Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejlepší přístup k zákazníkům má Audi, Tesla tápe, říká studie

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
Showroomy čtyř kruhů jsou pro zákazníka vůbec nejlepší, říká studie společnosti Pied Piper Management Company. Kdo další uspěl a komu se v žebříčku naopak nevedlo?

Společnost Pied Piper Management Company se zaměřila na spokojenost zákazníků v jednotlivých showroomech automobilek v průběhu loňského roku. Celkem bylo do hodnocení spokojenosti zapojeno 34 značek a cílem je zjištění, kde se o potenciálního kupce postarají nejlépe. Ať už co do pomoci s výběrem modelu, motorizace či samotným uzavřením obchodu.

To celé se jmenuje Pied Piper Prospect Satisfaction Index a ve finále studie kalkuluje s daty z 3466 obchodních zastoupení napříč celými Spojenými státy. Tvůrci průzkumu používají tzv. Pied Piper PSI process, jenž zahrnuje kupříkladu mystery shopping, během kterého lidé předstírají zájem o koupi produktu, byť jde jen o nastrčené jedince.

A teď k jednotlivým značkám: z více než třiceti účastníků se nejvýše umístilo Audi. Studie říká, že prodejci čtyř kruhů přistupují k zákazníkům nejzodpovědněji. Ptají se na to, jak a kdy bude vozidlo používáno a následně pomohou vybrat ideální model. Posléze jsou návštěvníkům showroomu prezentovány jednotlivé výhody toho kterého auta, aby se v nabídce značky zákazník maximálně orientoval.

Společnost z Ingolstadtu následuje v žebříčku japonské duo: druhý Lexus a třetí Toyota. Za nimi se umístil Mercedes-Benz a pětku nejlepších uzavírá Infiniti. Pokud se zaměříme na meziroční zlepšení, nejvíce se dařilo Audi, Jeepu a GMC. Naopak nejvíce si pohoršila Tesla, Porsche a Infiniti.

Automobilka Elona Muska navíc v žebříčku skončila poslední, stejně jako v roce loňském. Když se zástupci z Business Insideru ptali Tesly na názor, zástupce společnosti je odkázal na starší tweet šéfa značky: „Jsme poslední v tom být prodejní. To je dobré,“ uvedl Musk.

V jednom z dalších rozhovorů to vysvětlil podrobněji: „Oni nejsou prodejci. Nikdy vás nebudou tlačit do nákupu auta. Jejich cílem a jediným ukazatelem úspěchu je, jestli si návštěvník pobyt v showroomu užije a zase se někdy vrátí,“ řekl Musk, jehož automobilka sází spíše na prodej automobilů prostřednictvím oficiálních internetových stránek.

Stanislav Kolman
Diskuze (12)
4. 8. 2018 18:48
Re: To je radosti..
Tak ten pruzkum se taky tyka USA.

A myslim, ze to tak i zustane ;-)

Jinak Tesla se pocty prodanych aut zatim porovnava s Porsche.
Brzy s Jaguarem :-)
Jestli se dotahne na BMW zalezi na tom, jak vazne bere BMW EV ofenzivu..
Avatar - wakantanka
4. 8. 2018 08:25
Re: Pane Kolmane!
Inak povedane : Ked vtacka lapaju, pekne mu spievaju. :-)
4. 8. 2018 07:27
Re: aha
Hele byli ste nekdy v nejakym šourumu Audi? Ja sem tam dost casto, pac mam jeden skoro pred barakem, tak se k nim chodim vys.rat, usetrim za hajzlpapir a tak. Vzdycky omrknu auta, pak se vyse.ru a jeste mi pani udela kafe pak. V Tesle sem jeste nes.ral, tak nevim.
Avatar - Zetti
4. 8. 2018 07:20
Re: To je radosti..
Ale to, ze se Modelu 3 od Tesly proda vic nez Modelu 3 od BMW, tridy C, A4 a IS dohromady uz zmineno neni...

To ze je to statistika za cervenec a jen pro USA ty taky nezminujes. Musk vyvalil ty auta co se mu vali od lonska po parkovistich a mezi pomatenci je hned veselo. Koukal jsem na rocni svetovou produkci BMW, je to asi 2,5 mio aut. >:D >:D
3. 8. 2018 23:53
To je radosti..
To je radosti na.. acz.
Tesla skoncila v nejakem pruzkumu USA posledni >:D
Ale to, ze se Modelu 3 od Tesly proda vic nez Modelu 3 od BMW, tridy C, A4 a IS dohromady uz zmineno neni...

[odkaz]

Tesla ma momentalne problemy s kapacitou predavani M3 zakaznikum.
A to posledni, co ji trapi je pristup k potencialnim zakaznikum v autosalonech.
Z toho duvodu momentalne neni treba plytvat kapacitou :-)