Společnost DuPont, která patří k největším světovým firmám v oboru chemických výrob a výrobků, zveřejnila svou tradiční zprávu o oblíbenosti barev automobilů.
Žebříček je dost zkreslující. To, že je nějaká barva nejčastější, ještě neznamená, že je nejpopulárnější. Neznám nikoho, kdomu by se líbily všechny modrý, všechny červený, nebo všechny zelený barvy. Většinou se lidem líbí spíš konkrétní odstíny barev. Třeba pro mě je nádherná klasická British Racing Green, nebo taková ta hnědo-bronzová co se dává na nový Cromy. Ale tim, že každej odstín se dává většinou jen na pár aut, často od jednoho výrobce, tak si asi těžko člověk, co chce třeba Opel Astra koupí BMW Alpinu jen proto, že se mu líbí alpiňácká zelená. Lidi nejvíc kupují auta segmentu B a C, kde jsou častý právě stříbrný a šedý odstíny (hlavně proto, že na nich je vidět míň špína). Ale pochybuju, že zrovna tyhle dvě barvy se lidem líbí nejvíc...
Ono to je tím, co nabízejí vzorníky. Taky bych chtěl zlatou Lagunu, mám smůlu a výběr ze čtyř stříbrných a tří modrých. Zelená chybí úplně.
Nejlépe to měla vyřešena Lancia Y, ta nabízela cirka 50 barev a 20 interierů v libovolných kombinacích za minimální příplatky. Třeba Golfa je také možno nalakovat továrně do téměř jakéhokoli odstínu, příplatek je (byl, když jsem se dotazoval) 32-70.000 korun podle barvy. Docela pálka.
Přesně tak vyběr barev je limitovan nabidkou automobilky takže ty tabulky jsou celkem mimo. Když jsem kupoval auto u VW tak mě vyběr barev velmi zklamal a to jak pro jejich počet tak pro odstiny kde se mi ani jeden nějak zvlašť nelibil. To že u VW nabizi i jine barvy je sice pěkne ale moc lidi o tom ani nevy a navic cena teměř 50 000kč je mimo Takže jedina možnost je to řešit nějak individuelně folie,přelakovani apod. jenže to jsou dalši investice.
Nemyslím si, že jsou ty tabulky nějak moc mimo. V mnoha případech by nabídka barev/odstínů laků mohla být větší, ale obvykle se dá poměrně slušně vybrat i z toho, co v nabídce je.
"Problém" je v tom, že se z nabídky hodně povedou max. tak dva, tři odstíny a ty se pak na voze vyskytujou nesrovnatelně častěji, než ostatní barvy...
No je fakt že s tim "mimo" jsem to přehnal. Otazka je jak moc velky problem je pro automobilku nabidnout širši spektrum barev když např. u Škody to jde a to za rozumne penize. Stejně se tim zbytečně zabyvam protože když jsem viděl na saloně Golfa v bile tak mě dalši chameleonium nezajimalo. >:D
No ale koukal jsem třeba na vzorník Škodovek a po faceliftu Fabia dostala na výběr 3 možnosti: nemetalické, metalické, "na přání" a těch odstínů na přání je opravdu spousta, třeba tři světle zelené, žluté atd., přitom příplatek proti metalíze tam je snad jen 3000 Kč, takže za tohle má u mne Škoda :yes::yes::yes:
Ale nakonec jsi jej vybral u koncernového bratra ;-) Ale chápu, my teď taky vybírali a Octavia zbytečně velká, Fabia Combi zbytečně ošklivá, SUV k ničemu nepotřebujeme a poněkud divně vypadající Roomster by taky neměl využití...
