Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejprodávanější auta napříč světovými trhy: V Česku jej uhodnete, ale co zbytek světa?

Stanislav Kolman
Diskuze (31)
O nejžádanějším automobilu na českém trhu asi nebudete dlouho přemýšlet. Jaké vozy ale frčí v ostatních zemích? Společnost JATO Dynamics si posvítila na prodejně úspěšné modely loňského roku.

Loňský rok byl pro automobilky mimořádně náročný, zavedení přísnějších emisních norem si vyžádalo rošády v nejedné modelové paletě, řada vozů se nějaký čas musela obejít bez některých motorů, případně se vůbec neprodávala. Nutno ale říct, že na největší prodejní hvězdy jednotlivých trhů to příliš velký vliv nemělo. Jde totiž o dobře známá jména. Nezávislá organizace JATO Dynamics se ohlédla za rokem 2018 a představuje nejprodávanější modely na všech důležitých světových trzích.

Asi nikoho nepřekvapí, že nejprodávanějším automobilem v Německu je ikonický Volkswagen Golf. Ten byl z prvního místa na domácí půdě za dobu své existence sesazen jen párkrát a v loňském roce se jej prodalo 172.434 kusů. Byť tržby VW ve srovnání s předchozím rokem klesly, společnost nemusí smutnit. Jen Golf tvoří pět procent všech nových prodaných aut v Německu. Následují Tiguan, Polo a Passat. Každé osmé auto registrované v roce 2018 v Německu bylo od VW.

Zatímco Němci mají Golf, ve Francii se velmi dobře prodává Renault Clio. A to ještě ani nedorazila nová generace. V minulém roce se doma Renaultu podařilo prodat 151.434 vozů Clio, což je o nějakých 20 tisíc více než Peugeotů 208 a 50 tisíc více než Citroënů C3. Unikátem dosluhujícího Clia je navíc fakt, že ve srovnání s rokem 2017 došlo k nárůstu prodejů o pět procent. Dařilo se i Dacii, jež patří do aliance Renaultu. Jde o jedinou značku nepocházející z Francie, které se na tomto trhu podařilo dostat do nejlepší desítky. A rovnou se dvěma modely – Sandero a Duster.

Věrni domácí automobilce jsou také Italové, kde se na prvním místě prodejů držel i v loňském roce stárnoucí Fiat Panda. Toho se prodalo 130.206 kusů. Právě Panda je pro italskou automobilku doma mimořádně důležitá, v Itálii tvoří 40 % celkových prodejů značky.

Ve Spojeném království sice vznikají nesmírně zajímavá auta, v žádném případě ale nejde o vyloženou masovku. Nejžádanějším modelem se tady za loňský rok stal Ford Fiesta, kterého se prodalo 95.996 kusů a Modrý ovál drží 10,7% podíl všech registrací. Fiesta tak překonala i na tamním trhu oblíbený Vauxhall Corsa. Navíc se jí povedlo sesadit tento model z první pozice ve Skotsku, teprve podruhé za posledních jedenáct let.

Pátým rokem v řadě si titul nejprodávanějšího auta na španělském trhu odnáší Seat Leon s počtem 34.764 prodaných kusů. Pevnou pozici značky na domácím trhu upevňuje model Ibiza, jenž se umístil na druhém místě. A s rostoucí popularitou nových SUV Arona a Tarraco nemáme strach o to, že by tomu v příštích letech mělo být jinak.

Stejné pravidlo platí i v České republice. Byť Škoda Octavia zaznamenala prodejní pokles o 4,5 %, s počtem 25.834 prodaných aut se stále drží na špici tohoto trhu. Za poklesem stojí právě přísnější norma WLTP a fakt, že řada motorizací a konfigurací nebyla nějaký čas vůbec nabízena. O dominantním postavení Škodovky na domácím trhu svědčí celkový podíl 32,2 % a fakt, že ze sedmi nejprodávanějších aut patří šest boleslavským. Postupku narušuje jen čtvrtý Hyundai i30.

A co další evropské země? Ve Švédsku uspělo Volvo S90/V90 (24.346 ks), Portugalci zase nejraději kupují Renault Clio (15.076 ks). Nizozemci si vloni oblíbili VW Polo (14.757 ks), Norové elektrický Nissan Leaf (12.303 ks), Maďaři zase Suzuki Vitara (11.123 ks).

Pokud se podíváme mimo Evropu, dostáváme se na ještě zajímavější čísla. Například ve Spojených státech je nejpopulárnější pick-up Fordu (F), kterého se prodalo 909.330 kusů. V Číně je nejpopulárnější Nissan Sylphy (481.216 ks), v Japonsku Honda N-box (241.870 ks), v Indii zase Suzuki Alto (234.471 ks). Na kompletní žebříček třiceti klíčových automobilových trhů se můžete podívat v tabulce přiložené níže.

Nejprodávanější auta ve světě za rok 2018
TrhModelPočet prodaných kusů
USAFord F909.330
ČínaNissan Sylphy481.216
JaponskoHonda N-box241.870
IndieSuzuki Alto234.471
BrazílieChevrolet Onix210.451
NěmeckoVolkswagen Golf172.434
FrancieRenault Clio151.434
ThajskoToyota Hilux149.336
KanadaFord F145.694
ItálieFiat Panda130.206
Jižní KoreaHyundai Grandeur113.101
RuskoLada Vesta108.363
Spojené královstvíFord Fiesta95.996
MexikoNissan Versa91.320
IndonésieToyota Avanza82.167
MalajsiePerodua Axia78.425
AustrálieToyota Hilux51.705
AlžírskoDacia Logan46.270
TureckoFiat Egea36.649
ŠpanělskoSeat Leon34.764
Tchaj-wanToyota Corolla27.184
VietnamToyota Vios27.188
Česká republikaŠkoda Octavia25.834
RumunskoDacia Logan24.955
ŠvédskoVolvo S90/V9024.346
PortugalskoRenault Clio15.076
NizozemskoVolkswagen Polo14.757
NorskoNissan Leaf12.303
ChileMitsubishi L20011.312
MaďarskoSuzuki Vitara11.123

Stanislav Kolman
Diskuze (31)

Doporučujeme

Avatar - palix
20. 3. 2019 20:12
Re: Já sa ptám proč?
Japonec sa oplatí hlavne s benzínovým motorom. Čo sa týka "Toyotích" hybridov - podľa mňa dnes neexistuje nič lepšie na trhu áut, ktoré majú niečo do činenia s elektrinou. Taký Plugin hybrid je lepšie riešenie ako elektromobil. V meste to má nejaký elektro dojazd a keď dôjde šťava, je z toho normálne auto, ktoré sa ale správa v istých jazdných režimoch ekologickejšie ako klasické auto.

Keby som si ešte trochu nechcel užiť manuálnej prevodovky v pre mňa super aute, tak už zrejme jazdím na hybridnej Toyote.
Moje ďalšie auto bude ale skôr niečo jazdené, pretože moderné autá ma nejako prestávajú oslovovať. Viem si celkom predstaviť súčasnú Mazdu MX5 RF :-)
19. 3. 2019 17:17
Re: Já sa ptám proč?
No..tak když myslíš..
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2019 14:49
Re: A není to málo?
je to mozne... ale inak stejne dobre tabulky... taketo nieco sme tu tusim este nemali.... a ja rad sledujem tieto veci :yes:
Avatar - 3_diamanty
19. 3. 2019 14:46
Re: A není to málo?
tak ono je to stejne nakoniec technicky nemec ze jo.... akurat so spanielskym povodom ;-) ale aj tak je to s tym seatom v rakusku zaujimave

rovnako si zober povedzme italiu .... kde jeep je dokonca uz medzi najlepsimi a drti aj nejake tie corsy ibizy zatial co v britanii ci skandinavii predava na kusy.... ale tak je fakt ze momentalne je dnes uz jeep vlastne da sa povedat z casti "italsky" ;-) a tak sa mu "doma" logicky aj dari .. :yes:
Avatar - Emel
19. 3. 2019 14:08
Re: A není to málo?
Vidím, že máš v Rakousku docela přehled :-)