Platí, že malá ojetá auta jsou za danou cenu zpravidla mladší a méně ojetá než velká. Logické. Jak ale vybrat tu nejlepší malou ojetinu s cenovkou do sta tisíc?
Když jsem se svezl, nechápal jsem, proč nejezdí po silnicích více Yarisů. To nemluvím o druhé generaci, to je svezení! Tedy až neuvěřitelně malý rejd (1,4D)
Yarise I. generace s litrovým motorem mám 5 let. Byl kupovaný z firmy jako služebák s najetými 160 tis. km. Sám jsem najel 50 tis. km a za celou dobu pouze vyměněná spojka, ale to přičítám tomu, že s autem jezdil kdo měl ruce a nohy. Jinak běžný servis. Na to jak je z venku kompaktní, tak vevnitř je místa dost. Super je posuvná zadní sedačka. Yaris je pro mě jedno z nejlepších malých aut. :yes:
Já měl Yaris 1 gen. 1,0 celých 12 let. Byla to ještě původní Japnská verze a ne Francouz. Asi by sloužil dodnes, ale jednoho dne byl sestřelen autem z vedlejší. Souhlasím, že je to jedno z nejlepších malých aut.
Tak hlavně, že na přístrojovku Fabie první generace v provedení JUNIOR je pokoukání, které potěší oko znalce, zvyklého na prémiovou kvalitu koncernu.. ;-)
Tak na tu jsem úplně zapoměl. Po těch šoupacích sedačkách je to další věc, která je super. Designově možná diskutabilní, ale funkčně nemá chybu. Podle mě je digitální tachometr uprostřed palubky nejlepší řešení.
možná nevypadá dobře, ale podívej se na trojčata z kolína, nebo na již zminovanou fábii první generace, to je přístrojovka jak stehno >:D Yaris považuji už od první generace za nejlepší malé auto ( swift je o kus dražší ), tou první generací sem jel a když se nedívám na vzhled přístrojovky, je to dost praktické, po pravém oku mám krásně info o rychlosti atd a v předu hezky dole u skla navigaci, no kdo s tím nejel nepochopí >:D
Yaris doladili dlhým vývojom k dokonalosti. Kúpil som najnovší a zatiaľ až podozrivo dobrý. K milým detailom patrí napríklad veľmi dobrý prístup k žiarovkám. Budíky sa presťahovali tam, kde majú byť. Je mimoriadne pohodlný hlavne s automatom. S automatom tiež netreba turbo, pretože odpadá neustále ručné radenie. Obvykle sa kochám s obmedzením zelenej kontrolky ecco za nejakých 5 l/100 km. Len keď ma niekto vyprovokuje prišliapnem a sledujem v zpätnom zrkadielku ako sa stráca v perspektíve. Predok sa mi už nezdá taký ohavný ako vtedy, keď som ho vyberal.
Když tě někdo vyprovokuje, tak sleduješ, jak se ztrácí ve zpětném zrcátku... a máš Yaris 1,33 s CVT? Co je to třeba namátkou za auta, která končí zdeptána v prachu cest?
Sú to všetky autá, ktoré dodržujú dopravné predpisy. Blázni ma nezaujímajú. Aj oveľa silnejšie autá než stihnú preradiť už nemajú šancu na predbehnutie podľa predpisov. Na závodenie ich rád pustím dopredu.
Tak mně přístrojovka druhé generace vyhovovala (čitelná za všech světelných podmínek, pěkně na očích; kolíčky byly zvláštní vtip vzhledem k tomu, jak byla daleko), horší to bylo s těmi tenkými plasty. Schránka před volantem byla celkem praktická, ale zvuk při zavírání... nebo loketní opěrka na dveřích z tvrdého plastu (naštěstí jsem se neopíral; přitom dveře byly čalouněné, tedy nad opěrkou, pokud si dobře vzpomínám).
Když jsem koukal po Yarisech první generace, prohlédl jsem si pár fotek interiéru a věděl jsem, že tohle teda fakt ne. Typicky asijská plastová hrůza, a ještě experimentální...Ve druhém Yarisu to aspoň nějak vypadá, tam by mi zejména vadilo, jak perfektní výhled mají na digitální rychloměr všichni spolujezdci. >:D
Spolujezdec toho moc nevidí, pokud nestrčí hlavu pomalu řidiči na rameno. Ten display je totiž v útrobách palubní desky a je promítaný. Opravdu krásně čitelný (je segmentový), ale díky "periskopu" má dost omezené pozorovací úhly. Pro řidiče by to neměl být problém a ještě tak člověk za ním má asi slušný výhled, ale spolujezdec vpředu je hodně stranou a vidí kulové (alespoň si vzpomínám, že to chtělo strčit hlavu k řidiči, ale jako spolujezdec jsem v něm jel možná dvakrát).
Jo máš pravdu, narozdíl třeba od Fábie, si tam člověk sedne i dozadu a ani nemusí být liliput, takže to nemůže být malé auto. A přitom jsou rozměrově stejná, kromě výšky.
Není problém udělat malé auto větší... a třeba ho pak zkusit prodávat již od 365t. Momentálně to vypadá tak, že móda miniMPV skončila a orientace je na crossovery, za které jsou lidé ochotní něco připlatit. Ale v diskusi o ojetinách - nic proti Jazzu, ale prostě to není typické malé auto.
Ale taky v jakém stavu ;) Fabie pod 50 jsou buď holátka, nebo maj na hrbu více než 2x kolem zeměkoule >:D Neříkám, že se ale koupit nedá. Zachovalý 1.4 MPI si ale cenu docela drží.
Přesně, krom Fordu začínají o generaci novější auta od 50 (Clio, Punto) do 70 tis (Fabia II). Jen ten Ford o generaci novější je za těch 100 tis. Auta z výběru začínají na 20 tis a za 50 tis už jsou top kousky.
Celé mi to přijde, že bazaristé nemají co žrát tak udělali článek na objednávku, kdy se čtenářům snaží podstrčit, že koupit C3 nebo Fabii I za 100 tis je naprosto v pořádku.
Za 20 000 korun jsou jen vylítaný krámy, do kterých hned patnáct dvacet nasypete. taky záleží na ročníku. Ano, současná Fiesta je od 100 000 korun, ale aby za něco stála, přijde na 150. Koukal jsem teď po ní a právě proto ji nekoupil. Článek na objednávku fakt není. Koho asi? Co je za nesmysl?
druhé generace jsem jednou řídil. A i když mám rád italská auta, toto bylo rozhodně nejhorší z těch vozů, které byly vyrobeny po roce 2000. Tak špatně nastavené ovládací síly pedálů bez jakéhokoliv citu, to jsem nečekal. Oproti tomu s první generací jsem něco najel a ta je v tomto ohledu úplně v pořádku. S málokterým autem jako s Puntem 1. gen. se dá ve městě zažít tolik zábavy (zejména díky velmi lehkému řízení). Jen ještě s redaktorem nesouhlasím s tím, že první Punto má nějak dobrou zadní nápravu, protože na hrbolech v zatáčce výrazně odskakuje. Ale možná jsem jen zhýčkaný ze čtyřprvkového uložení zadní nápravy v mém autě.
Přesně, skoro vše se dá zachránit, ale kastle je jen jedna. Jak se z auta začne stávat vozík Flintstoneových (bez podlahy), je zle. >:D
Možná ta 2,2TDCi by se pokazila, včas jsi to dal pryč. Na Swiftu se těžko něco může rozbít, jestli by nějaká auta jezdila i po 3. sv. válce, budou to malá Suzuki. ;-)
Ještě doplním. Zaujal mě ten, před 12 roky testovaný, citroen C3. Podle krytu motoru si říkám, to je asi ta 16V 1,4HDi. Kdepak, v tom testu se jasně píše, že jde o 1,6HDi. Absolutně tedy nechápu, že autor napíše: "C3 měla z dieselů pouze 2 varianty 1,4HDi" a pak přímo do toho článku mrskne fotky auta, které má onu 1,6HDi, to mi pos*r. :-(
Máte pravdu. 1.6 HDi to také mělo. Od roku 2005, dokonce dvě verze. s tím, že obě nahradily tu 1.4 HDi 16V. V textu to opravím. Díky za připomenutí. V profilu o C3 v rubrice bazar to máme správně.
Stačilo vidět autora a bylo jasné, že pravdy se nedočkáme... A taky že ne, hned první vůz mě přesvědčil... Stejně jako soupis blábolů o Peugeotu 206 u Clia...
Nu což...
Třeba otázka koroze... Zrovna v místech, která popisujete, jsem se u 206 s korozí nikdy nesetkal, a že jsem jich viděl docela dost. Jo, pokud to byla "voňafka z áček, po důchodci z německa", tj. kdovíjak opravená bouračka, je to možné. Ale ne u běžných aut...
Stejně tak mě fascinuje dvojí názor na velkoobjemové diesely. U fabie je to "skvělá motorizace", u punta "zbytečnost". Pak se divte, že jste jako stránka za pitomce.
