Nejprodavanejsi model Fiatu byla v roce 2016 uz 13 let stara Panda.
To jen potvrzuje, co si myslim uz dlouho, ze na mraky ruznych retro klonu Fiatu 500 se portfolio uspesne stavet neda.
No, v zásadě máš pravdu... akorát ses asi tak o rok zpozdil - řada Tipo je svébytná a bude se prodávat dobře, akorát teprve začíná.
A pak - nezohlednil jsi vliv ceny. Kdyby byl nejlevnější "klon 500", tak vyhraje on. Prostě není náhoda, že nejprodávanější VW je Golf... a nejprodávanější Fiat je Panda.
Země, kde se prodává VW patří k bohatým, země kde se kupuje Fiat patří k chudým.
500X je dobrý auto. Velmi dobrý auto. Ale připouštím, že kdyby vyměnili trochu efektu za pár litrů prostoru, tak by se jim asi prodávalo o trochu lépe. Možná.
Nikdo to neví. Minimálně já to nevím. A Fiat celkově +13% rozhodně není ostuda, takže jim jejich politika si v podstatě funguje.
Re: TO JE NUDA ČÍST TYDLE PODVRHNUTÝ ČÍSÍLKA KAŽDÝ ROK DOKOL
jj
TO VÍTE SOUDRUZI ŽE AUTOMOBILKY SI PROSTE A JEDNODUŠE PŘIBARVUJÍ TYDLE RÁDOBYPRODEJE KDYŽ BEZTAK TO NIKDO NEKONTROLUJE A NAVÍC NEHROZÍ ZA TO POSTIH. Tak proč nevylepšovat obraz že, roky procházel dízl.... nějaký statistiky má jejich marketing pod palcem, levou zadní soudruzi !! ;-) ROKY FURT STEJNÁ FOSILNÍ NUDA když jim podmazaný šéfové zakázali vývoj ale jen ŠOLICH >:D >:D >:D >:D >:D >:D
PS: a pak se divte že lidi nechtějí chodit už ani na 3 směny kůvit zdraví na šichtu do práce, proč taky? lepší je přeci sedět doma napldeli PODVÁDĚT a o víkendu FOFROVAT >:D >:D >:D >:D >:D >:D
Re: TO JE NUDA ČÍST TYDLE PODVRHNUTÝ ČÍSÍLKA KAŽDÝ ROK DOKOL
Doporučuju ti studený mokrý hadr na čelo a nohy do lavórů s teplou vodou. A jako bonus si do té vody můžež zavést drátky s nízkým napětím, aby ti tvé zvrhlé (a zcela nereálné) sny o masovém rozšíření elektromobilů lépe procházely mozkem! >:D
Re: TO JE NUDA ČÍST TYDLE PODVRHNUTÝ ČÍSÍLKA KAŽDÝ ROK DOKOL
Nikoliv, budu stejně jako dnes jezdit svým benzinovým autem. Pokud by náhodou už nebyly v prodeji nové kousky (čemuž nevěřím), těch ojetých bude určitě ještě dost! :-)
P.S. Tvůj nick "T.E.S.L.A. mnohé vysvětluje, nezlobím se na tebe, to je diagnóza! >:D
je pokles Nissanu, myslel jsem, že s SUV boduje...nebo má vliv chybějící silnější nafta v podobě 2.0 dCI na tom propadáku? Jinak půlprocentní pokles u VW tu určitě někdo okomentuje aférou Dieselgate.. ;-)
Do rybníka přibylo pár nových štik, je tu Ateca a Tiguan, je tu Tuscon a Sportage, je tu CHR a HRV. QQ si víceméně drží svoje čísla, ale Juke klesá. X-Trail 2.0dCi dostal a má +26,7%.
nissan s SUV boduje.... tu sa nic nemeni.... problem vidim v tom ze im hodne klesla sucasna micra a mpv note..... inak kaskaj juke aj x-trail slapu nadalej perfektne .... ale uz v aprili pride na trh nova micra.... a tak nissan urcite pojde pekne hore
Své jistě dělají také mizerné prodeje celkem nedávno představeného Pulsara... :-O To auto se Evropanům vůbec netrefilo do noty, nechápu, co při přípravě tohoto modelu dělal nissaní marketing :-!
