Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejen německá města, naftová auta zakáže také italský Řím! Už rozhodl kdy

Římská starostka tvrdí, že jestli chce město vážně bojovat se znečištěným ovzduším, musí mít odvahu přijmout silná opatření.
Zpět na článek
2. 3. 2018 11:02
2. 3. 2018 11:09
2. 3. 2018 15:02
2. 3. 2018 15:18
2. 3. 2018 15:21
2. 3. 2018 17:05
2. 3. 2018 17:47
2. 3. 2018 18:40
2. 3. 2018 16:01
2. 3. 2018 17:08
2. 3. 2018 22:10
3. 3. 2018 08:07
Avatar - praděda7
2. 3. 2018 11:02
Data?
Já vím, že se tady opakuju, ale pořád mě chybí nějaká věruhodná studie která dokazuje, že když zakážeme moderní nafťáky (EUR5, 6) ve městech, tak se podstatně zlepší kvalita vzduchu, který dýcháme. :-!
Rozbalit vlákno
10
2. 3. 2018 11:09
Re: Data?
Jak jsem se pokoušel ti říct, aby jsi si to nastudoval...neudělals to.
NIKDO NEZAKAZUJE EUR6. Dle výnosu německého soudu oprávě toto nelze. A jen ve výlimečných případech EUR5.
V kombinaci se současnými už fungujícími nízkoemisními plaketami v SRN a postupným náběhem a dalším doporučením soudu to není zdaleka tak revoluční a brutální, jak vytrubují čeští pisálci.
Ale oni potřebují titulek!
Jako "BUdou levný tédéíčka z Německa" nebo tak.
btw!!!
Atény...už v roce 2007 byl zákaz všech osobních nafťáků. Akorát to nikdo nevěděl. Nebyla hysterie. Vypadá to, že dozvědět se to tenkrát Bureš, rozerve mu to palici!!!
2. 3. 2018 13:59
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
nj
MAKARÓNI, SRAČKOFILOVÉ BUDOU JEŠTĚ MINIMÁLNĚ 6 LET DUSIT RAKA
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
DÍZLPRASATA [odkaz] PROVOZUJÍCÍ DÍZLPOPELNICI [odkaz] tenhle slabomyslný odpad společnosti si už v Německých městech neškrtne !!!!!
1) Veškerý Germánský Dízlpopelnice budou levně exportovány do ČEZKÝ DÍRY a ještě za to blbec čech zaplatí !!
2) Navrhuji včasnou EMIGRACI mladýho obyvatelstva z čezká díry [odkaz] do NĚMECKA !! po vzoru mladých poláků [odkaz] Jakýho si češí zvolili prezidenta takový je to národ V Germánii doplníte stavy řídnoucího pracujícího obyvatelstva a to za 4x násobný plat než v ČR !!! Doma stejnak zachvíli nebuder co žrát [odkaz] V ČR to bude stejnak leda o RAKA z dízlů !! v Německu teď bude čistěji
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
PS: KDO CHCE LEVNĚ MÁLO JETÝ ELEKTROMOBIL Z NĚMECKA/NORSKA AŤ SI PRO NĚJ KLIKNE [odkaz] [odkaz] [odkaz] ;-)
2. 3. 2018 14:14
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
Dlouho jsi tu nebyl.
Doufal jsem, že jsi se zastřelil.
Avatar - WinDiesel
2. 3. 2018 14:20
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
Fostek: Tvoje informace není správná. Diesely byly v Řecku zakázány ÚPLNĚ a t s výjimkou velkých měst a výjimka platila pro taxíky. tento ZÁKAZ BYL DÍKY DPH ZRUŠEN PRÁVĚ V ROCE 2007 PRO CELÉ ŘECKO.
Podobný zákaz platil v Norsku a byl ZRUŠEN SE ZAVEDENÍM DPF - zákaz přestal platit pro vozy s DPF.
2. 3. 2018 11:13
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
A ako chces tu studiu urobit bez zakazu naftovych aut? Takto im zakazu vjazd, 2-3 roky to bude v platnosti a nasledne uvidime vysledky. Bud sa to zlepsi a budeme mat studiu, ze to funguje, alebo sa nezmeni vobec nic a budeme mat dokaz, ze diesle nemaju vplyv na znecistenie. Jednoduche. Takato studia sa neda urobit v laboratornych podmienkach, len v realnom svete, kedze tu mame vela externych a nekontrolovatelnych vplyvov.
Studie su precenovane. Kedysi sme mali studie, aky je azbest dokonaly a neskodny. Preslo par desiatok rokov a zrazu zistime, ze azbest je pekne svinstvo. Aku maju potom studie vypovednu hodnotu? Takto sa da zakaz, a ludia sami pocitia a uvidia rozdiel (pripadne nepocitia), a nemusi im do toho kecat nejaky vedec.
2. 3. 2018 11:16
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
Podla mna kazdy kto ma nos a nema lobotomiu musi suhlasit ze bez dieslov v mestach bude lepsie ovzdusie. Je jedno aku normu to splna, ani tie eu2 ci eu3 tak nesmrdeli ked vysli z vyrobnej linky, ale casom sa opotrebovali a je to tak, rovnake to bude za 5 rokov s eu5 a eu6 motormi a kedze emisie v reale nikto nekontroluje, najlepsi je pausalny zakaz.
2. 3. 2018 11:32
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
Ano, odhadované zlepšení při případném zavedení omezení v německém městě je 2%.
Před litaniema vo lobotomii by sis mohl udělat laskavost a jako první po mě SI TO OPRAVDU PŘEČÍST!
Je tam spousta vyjímek. Např. vylosuju: řemeslníci. Atd atd.
Nemám chuť to tady přepisovat.
V Aténách to pomohlo,al tam to fakt zařízli totál už někdy v nultejch letech.
Německej zákon je nažranej vlk (ekohysterici) a celá koza (automobilky).
Ty te´d maj ložený, že EU6 se budou prodávat. Vlastně si je v brzku koupí víc lidí, aby přezbrojili. Nebo benzín. To je fuk. koupěj si auto.
Uf.
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 11:34
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
:yes: :yes: ;-)
2. 3. 2018 12:08
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
A co myslis ze ja som student na gympli a ty hemingway aby som musel citat co pises? Hovoril som vseobecne o takychto zakazoch, ak to bude obmedzene mnozstvom vynimiek bude to samozrejme na***.
2. 3. 2018 13:00
Re: AŽ ROKU 2024? HOLT MAKARÓNI BYLY VŽDYCKY SRAČKY až dalek
Kámo mysli!
píšu ti, aby sis přečetl alespoň komentovaný výklad toho soudního rozhodnutí. Ne, co píšu já nebo titulky českých "žurnalistů"
Pomohlo by ti to, že bys nemekotal vo něčem, vo čem nic nevíš.
2. 3. 2018 11:02
Tu sa nuka opytat:
Aj Ty, Brutus? >:D
Rozbalit vlákno
3
2. 3. 2018 11:10
Re: Tu sa nuka opytat:
jj, zrovna makaróni a skopčáci.
Jedni spali nafťák pomalu do skůtru a druhý s ním závodili v LeMans.
A najednou... >:D
2. 3. 2018 11:12
Re: Tu sa nuka opytat:
Ale ked nad tym tak uvazujem, asi to nebude az take horuce, zajtra su v Taliansku volby a starostka patri k populistej strane, urcite to nebude nahoda ze si dnes perli na il facebooco :-)
Avatar - Ozzman
2. 3. 2018 12:55
Re: Tu sa nuka opytat:
To teda >:D To by se místní ekobojovníci zbláznili, když by viděli že i většina miniaut tam jezdí na naftu >:D
2. 3. 2018 11:17
Je to samozřejmě
těžká šikana, ale ve srovnání s tím, co se dnes děje v našem Burešstánu, je to nic.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 11:30
Re: Je to samozřejmě
Myslíš jak předseda vlády připravuje zákon abysme jedli hlavně jeho potraviny [odkaz] >:D >:-[]

