Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejluxusnější Volkswagen přichází do Čech

Martin Šidlák
Diskuze (36)
Za dva až tři miliony korun si budou moci i čeští zákazníci pořídit do své garáže nejluxusnější limuzínu značky Volkswagen – Phaeton...

Za dva až tři miliony korun si budou moci i čeští zákazníci pořídit do své garáže nejluxusnější limuzínu značky Volkswagen – Phaeton. Za pozornost stojí nejen míra komfortu, ale především velmi výkonné motory.

Do své dvoutunové a více než pětimetrové vlajkové lodi hodlá Volkswagen montovat dva zážehové a jeden vznětový motor. Základním agregátem je vidlicový zážehový šestiválec o objemu 3,2 l a výkonu 177 kW/241 k. Řadit je možno pomocí šestistupňové manuální převodovky nebo pětistupňové automatické Tiptronic, která umožňuje i manuální volbu rychlostních stupňů. Tento motor dává Phaetonu rychlost až 245 km/h a z 0 na 100 km/h zrychluje během 8,4 s.

Začátkem příštího roku se pod kapotou objeví také desetiválcový turbodiesel V10 TDI o objemu 5,0 l se systémem přímého vstřikování. Obdivuhodný je jeho výkon 230 kW/313 k přenášený na všechna čtyři kola, což umožňuje jet rychlostí až 250 km/h, kde zasáhne elektronický omezovač. Výrobce tvrdí, že žádný jiný sériově vyráběný automobil poháněný vznětovým agregátem nejede rychleji. Mohutnou dynamiku dává motoru točivý moment vrcholící hodnotou 750 Nm. Řadit v takto vybaveném voze bude šestistupňový automat.

Vrcholem nabídky pak je zážehový dvanáctiválec W12 o objemu šest listrů a výkonu 309 kW/420 k. Dvanáctiválcové modely mají standardně pětistupňovou automatickou převodovku Tiptronic a pohon všech kol 4Motion. Z 0 na 100 km/h zrychlí během 6,1 s. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Cena Volkswagenu Phaeton byla na českém trhu stanovena na

1.959.300 u verze s motorem 3.2 V6 a 3.394.600 u verze s motorem 6.0 W12.

Výrobce si dal záležet nejen na motoru, ale i na dalších technických vymoženostech. Komfortní pneumatické zavěšení kol dokáže nejenom samočinně udržovat stálou světlou výšku vozu bez ohledu na zatížení, ale umožňuje i její změnu. Vedle standardní výšky může řidič ovladačem umístěným za řadicí pákou nastavit o 25 mm zvýšenou polohu zavěšení, která se uplatní při jízdě po velmi špatných silnicích. Naopak při rychlejší jízdě po kvalitních komunikacích se po překročení rychlosti 160 km/h zavěšení kol automaticky sníží o 15 mm, což zlepšuje jízdní vlastnosti a snižuje spotřebu. Pochopitelně lze měnit i charakteristiky tlumení – řidič se může rozhodnout vedle základní také pro komfortní, sportovní a vysoce sportovní variantu.

K luxusnímu vozu patří i luxusní klimatizace - Phaeton je vybavený čtyřzónovou klimatizační jednotkou 4C-Climatronic, která umožňuje individuální nastavování teploty ve čtyřech různých částech interiéru – v prostoru řidiče, jeho předního spolujezdce a v oblasti obou zadních krajních sedadel.

Maximum pohodlí najde zájemce i uvnitř vozu. Například u předních sedadel lze elektricky nastavovat celkem dvanáct parametrů, v případě modelů s dvanáctiválcovým motorem 6.0 W12 dokonce osmnáct. Tato sedadla mají nejenom paměť na nastavení polohy, ale jsou vybavena systémem provětrávání, vyhřívání, a dokážou dokonce i jemně masírovat záda. Vzadu může být kromě obvyklého třímístného sedadla pouze dvě komfortní křesla oddělená masivním tunelem.

Martin Šidlák
Diskuze (36)