Jinak u nás v garáži to vypadá tak, teda do týdne už bude, že barvy jsou přesně dle statistik, jedno auto černé a druhé stříbrné, takže statistiky nelžou. >:-[]
Pokiaľ nechceš čakať na to "svoje" auto a vezmeš, čo majú na sklade, jasne že prispeješ do štatistík "najžiadanejších"farieb. Tiež mám sivú, hoci nie som zástancov týchto odtieňov a pôvodne som chcel vínovo červenú - akurát čakanie na ňu by bolo pridlhé a sivá metalíza bola hneď a navyše "grátis". No nekúp to... ;-)
Vidíš, to já bych si vínově červenou nekoupil, ani kdyby mi k ní dávali velký cenový bonus a na svou barvu bych raději počkal. Pokud je ta sivá hodně tmavá, tak tu bych naopak klidně vzal..., možná si měl nakonec víc štěstí, než "rozumu/vkusu"... >:-[]
No stříbrné se kupovalo v bazaru a bylo to už druhé stříbrné auto po sobě. Popravdě jsme stříbrnou po předešlých dobrých zkušenostech i preferovali, pro taťku není nad praktickou údržbu. Já to ocením taky, protože to není stříbrná šmrcnutá do béžové, které opravdu nemusím a takové ty capuccino odstíny, to jde naprosto mimo mě 8-s
Tu černou jsme vzali ze stejného důvodu jako ty, byla na skladě, navíc černá mu sluší, maskuje tu velkou tlamu a je elegantní. Horší to bude s údržbou. Já bych ale dal přednost šedé Shark, která se objevila na skladě za stejnou cenu o týden později, což mě dost naštvalu, plus k tomu přidali ještě parkovací senzory a tím pádem auto bylo kompletně plně vybavené, nám chybí už jen právě tohle. No co se dá dělat, kdyby člověk čekal a čekal, tak by třeba jednou dočkal času, ale čím by jezdil.
¨Kdysi se mi bordo líbila, dnes sedí jen k některým modelům. Aktuálně bych k malému autu nebo kupé dal zelenou metalízu a la Scirocco nebo Fabia RS. I na Cliu RS ta zelená není k zahození.
Tak to nas.ere, šedá shark je na tohle auto celkově určitě nejlepší, šedá manitoba už je světlejší a jde trochu moc do zelena... a ty park. senzory by se taky šikly..., škoda, že už to nejde čenžnout... ;-\ :-)
Ta šedá manitoba tam byla taky, ale ta v podstatě vůbec není pěkná, ta zelená tomu nesluší.
No ano, je to škoda, ale asi by se to vyměnit nedalo, navíc už máme udělanou pojistku a všechny papíry, včetně zamykání zpátečky, takže by to bylo hodně komplikované. Ale černá bude taky dobrá. Ona ta šedá Shark je perfektní hlavně na 308, na 207 vypadá taky dobře, ale tady jsou ještě navíc ty plasty kolem blatníků, takže ta efektní černá mi k tomu sedí víc.
Spíše mě štvou ty parkovací senzory, ty se vždycky hodí. Ale ono je to menší auto než Laguna, takže se s ním bude parkovat lépe.
EDIT: Dal nám vlastně jako bonus k autu asi jako kompenzaci parkovacích senzorů komplet zimní kola, takže alespoň něco.
Niektorým typom áut určité farby doslova sedia. Napr. ix35 v bielej je nádherná, kiu sportage si neviem predstaviť v inej ako oranžovej a pod. Môj i30 má vivid blue a je to spolu s bielou najkrajšia farba na toto približovadlo.
Inak, čierna je elegantná, ale max.nepraktická. Striebornou sa nedá nič pokaziť. Dobre vyzerá, málo sa špiní...
Jo, ta vivid blue je na i30 perfektní. Když jsme o i30 taky chvíli uvažovali, tak takhle barva byla asi nejnadějnější. Ale kupodivu i v červené vypadá i30 pěkně.
Že (metalická) černá, i přes svou nespornou nepraktičnost, vládne Evropě je vidět i u nás (zvlášť u dražších vozů) a třeba u prémie je to téměř uniformní barva...
Tos mi připomněl, že mám konečně auto, které nemá růžici pro nastavení sklonu sedadel, která je sice o něco přesnější, ale mám takovou tu páčku, která je za to neskutečně rychlá, když je třeba >:-[] >:D
Mě se zdají výsledky naprosto logické. Zelená, která dosáhla svého místa zejména kvůli aktuálním trendům všech brčálových vozů nižší a nižší střední. Bílá, to je známý příběh. Hnědá/béžová, pravda trochu exces směrem nahoru, ale těžko říct, jaký všechny barvy do toho DuPont počítá... No a černá a stříbrná, to je věčná klasika, která se uplatní na všem od střední třídy výš, takže tam je to jasné. Do výsledků bílé asi také promlouvá, a vždy promlouvalo to, že je tam zahrnuto i mnoho užitkáčů do 3t že, společně s obyčejnou červenou, černou a modrou, bývá mezi základními barvami u základních a nejlevnějších verzí automobilů.
Jo a DuPontovi tam chybí jeden podstatný a jediný relevantní trh na světě. Saudská Arábie.
Ještě jsem to editoval, chtěl jsem to opravit na SA a SAE, ale to je fuk. Hlavně jsem hledal tuhle fotku... Myslím, že k ní není třeba nic dodávat. [odkaz]