Asi reakce na [odkaz] [odkaz] >:-[]
2. 3. 2018 11:34
Re: Je to samozřejmě
To je jen jedna z mnoha hnusných sr.ček, které tady musíme od estébákovy mafie strpět, proti tomu je zákaz dieselů ve velkoměstech opravdu jen slabý odvar.
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 17:04
Re: Je to samozřejmě
Řešení by tu bylo [odkaz] :-)
2. 3. 2018 11:30
Re: Je to samozřejmě
Tak musíme se připravit na další ekonomickou krizi, která se začíná blížit. No a čím větší humbuk se kolem dieselů udělá, tím větší forma "šrotovnýho" to může být. Víc než peníze bych za tím nehledal.
Ale osobně z toho mám radost, těch věčně smrdutejch popelnic s euro 4 a míň nebo kyselejch smrdutejch popelnic s euro 5 stejně žádná škoda nebude a za každý, který nevyjede budu nadšenej. A zrovna Itálie, kde snad nic než diesel nejezdí, si může jedině pomoct.
2. 3. 2018 11:35
Re: Je to samozřejmě
jj viz já výše.
V něm. stejně EU3 do města nesmíš už teď. neí to takovej šok.
Ale ti taliáni....
A máš pravdu - lidi si budou mudset něco koupit. To je fuk, jestli Diesel EU6 nebo benzín Koupěj něco. Jak jsem napsal výš.
2. 3. 2018 11:40
Re: Je to samozřejmě
Ale aspoň se aspoň racionálně zamyslí, co se jim vyplatí. Jenom v mý rodině jezdí A6 3,0 tdi, která neujede ročně víc jak 10tkm. Kamarád koupil ženě Golfa na dojíždění 20-30km do práce a vybral diesel. Ve firmě známého jezdí dieselová fiesta na rozvoz po malým městě, nenajede možná ani těch 10tkm. Kdyť tohle je přece nesmysl.
Ano, pokud si kupuju auto na dlouhý trasy, tak si asi nekoupím teslu a ani benzínovej Cayenne. Ono člověka donutí se zamyslet, když na Italský dálniční pumpě stojí N98 2,04 eura a nafta 1,35.
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 11:45
Re: Je to samozřejmě
Do malýho auta na krátký popojíždění do práce jedině naftičku >:-[]