No vidíte a já sháněl P-206. Nejdřív normální, pak CC, jelikož ta běžná auta byla tak hrozná, že jsme radši trochu přihodili a koupil kabrio. Domníval jsem se, že je maldší a že se s ním méně jezdí, tak bude z hlediska rzi lepší. No chyb lávky. Bylo to skoro stejné. Projel jsem jich asi 14. Ta auta byla hrozná. Všechna měla korozi na místech co píši. Nakonec jme koupili ročník 2004 CC, kde to bylo ještě snesitelné. Samozřejmě, záleží odkud auta jsou. Kusy z Itálie byly v poho, ale mechanicky měly hodně chyb. Z Německa ta auta byla technicky skvělá i když měla najeto třeba 200 000 km, ale koroze hrozná. Prostě 206 hnije. Taky je otázka, kdy jste ta auta měl. Pokud před 10 lety, tak to byla ještě v poho. Taky jsem měl saxo a bylo OK a dneska mají všechna saxa a 106 shnilou zadní podlahu a mimochodem ten přední podélník taky. C3 je na tom o poznání lépe.
Jedno ještě "u nás" jezdí, dvě další jsou už pryč, ale je to v rozmezí 1-3 roky, co jsme se jich zbavili. Dalších pár byli přátelé a kolegové, ale všechno to je období před cca 3-4 lety. Většinou jsme měli problémy spíš s korozí pod zadním oknem nebo kolem hrany kufru a kapoty, ale na nosné konstrukci nikdy...
Osobně mám 206, nalítáno něco málo pod 200 000 koroze na místech kde tvrdíte vůbec, jediné problémy co se muselo řešit byla zadní náprava a na tu trpí, ovládací konzole ve volantu a trošku mám chycené zadní pravé dveře asi 10 cm.Jinak je to zlaté auto celou dobu negarážované pořád stojí venku a rozhodně bych netvrdila že hnije.Francouzi celkově mají super laky to se musí nechat.
Jaký je to rok výroby? Zkuste se podívat vzadu zespodu na zadní podélníky (prolisované uzavřené profily podél rezervy) tam to rezne docela dost. Na tom předním podélníku to není moc vidět, protože v daném místě je na něm takový krycí plech tvaru hodně otevřeného písmene U. Pod ním to začíná a pak to jde směrem dopředu. Jak jsem psal zde, těch aut jsem viděl docela dost. A právě ta koroze měla za následek, proč mi trvalo tak dlouho než jsem něco koupil.
Z tohohle výběru jednoznačně Fabii předfacelift s 1.4 16v, dát pozor na olej, rozvody a lambdy a jezdí se už navždy.
To auto má super jízdní vlastnosti, nerezne, vnitřek je hezčí než mají malá auta dnes a opravit se to dá za drobný. Strávil jsem s tím autem dva roky a asi 40 tisíc km - oproti soudobý konkurenci zmíněný v článku je to auto o x let napřed...
Upřímně, mít možnost si vybrat mezi novou Fabií I a aktuální Fabií III, byl bych hodně na vážkách - TSI nezachrání všechno.
z tohodle výběru se mi zdá fabie taky nejlepší, ale motor bych vzal určitě jiný.. Jinak ten kdo by si vybral jedničkovou fabii místo trojkové by musel být hodně hloupej >:D
Jinej přijatelnej motor to dneska nemá.
1.0 je hell, 1.2 a 1.4MPI jsou lemry líný, 2.0i už neseženeš a nafty jsou dneska bez výjimky dojetý.
Jednička se mi pořád ještě líbí víc, než trojka a co se uživatelský přívětivosti týče, nevidím moc posun - což není kritika trojky, ale pochvala jedničky.
1.4 MPI mělo 50kW, prastarý škodovácký motor - dole dobrý, nahoře nic. 1.4 16v mělo těch 55 nebo 74 kW a je to německá konstrukce s úplně jinou charakteristikou. Jezdil jsem obojí a určitě bych bral šestnáctiventil, i ten se dole sbíral moc hezky.
Servisní nenáročnost OHV motoru je věc druhá :-)
No, netvrdil bych, že Fabie 1 nereznou. Zvláště v prvních letech výroby byl velký problém na styku předního blatníku a prahu. Nevím, co začíná reznout dřív, ale ve finále byl orezlý jak blatník tak práh. Byla to nějaká kontrukční chyba, která byla nejspíš později odstraněna. Jinak je to nemožné opravit, za nějaký měsíc nebo nejdéle rok se rez objeví znovu, i při profesionální opravě.
Fakt tie ziarovky na Fabii praskali? Ja som zazil len to, ze sa prepalilo vlakno.
A ked som uz pri tom, s niektorymi motorizaciami sa zle vymienali. Napriklad s 1.4MPI bola lava (ta pred vodicom) blokovana bateriou. S normalnymi rukami bez sance vymenit. Najprv musela bateria von...
Zdravím vás kolegové Fiaťáci. Může mi někdo z vás dát kontakt na servis kde se opravuje servo řízení resp snímač otáček na tyči řízení za 2000Kč jak zmiňuje autor ??? Dekuju za tip či za pomoc, kteří už to řešili.
Jasně, své kvality má i Polo, třeba ten Yaris nebo Swift... svého času jsem koukal třeba na Colt, který s 1.5 jezdil moc hezky... a nakonec i u korejců se už dostáváme ke generaci, kde by se o tom dalo uvažovat. Je to taková rukavice hozená do diskuse... :-)
V úvahu beriem cenu do 100k Kč...
