Nejen Volkswagen, také Ferrari a Aston Martin budou platit pokutu kvůli emisím

Nejen Volkswagen, také Ferrari a Aston Martin budou platit pokutu kvůli emisím

I když se v poslední době hovoří hlavně o emisích oxidů dusíku u naftových motorů, šílenství ohledně CO2 neustává. Ferrari a Aston Martin zaplatí pokuty.

Evropská agentura pro životní prostřední (EEA - European Environment Agency) vydala oficiální zprávu o tom, jak si vede trh s novými osobními a lehkými užitkovými auty v Evropské unii ohledně vypouštěných emisí CO2. Samozřejmě těch oficiálně udávaných, tedy normovaných. Bylo samozřejmě nesčíselněkrát napsáno, že reálná spotřeba paliva a tím i vypouštěné množství nejedovatého CO2 se od uváděných hodnot liší, ale zůstaňme i nich.

Průměrně každé nové auto vypustilo do ovzduší v loňském roce 119,5 g oxidu uhličitého na každý kilometr. To je oproti plánovaným 130 g/km o osm procent méně, ve srovnání s rokem 2014 číslo kleslo o 3,1 %. Ve výroční zprávě ovšem EEA sděluje: „Pokud automobilky chtějí dosáhnout cíle pro roky 2020 a 2021, tedy 95 g/km, budou muset pokračovat ve snižování podobným tempem. Většina výrobců aut své specifické cíle v této oblasti splnila a jsou na dobré cestě. “

Renault, Toyota,. Peugeot a Citroën se pyšní slušnými výsledky. „Stačí jim snížit během příštích šesti let průměrné emise o méně než 16 g/km,“ říká EEA. Peugeot momentálně vede se 104 g/km, v závěsu jsou mu Citroën s Renaultem (oba se 106 g/km) a Toyota vykazuje 108 g/km. Z druhého konce tabulky: Jaguar Land Rover má naopak hodně vysokých 164 g/km.

Zapracovat však musejí Fiat Chrysler Automobiles, Ford a BMW. Mluvčí Ford of Europe k tomu poznamenal: „Nedosáhnete lineárního zlepšení, protože roční flotilové emise jsou ovlivněny řadou faktorů včetně výměny modelových řad, vývoje a představení nových motorů a další nové techniky.“ Modrý ovál se zavázal, že limity splní do konce roku 2021. Od Opelu se nikdo nevyjádřil, z Mnichova pro Automotive News Europe zaznělo, že vylepší své tří- a čtyřválcové spalovací motory a neustane ve vývoji plug-in hybridů a elektromobilů. „V nadcházejících letech očekáváme výrazný nárůst prodeje elektrifikovaných vozidel, předpovídáme, že již příští rok jich umístíme do celého světa na 100 tisíc.“

Závazky ale neplní výrobci luxusních a druhých sporťáků, což zní vcelku logicky. Zatímco Aston Martin dostane pokutu jen 36.370 eur (pakatel, 983,2 tisíce korun) Ferrari bude muset zaplatit mnohem více: 410.760 eur, v přepočtu 11,1 milionu korun. Vzorec bere v úvahu překročení emisí v závislosti na počtu nově zaregistrovaných aut. Je to samozřejmě celé nesmysl, odpůrci tzv. globálního oteplování teorie zpochybňují. Nezáleží navíc jen na CO2, ale i NOx, emisích prachu a jiných pevných částic a co se globálního znečištění týče, doprava tvoří pouze nepatrný zlomek. Automobilky se však musejí diktátu z Bruselu podvolit a nenadělají nic...

V zemích EU stále vedou co se paliv týče diesely, bylo jich zaregistrováno 51,8 % z celkového počtu, na benzinové motory připadá 45,4 %. Plynové vozy (na LPG a CNG) okupují 1,6 %, na elektromobily a plug-in hybridy připadá zbytek: 1,2 %. Revoluce se zatím nekoná, ale jejich zastoupení se zvýšilo meziročně o 0,4 %. Renault ale snížil emise čtyřkolových „ekologů“ oproti roku 2014 o 2 g/km, tedy necelá 2 %. Vozy s naftovými motory emitují v průměru 119,2 g/km, o 3,3 g/km méně než ty s benzinovými. Přitom jsou v průměru o 300 kg těžší.