Teta si na podobný popojíždění = asi 30 km po docela slušnejch silnicích = koupila IS300h = v česku by asi byla za.. :-)

My jako pracovní na Prahu a okolí Auris hybrid = určitě sme za.. >:D
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 11:49
Re: Je to samozřejmě
To je ale nadstandardní benzín a obyčejná nafta = N95 stojí 1,60€

Mimo dálnice což je často jen těsně za sjezdem 1,20-1,40 nafta/benzín
2. 3. 2018 11:51
Re: Je to samozřejmě
Vím, ale nechce se ti po každý hledat polozavřenou pumpu, kde ani není obsluha když někam spěcháš.
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 11:56
Re: Je to samozřejmě
Taky nerad hledám = eště že Bůh před lety vymyslel navigaci :-)

Mám takhle třeba oblíbenou pumpu když jezdim z Mnichova = beru Aral Ultimate 102

Ale hlavně sem chtěl upozornit na ten prémiovej benzín = N95 bejvá o dost levnější
Avatar - Ozzman
2. 3. 2018 12:58
Re: Je to samozřejmě
Pokud vim, tak ty ceny jsou tam dvojí, buď samoobsluha a nebo s klasickým zaplacením (někdy i natankováním od obsluhy) a to je dražší od cca 0,3 E
Avatar - Ozzman
2. 3. 2018 12:57
Re: Je to samozřejmě
1.35E ? Kde ? To je jako hledat jehlu v kupce sena, v létě jsem tam něco najezdil a vše bylo od 1,5E nahoru.
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 13:08
Re: Je to samozřejmě
U nás bejvá v létě = když se jezdí víc = taky dráž = určitě náhoda >:-[]
Avatar - Ozzman
2. 3. 2018 13:12
Re: Je to samozřejmě
Jo, já se jen ptám, protože mne ceny tam docela šokovaly, ale to platí i o mýtném, které není nejlevnější :-) Respektive, na naše poměry >:D
2. 3. 2018 13:05
Re: Je to samozřejmě
pokial viem, ten 2 eurový benzín je aj s obsluhou (natankujú, umyjú okná ...), sú na to zvlášť stojany. Potom sú tzv. self service,kde si tankuješ sám a aj palivo je lacnejšie
2. 3. 2018 13:12
Re: Je to samozřejmě
OK, vo rentabilitě nepochybuju. To máš pravdu.
Voni jsou i horší extrémy. Jsou důchodci, co si koupěj nový auto a pád ceny atd je v takovém poměru k nájezdu, že by si mohli volat nejen taxi, ale i limuzínu.
Avatar - Ozzman
2. 3. 2018 13:15
Re: Je to samozřejmě
Tohle je ale pro někoho, kdo šetří ve všem, dost nepochopitelné :-) Stejně jako když si někdo koupí nafťák na 10 tisíc ročně a i kdyby to bylo luxusní SUV , tak je to jejich věc:D
Avatar - Barrichello
2. 3. 2018 11:22
Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
nepodíváte no :-) :-) :-)