P.S. Moc nechápu ty 2 palce dolů, on se snad Pulsar v Evropě prodává dobře, takže nemluvím pravdu?
Meziroční nárůst prodeje hlásí Alfa, Fiat i Seat, a to je moc dobře! Zvláště třináctiprocentní růst Fiatu je vynikající zpráva. A až se naplno rozběhne evropský prodej Tipa vč. verze SW, bude to ještě lepší! Podobný vývoj lze brzy očekávat i u Alfy (Stevio, Giulia Sportwagon, i u Seatu (nová Ibiza, zvýšení produkce Ateky) :-):yes:
Naopak téměř třináctiprocentní pád pseudoprémiové značky DS dokazuje, že Evropané naštěstí neztrácejí automobilovou soudnost a přehled. :-!
Co se týče modelů, za pozornost jistě stojí velký úspěch nové Astry (bezesporu silně na úkor dosluhujícího a nepříliš povedeného Focusu) a také nového VW Tiguan. Překvapující je propad P 308, který rozhodně ještě nelze považovat za zastaralý model. :-!
... to je vlivem jisteho hospodarskeho oziveni v italii a ve spanelsku. bojim se ale, ze zejmena italie pujde brzo cela do kytek a s ni i fiat... ta zeme je strasne predluzena a zadluzeni stale vyznamne stoupa. podobne se vyviji zadluzeni i ve spanelsku. nechci tedy malovat certa na zed, ale cert vem vyvoj prodeju fiatu, alfy nebo seatu, pokud pujde italie smerem k recku, bude to pruser jak mraky.
edit: a jde to samozrejme na vrub spolecne evropske meny, lepe receno faktu, ze italie je clenem eurozony.
Tak u té 308 se moc nedivím, auto vypadá výborně, ale jsou tu 3 zásadní věci:
1.) vyšší cena než měl předchůdce
2.) absence benzinového 4válce u prvních 2 výbav - ne každý chce HDI, předchůdce se v ČR hodně prodával s 1.6VTi
3.) u HB hodně málo místa na zadních sedadlech, SW je ok.
Tož asi tak...
Na to Tipo jsem hodně zvědavý, vypadá to po dlouhý době na hodně povedený Fiat ;-)
Ono je ta 308 velmi pěkné auto, ale hatch nižší střední, kde se dozadu vejdou jen děti v Česku prostě nemá moc šancí.A ta prapodivná přístrojová deska s maličkým volantem taky spoustu lidí odradí, stejně jako lavina benzinových tříválců, pouze s odlišným, výkonem... ;-\
Nikoliv, bohužel ani 308 SW, navzdory svému jezevčíkovitému rozvoru, dostatek místa pro nohy zadních cestujících rozhodně nemá. Jen to je o trošku menší tragédie než u hatchbacku... :'-(:'-(:'-(:no:
No aby ne, když představili zcela stěžejní modely nabídky (zejména Alfa a Seat). Fiat by na tom mohl být ještě lépe, kdyby se konečně zmohl na nástupce Punta.
Mimochodem, je zajímavé, že Opel prodává sourozence Grande Punta dodnes s takovým úspěchem, stačilo udělat modernizaci od podlahy a vydávat ji za nový model. Vzhledem k tomu, že novou Corsu nepovažuji za pěkné auto, mě překvapuje, jak často ji potkávám.
Hlavně tím chci říct, že kdyby Fiat trochu chtěl, nemusel by kdysi jeden z nejúspěšnějších modelů značky být v nabídce jen do počtu. Technický základ má společný s Corsou.
Jo ruzumím tomu, jenže to by musel Fiat modernizovat a hlavně kumunikovat k trhu. Reklamu na Fiat jsem neviděl nikde ani nepamatuji...
Nejhezčí bylo Grande Punto v původním vydání alá Maserati předek. Stačilo by zmodernizovat světla vpředu a vzadu, interiér, přidat moderní motory a začít to propagovat.
Jenže jak víme i na příkladu Punta, každý facelift byl jen obrat k horšímu...
