Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejlepší automobilky v Británii? Škoda je zase vysoko

Michal Fokt
Diskuze (6)
Britský časopis Auto Express zveřejnil výsledky průzkumu, provedeného mezi svými čtenáři. Vznikla tak velmi zajímavá směsice...

Kdo nemá nějaký průzkum spokojenosti, ten jako by nebyl. Dlouhodobě se názoru majitelů na vlastní auta věnuje mimo jiné i jedno z nejvýznamnějších motoristických periodik ve Velké Británii, časopis Auto Express, jenž provedl průzkum mezi svými čtenáři. Neuvedl sice, kolik respondentů se zúčastnilo, takže lze těžko posoudit vypovídací hodnotu, ale stále je to lepší přístup, než ten, jenž praktikoval třeba ADAC.

Anketa Driver Power zjišťuje, jak vnímají majitelé v předešlých 12 měsících motor a převodovku svých aut, vnější vzhled, interiér a komfort, praktičnost a prostornost, jízdu a ovládání, bezpečnostní prvky, spotřebu a provozní náklady, spolehlivost a kvalitu zpracování, ale také infotainment, konektivitu a elektrické systémy. Výsledkem je žebříček, jenž v případně některých značek překvapí, u jiných je však již běžným standardem pohybovat se mezi špičkou.

Auto Express hodnotil 27 značek, přičemž se horní desítce věnoval trošku podrobněji. Nejhorší značkou je Dacia, ovšem při pohledu na její hodnocení 87,46 % a vítězným Lexusem s 92,29 % se nabízí otázka, jestli v rozmezí 5 % vůbec lze něco analyzovat a posuzovat. Nicméně další značkou "u dna" je Citroën, následovaný dnes už čínským MG. Nad nimi se umístil Land Rover, Vauxhall, Renault, Mercedes-Benz, Nissan, Ford, Audi, Fiat, Honda, Suzuki, Volkswagen, Peugeot, Jaguar a Toyota.

Pokud jde o první desítku, tu uzavírá Hyundai s 90,16 %, u něhož si majitelé cení nejvíce komfortu interiéru, prostornosti a nízkých provozních nákladů. Porucha se u něj objevila u 7,2 % majitelů. Co dohánět má v oblasti spotřeby a cen pojištění a dalších poplatků.

Deváté místo patří se skóre 90,39 % značce BMW. U něj se porucha objevila ve 12,4 % případů, spokojenost panuje s výkonnými motory a akcelerací, převodovkami, jízdními vlastnostmi i ovladatelností, ale i s infotainmentem. Majitelům se však moc nelíbí vyšší spotřeba a drahé ceny servisu.

Osmá příčka patří s 90,44 % Mini (podíl poruch 6,8 %), ale dopadlo by mnohem lépe, nebýt úplně poslední příčky v prostornosti a praktičnosti, moc dobře si však nevedlo ani v oblasti spotřeby paliva a cen servisu. Majitelům se naopak velmi líbí design, motory a převodovky, jízdní vlastnosti a handling. Sedmé Volvo s 90,64 % si cení majitelé pro bezpečnost a praktičnost, ale slušně si vedlo i co se týče motorů a převodovek, komfortu sedadel. Zlepšit by se měla nabídka místa vzadu a spotřeba paliva. Ani 15,7% poruchovost není zrovna nejlichotivější.

Šesté místo (90,82 %) získává Seat, jenž musel neplánovaně do servisu jen v 6,6 % případů a řidiči tak oceňují jeho spolehlivost a vyspělý infotainment. Líbí se i motor a podvozek, naopak zpracování a design by mohly být lepší, stejně jako provozní náklady nižší. Pátá příčka patří s 90,87 % Mazdě (procento poruch 7,2), u níž těžko vyzdvihnout nějaké výjimečné klady, protože se velmi dobře umisťovala ve všech kategoriích, nejlépe si ovšem vedla v oblasti bezpečnosti a spolehlivosti. S výjimkou výtek k velikosti kufru a množství odkládacích schránek v kabině. Zlepšit by se ale mohla také akcelerace, spotřeba a kvalita navigačního systému.

Za branami nejlepší trojice zůstalo Subaru s 91,09% skóre. Závady se u něj vyskytly v 16,3 % případů, což je v první desítky nejhorší výsledek, ale jak vidno, Plejády to nabraly jinde. Zejména v oblasti praktičnosti, řízení, brzd, jízdních vlastností, ale i interiéru a komfortu. Majitelům ale vadí hlučné a žíznivé boxery, drahý servis a zpracování interiéru a komfort sedadel.

Bronz letos bere Kia s 91,7 %, u níž se závada objevila v 10,5 % případů. Je nejlepší v konektivitě, infotainmentu, skvěle si však vedla i v oblasti interiéru a komfortu, prostornosti a výhledu. Vysoko je hodnocena i praktičnost a velikost kufru. Zklamání panuje jen o oblasti motorů a převodovek a tím související akcelerací a kdovíjaká není ani spotřeba paliva.

Škoda Superb byla Auto Expressem vyhodnocena jako nejlepší koupě na současném trhu a její výrobce letos dosáhl na stříbrnou příčku se skóre 92,01 %. Škoda podle měřítek Driver Power nemá žádnou závažnou chybu či nedostatek, i poruchovost 9,8 % je slušná, jen to prostě na vítězství musí všechno být ještě o chloupek lepší. A to bere Lexus... Japonská značka vyhrála v designu i motorech a ve všech ostatních kritériích byla také špičková, sedadla nebo infotainment nevyjímaje. Zlepšit by se ale mohla ve spotřebě(?), servisních nákladech a navigaci. Ostatně i poruchovost 11,8 % by mohla být u téhle japonské "klasiky" lepší.

Michal Fokt
Diskuze (6)
Avatar - Sumi2000
24. 6. 2017 00:37
Re: Větší statistický vzorek je lepší..
To je zase výplod... 8-s
Fiat v USA prodává jen 500...to je autíčko na image.
A V PŘEHLEDU SE NĚJAK ZTRATIL VW...??
Asi na nulu neklesl , že? :-)
23. 6. 2017 16:13
Prieskum vs. realita
Nezavazne ankety maju len velmi malu vypovedaciu hodnotu. Skutocnym argumentom su predaje a tam Skoda moc neoslnuje ani v modeloch, ani v poctoch predanych aut. Dlhodobo na britskom trhu dosahuje 3-4% podielu na trhu. [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2017 14:07
Re: Člověk by si koupil Lexus,
Doporučuju v klidu si projít tabulku [odkaz]
Avatar - Hammunasakra
23. 6. 2017 13:45
Re: Člověk by si koupil Lexus,
Reálný evropský kupec by měl začít používat hlavu = a přestat s tou naftou blbnout ;-)

Avatar - KANKUNEN
23. 6. 2017 13:39
Člověk by si koupil Lexus,
ale reálný kupec chce naftový GAZík a ten Lexus nemá.