Německo, Milán, Řím,Atény, Kodan, Londýn a brzy přibudou další
Rozbalit vlákno
33
2. 3. 2018 11:34
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Tak taky konečně, kdyť už toho bylo fakt dost. Kolik lidí si úplně nablble kupovalo dieselový auta velikosti Fobie nebo Golfu a nenajelo s nima ani 10tkm ročně. Kolik starejch smrdutejch popelnic si lidi nadšeně kupují s pocitem co ušetří a pak pláčou co stojí provoz. Ve výsledku u aut nižší střední třídy už ani srovnání spotřeby nevychází nijak zásadně:
[odkaz]
2. 3. 2018 11:37
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Hm, vidím, že jsi chytrej.
ten, kdo najel 10tkm ročně udělal zaten rok míň emisí, jako kamion, co jednou projede republikou.
Ale co čekat vod vlákna, který má v nadpise slaboduchý slovo sazomet.
btw nejsem obhájce dieselů, jenom mě vytáčí lidská blbost.
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 11:41
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
To ale musíš bejt vytočenej vod rána do večera :-)
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2018 12:20
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Jako sám ze sebe?
2. 3. 2018 13:02
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Aje, pan "Hnojná hlava" se probral.
Avatar - Ozzman
2. 3. 2018 13:03
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Když v tomhle má guru fostek pravdu a i se u toho nestihl zachovat jako blázen >:D zatim :-)
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2018 13:54
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Guru... leda guru Jára.
Jinak to, že má pravdu, nepopírám. Jen jsem si rýpl do Sakrova komentáře na závěr, nic více. A těší mě, že z toho flustekovi tečou nervy.
2. 3. 2018 11:48
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Já zapomně, že jsi to guru tady:DD
Tak tvrdím tu celou dobu, že s ohledem na imisní mapy Prahy, je naprosto nesmyslný si myslet, že jsou kamiony nějak čistší než osobní auta. Spíš naopak.
Ale co chceš udělat s kamionovou dopravou, přesunout ji na nerentabilní železnici nebo na elektřinu, jak si tu někdo myslí? To asi ne žejo. Takže jediný řešení je stavět dostatečně kvalitní obchvaty osídlených oblastí a splodiny co nejlépe větrat.
Ale omezit (respektive spíš o tom mluvit) provoz staších dieselových aut v centrech měst je snadný. Náklady ponese spotřebitel, podpoří se tím autoprůmysl a ještě se to tváří eko.
Já jen říkám, že z toho mám radost, protože kolikrát stojíš v nějaký Alpský vesničce kde projede pár aut za den, ale z toho je 80% dieselových krámů, který tam smrdí ještě když už je auto v trapu. A proč má ten kdo tam bydlí snášet to, že někdo jinej ušetřil.
A zrovna Itálie je v tomhle hrozná, projel jsem jí několikrát kabriem a to popojíždění za těma vylítanejma herkama jako je Panda diesel je fakt radost.
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 11:53
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
No vzhledem k obřímu SCR a dávno daleko přísnějšímu způsobu měření a hlavně reálnejm naměřenejm hodnotám = sou modernější kamiony dokonce daleko čistší než osobáky. Věnovali se tomu třeba na ČVUT = 1 Dieselgate TDI má zhruba stejně emisí jako až 10 autobusů = drsný ale naměřený

Těch 80% může bejt statistická chyba = kolik dní v kolika vesničkách a z kolika aut si to počítal? :-)
2. 3. 2018 11:57
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Já vím, měření jsem viděl. Ale znáš ty magistrátní mapy:
[odkaz]
Když si vezmeš, jakej je provoz na Barranďáku a jakej na D0 v Lahovicích a jakej je tam poměr kamionů, tak z toho jasně plyne (pokud ta mapa není úplná hovadina), že to s těma čistejma kamionama nebude tak horký.
Jinak OK, těch 80% je vytáhnutejch z prstu. Ale víš sám, jak je v Itálii diesel oblíbenej.
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 12:04
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Nojo Barranďák je šílenej denně tam jede 140 000 aut = to snad leda kdyby to byly [odkaz] :-)

Jo bez diskuze je jich tam mraky = ale asi začnou spíš ubejvat což je v těch menších vozech který tamdocela dominujou určitě správně
2. 3. 2018 12:19
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Hlavně to v malým autě stejně není skoro žádnej rozdíl. Jestli jezdím za 6 nebo 7 mě fakt vůbec nezajímá.

Ale i přes to, že na Barranďáku je provoz jak kráva, tak vychází emise dusičnanů lépe než na Lahovickým mostě s poloviční dopravou, ale mnohonásobkem těžké nákladní dopravy. Respektive na Barranďák může nad 7,5t snad jenom s vyjjímkou.
2. 3. 2018 11:59
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Nerentabilní železnici v porovnání s kamionovou dopravou ? Jak to myslíš ?