Přesně tak, u Punta by stačilo trochu vylepšit naladění podvozku (tlumiče, řízení, brzdy) a zavést i výkonnější motory. Interiér už to auto důkladně modernizovaný má.A po stránce nabídky vnitřního prostoru je i po těch letech naprosto vyhovující (stejně jako Corsa). Taky nechápu, na co ještě Fiat čeká, vždyť hatchbacky B segmentu byly vždy (spolu s minivozy) jeho nejparádnější disciplínou! :-)
Jak se zda ne přiliš povedeny, přesněji řečeno nepovedeny je tu Leon, ktery tvou řeči ani nenahlidl do tabulky. Hledat proč jeden se prodava lepe a druhy huře je uplna zbytečnost. Napsat o vybornem Focusu, jakožto jednoho z malo, kdo v teto třidě ma opravdu co nabidnout a je to skvěla alternativa k univerzalnimu Golfu, že je ne přiliš povedeny, muže napsat někdo, kdo ma auta akorat tak jako přepravnik z bodu A do bodu B. A mit radost z toho, že Fiat roste diky lowendovemu Tipu, to o tvem pohledu na auta jen dokresluje.
O "nepovedeném" Focusu jsem psal jedině proto, že současná generace už není tak skvělá, jako ty minulé a hlavně příliš neladí s evropským vkusem. (A ford to mezi řádky už i přiznává). Proto i jeho prodeje už nejsou tak skvělé, jak bývaly u minulých generací. Současná, třetí generace Leonu se naopak prodává nejlépe v historii této typové řady (loni 165 000 vozů). :-):yes:
Součastna generace byla 3 roky nejprodavanějšim autem na světě, takže asi tak. Prodalo se ji zatim vic než 2 generace. A kdyby neladila s evropskym vkusem, tak nema zde takove prodeje jake ma a to zdaleka nejezdi v takovych počtech u firem jako koncernove vozy.Frflalove se vždy najdou, ale to se jedna povětšinou o teoretiky. A nevim kde chodiš na to, že ford něco přiznava, ale kvalitou jizdy, interierem a vubec celkovou poctivosti je součastna generace nejdal. Nejeden majite, ktery vlastnil všechny generace by ti to potvrdil a jsou mezi něma taky ti, co nejdřiv na součastnou generaci nahliželi skrze prsty. Seat je nejslabšim člankem koncernu a to nejen prodeji. Leona vnimam podobně jako novou Astru, ktera je na oko, tedy pro zakaznika lepši, ale opak je pravdou a jako zaklad je nejen oproti předchudci evidentně ošizena. Proto si muže stejně jako ten Leon dovolit nižši ceny. Jen Leon ma zřejmě smulu v tom, že je ve stinu Golfa a pro běžneho zakaznika nic oproti němu nepřinaši.
Jedna věc je ta, že prodeje toho moc o autě jako takovem moc neřeknou a pro mě je to nezajimavy udaj. Ja si z toho dělal dokonce srandu, kdy jsem psal, že jsem si koupil nejprodavanějši auto v evropě, což mi nestačilo, tak jsem pořidil vuz nejprodavanějši na světě. Jinak zaklad součastne trojky je někde z konce roku 2010, takže ty prodeje vubec nejsou špatne, ještě vice mě to udivuje u fiesty. Co se děje v hlavach zakazniku nevim. ale třeba focus dost doplacel na ceny, kdy byl na některych trzich nejdražšim modelem v mainstreamu, rusko a tušim skandinavie, ale i přesto byl prodejně 2 v evropě. Jak by to asi vypadalo, kdyby měl ceny na urovni těch levnějšich.
Ne, špatná samozřejmě nejsou. S Opelem se přetahují o #2 běžně a nová Astra je o hodně novější a bude jí blíž nový Focus než ten současný, to musí být znát... a vzestup Octavie je něco, co prostě musí vzít na vědomí. Oproti Golfu už to takový rozdíl není, ten je někdy 2012, tj. rok a kousek... a oproti Octavii cca. 2. Ale i u Golfu je ten věk na prodejích znát.
