Nejen Volkswagen, také Ferrari a Aston Martin budou platit pokutu kvůli emisím

Nejen Volkswagen, také Ferrari a Aston Martin budou platit pokutu kvůli emisím

I když se v poslední době hovoří hlavně o emisích oxidů dusíku u naftových motorů, šílenství ohledně CO2 neustává. Ferrari a Aston Martin zaplatí pokuty.

Evropská agentura pro životní prostřední (EEA - European Environment Agency) vydala oficiální zprávu o tom, jak si vede trh s novými osobními a lehkými užitkovými auty v Evropské unii ohledně vypouštěných emisí CO2. Samozřejmě těch oficiálně udávaných, tedy normovaných. Bylo samozřejmě nesčíselněkrát napsáno, že reálná spotřeba paliva a tím i vypouštěné množství nejedovatého CO2 se od uváděných hodnot liší, ale zůstaňme i nich.

Průměrně každé nové auto vypustilo do ovzduší v loňském roce 119,5 g oxidu uhličitého na každý kilometr. To je oproti plánovaným 130 g/km o osm procent méně, ve srovnání s rokem 2014 číslo kleslo o 3,1 %. Ve výroční zprávě ovšem EEA sděluje: „Pokud automobilky chtějí dosáhnout cíle pro roky 2020 a 2021, tedy 95 g/km, budou muset pokračovat ve snižování podobným tempem. Většina výrobců aut své specifické cíle v této oblasti splnila a jsou na dobré cestě. “

Renault, Toyota,. Peugeot a Citroën se pyšní slušnými výsledky. „Stačí jim snížit během příštích šesti let průměrné emise o méně než 16 g/km,“ říká EEA. Peugeot momentálně vede se 104 g/km, v závěsu jsou mu Citroën s Renaultem (oba se 106 g/km) a Toyota vykazuje 108 g/km. Z druhého konce tabulky: Jaguar Land Rover má naopak hodně vysokých 164 g/km.

Zapracovat však musejí Fiat Chrysler Automobiles, Ford a BMW. Mluvčí Ford of Europe k tomu poznamenal: „Nedosáhnete lineárního zlepšení, protože roční flotilové emise jsou ovlivněny řadou faktorů včetně výměny modelových řad, vývoje a představení nových motorů a další nové techniky.“ Modrý ovál se zavázal, že limity splní do konce roku 2021. Od Opelu se nikdo nevyjádřil, z Mnichova pro Automotive News Europe zaznělo, že vylepší své tří- a čtyřválcové spalovací motory a neustane ve vývoji plug-in hybridů a elektromobilů. „V nadcházejících letech očekáváme výrazný nárůst prodeje elektrifikovaných vozidel, předpovídáme, že již příští rok jich umístíme do celého světa na 100 tisíc.“

Závazky ale neplní výrobci luxusních a druhých sporťáků, což zní vcelku logicky. Zatímco Aston Martin dostane pokutu jen 36.370 eur (pakatel, 983,2 tisíce korun) Ferrari bude muset zaplatit mnohem více: 410.760 eur, v přepočtu 11,1 milionu korun. Vzorec bere v úvahu překročení emisí v závislosti na počtu nově zaregistrovaných aut. Je to samozřejmě celé nesmysl, odpůrci tzv. globálního oteplování teorie zpochybňují. Nezáleží navíc jen na CO2, ale i NOx, emisích prachu a jiných pevných částic a co se globálního znečištění týče, doprava tvoří pouze nepatrný zlomek. Automobilky se však musejí diktátu z Bruselu podvolit a nenadělají nic...

V zemích EU stále vedou co se paliv týče diesely, bylo jich zaregistrováno 51,8 % z celkového počtu, na benzinové motory připadá 45,4 %. Plynové vozy (na LPG a CNG) okupují 1,6 %, na elektromobily a plug-in hybridy připadá zbytek: 1,2 %. Revoluce se zatím nekoná, ale jejich zastoupení se zvýšilo meziročně o 0,4 %. Renault ale snížil emise čtyřkolových „ekologů“ oproti roku 2014 o 2 g/km, tedy necelá 2 %. Vozy s naftovými motory emitují v průměru 119,2 g/km, o 3,3 g/km méně než ty s benzinovými. Přitom jsou v průměru o 300 kg těžší.

Je pravdou, že si automobilky mohou vybrat, zda se administrativně začlení do koncernu, do kterého skutečně patří, nebo zůstanou v tomto ohledu „samostatné“. Pak také mohou požádat o výjimku, a to tehdy, mají-li pod 10 tisíc registrací, či 300 tisíc registrací u těch velkých. Třeba Bugatti, Porsche a Audi se „skrývají“ pod Volkswagenem, ale Bentley si vybral samostatnost a onu výjimku dostal. Samotné Porsche by bylo vzhledem k objemu produkce „odměněno“ nejspíše také pokutou, ale průměrné emise a cíle pro každý rok v rámci skupiny kompenzují ostatní značky - včetně naší Škody.

Data EEA za loňský rok navíc poprvé v historii obsahují kompletní výrobní program každé automobilky, případně koncernu. Za sezónu 2014 se ještě 20 % nejhorších modelů v portfoliu škrtalo a tedy nezapočítávalo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ruský Ruský "Zuckerberg" vyhlásil válku Putinovi

Pavel Durov vyhlásil digitální válku ruskému režimu a…

Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali Poslanci ČSSD se nabídkou ANO na sestavení vlády zatím nezabývali

Poslanci ČSSD dnes večer nemluvili o nabídce pro vládní…

Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva Spojené státy blokují vydávání víz Rusům, stěžuje si Moskva

Spojené státy záměrně blokují vydávání vstupních víz…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Aston Martin Ferrari Elektromobil Zelená auta Diesely

 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu Příběh, jak Mercedes na zlatém podnosu přinesl Audi Volkswagenu

Audi vám tuto část své historie nejspíše připomínat…

Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy Lada Vesta Cross už je také jako sedan. Navoněné crossovery strčí do kapsy

Po sedanu, kombi, a oplastovaném praktičtějším provedení…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Včera

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert. Každý Čech ho ročně sní 48 kilo

Pšeničné pečivo způsobuje závislost, varuje expert.…

Milujete k snídani kaiserku namazanou máslem, nebo dokonce dvě? A co rohlík s marmeládou k odpolední svačině? A…

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad škodami, jak objekty správně pojistit?

Kuny, opilí zloději i vichřice: Chataři pláčou nad…

Někteří chataři a chalupáři se v těchto dnech vrací po dlouhé době na obhlídku svých objektů a často utrpí šok.…

 

iSport.cz

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a farem, ale i mazáci

Český tým na MS v hokeji 2018: mladíci z NHL a…

Sotva skončil jeden velký turnaj, prakticky hned je tu další. Na ZOH v Pchjongčchangu se umístil český tým pod…

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning - dánské Kladno

MS v hokeji 2018: Kde se bude hrát? Kodaň a Herning…

Jednu velkou premiéru má mistrovství světa v ledním hokeji 2018. Vůbec poprvé se elitní divize světového…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…