Jako že vlak s jednou lokomotivou a jedním strojvůdcem vyjde na stejný objem přepraveného zboží dráž, než např. 40 kamionů se 40ti řidiči a jejich výplatami, 40ti dálničními poplatky a 40ti spotřebami nafty a minimálně 480ti pneumatikami ?
2. 3. 2018 12:03
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Spíš tak, že když si chceš nechat přepravit konteiner z fabriky na Slovensku do tvýho podniku, tak je podstatně snažší nechat to naložit na tahač a za pár hodin přivézt. Zatímco dráha znamená (pokud není vlečka v obou areálech) hodně překladů a delší čas. Jinak pokud vím ČD kargo je v plusu, takže to asi nějak funguje a máš pravdu. Co vidím ale kolem sebe (známý má poměrně velkou spediční firmu, desítky kamionů), tak se mu daří velmi dobře a vlastně od revoluce navyšuje počet aut. Proto si myslím, že není reálné očekávat nějaké snižování objemu kamionové dopravy u nás.
2. 3. 2018 12:10
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Jistě, záleží na konkrétních podmínkách. Ale je na palici jet s kamionem ze Španělska do Polska nebo z Dánska do Řecka po silnici. Když zrovna není třeba "dnes naložit a zítra vyložit".
Avatar - Barrichello
2. 3. 2018 13:05
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Hlavně že se ten diesel lidem na 10 tis km vyplatil, zejména těm co jezdili jen mimo město nebo ve městě ***čky 4 km sem a 4 km tam. Taky jednu takovou paní znám.

Prej má diesel proto, že jede 10x ročně na Moravu. Jinak jezdí denně jen ty 4 km >:D >:D >:D
Avatar - Ozzman
2. 3. 2018 13:11
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Na západ od nás (možná si o tom slyšel od kamarádů, protože očividně to tam moc neznáš, jak jsem pochopil z minulé diskuze :D), si lidé nekupují auta "na krev" za poslední peníze a když chtějí menší auto, najezdí 10 tisíc km, tak si koupí klidně diesel, protože při nákupu neřeší 50 tisíc navíc, ale třeba se jim i s takovým autem lépe jezdí, v nabídce bývají malé atmosféry u takových aut, dnes už turba (také se pomalu dostávají do popředí) a proto dávají přednost před větším motorem s lepší charakteristikou, co trochu jede a málo žere. Nepočítají s tím, jak dlouho auto budou mít a jestli ten rozdíl v ceně vykompenzují ušetřeným palivem.
Avatar - Barrichello
2. 3. 2018 13:15
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Co je za rozdíl v motoru např. mezi 1,2 tříválcem a 1,5 dieslem tříválcem?

nebo mezi 1,6 atmoférou a 1,9 naftou?

0,3 L je faakt větší motor.
To jo >:D
Avatar - Ozzman
2. 3. 2018 13:18
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Mezi 1.6 Atmosférou a 1.9TDI je obrovský rozdíl ve spotřebě (osobní zkušenost - cca 3 litry na 100) a i v dynamice je to znát, především v autě, kde nejede jeden člověk. (berme v potaz 100k varianty, třeba od VW).

1.2 3válec vs 1.5 nafta (nevím jakou máš na mysli, ale mám srovnání s 1.6 naftou 4válcem) a to je ještě propastnější rozdíl, než výše v dynamice a spotřebě při zátěži. Takže je tak těžké pochopit, že když na to na západě mají, tak že si to koupí? Já bych si klidně do malého auta naftu koupil a jediné, co by mne dokázalo přesvědčit v prospěch benzínu by byl 4válcové turbo...
Avatar - Barrichello
2. 3. 2018 13:25
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Já bych si to zas nikdy nekoupil. Nafták blbě topí, krátké trasy mu nedělaj dobře, servis je 6x dražší protože vstřiky, čerpadlo, dpf, turbo, zanesené naftové filtry od aušus nafty, problém se zamrzáním a nutnost tankovat arktické nafty za 32-36 Kč Litr >:D zatímco benál stojí 29 a startuje i -20 na první otočení.

Bonusem to má hnusnej zvuk.

Malý tříválec jezdí v městě za 5,5-7 za optimálních podmínek, pokud sou megakolony a mega mráz, dejme tomu za 8,5 max.

Nafták třáválec to pojede za 4,5-5,5 ,při mrazu a mega kolonách do 7. Fakt zásadní rozdíl....

