Nejgooglovanější značky roku 2016? Hodně zvláštní mix...
Ve věku chytrých telefonů a počítačů je přístup k informacím snadný a rychlý a prim v této oblasti hraje vyhledávač Google. Nejste si něčím jistí? Někdy stačí jen pár sekund a máte jasno. Ale o co je vlastně v oblasti automobilů největší zájem? Google zveřejnil letošní výsledky pro USA a první desítka je opravdu zajímavým a do značné míry nepochybně překvapivým mixem.
Už první trojka je zajímavá - vede Honda, druhá však není Toyota ani jiná mainstreamová značka, ale Mercedes-Benz a třetí skončila... Tesla. Až třetí? Bramborovou pozici si pak vysloužilo Lamborghini. Inu, proč ne, tomu úplně rozumím, ale kam se podělo takové Ferrari? Velkým překvapením je určitě páté místo Volva, šestá skončila druhá mainstreamová značka v Top 10 - Ford.
Zbytek žebříčku už obsadily luxusní značky - Jaguar, Bentley, Maserati a Rolls-Royce. Že by boháči nedělali nic jiného, než surfovali po síti? Nejspíš nikoli. U některých značek je jejich vyhledávací popularita vcelku pochopitelná - Jaguar, Bentley a Maserati představily svá první SUV, Ford vyvolal rozruch supersportem GT a čtyřkolkovým hot-hatchem Focus RS, Volvo zase stále ještě žije ze sexy XC90, kterou podpořila nová devadesátková řada.
U Tesly se asi není třeba hloupě ptát, tam se stále něco děje a dá se asi pochopit i zájem o Mercedes, jenž je momentálně nejprodávanější luxusní značkou ve Státech a má poslední dobou opravdu zajímavé modely, ale takhle převálcovat BMW? Všechna čest... Honda je konstantně předmětem zvýšeného zájmu, v žebříčcích vyhledávačů objevuje pravidelně a letos byl zájem nepochybně podpořen hybridním supersportem NSX a Civicem Type R. Ale proč je v Top 10 Lamborghini a ne Ferrari a proč se tam objevuje Rolls-Royce?
Google bohužel takto podrobné statistiky pro Evropu, potažmo Českou republiku nezveřejnil. Zato víme, že u nás i na Slovensku vedou hesla Facebook a Youtube. Nevíte někdo, co to je?