Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

10 nejlepších aut do města aneb S čím vyrazit do ulic?

Aleš Jungmann
Diskuze (156)
Na světě je spousta aut, která se nezaleknou ani husté městské dopravy. Která z nich jsou našimi favority?

Na auta, vhodná do města, jsou na různých místech po světě kladeny velmi rozličné nároky. Zatímco v Dubaji musí mít hlavně klimatizaci a o rozměry v podstatě vůbec nejde, proplétat se ulicemi Říma nebo Bangkoku je úplně nejlepší v miniautě. Samozřejmě pokud nezvolíte alternativní dopravní prostředek, jakým je motocykl, rikša či dokonce jízdní kolo. Ale to už musí být milovník aut opravdu velmi zoufalý.

Je pochopitelné, že úplně nejrychlejší bývají různé formy metra, kterému nic nestojí v cestě. Jenže auto vždy bylo (a pokud se moderní společnost sama nezažene do kouta, tak i bude) tou nejlepší a nejpohodlnější formou dopravy z bodu A do bodu B. Ať už jde o trasu z Aše do Brna nebo z pražského Anděla do Butovic.

V redakci jsme sestavili seznam deseti zajímavých automobilů, které se do města docela dobře hodí. Strefili jsme se do vašeho vkusu, nebo byste vybrali úplně jiné modely? Budeme rádi, když nám to řeknete v diskuzi pod článkem.

10. Fiat Panda

Oblíbený italský medvídek brázdí silnice od roku 1980 a jeho zajímavý příběh se píše dál, aktuálně třetí generací tohoto modelu. Celkem zhruba sedm milionů prodaných kusů Fiatu Panda hovoří jasně: zákazníkům se líbí příjemný vzhled, malé rozměry a také dobrá nabídka vnitřního prostoru. Fiat má v nabídce i retromodel 500, který je jako Abarth 500 snem mnoha mladých Italů a Italek.

abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy

9. Mazda 2

Malá Japonka se sice v Evropě výrazněji neprosadila, nicméně i tak do našeho seznamu určitě patří. Mazda 2 je totiž jedním z nejlépe jezdících aut z kategorie malých vozů, pokud tedy vynecháme speciální sportovní edice. Oproti nim se však dokáže prosadit velmi dobrou úrovní komfortu či odhlučněním kabiny.

abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy

8. Hyundai i10

Druhá generace modelu i10 byla představena na podzim minulého roku a přinesla zlepšení ve všech ohledech. V testu jsme ocenili objemný zavazadelník (252 litrů je opravdu výrazný nadprůměr), pohodlná přední sedadla, ale také třeba pružný a dobře odhlučněný litrový tříválec.

abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy

7. Toyota Yaris Hybrid

Na sedmém místě je zástupce hybridních aut, Toyota Yaris Hybrid. Zatímco u větších aut není takový problém s umístěním baterií, u menších vozů se kouká na každý centimetr a možná i proto příliš mnoho hybridních verzí nevzniká. Yaris Hybrid je příjemnou výjimkou, navíc nebyl dotčen kufr o objemu 286 litrů. Je přeci příjemné dýchat ve městě čerstvý vzduch, nebo ne?

abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy

6. Ford Fiesta ST

Malý Ford sice kvůli tužšímu podvozku není úplně největší kamarád s kočičími hlavami, díky přeplňované šestnáctistovce o výkonu 134 kW a výborné agilitě však městem můžete velmi rychle prokličkovat a vyrazit s Fordem Fiestou ST na oblíbenou okresku. Navíc, být první na semaforech v životě městského muže také hodně znamená.

abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy

5. BMW i3

Patří budoucnost elektromobilům? Pokud ano, vůbec bychom se nezlobili, kdyby ty „městské“ jezdily tak jako BMW i3. Sprint z klidu na 100 km/h zvládne zdánlivě nevinný elektromobil za 7,2 sekundy, dojezd pod 200 kilometrů je pro městské určení také v pořádku (musíte mít samozřejmě druhé auto), cena kolem milionu korun je však zatím mimo možnosti drtivé většiny motoristů.

abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy

4. Renault Twingo

I Francouzi umějí skvělá auta do města. Nechme pro tuto chvíli stranou nově představené lvíče z Kolína, model 108, i jeho dvojče Citroen C1 a podívejme se k Renaultu. Ten totiž také nespí a v Ženevě představí novou, třetí generaci Renaultu Twingo, postavenou na společné platformě s malým Smartem.

abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy

3. Suzuki Jimny

Malé terénní auto s přiřaditelným pohonem všech kol se hodí nejen při městské kalamitě, která (opět) zaskočí úklidové čety, ale díky vyšší světlé výšce není pro Suzuki Jimny například problém objet porouchané auto jedním kolem po chodníku. S délkou jen o zhruba osm centimetrů delší než má Citigo se parkování bát opravdu nemusíte.

abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy

2. Škoda Citigo

Zde se žádné překvapení nekoná, nejmenší Škoda má svůj městský charakter zakomponován přímo v názvu. Komu by se nelíbila, má možnost sáhnout po dalších dvou sourozencích Škody Citigo: Volkswagenu Up! a Seatu Mii.

abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy abarth bmw fiat ford mazda peugeot renault seat smart suzuki skoda toyota vw minivozy malevozy

1. Smart Fortwo

Maličký Smart Fortwo je pověstný tím, že s ním zaparkujete doslova kdekoliv. S délkou 2,7 metru jde při troše šikovnosti zaparkovat i kolmo k chodníku tam, kde ostatní marně hledají podélné parkovací stání. Ideální společník do města!

Aleš Jungmann
Diskuze (156)
Avatar - Stejsn
24. 2. 2014 10:17
bmw
Jsem včera koukal na to bávo naživo na bruselským letišti a můžu s klidem prohlásit, že je to jedno z nejhnusnějších aut, který jsem za posledních 10 let viděl. :no:
23. 2. 2014 19:52
Re: Panda
Osobně nemám ten dojem. I masky nejsou z hlediska designu nečím, co by tam mělo své místo. A designéři na to upozorňují, že jsou jimi mnohdy limitováni. Ovšem lidé si na ně zvykli a tolerují je a marketing na tom začal stavět.

Dva prolisy v plechu mi rozhodně jako něco nepřístojného nepřipadají. Chce to čas, jde jen o zvyk.
23. 2. 2014 19:31
Re: Panda
Aj markantu treba spraviť s citom a nie ako škrt cez všetky pravidlá použitého dizajnového jazyka. U škodoviek tento prvok vyvoláva minimálne rozporuplný dojem, ako som už písal, bije sa s ostatným dizajnom auta, a tým pádom sa javí ako prebytočný, a lacno vyzerajúci.
23. 2. 2014 12:02
Re: Panda
>:D
A stále reaguješ a reaguješ a urážíš a urážíš - jen sám sebe. Ty si sám šlapeš po tom, co tu vykládáš. Jak jsem psal, pokrytec a pouhá loutka, se kterou jde lehce manipulovat.

Užij si neděli strávenou přesvědčováním sebe sama o vlastní neomylnosti a hlouposti druhých! ;-) >:D
23. 2. 2014 11:24
Re: Panda
Nezdá se mi, že bych byl první, kdo ti tě nazve čistým pokrytcem.

A naopak o mně se to snažíš tvrdit jen ty. >:D

Čím to asi bude? Nechceš v tom být sám? Neznáš význam slova? Nebo si jen pokoušíš chránit vlastní zádel? Nejspíš je to kombinace všeho...

Závěrem ještě ve svých urážkách přitlač, ať svému projevu vtiskneš více osobní důležité ubohosti! Možná by ses měl raději přesunout do diskuze o vodíkovém Hyundai, tam aspoň opět poznáš, jak jsi svým pokryteckým postojem všem jen k smíchu. >:D :yes: