I loni byly mezi nejméně prodávanými vozy na českém trhu Alfa Romeo MiTo, Lexus CT nebo Jaguar XE. Objevily se ale mezi nimi i Renault Zoe či Mitsubishi Space Star.
Aby se dalo mluvit o propadácích, chtělo by to alespoň minimum autorské invence a očistit tabulky od aut, která se v průběhu roku přestala nebo naopak začala prodávat.
Těžko nazývat propadákem DS7, která se začala prodávat na konci roku, těžko nazývat propadákem CC, které má od poloviny předminulého roku nástupce a evidentně tedy jde o nějakou zapomenutou skladovku.
K CC a spol.:
"Na chvostu je podle statistik Svazu dovozců automobilů hned pět modelů, které za celý rok 2018 mají na svém kontě pouhopouhý jeden registrovaný exemplář. Jsou jimi Volkswagen CC, Cupra Ateca, Maserati Gran Turismo, Ferrari FF a Citroën C4 Aircross.
Důvod tak nízkého čísla registrací se ale u všech dá logicky vysvětlit. CC a C4 Aircross se už loni oficiálně neprodávaly, šlo tak o poslední registrované skladové kusy. Maserati Gran Turismo a Ferrari FF pak patří do kategorie sportovních automobilů, jejich registrace jsou vždy nízké. A Cupra Ateca vstoupila na trh až před koncem roku, a tak více evidovaných kusů zkrátka nestihla zaznamenat."
Docela mě překvapila absence Hondy.
V tabulkách nejprodávanějších značek v ČR bývá hodně vzadu, v první desítce nebyla snad nikdy a tady není ani jeden její model.
Upřímně jsem to čekal aspoň u Jazzu, všude všichni píšou, jak je předražený a očividně si to nemyslí každý - nebude to zas taková raritka, jak se může zdát :yes: .
Jazz má kamarádka a přestože je to takové asexuální, tak je v tom hodně místa, uvnitř příjemné materiály, nejede to tak úplně špatně a navíc je to naprosto spolehlivé. Jako sňatek z rozumu mezi malinkýma bych Jazz nepodceňoval.
Hodně dobrý číslo, to jsem opravdu nečekal!
Asi mě naočkovali všichni okolo, steří neustále tvrdí, jak je to za tu cenu neprodejný :-D.
Ale otázkou je, kolik je reálná cena, ceníkových 470k je opravdu docela dost a z mých zkušeností je u Honda docela obtížné další slevu získat...
Fabia prodá 20.000, Yaris 2.000 a Jazz 200... je to prostě o dva řády méně než domácí značka (budiž) a pořád o řád méně než přímý konkurent z Japonska. Já si teda dobrý číslo představuju jinak.
Škodovku bych neřešil, u nás prodeje totálně neodpovídají kvalitě, ale zvyklostem.
Yaris a Jazz je jasnej, ikdyž taky trochu z jiného rybníka - Yaris je čistě levné auto, Jazz je prostorově, výbavou i cenou jinde.
Šlo ale spíš o to, že jsem vzhledem k četnosti řečí o přemrštěné ceně Jazze a jeho neprodejnosti čekal v ČR maximálně pár desítek prodejů ročně, číslo přes 200 mě velmi překvapilo.
Honda asi nepotřebuje prodat v ČR 20 000 Jazzů ročně, pravděpodobně by to nedávala ani kapacitně, v celosvětových prodejích na tom Jazz není vůbec špatně, určitě je na tom líp, jak Fabia a u Yarisu si netroufnu hádat.
Umím, ale nechtělo se mi. :-) Takže díky. Ovšem jestliže se za zhruba 3/4 loňského roku na českém trhu prodalo 98 Twing, tak moc nechápu, proč ho český importér zařízl. V českých poměrech to totiž zase není tak hrozný výsledek... :-O
Prodávala se od listopadu 2017. Já ji kupoval na konci listopadu 2017. A jen tak mimochodem pro český trh jich bylo v roce 2018 určeno 40 ks a těch pár kusů navíc bylo dovezeno nad plán. Pokud jsi člověk chtěl v říjnu objednat imprezu (bylo jen pár skladovek) tak už měl smůlu, protože některé varianty nešlo ani předobjednat z důvodu vyčerpání celkové kapacity pro Evropu. Takže propadák to taky není!