1,6 MPI jde dát naprosto v pohodě na LPG >:D A jezdíš po městě za 9, což je v přepočtu cca 4,5 litru benzínu nebo tak 3,8-4,5 nafty >:D
Avatar - Ozzman
2. 3. 2018 13:33
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Bariku, mám na autě aktuálně 265 tisíc km najeto, je to nafták, nikdy jsem neměnil DPF, Turbo, vstřiky, ani čerpadlo a motor je v dobrém stavu (aktuálně je auto na servisu, protože se mění jiné věci, co časem každému autu, takže je to od mechanika potvrzeno). Arktickou naftu netankuji, až do letošní zimy jsem stál venku, liji akorát VIF.

Nevím, kde je teda ten problém 6x dražšího servisu ? Navíc, zrovna ty, který najede pár tisíc km ročně by se k takovému servisu dostal až v příštím životě >:D

Pořád tu jen plácáš, abys pošpinil naftu, nekupuj si ji, nikdo ti ji nenutí, ale někdo v ní vidí výhody, zrovna Italové to tak mají.
Avatar - Barrichello
2. 3. 2018 13:39
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Počkej si 50-100 tis a pak to začně.

Vidím denně ty diskuze jak někdo řeší filtry, zamzrlou naftu, vstříky, sem tam turbíčko, swirl, dpf taky fakt věčně nevydrží neboj....

Všechny tyhle závady přicházejí mezi 200-400 tis km....Kdo jezdí jak hovádko a kašle na výměny náplní, tak v tomhle intervalu většině dojde i na repasi automatu.
Když se to sejde, dá to u velkého auta klidně tak 80 táců vrakáč a fanda z dílny anebo tak 140-300 táců ofiko servis a nové díly

Já bych se k němu nedostal, já auta co maj 200 tis km neprovozuju >:D >:D
Avatar - Ozzman
2. 3. 2018 13:43
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
>:D Bariku, to už budu mít skoro 400 tisíc, to už na to ten motor bude mít právo a v té době už bude dělat radost někomu jinému >:D Mne už slouží dost let a ještě chvíli bude.

Já měním třeba aktuálně spojku a převodovku to vzalo s sebou (jo, asi jsem trochu zanedbal), ale tohle není problém dieslového motoru.

Nevím, co tedy řešíme, kupce nového auta nezajímá, že za 400 tisíc km, což je při nájezdu 10-20 tisíc ročně průměrného soukromého auta, je 20 let života.. minimálně >:D Tak proč to vůbec uvádět jako problém ?
Avatar - Barrichello
2. 3. 2018 13:47
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
To co sem psal paltí pro naftové 4 a 6 válce. Pro naftové třívácle platí interval 150-250 tis a nastavá to samé co u 4a 6 ve 200-400 >:D

Já tu neřešil jen lidi, co si kupují sazomety jako nové. Oni si je kupují i jako jeté na stejné porce km, tj 5 km sem a 5 tam. Tam ti to faaakt 20 let nevydrží, neboj >:D To není V8 amerika co jezdí pořád i po 40 letech >:D
Avatar - Ozzman
2. 3. 2018 13:50
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Amerika, která má 40 let, je vrak a popelnice, popřípadě veterán... je to jako chodit v dnešní době s mobilem z 90tek >:D

Tak ať si je lidé kupují, pokud se o ně starají, tak jim službu odvedou a i když ne, tak je třeba mají na 5 let a pak zase koupí jinou ojetinu. Pořád nechápu, co tím chceš dokázat ? Nafta má své výhody, že je ty nemusíš, tvá věc.... Já zase nevidím jediný důvod, proč si do některých typů aut koupit benzín.
Avatar - Barrichello
2. 3. 2018 15:10
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Někomu to vyhovuje ;-)

Že nafta nijak výhodná pro malá auta není a když z nich zmizí nic zásadního se nestane. Holt někoho bude stát 100 km o 30 kč víc, ale zas ušetří na servisu >:D
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 14:35
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
To není jen na západ = za vhodnou se považuje cena tak do 6ti násobku měsíčního příjmu
2. 3. 2018 11:37
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Taky nikdy nepochopím, proč se lidi kupují golfy a spol. s dieselem.
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 11:38
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
A co teprve když se přestane nafta dotovat a daň se srovná = v tu chvíli bude nafta výhodná až od úrovně kam patří = zhruba od velkejch SUV, nebo jak řikaj odborníci od 3,5 tuny = no ty velký těžký SUV tam bych naftu snad možná akceptoval i když sou vo něco lehčí [odkaz] má prázdná asi 2,5 tuny :-)
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2018 12:24
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Hudba vzdálené budoucnosti...
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2018 12:20
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Jak jsou na tom Francouzi? Ti taky chtěli horlivě zakazovat diesely ve městech, jen nevím, zda jim to už vyšlo.
2. 3. 2018 12:54
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Oslo, tam obcas diesely zakazujou kdys maj horsi podminky ovzdusi, a vetsinou to i prej funguje
Avatar - Ozzman
2. 3. 2018 13:00
Re: Holt už se sazometem do Evropy na dovolenou
Ještě že jsem si hezky v Římě už začoudil svým dieslem >:D Ale myslim, že se tam stihnu ještě otočit a to ani nemám EU6 >:D
2. 3. 2018 13:55
ani kamen neni schopnej odolat jedum co lezou z vyfuku nafta
ale vzhledem k tomu, za jednou ze slozek jedovatyho NOx je i rajsky plyn, dunihlavove zavisli na naftacich budou muset projit odvykaci kurou
Rozbalit vlákno
2
2. 3. 2018 14:16
Re: ani kamen neni schopnej odolat jedum co lezou z vyfuku n
Tak teď jsi mě odvařil.
>:-[] >:-[] >:-[]
Představil jsem si kruhovou terapii vidláků s Octaviema TDI.
2. 3. 2018 14:17
Re: ani kamen neni schopnej odolat jedum co lezou z vyfuku n
cim?
tim ze se pod vlivem emisi rozpadaj pamatky, nebo ze jednou ze slozek co leze z vyfuku je rajsky plyn ? ;-)

tak z toho bych pak chtel videt dokument >:D >:D >:D
2. 3. 2018 14:00
Politické rozhodnutí,
jehož důsledky jsou evidentně za horizontem volebního období politika, který ho pronáší, snad ani nemá cenu komentovat. Za půl roku může být vše jinak, navíc se jedná o Itálii... ;-)
Uvidíme, jak to případně ustojí Němci, kteří přitom ani zákaz nových dieselů neplánují.
Rozbalit vlákno
6
2. 3. 2018 14:08
Re: Politické rozhodnutí,
politik s vizi musi delat rozhodnuti na delsi dobu nez jen na jedno nebo dve volebni obdobi, i kdyz neni popularni
to jen politik bez vize si nevidi dal nez na spicku nosu

jestlize emise prekracuji limity, tak se to resit musi. a ver tomu, ze dusledni nemci to resit budou