A áno, ako alternatívu od VW skupiny (Polo je už by muselo byť niekde z roku 2000 v tej cenovke).
Férové by bolo, aby sa napísalo kritérium pre výber áut. Cena je jedno, ďalšie maximálne najazdených km a možno "najnovšie možný model" (nie 1-2 ks z internetového bazáru, ale všeobecne dostupný posledný model).
Trocha neobjektívny výber.
Neříkám, že zlý, ale Fabie měla interiér z aut o třídu výše (myslím zpracováním a materiály a to hlavně vyšší výbavy), kdežto Ibiza to bylo bakelitové království. Vím o čem mluvím, měl jsem Cordobu poslední generace (2003) a strýc má Ibizu té stejné generace, ale po faceliftu. Jinak proti autu ani popel. Tahle Cordoba vždy budila u neznalých dojem dražšího auta, než ve skutečnosti byla :-) A kufr obrovský.
Zdravím vás kolegové Fiaťáci. Může mi někdo z vás dát kontakt na servis kde se opravuje servo řízení resp snímač otáček na tyči řízení za 2000Kč jak zmiňuje autor ??? Dekuju za tip či za pomoc, kteří už to řešili.
Ahoj, před dvěma lety mi odešel motor serva. Pomohl mi kluk z Bratislavy. Jednou za čas objede republiku, když má víc lidí a řeší to výměnou za repas. Číslo snad stále platí +421 905 642 805
Velice dobře napsáno. Ten samý výběr jsem před pár lety řešil a shrnul bych to asi takhle: Pro zájemce o diesel je nejlepší volbou C3, Fiesta (oboje 1.4), popř. Fabia (samé odolné a úsporné, byť méně kultivované jednotky). Kdo chce odolný, úsporný a jízdně dostačující benzín, pro toho může být dobrou volbou Punto nebo Clio. A když benzínová Fabia, tak asi 1.4 16V 55 kW.
Fabia první generace patřila mezi špičku své třídy, konkurentům v některých ohledech utekla o generaci dopředu. Jen škoda problematického výběru motorizací, které jsou buď odolné a žerou, méně odolné, neodolné nebo dieselové.
Fiesta mi vadila zejména příšerně nudným designem, přes to jsem měl problém se přenést.
U Punta je škoda, že se na něm tolik šetřilo, např. na bakelitové přístrojovce, ovládání oken nebo dokonce na kontrolkách. Taky bych ho neoznačil za nějak přehnaně mechanicky odolné. Nicméně nabídka prostoru je na 3.85 m dlouhé auto luxusní a to včetně kufru, kterým překonává Fabii. Parádní auto do města, nicméně díky delším převodům motorizací 1.2 si nevede špatně ani mimo něj.
Ještě bych zmínil Corsu, ta měla ale problém s malou nabídkou 1.2 na trhu a nedostatečným výkonem 1.0, oba motory jsou navíc spojeny s velmi krátkou převodovkou. Nejzajímavější je u ní 1.7 CDTi.
Zrovna u těchto aut mi ale uniká smysl naftového pohonu. Do malých městských aut podle mě nepatří, a pokud hodlá řidič najíždět velké porce km, pak zase nechápu volbu miniauta. Zhrnu-li to, buď majitelé volí špatný pohon, nebo špatné auto.
Já naftový pohon do těchto aut zvažoval a smysl mi dával perfektní. Že chce člověk pohodlně zaparkovat i ve městě a upřednostňuje jednoduché malé auto ještě neznamená, že nenajede více km a nechce si užít zátahu vocpoda. Zejména v případě nákupu ojetiny s dieselem ze staré školy může být návratnost podstatně rychlejší než u nové Fabie s ohromným cenovým rozdílem a podstatně menším rozdílem ve spotřebě...Ale než na mě vletí topten, jezdím benzínem.
Musím se Punta zastat.
Na tom autě se nešetřilo. To jen český zákazník kupoval "holobyt". Těch základních verzí tady bylo snad 90% z prodaných kusů.
Co jsem měl já, tak plasty v interiéru byly srovnatelné s ostatními značkami ( v rámci třídy), dobře slícované a nikdy jsem neuslyšel, že by někde drnčely. Což třeba u Fabie slyšet občas bylo... Ovládání oken? V čem bylo špatné? Že bylo umístěné uprostřed palubní desky? A kontrolky? Tam se šetřilo jak? Tím, že jich na přístrojovce bylo víc než světýlek na vánočně vyzdobeném baráku?
A že není mechanicky odolné? Nevím, každodenní jízdu po rozbité polní cestě by asi nevydržel, ale podvozek, brzdy, motor (bavím se o FIRE) i převodovka držely stejně jako u jiných aut.
