni do vesničky v Jižních Čechách. Doufám, že dopravě v centrech pomohou moderní trendy, tedy elektrická auta a autonomní řízení a přesun prostředků do zabezpečení hromadné dopravy.
ja sem se prestehoval do takovy malicky zapadly osady na samotu
a ted trpim
kdykoliv prijedu do vetsiho mesta
z toho smradu, kterej ted cejtim a driv sem necejtil ...
pryc z mesta jsme sli kvuli klidu a prirode
je fakt je, ze pulka znamejch si klepe na celo, ze jsme sli pryc z toho komfortu ve meste a druha pulka rika, ze kdyby mohli udelali by okamzite to samy.
tolik navstev co mame, jsme ve meste nikdy nemeli. kdyz se k nam teda ted v zime dostanou, ale v lete to je celkem bez problemu.
pro kazdyho to ale neni, musis mit velkou casovou nezavislot, rozhodne do neni pro toho, kdo chodi do prace a musi byt v 7 na pase...
Zcela vážně - vidím to spíš jako psychickou záležitost. Já bydlím taky na čistým vzduchu, celkem pravidelně jezdím do Brna, diesely mi taky smrdí. A jednou za čas si řeknu "fuj". Jestli si schválně nestoupáš někam na magistrálu nebo do zácpy, tak je pravidelné utrpení spíš obsese.
asi pred mesicem jsem mel nejaky pojednani v HK
pak jsem sel kousek po gocarovce a to byla fakt sila
ale proti tomu, kdyz prebiham z kavarny slavia do narodniho, to byl jeste horskej vzdousek. v pze se k tomu jeste navic pridava to sileny duneni dyzlu
jeste tam stoji hotel hornik??
jeste za komousu jsem tam na nejaky svatbe poprve ochutnal stolicnuju a pak me domu vezli jako medveda
to snad bylo jediny, co meli russaci dobry
Hezky se to mluví, hůře realizuje. Uzavřít centra pro soukromou dopravu znamená jejich vylidnění a faktickou likvidaci, jelikož lidé se svého pohodlí nevzdají. V podstatě každé centrum města navíc zahrnuje sídla velmi movitých firem, drahých a luxusních obchodů či restaurací. Myslíš, že jejich klientela se pohodlí soukromé osobní dopravy vzdá?
Jsem taky pro maximální podporu zdraví ve městech, protože ty problémy stále narůstají, ale nemyslím si, že v blízké době to je reálné.