Tak ktery model se dokaže držet celou svou existenci na vrcholu. Co si pamatuji tak např. jedničkovy focus se na špici držel taky 2 nebo 3 roky a pak šel s prodeji pěkně dolu. Golf tahnul a pokud u něj nedojde k nějakym zasadnějšim změnam, tak vždy tahnout bude. Je to univerzal, ktery si VW hodně hlida, aby u něj nedošlo k něčemu, co by zapřičinilo nějaky odliv zakazniku. Pak je tu pravě to co jsem psal a to, že koncernove vozy hodně leti u firem, diky podminkam, ktere jim jsou schopny nabidnout, nebo teď u nas bum v podobě operativnich leasingu, kdy opět koncern nabizi sve vozy za velmi vyhodnych podminek a lidi je berou, jak houky na kramě.
Pokud sis toho nevšimnul, tak dotyčný článek se jmenuje "Nejprodávanější auta v Evropě", a proto tady řeším evropské prodeje Focusu, a nikoliv celosvětové. Ty evropské u Focusu v poslední době výrazně klesají a celkově si jeho třetí generace v Evropě nevede tak dobře jako ty předešlé (ještě více je ovšem negativní přijímaní strategie "One Ford" Evropany znát u prodejů současného Mondea). Jak už tady mnohokrát zaznělo, hlavní problém současného Focusu v Evropě je velmi špatné využití obestavěného prostoru (hlavně vpředu), velmi malý objem kufru (hlavně u hatchbacku) a celkově nepříliš atraktivní design pro evropského zákazníka (i když facelift dost pomohl, předtím to bylo ještě daleko horší). Co se týče kvality podvozku, samozřejmě nikdo soudný (ani já) Focusu III neubírá jeho špičkovou úroveň. Je to pár dní, co tady na auto.cz byl zajímavý článek o připravované nové generaci, která zase bude čistě "evropská". Proč asi?
Ano, Seat je nejmenší koncernovou značkou, ale jeho loňské prodeje měly jasně vzestupnou úroveň (cca 410 000 ks, z toho 165 000 Leonů), konečně generuje zisk a novou Atecu trh přijal skvěle. Jelikož letos dorazí nová Ibiza (první koncernový malý hatchback na skvělé paltformě MQB!) a na konci roku i nové malé SUV Arona, není pochyb o tom, že letošní prodeje Seatu budou ještě výrazně lepší. Co se týče Leona III, rozhodně se mi nezdá být mezigeneračně ošizený (tedy snad kromě montáže zadního viceprvku jen k vyšším motorizacím, ale to platí víceméně pro všechny koncernové modely tohoto segmentu), třeba v interiéru je proti předchůdci výrazně lepší. A není to tak dávno, co jsem četl nějaký srovnávací test kombíků nižší střední s Focusem kombi, kde si Němci stěžovali na široké spáry na jeho karoserii a slabou prostornost.
Ovšem aby nedošlo k mýlce, já měl Ford vždy velice rád, ale fakt je ten, že současný Focus i Mondeo velice trpí svým americko-globalizovaným charakterem, který prostě na vysoké evropské nároky ne zcela "pasuje".
Tak se podivej v jakych počtech se ten focus v evropě prodava a prodaval. Nevim proč opět pišeš o spaře kterou zminili v SM a psali tam o patych dveřich, kde ma každy focus standardně křidlo. Kdyby bylo bliže ke střeše, tak s ni akorat koliduje. Už jsem ti to psal.
Naopak takovou např. bytelnosti nebo zpracovanim interieru, by se mohl přijit přiučit, nebo meně šetřit i samotny VW. I když u 7 jsem nějaky pokrok v tomhle směru viděl a i majitele pišou, že je to lepši jak u 6 generace. S použivanim člověk docela vidi, jak na tom ktere auto je a rozdilnosti v některych směrech opravdu evidenti. A tohle u fordu rozhodně nebyvalo zvykem. V čem fordy jsou v podpruměru je prostornost a komu to vadi, tak se musi holt podivat jinam. Ale jinak vzhledově za mě parada, ani focus nebo mondeo nikdy nevypadali lepe a emotivněji. Přišla kvalita a poctivost. A třeba vyvoj focuse probihal v evropě a je pro naš trh jinak laděn, nebo ma jine podvozkove komponenty, rozdilne interiery, ale tohle se tyka vice modelu, nejen focuse.
Jinak nevim co je na platformach MQB skvěleho, par modelu jsem si projel a nic mě nenapada. Jen se hojně v testech piše o ne zrovna přikladne kultivovanosti. A třeba bez viceprvku je to třidni šeď.
Tak pokud ta velká spára u 5. dveřích je technologická nutnost, tak to není zrovna šťastné, protože to nepůsobí pěkně. Ale celkově současný Focus ve srovnávacích německých testech většinou nedopadá tak dobře, jako tomu před lety bývalo u předchůdců, to je fakt (a bylo tomu tak dokonce hned po představení současné generace). VW platforma MQB je skvělá svoji extrémní rozměrovou přizpůsobivostí, ale to je spíš výhoda pro výrobce - příznivé výrobní náklady díky jejich rozpuštění do mnoha milionů vozů. Pro zákazníky je ale hlavní perfektní využití obestavěného prostoru - na rozvoru 2,63 m tato platfoma nabídne tolik podélných centimetrů, jako u Fordu, Opelu či Renaultu na délce 2,7 m. To je samozřejmě velká výhoda z hlediska obratnosti vozu (poloměr otáčení atd.). Další výhodou je skvělý poměr hmotnosti MQB vůči její tuhosti. Třeba zrovna Focusu III by nějaká odtučňovací kůrů určitě neuškodila, o vysloveně otylém současném Mondeu nemluvě. Jinak si myslím, že Ford škodlivost příliš amerikanizovaného pojetí svých modelů segmentu C a D pro prodeje v Evropě již pochopil a při vývoji nových generací Focusu i Mondea se podle toho jistě zařídí (návrh prý bude opět primárně evropský a pro mimoevropské trhy upravený), na což se coby tradiční příznivce této značky moc těším. Další problém je ale ten, že do Evropy tahá dokonce příšernosti z rozvojových trhů (Ecosport, Ka+), které zde nikdy nemůžou být příliš úspěšné, ale to už je jiná kapitola. :-!
Tvl. někdy se podivej, jak se to ma. Řešiš naprosty nesmysl, žadne fugy na pěst prostě nejsou. Nejde o pate dveře, ale o křidlo, ktere je na nich a je standardem u všech focusu, za připlatek lze ještě větši. A jinak focus v německych testech konči za vyprodanymi koncernovymi misty, tak co to tu zase pišeš ? Jizdně ty "skvěle" MQB podvozky nechava za sebou, u Golfu pišou, že jako jediny dokaže byt o něco kultivovanějši, ale to pouze za přitomnosti adaptivnich tlumiču. Navic se u focusu dočteš, že neni v třidě agilněji jezdici vuz. Prostě ford odvedl na spodku skvělou praci. Jinak tu vzdušnost měla už předchozi generace golfu a žadnou MQB platformu neměla. Takže, kde je ta vyhoda pro zakaznika ? Zřejmě nikde, ta je pouze pro vyrobce a naopak zakaznik dostava v nižši středni u koncernu ušetřenou traverzu na zadku. A mě je uplně jedno kolik ma jako platforma cm, tohle važně při vyběru vubec neřešim. Jinak souhlasim, že focus by mohl shodit, ale předpokladam, že v meinstreamu, to bude na ukor poctivosti a celkove kvality. Plechy jak zachodovy papir, meně tlumicich materialu a s tim horši odhlučněni, v kufru osvětleni pouze z jedne strany, jedna parkovačka, natvrdo pasy, nebo stejně jako u koncernu, misto zadnich plnohodnotnych sedadel, pouze nizko ložene nouzovky. Možna a to už jsem psal i duvod, pro tvořeni větši prostornosti. Stači se pravě podivat jak dopadla Astra, ale je fakt, že si mohli u oplu dovolit nizke ceny a to je pro lidi vyhoda, proč to třeba nefunguje u seatu, těžko řict. A už vubec nechapu to tve hltani članku a PR kecu. Pravě třeba ty prodeje, ktere ma ford pořad vyborna a pak mi vysvětli, proč pořad pokračuji v koncepci one ford ? Mi je uplně jedno na čem frči a jake modely tu dodavaji, ať si tu třeba prodava koloběžky, mě zajima konkretni model.