ale kdyz se udela a), musi se udelat i b). v tomhle pripade benzin danit tak, aby se naftakem nevyplatilo jezdit ekonomicky
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2018 14:38
Re: Politické rozhodnutí,
Politik s vizí... kdy naposledy někdo takový byl?
Dnes, když má někdo vizi, která přesahuje jedno volební období, má téměř jistotu, že v tom druhém už vládnout nebude, a tu vizi do konce nedovede. Nebo ještě lépe, ti po něm nastupující ji změní nebo zprzní natolik, že důsledky jsou pak ještě horší, než na začátku.
2. 3. 2018 14:42
Re: Politické rozhodnutí,
ano, bohuzel
pak to vypada jak to vypada
Avatar - Hammunasakra
2. 3. 2018 17:08
Re: Politické rozhodnutí,
Třeba teď Andrej Oligarcha = v roce 2010 před vstupem do politiky majetek cca 20 miliard dneska potom co byl v jedný vládě vicepremiér a ministr financí a teď má vlastní soukromou vládu = a majetek cca 90 miliard >:-[]
Avatar - white label
2. 3. 2018 17:58
Re: Politické rozhodnutí,
Ano, ten měl/má jasnou (osobní) vizi a je v tomto ohledu velmi "úspěšný"... 8-s
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2018 22:04
Re: Politické rozhodnutí,
Tuhle "vizi" tak nějak... radši opomíjím. Ale máš samozřejmě pravdu. :-( Hodně smutnou.
Avatar - WinDiesel
2. 3. 2018 14:26
Řecko a Norsko
Fostek: Tvoje informace není správná. Diesely byly v Řecku zakázány ÚPLNĚ a to s výjimkou velkých měst a výjimka platila pro taxíky. Tento ZÁKAZ BYL DÍKY DPF ZRUŠEN PRÁVĚ V ROCE 2007 PRO CELÉ ŘECKO. Z 0 se prodeje dieselů zvedly asi na 55%.
Podobný zákaz platil v Norsku a byl ZRUŠEN SE ZAVEDENÍM DPF - zákaz přestal platit pro vozy s DPF. Z nuly se prodeje zvedly asi na 75% v dieselu, a potom nastav věk těžké podpory EV, momentálně je prodej na krásných 30,8% ze všech registrací, jakkoli jsou diesely na rozdíl od EV zcela bez podpory. Při velkých prodejích to znamená že se v Norku dieselů prodá víc než benzínů :-)
Rozbalit vlákno
1
2. 3. 2018 14:41
Re: Řecko a Norsko
DPF ale neresi jedy, kvuli kterym je uz 2.5 roku takovej humbuk a kvuli kterym se uvazuje o uplnym konci dyzlu v osobnich autech.
dyzl ma v porovnani s benzinama podporu v nizsi spotrebni dani na palivo skoro ve vsech zemich EU, tak netvrd, ze dyzly zadnou podporu nemaj
2. 3. 2018 15:02
Fajn
Zdá se, že se konečně začíná rozumně uvažovat. Osobně jsem se díky nadměrné automobilové dopravě nejprve odstěhovat z Prahy do Brandýsa a vloni do vesničky v Jižních Čechách. Doufám, že dopravě v centrech pomohou moderní trendy, tedy elektrická auta a autonomní řízení a přesun prostředků do zabezpečení hromadné dopravy.
Rozbalit vlákno
9
2. 3. 2018 15:18
Re: Fajn
ja sem se prestehoval do takovy malicky zapadly osady na samotu
a ted trpim
kdykoliv prijedu do vetsiho mesta
z toho smradu, kterej ted cejtim a driv sem necejtil ...
Avatar - speedfred
2. 3. 2018 15:21
Re: Fajn
tak šup,šup znova s5 do mesta a nebudeš ho cítiť >:-[]
2. 3. 2018 17:05
Re: Fajn
pryc z mesta jsme sli kvuli klidu a prirode
je fakt je, ze pulka znamejch si klepe na celo, ze jsme sli pryc z toho komfortu ve meste a druha pulka rika, ze kdyby mohli udelali by okamzite to samy.
tolik navstev co mame, jsme ve meste nikdy nemeli. kdyz se k nam teda ted v zime dostanou, ale v lete to je celkem bez problemu.
pro kazdyho to ale neni, musis mit velkou casovou nezavislot, rozhodne do neni pro toho, kdo chodi do prace a musi byt v 7 na pase...
Avatar - _Karel_
2. 3. 2018 17:47
Re: Fajn
Zcela vážně - vidím to spíš jako psychickou záležitost. Já bydlím taky na čistým vzduchu, celkem pravidelně jezdím do Brna, diesely mi taky smrdí. A jednou za čas si řeknu "fuj". Jestli si schválně nestoupáš někam na magistrálu nebo do zácpy, tak je pravidelné utrpení spíš obsese.
2. 3. 2018 18:40
Re: Fajn
asi pred mesicem jsem mel nejaky pojednani v HK
pak jsem sel kousek po gocarovce a to byla fakt sila
ale proti tomu, kdyz prebiham z kavarny slavia do narodniho, to byl jeste horskej vzdousek. v pze se k tomu jeste navic pridava to sileny duneni dyzlu
2. 3. 2018 16:01
Re: Fajn
ja z Prahy do Trutnova v podkrkonosi, v tom Prazskym humusu bych dite opravdu vychovavat nechtel
2. 3. 2018 17:08
Re: Fajn
jeste tam stoji hotel hornik??
jeste za komousu jsem tam na nejaky svatbe poprve ochutnal stolicnuju a pak me domu vezli jako medveda
to snad bylo jediny, co meli russaci dobry
Avatar - Blue Sun
2. 3. 2018 22:10
Re: Fajn
Hezky se to mluví, hůře realizuje. Uzavřít centra pro soukromou dopravu znamená jejich vylidnění a faktickou likvidaci, jelikož lidé se svého pohodlí nevzdají. V podstatě každé centrum města navíc zahrnuje sídla velmi movitých firem, drahých a luxusních obchodů či restaurací. Myslíš, že jejich klientela se pohodlí soukromé osobní dopravy vzdá?
Jsem taky pro maximální podporu zdraví ve městech, protože ty problémy stále narůstají, ale nemyslím si, že v blízké době to je reálné.
3. 3. 2018 08:07
Re: Fajn
Uvidíme, je to jen začátek. Mám jenom radost, že se něco děje. Vůbec si nemyslím, že sám bych měl nějaké řešení, ale třeba ho budoucnost přinese.