to tento rok pre zmenu uz nevyhrala corolla ale velky pickup od fordu? sam som zvedavy... a to si zoberme na kolkych trhoch F-series operuje... rozhodne to mohlo byt este lepsie ... stale teda ma do buducna pekne moznosti a rezervy .. :yes:
PS: ocakavam po rozbehu novej RAV-ky ze ta uz bude celosvetovo kdesi v top 5... ma na to podla mna .... snad o rok :yes:
No... mohlo byť ešte lepšie, nedajbože sa do mobilu bude pozerať bloncka v SUV veľkosti F series, trafí Ťa a od Pola Ťa ani neodlepia. To platí aj pre mňa :-) Ja už neviem kedy toto šialenstvo s SUV skončí. Myslím kto chce vyšší podvozok úplne mu stačia autá typu Scout, Vesta Cross, Alltrack/Allroad. Poniektorí však majú pocit že najlepšie ja ak môžu liszť do kabíny ako do kurína, aby sa náhodou nemuseli v kolenách krčiť. Tým nemyslím že mi je sympatické nasadať do MX-5 :-)
V Číně dobrý, ale jak neprodáváš v US, tak je to cítit. Škodě moc "uškodilo" 40 roků totáče, kdy se značka prakticky ztratila ze světových trhů. No, a teď je Škoda součástí koncernu a nemůže rozhodovat o tom, na kterých trzích bude působit. No a zase, kdo ví jak by Škoda dopadla kdyby se nestala součástí koncernu a chtěla zůstat nezávislá.. :-!
Americký trh... no takhle, cíl je vydělávat peníze a ne prodávat auta. S tím, jak se k tomu teď staví Trump, bude asi jediná možnost v US vyrábět... a to jsou investice... chápu že se do toho někomu nechce.
Nejsem si jistý. Představ si, že by se do toho ve velkém pustili před rokem nebo dvěma, s tím, že tam budou vozit třeba Kodiaq z Evropy. Nalili by do toho spoustu peněz do reklamy a dealerské sítě... a dneska jim na to uvalí clo a bůhví co ještě.
No vidíš, a Volvo (Číňané>:-[] ) zrovna nový závod v US rozjeli. Jasný, začali stavět ještě před tím, než D.T nasadil ty cla. Ale pro ně samozřejmě teď výhoda. BMW se vyplatilo přesunout výrobu SUV do US už dávno, protože tam je pro ně hlavní odbytiště. Když jsem v roce objednával X5, tak jsem o tom ještě nevěděl. No, BMW to tady v Evropě ani nijak moc nerozhlašuje.......asi ví proč.........
Já chci Škodovku silnou v Evropě. Jestli jí Čína pomůže upevnit globální pozice a vydělat nějaké peníze... a jestli si nějaké z těch peněz najdou cestu zpátky do Evropy (když už ne do ČR), tak fajn, bůh ví že potřebujeme dostat nějaké peníze z Číny zpátky. Ale jinak je mi celkem jedno, kolik se tam vyrobí a prodá nějakých Rapidů.
Kompakty ztratily globálně 5%, Octavia 1%. Takže svou pozici ve třídě upevnila. To vše v době, kdy je na trhu už 5 let a nově musí čelit SUV konkurenci z vlastní stáje. Mimochodem, z evropské konkurence jsou v top 50 pouze 3 auta - Golf, Focus a Octavia...
Stačí mrknout na jiný zdroj, který má trošku více dat, a čísla vypadají zase trošku jinak. Octavia má +1,7% a je na #27, Golf má +4,8%.
[odkaz]
Ať už je to +1.7 nebo -1.0, jsou to prostě stabilní prodeje někde na úrovni světové top 30. Dobře, Golf a Civic rostou víc, ale Focus je -18%, Astra je -32% a propadla na #100. A ostatní Leony, 308, Megany apod., ty tam samozřejmě vůbec nejsou.
Z mého pohledu je ten výsledek úspěch... s vědomím toho, kde Škodovka byla před dvaceti lety.
A akú to má výpovednú hodnotu? Je to len pár čísiel pre zaujímavosť, nič viac. Každá časť sveta má iné priority a záleží aj na veľkosti trhu a kúpnej sile obyvateľstva, koľko a akých sa tam predá áut.