K tomu Punto nabízí bezkonkurenčně velký vnitřní prostor (opět v rámci třídy, v tehdejší době), velice dobré sedadla i velký kufr.
Nebylo bez chyb. Vždy jsem tvrdil, že je pro začátečníka nebezpečné - díry v zatáčce uměly auto pěkně rozhodit, když jel člověk sám. Na druhou stranu, pokud měl řidič Punto "v ruce", byla s ním v zatáčkách radost jezdit. Další věc, co mi zezačátku vadila, bylo přeposilované řízení. Ale časem jsem se naučil vnímat, co se s autem děje (u Fabie bylo nastavení posilovače katastrofou, na dálnici se nedala udržet v přímém směru. Jakmile vyjeté koleje "pootočily" předními koly, posilovač zabral a auto uhnulo. Když člověk pootočil volantem, aby vrátil auto do směru, posilovač zabral a auto uhnulo na druhou stranu...). Režim CITY jsem použil jen jednou, když jsem si Punto přivezl domů. Abych věděl, jak funguje. Zbytečná věc...
Motor jsem měl 1,2/8V. Perfektní. Na váhu vozu bohatě stačil, byl pružný a i s maximální hmotností neměl problém udržet na dálnici 130km/h, bez nutnosti podřazovat. Pokud to nebyl hodně prudký kopec. Průměrná spotřeba se dala udržet pod 5 litrů, ve městě do 6 litrů.
Ve článku zmiňované málo účinné světlomety - nevím, jak se na to přišlo. Svítily perfektně a když jsem vyměnil žárovky za kvalitnější, tak už vůbec by nešlo stěžovat si.
Malá zpětná zrcátka... Taky není pravdou. Byla úzká na výšku, ale široká. Takže přehled o tom, co se děje za autem, byl víc než dostatečný. Na rozdíl od pravého zrcátka u Fabie...
A antikorozní úprava byla příkladná, po sedmi letech byla rez jen na zadní spodní části předních blatníků, kde to bylo omlácené od kamínků zimního posypu.
Takže když už ojeté Punto II, tak ve vyšší výbavě.
Ale šetřilo. A to mám zkušenosti s dobře vybavenou verzí, a ne typickým holobytem. Interiérové plasty laciné, kontrolky světel i blinkrů sdružené (takže člověk nevidí kam bliká nebo jestli svítí potkávačky), stěrače bez variabilního intervalu, otevírání kufru jako u Felicie, zadní stěna kufru nepolstrovaná, a tak dále...S pazvuky mám tedy taky odlišnou zkušenost a ovládání oken (obvykle bez jednodotyku, bez dojezdu klíčem a uprostřed) je prostě řešeno co nejlevněji.
O mechanické odolnosti FIRE motorizací ani převodovek se hádat nebudu, narážím na podvozkové komponenty, na kterých se české tankodromy mohou nemile projevit.
Ani náhodou netvrdím, že Punto je špatné auto, to bych ho přece nekupoval. Jako každé jiné, má své přednosti a slabosti. A v těch přednostech se shodneme. Využití prostoru naprosto perfektní, docela zábavné jízdní vlastnosti i díky hmotnosti o 100 kg nižší než u Fabie (kazí to jen řízení, jak je u Fiatu zvykem) a zpřevodování 1.2 8V (i 16V) umožňuje snesitelnou jízdu po dálnici a ani není nutné často podřazovat.
Ta světla... asi jsi měl pofacelift, který je co do svítivosti jiná liga. Předface měl projektory, které jsou fakt neštěstím. Samy o sobě asi nejsou příliš účinné a časem se vysvítí nebo zanesou, takže svítivost jde do kytek. Přitom výměna není levná sranda, pokud se člověk nechce spokojit s nepříliš kvalitním Depem.
Co si představuješ pod pojmem "laciné interiérové plasty"? Jsou to normální výlisky z neměkčeného plastu. Díly na dveřích měly vzhledově příjemný "zdrsněný" povrch. Jen ta palubní deska s "krokodýlím" vzorem nebyla moc povedená (vzhledově). Stejné plasty jsou i u konkurence.
Sdružené kontrolky? To je možná to, o čem jsem psal k výbavě. Je několik provedení přístrojového štítu. Já měl vše oddělené. Rychloměr, otáčkoměr, teplota vody, palivoměr... Kontrolky každá zvlášť. Na světla uprostřed, blinkry odděleně bokem.
Nastavitelný interval stěračů nemají, bohužel, ani nové Fiaty.
Otevírání kufru? Co je na něm špatně? Že není na dveřích madlo? Opět to je standardní provedení jako u mnoha jiných automobilů.
Plasty mi nikdy nedrnčely. A to ani při jízdě po kočičích hlavách....