Je pravdou, že si automobilky mohou vybrat, zda se administrativně začlení do koncernu, do kterého skutečně patří, nebo zůstanou v tomto ohledu „samostatné“. Pak také mohou požádat o výjimku, a to tehdy, mají-li pod 10 tisíc registrací, či 300 tisíc registrací u těch velkých. Třeba Bugatti, Porsche a Audi se „skrývají“ pod Volkswagenem, ale Bentley si vybral samostatnost a onu výjimku dostal. Samotné Porsche by bylo vzhledem k objemu produkce „odměněno“ nejspíše také pokutou, ale průměrné emise a cíle pro každý rok v rámci skupiny kompenzují ostatní značky - včetně naší Škody.

Data EEA za loňský rok navíc poprvé v historii obsahují kompletní výrobní program každé automobilky, případně koncernu. Za sezónu 2014 se ještě 20 % nejhorších modelů v portfoliu škrtalo a tedy nezapočítávalo.

Spolupracujeme s TipCars.com
Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě Ministerstvo zahraničí USA souhlasí s prodejem vrtulníků české armádě

Ministerstvo zahraničí Spojených států vyslovilo souhlas…

Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů Fintechový Revolut posiluje v Česku byznys, chce zdvojnásobit počet klientů

Britský hráč hodlá do konce roku zdvojnásobit počet svých…

Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví Tesla bude vyrábět v Číně, jako první automobilka bude mít závod ve výlučném vlastnictví

Americký výrobce elektromobilů Tesla bude vyrábět v Číně,…

 
Zdroj: Automotive News Europe

Štítky Aston Martin Ferrari Elektromobil Zelená auta Diesely

 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před…

Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron? Hennessey Venom F5 má premiéru 1. listopadu. Pokoří Chiron?

Čekání je skoro u konce. Vážný soupeř pro superauto…

 





 
Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Tajemství názvů aut: Jak výrobci hledají jména svých modelů?

Dnes 18:50

S rostoucí nabídkou je pro výrobce stále těžší vymýšlet názvy svých aut. Z toho důvodu najímají různé specialisty nebo zakládají speciální oddělení zaměřená na tuto problematiku.




Blesk.cz

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a teď nemoc jater!

Strasti Jandové nekončí: Bouračka, zlomenina, vši a…

Jedna pohroma na druhou se valí na zpěvačku Martu Jandovou (43). Poté, co si v létě zlomila nohu, pak měl její…

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest sdílí na internetu: Své vypracované tělo ukázal i v Praze

Sexy doktor (28) cestuje po světě a zážitky z cest…

Matt Olesiak (28) je nejen úspěšný doktor, ale také miláček internetu. Matt, který pochází z Varšavy, ale…

 

iSport.cz

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se tu bránit, říká

Brankář Koubek vychytal v Rennes první nulu. Učím se…

Po turbulentním začátku to vypadá, že sezona Tomáše Koubka se začíná v dobrém slova smyslu ustalovat.…

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude chybět několik týdnů

Ztráta pro Spartu! Kadlec má trhlinu ve svalu, bude…

Fotbalisté Sparty se budou muset v nejbližších zápasech obejít bez útočníka Václava Kadlece, který si v úvodu…

 

Reflex.cz

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

A čí je teda ta ODS? Fialova, nebo Klausova?

Začíná to vypadat, že sestavování nové vládní koalice není tentokrát až tak důležité jako po jiných volbách.…

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí, ale často volí zcela iracionálně. Smiřme se s tím

Povolební ohlédnutí: Voliči většinou nejsou hloupí,…

Řečeno s klasikem – Volby dopadly tak, jak dopadly, jelikož lidé volili tak, jak volili. Ano, autorem…