Nejmenší užitková vozidla: Pracovití kolibříci
34
/
38
Prohlédnout znovu
Nejmenší užitková vozidla: Pracovití kolibříci
Nejmenší užitková vozidla: Pracovití kolibříci
|
acz
Koncem osmdesátých let vyráběla britská pobočka koncernu GM malé valníčky pod jménem Bedford Rascal pro užitečnou hmotnost 650 kg. Malý Bedford (dnes již zaniklé značky) poháněl přes pětistupňovou převodovku a zadní pevnou nápravu původně japonský čtyřvál
|
acz
Hamburská firma Vidal & Sohn vyráběla v předválečném období tříkolky Tempo a dodávkové automobily řady 600. Z této pro firmu šťastné doby pochází i lehký valníček Tempo A 600 z roku 1939, který je na naší veteránské scéně absolutní raritou. Podvozek 3900
|
acz
V roce 1930 představila britská značka Wolseley osobní vůz typu Hornet. Vyobrazené vozidlo se chlubí ojedinělou zakázkovou dřevo-ocelovou nástavbou typu STW pro převoz menších nákladů.
|
acz
Brněnskou zbrojovkou vyráběný osobní vůz Z-9 z let 1930-1932 dostal několik karosářských modifikací. Vyobrazený vůz používal dřevěnou nástavbu Normandie nazývanou též speciální lovecká karoserie. Vůz Z-9 z roku 1930 může plátěnou střechu zcela složit.
|
acz
Co nesvedli profesionálové, dokázali amatéři. V roce 1980 probíhaly ve výrobním závodě AWZ v bývalé NDR ve Cvikově zkoušky s prototypem vozu Trabantu 601 s karoserií pick-up. Na snímku dobrovolnými hasiči přestavěné původní „kombi“ Trabantu 601 Universal
|
acz
Abarth
|
acz
Nástupce Fiatu 600 Multipla vešel v roce 1963 do výroby pod označením Fiat 600 T (Transport).
|
acz
Tento automobil licenčně vyráběla i jugoslávská automobilka Crvena Zastava a rakouský Steyr–Daimler–Puch.
|
acz
Firma NSU nabízela v roce 1906 malý dodávkový vůz s celodřevěnou nástavbou a jednoválcem typu 6/8 PS
|
acz
Abarth
|
acz
V roce premiéry Fiatu 500 „Topolino“ v roce 1936 začala jeho licenční výroba i ve Francii pod označením Simca 5. Vozík se dočkal i dodávkové verze pro užitečnou hmotnost 250 kg, označené Simca 5 Fourgonnette.
|
acz
Nejmenší osobně- užitkový automobil bývalého SSSR představoval LuAZ-969M, který letech 1978 až 1991 vyráběl Lucký automobilový závod. Pohon předních kol mohl být doplněn i zadním pohonem, dvoustupňovou redukční převodovkou a uzávěrkou diferenciálu.
|
acz
Abarth
|
acz
První prototypy Renaultu 4 CV zkoušeli od ledna 1943.
|
acz
Již v roce 1948 obohatilo nabídku na domácím trhu i provedení Renault 4 CV Commerciale, účelová verze se zaslepenými okny zadních dveří a sedadlem pouze pro řidiče.
|
acz
Abarth
|
acz
Hamburská firma Vidal & Sohn vešla s malým poválečným automobilem Tempo Matador ve známost také díky spojení s nákladním návěsem Westfalia
|
acz
Abarth
|
acz
DAF spustil v roce 1968 sériovou výrobu malého valníčku Pony 1010 s motorem z osobního vozu DAF 44
|
acz
Valníček Goliath GV 800 nebyl kvůli dvoudobému dvouválcovému ležatému motoru o objemu 465 cm3 a výkonu 16 k příliš výkonný. Nabídka tvořila 26 variant.
|
acz
Dvousedadlový Hanomag z roku 1925 byl přezdívaný „Kommisbrot“ (Komisárek). Vůz byl dodáván také s oddělenou skříňovou nástavbou nad motorem, posunovatelnou přes sedadla posádky pro případ opravy motoru.
|
acz
V roce 1961 došlo u vozidel DAF k uvedení malého valníčku se samonosnou karoserií
|
acz
V roce 1925 přišla na trh malých užitkových aut bizarně vyhlížející dodávka Hanomag Kurier s motorem typu 2/10 HP umístěným vpředu
|
acz
V roce 1950 představila firma Ruthmann speciální nízkoplošný vůz umožňující hydraulicky zdvižení nákladního kontejneru o užitečné hmotnosti až jedné tuny
|
acz
Abarth
|
acz
V květnu roku 1957 začala španělská automobilka Seat licenční produkci modelu 600. Objevily se i účelová verze malé dodávky.
|
acz
V roce 1900 se u francouzské značky De Dion–Bouton uká zal dodávkový vůz s jednoválcem 1,75 k za zadní nápravou
|
acz
Světová hospodářská krize třicátých let spojená s poptávkou po malých a levných automobilech přivedla Magirus k výrobě typu M 10 o užitečné hmotnosti jedné tuny. „Nejmenší z magirusů“ je vyobrazený na ložné ploše většího bratra M 45.
|
acz
Německý hospodářský zázrak budovaly i lehké užitkové automobily Goliath. Typ Express s užitečnou hmotností od 800 do 950 kg poháněl v letech 1953 až 1957 dvoudobý dvouválec o objemu 688 cm3.
|
acz
Abarth
|
acz
Abarth
|
acz
Značka DKW spustila v roce 1950 výrobu mnohostranně využitelného typu F 89 L.
|
acz
Nehezký, ale praktický vůz poháněl dvoudobý dvouválec z předválečného osobního vozu Meisterklasse o objemu 684 cm3 a výkonu 20 k.
|
acz
V září 1960 se na prodlouženém podvozku Morrisu Mini 850 objevila uzavřený celokovová dodávková verze a roztomile působící malý pick-up.
|
acz
Na podzim roku 1949 obnovila automobilka Framo v NDR produkci malého valníčku. V roce 1950 tento víceúčelový vůz pod novým označením IFA Framo V 501/2 dostal zaoblenou příď a rozvor zkrácený z původních 3000 na 2700 mm.
|
acz
Malý dodávkový vůz Framo FTP 300 vypadal díky atrapě masky chladiče jako zmenšený kapalinou chlazený osobní vůz DKW
|
acz
Legenda mezi britskými osobními automobily Austin Seven byla představena na Svatodušní svátky roku 1922. O tři roky později Austin rozšířil paletu karosérií o malý uzavřený van pro užitečné zatížení 125 kg.
|
acz
Mitsubishi ASX prošlo faceliftem. Design zůstal věrný originálu
Karbonu není nikdy dost? Do rukou Mansory už padl i Rolls-Royce Spectre
Subaru Legacy kvůli nízkým prodejům skončí. Jeho odkaz ale nezemře
BMW na umělecké vlně: Abstraktní i5 bude brázdit ulice Stockholmu
Tesla Model 3 Performance dá stovku za 3,1 sekundy. A nestojí jmění
Elektrický Mercedes-Benz G: Třítunový off-road o schopnosti nepřišel