Ovládání oken uprostřed palubky je nezvyklé a možná nepraktické. Mohlo být klasicky na dveřích. Jednodotykové bylo jen okno u řidiče. Ovládání na klíčích - kolik malých aut v té době tohle mělo?
Na podvozku se mi nic neprojevilo a to jsem musel jezdit pěkným tankodromem. K tomu spodek auta trpěl, protože v místě bydliště se v zimě jen pluhovalo (někdy ani to ne) a když namrzalo, sypala se drť. A kamínky potom hezky "bombardovaly" spodek auta. A když jsem dojel do Liberce, tak na to hromady soli, tedy potoky slané vody. A vše drželo, nechal jsem jen jednou nastříkat spodek. Pravda, výfuk jsem musel po třech letech vyměnit, na něm se zima podepsala.
Zadní dveře nepolstrovány - opět v té době naprosto normální, že byl na nich jen plast. A bylo to praktické.
S těma světly - měl jsem ty projektory. Známý, majitel prodejny autodoplňků, mi sehnal žárovky (výrobce už nevím) s +30% svítivosti. A svítily o X procent lépe, než třeba Linea s OSRAM Night Breaker Unlimited.
Já měl asi štěstí, protože jsem měl černé plasty na dveřích, palubka byla "černá se zeleným nádechem", čalounění šedé a sedačky v krémové barvě. Vypadalo to hezky. Lak černá metalíza. Samozřejmě včetně nárazníků i zrcátek. Stejnou kombinaci jsem nikde u nás neviděl. ;-)
Moderní německá konkurence včetně Fabie byla v interiéru někde jinde. Třeba středový panel je v Puntu hladký plastový výlisek jako v Sanderu, stejně tak kliky a měkčeného nic. Já běžně přesedám do Fabie II (na níž už se šetřilo), a je to úplně jiný pocit. Fajn jsou u Punta poctivé látkové výplně dveří, takový pozůstatek devadesátek. Přístrojový štít myslím samozřejmě s otáčkoměrem i PP, nevím, jestli se dělal i lepší. V mém případě jde o jeden z posledních mk2a kousků v Dynamicu...Ještě jsem si vzpomněl, že naprosto parádní je množství odkládacích prostorů, těch jsou snad desítky.
Ovládání oken na klíči měla první Fabia, druhá aspoň v zámku, třetí tuším vůbec.
O světlech si zkus přečíst něco na Fiat fóru. Svítivost klesá a ne vždy to lze řešit jinak než výměnou (4 tisíce za kus originál).
Příště? On to bude článek na pokračování? Bože na nebesích, ty to vidíš... To je nešlo dát rovnou do tohoto článku? Nejste přece časopis, abyste byli limitováni délkou textu, nebo snad ano?
V autodatech je 160 000 km a i lidé co se zabývají Fordy mi již opakovaně během let udávají 160 000 km. 100 000 km mi přijde málo. Ale je možné, že existuje nějaká série motorů, kde tomu tak skutečně je. Ono totiž vždy záleží na konkrétním VIN čísle vozidla, případně intervalu jeho výroby.
Tomáši, když už tu s námi diskutujete (jste už vyjímka, díky za to!), nebylo by nějaké info k technickému stavu webu- třeba- vyhořeli jsme, krachujeme, nemůžeme najít ajťáka, ale pracujeme na tom, a blíží se doba, kdy web bude fungovat, kdy po kliknutí na druhou stranu testu budete přesměrováni na druhou stranu testu a ne opět vráceni na tu první.............
Díky předem!
Karle, a zase jeden palec dolů (ode mě fakt ne), a jako nechápu toho, kdo ti ho dal. Za co? Proc? Co je špatně? ... Karle, asi to musíš napsat "klasicky", jak tu bývá zvykem, tedy se spoustou invektiv, vulgarismů, válečných a nactiutrhačských narážek a pak se snad dočkáš i toho palce nahoru. Ode mě ho teda máš rovnou a nechápu toho a nerozumím tomu voslovi/volovi, co ti zase dal palec dolů.
Edit: Pane Dusile, myslíte že byste nám mohl odpovědět? Mě zajímá to samé >:D
Ne, Karle, nejsi, bylo to tady už i včera. Zřejmě zase programátor neměl co jiného na práci, a tak optimalizoval >:D >:D >:D
Viz včerejší hláška ve videu u Panamery, ze těch 360° si nepřehraju, pokud si nekoupím počítač. Tak na to vám páni redaktoři fakt prdím, když mám tablet. :no::no::no:
Taky jsem čuměl, tak jsem to aspoň vyrovnal tím palcem nahoru.
Edit: a zoptimalizoval to tak dokonale, že se teď nezobrazují smajlíci. Asi jsme se jim moc vysmívali, tak to zatrhli. Co třeba vymazávat rovnou i písmenka?!