Znovu ti opakuju, že jsem tady nikdy nezpochybňoval skvělou kvalitu podvozku Focusu, vč. současné generace (ovladatelnost, jízdní komfort). Takže nechápu, proč se tady v tomto bodě znovu rozčiluješ! :-)
Zadní "traverza" má ovšem i své klady - prostorovou nenáročnost, nižší hmotnost a naprostou bezúdržbovost. Ne každý chce po letech měnit všechny ty čepy, co zadní víceprvek obsahuje. Komu to nevadí, většinou je náročnější zákazník kupující silnější motorizace, a tam ten víceprvek (s výjimkou 2.0 TDI bohužel) má i u modelů koncernu VW.
A pokud bys na zadním sedadle auta C segmentu potřeboval vozit dospělé osoby a přitom bys coby řidič měřil skoro 190 cm, garantuju ti, že bys podélnou prostornost sakra řešil! ;-)
Podle zatím neoficiálních informací bude koncepce One Ford pokračovat i nadále, ale jako celosvětové měřítko v segmenech B,C a D bude nadále Evropa, protože se jedná o nejnáročnější trhy na světě. A to je moc dobře! :-)
Ale ja to pravě zmiňuji v kontrastu s tim co ford hlasa a nejedna se jen o něj. Vždy bude podle slov automobilek, novy model lepši , kvalitnějši, agilnějši, komfortnějši atd. Jenže zrovna novy focus ma byt větši a stale to bude produkt one ford, takže zrovna na tu vylepšenou agilitu jsem zvědav o ktere tak psal nebo se prostě psalo. A co se tyče prostornosti, na tom ford zřejmě nehodla nic měnit, byť novy focus ma byt udajně prostornějši, jen pravě na ukor většich rozměru. Jenže nova fiesta, ktere je větši a ti co v ni seděli, žadny narust prostornosti nepocitili. Chapu, že někdo ji vyžaduje, ale mi je třeba prostornost v nižši středni ukradena a zrovna od fordu bych ji ani nevyžadoval, s tou ať se předhaněji jini. Tohle je třeba věc, ktera mě docela štve u noveho civicu. Kompakt od hondy a prostornosti zasahuje do středni třidy, včetně vnějši delky....proč zrovna honda ?
Je jasne, že viceprvek je složitějši a sestava z vice dilu, holt něco za něco. Jenže taky zaleži jak oddolny ten podvozek je. Takže ve finale se muže stat, že viceprvek bude potřebovat nějaky větši zasah po větši porci km, než nějaka jednoducha naprava. Ja třeba jedničkoveho focuse pouštěl s najetymi cca 170tkm a na podvozku nebylo potřeba nakladnějšich oprav. Jediny problem byl, když jsem přišel na geometrii, tak měl z toho borec osypky, zda se mu podaři povolit šrouby, naštěsti u meho kusu nebyl problem. A třeba takovy Golf 5/6 generace ma taky hodně bytelny podvozek, ktery toho bez většich zasahu snese velkou porci km. A dalši jejich vyhodou je i to, že nejsou segmentove, jak začina byt v modě, aby se samozřejmě ušetřilo, ale jdou měnit jednotlive časti, což naštěsti je i u součastneho focuse. Ale až to jednou přijde, tak to bude samo stat pravděpodobně vic. Tohle je, ale spiš otazka bazarove koupě, vzhledem k pruměrne ročni kilometraži a obměně vozoveho parku.
2 Škodovky jsou v první 19. Jenže v první desítce má 2 Auta VW , a Opel .V první jedenáctce pak i Ford. Ve dvacítce pak je výše i všemi proklínaný Peugeot. V kontextu pořadí tedy nakonec Škodovka v Evropě moc úspěšná není. Ale chápu, že pokud by napsali, že v Evropě jsou Peugeot, Opel a Ford prodávanější jak Škodovka tak by to nikdo nečetl.