Edit 2: A ejhle, už to zase nahodili, tak se hned vysměju, dokud můžu >:D >:D >:D
Edit 3: A už to zase nefunguje, chi chi
Edit 4: A už zase funguje, to je docela dobrá hra >:D >:D >:D
Edit 5: A už zase ne, vzdávám se, vyhráli jste, chi chi
A my zase máme společného známého, který podobný výběr rovněž nedávno řešil (druhé auto na poskakování, malý nájezd) a zůstal v klidu v této třídě. A přitom by se za uvažované peníze, které do toho hodlal vrazit, mohl pohybovat i o třídu výš. Tam taky hodně záleží na tom, jak se to auto využívá. Druhé, třetí do rodiny, pro jednoho nebo více dospělých atd. Malá auta mají zkrátka i své výhody, nemusí to být znoucetnost.
Brácha nedávno taky vybíral takové to "seznamovací" auto pro dceru. Pár kilometrů sem, pár kilometrů tam, nějakej škrábanec či ťuknutí si moc nebereš. Držel se víc při zdi (cca do 70t + 10-15t na servis, gumy atd.) a vylezl mu z toho docela pěknej, zachovalej Getz.
Jasně, je asi alfou a omegou důvod, za kterým jdeš to auto koupit. Tihle lidé kupovali jediné auto (na druhé ani nemají >:D ) a chtěli to nejlepší s ohledem na využitelnost, nájezd a používání auta, popřípadě přecházeli z Felicíí a podobných dnes již skoro šrotovatelných aut. Getz - proč ne :-) Jeden tedy sehnal nakonec pěknou Oktávku se švihadlama, ale zachovalou. Měl o dost napjatější rozpočet (30 tisíc).
Řekl bych, že to bude spíše o konkrétním kusu auta, než o typu, pokud se vyhnou takovým lapačům mladých borců, jako jsou různé třílitry, Alfy, nebo 4x4 z jů es ej >:D
Getz - to je to dilema okrajových preferencí. Focus II 1.6 je všeobecně vyhledávaná ojetina... ale není právě díky tomu lepší podívat se na nějakou C4, o kterou nikdo pohledem nezavadí a je tedy o hodně levnější, případně za stejnou cenu novější? :-)
C4 ? A proč ne...nejlepší je mít na základě stanovených požadavků (jasně, že C4 asi není volba pro labužníky oceňující vybroušené jízdní vlastnosti, a to ani když má na zadku magické "by Loeb" :-) ) hlavu otevřenou.
Ve střední (nebo klidně proti Octávii) by zase podobným zajímavým tipem mohlo být Kizashi. Ceny dole, často malý nájezd a jízdně hodně dobré. Mno, momentálně bys tedy pro něj musel za hranice, protože u nás 0 ks. Což je nejspíš dáno těmi masivními prodeji nových kousků v ČR. :-) A když se nějaké objeví, tak je hned v čudu.
Kizashi, byť levné, tak dost těchto lidí odradí oproti Oktávce hlavně velikostí motoru... a nevysvětlíš, že když Oktu 1.6 empéí narveš po strop a budeš drtit v dlouhém táhlém, aby to natřela nejdenomu francouzi, tak pojede za 15-17 na sto >:-[]
Ehm, no ono je to v našich končinách s cenami všeobecne veľmi všelijaké. Pred dvoma rokmi som hľadal manželke niečo z triedy mini s cenovým stropom 3500 Euro. A je pravda že mi to trvalo asi pol roka kým som našiel niečo s rozumným nájazdom, výbavou a technickým stavom. Pritom za podobné peniaze mi aj známi núkali, Focusy, Golfy a spol. akurát, že manželka trvala na malom mestskom benzínovom približovadle. >:D
Golfa bych se bál v této cenové ze 2 důvodů. Kolem 100 tisíc se lámou krásné kusy IV. generace, jenže morálně mi přijde zvrácenost dát 100 tisíc za Golfa 20 let starého a ještě v 1.6. Pak je tam hodně 1.4, které nikdo nechce. Lehce nad 100 jsou pak V. generace, kde je to samé FSI, TDI a klasická jednašestka se hledá zle. Ostatní motory bych prostě do Golfa těchto generací moc nehledal.
uz prvy yaris s 1.0vvti 50kw bol vyborny ( robil som na nom autoskolu v r 2000 ) .. a vedel aj hrabat.. bol lahucky... zivy... len mal problem v tych budikoch alebo ako to nazvat.... to bolo absolutne nekukatelne ;-\ skoda ... inak velmi solidne auticko na tu dobu ... vlastne dodnes hodne moderne posobi :-)
vtedy som o nejednom malom kusku z tohto vyberu snival ;-) ... dodnes si parametre razvoru aj motorov niektorych z nich pamatam.... neskutocne ako ten cas leti ... ta C3 bola kedysi u nas neskutocna pecka... to vajicko kazdy okukaval a u nas v meste bola velka show okolo toho auta ked prislo na trh .... dnes uz ale da sa povedat ze skoro "nikoho nezaujima" ... hold... auta proste starnu neskutocne rychlo.... neskutocne.... a aj ta krasna prva fabia ktora sposobila doslova pokrokove zemetrasenie v portfliu skody je dnes uz vcelku "veteran" a v zaplave inych aut neskutocna nuda .... ale jedno sa musi nechat.... vsetky tieto vozy mali dusu.... maju svoje caro.... su to vsetko na svoju dobu poctive kusky .... ktore si svoju ulohu zastali statocne a za to im patri velka poklona... a uz z jazdy prvou fabiu ci prvym yarisom viem ze uz vtedy to boli vazne slusne masinky..... ktorym nic nechybalo na beznu denno dennu potrebu .... klobuk dole... ale taka 15-17 rocna fabia vie aj dnes este solidne posluzit to uznavam .... obzvlast tym ktori ozaj jazdia malo pripadne nechcu do auta moc investovat ... tym to asi bude bohate stacit... pripadne nejakym studentom na "otukavanie" ... ktori casom si samozrejme kupia uz nieco novsie alebo teda nove....
specielně tahle motorizace je pro Fabii katastrofa. Převodovku konstruoval totální-*, takže jezdit s tím je otřes. S tak slabým motorem se těžko vybírá rychlost, kterou motor utáhne. Po městě je člověk nucenej jezdit buď na dvojku nebo 60 na trojku. Větší šrot než tenhle 3 válcovej krám jsem snad ještě neviděl.
Podle toho jak tento motor popisuješ usuzuji, že si v něm nikdy nejel. Pokud by si jel ve městě na dvojku, tak to máš vytočené přes 3 tisíce otáček, trojka na 50km/h znamená nějak 1950 ot., nebo 60km/h na čtyřku je nějak 1700 ot. Ale je pravda že okolo 1500 ot. strašně duní, aspoň se tak lidi naučí nepodtáčet motor >:D Jinak já si na tento motor stěžovat nemůžu, 59kw verze jezdí hodně slušně, hlavně díky 200 NM krouťáku, ta 51kw je spíš na takovou pohodovou jízdu a předjíždět se s ní musí rozvážně, protože má snížený krouťák na nějak 150 NM. Jedinou mínuskou je pátý převodový stupeň, ten je krátký, při 130km/h točí nějak 2900 ot.(furt ale jede do 5,5l/100km), ale když jezdíte hlavně po městě, okreskách a na dálnici okolo 120km/h, tak jsou převody dobré. A spotřeba je taky dobrá, teď v zimě jezdím za 4,8-5,1l na 100 km a v létě zase 4,3-4,8l na 100 km (mám to měřené podle tankování)
Právě, že v něm občas jezdím a jednou jsme byl nucenej v něm jet 600 kilometrů. Katastrofa. Nicméně mluvím o motoru v jedničkový fábce. Dovedu si představit, že ve dvojkový funguje výrazně jinak vzhledem k tomu, že to není ten samý motor a zřejmě k němu dali i jinou převodovku. Tohle totiž na 5 není vůbec vytočený naopak ta pětka je tak dlouhá, že kdyby na to měl motor sílu tak to dá přes 200. Spotřeba uznávám je velice pěkná za ty 4 litry to jezdit fakt umí, ale to neustálý drčení, hučení a dunění, to je fakt příšerný. Sice je to motor držák, naštěstí nemá DPF, ale já bych to teda v mým autě nechtěl.
U tohohle auta jsem nechápal co ten podvozek dokáže :-) . A když k tomu přičtu velice živý a spolehlivý motor tak je to také jedna z těch lepších nabídek. ;-)
Jako jo, pod volant se vejdu blbě a to mám jen 175cm. Ale žena je malá, takže i skladná. Jinak ale auto bez koroze, v plné náloži (kůže, autoklima, panoramatická střecha atd. atd.) a cena do 40 tisíc. Všechny ty auta v článku se dají slušná sehnat do pade. V kategorii do 100 tisíc je už úplně jiný výber.
Ten tam chybí jako sůl. Absolutně spolehlivé a nezničitelné auto. :-) Stačí si u něj jen někdy vzpomenout na olej a brzdové destičky... a jinak jezdí, jezdí, jezdí...
...sice není úplně mini auto, ale do 100 tisíc se vejde taky a vzhledem k tomu, že v těchto autech většinou jezdí manželky s dětmi, tak to považuji za lepší koupi, než výše jmenované. Tedy pokud se neleknou "obřích" rozměrů Notu :-!
P.S. A ten chybějící Yaris to je do nebe volající, velebnosti...
Díky za článek. Kluk bude v březnu dělat autoškolu a plánujeme mu pak v ackach něco do té stovky pořídit. Co z toho se nejvíc hodí pro začínající řidiče?