Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejprodávanějším autem ve světě je opět Toyota Corolla

Celosvětově nejprodávanějším autem letošního roku je Toyota Corolla. Na druhém místě skončil velký americký pick-up Ford F-Series a třetí je Honda Civic. Vyplývá to z údajů serveru Focus2move, který sleduje prodej aut ve více než 150 zemích.
Zpět na článek
24. 12. 2018 13:27
24. 12. 2018 15:27
24. 12. 2018 15:27
24. 12. 2018 16:10
24. 12. 2018 16:21
24. 12. 2018 16:26
24. 12. 2018 16:26
24. 12. 2018 16:42
24. 12. 2018 16:58
24. 12. 2018 20:00
25. 12. 2018 12:57
25. 12. 2018 13:25
26. 12. 2018 16:33
24. 12. 2018 16:25
24. 12. 2018 16:27
24. 12. 2018 16:30
24. 12. 2018 16:34
24. 12. 2018 16:45
24. 12. 2018 19:05
24. 12. 2018 19:42
24. 12. 2018 21:33
25. 12. 2018 12:48
25. 12. 2018 13:06
24. 12. 2018 16:46
24. 12. 2018 18:40
24. 12. 2018 19:01
24. 12. 2018 19:06
24. 12. 2018 21:31
24. 12. 2018 21:36
24. 12. 2018 23:29
24. 12. 2018 23:03
24. 12. 2018 19:13
26. 12. 2018 10:44
26. 12. 2018 09:54
26. 12. 2018 21:01
25. 12. 2018 13:03
24. 12. 2018 21:09
24. 12. 2018 21:45
25. 12. 2018 00:48
25. 12. 2018 09:12
25. 12. 2018 13:05
25. 12. 2018 22:19
27. 12. 2018 14:35
24. 12. 2018 13:10
Blahoprani vitezi
Spolehlive, pokrokove, usporne.
Vic auta ani normalni clovek nepotrebuje.
A v nove generaci je Corolla i docela pekna.

F150 ani komentovat radsi nebudu.

A o Civicu plati podobne co o Corolle. :yes:
Rozbalit vlákno
44
24. 12. 2018 13:24
Re: Blahoprani vitezi
Corolla je bestseller..krásný auto, spolehlivost a kvalita je vyhlášená,co dodat..jen mě v interiéru vadí ta ruční brzda a "schod" mezi předníma sedačkama.. třeba u Megane to je super.
Avatar - 3_diamanty
24. 12. 2018 14:10
Re: Blahoprani vitezi
skoda ze sucasny yaris mi nijako nesedi ( a ani nepaci kasnou ) .... ale tak snad novy bude uz po vzore vacsej corolly a ak ceny nepojdu vyssie tak uz teraz sa tesim na buduceho hybridneho yarisa ... lebo tu by dalej mohla pokracovat moja cesta po skode a vw ... :yes:
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 14:56
Re: Blahoprani vitezi
Akorát ji v ČR tak nějak zapoměli dát motor. Pro nenáročného uživatele to asi stačí, ale nabídka končí na 99kw chcíplé atmosférické 1.6...
Avatar - CHerokee
24. 12. 2018 16:07
Re: Blahoprani vitezi
Pro účely ta spolehlivá atmosférická jednotka stačí. Není to sportovní auto a ani auto na zábavu.
Avatar - _Karel_
24. 12. 2018 16:11
Re: Blahoprani vitezi
Jo, suhlas. Takový motor se k Corolle skvěle hodí. Prostě to odněkud někam dojede a vydrží. A (zřejmě) nic víc majitelé Corolly nechtějí. Dojet z bodu A do bodu B a neutratit.
Za mě 0% jakýchkoliv emocí a radosti. Jen spolehlivý dopravní prostředek.
Avatar - JohnST
25. 12. 2018 16:24
Re: Blahoprani vitezi
Toyota zrazila kojota. Moja babka ma Toyotu. Vyborna kara vravi.... >:D
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 16:22
Re: Blahoprani vitezi
Jenže to auto je konkurent nižší střední třídy a nemáš možnost výběru...
Avatar - Blue Sun
26. 12. 2018 10:38
Re: Blahoprani vitezi
Ne každý potřebuje vybírat z třiceti motorů.
Avatar - Jenik3
25. 12. 2018 09:35
Re: Blahoprani vitezi
Do teto tridy vozu se "odjakziva" davaly 1.6. Pro mne jsou parametry 200 kmh, 10s zcela dostacujici. Clovek se to musi naucit ridit a to znamena, kdyz je treba, tak treba tocit do 6K.
27. 12. 2018 07:38
Re: Blahoprani vitezi
Budou dve hybridni verze, jedna ma z 0-100 za 10 a druha z 0-100 za 7,2 :-)
24. 12. 2018 13:26
Re: Blahoprani vitezi
Pokrokove velmi nie, ale ostatne sedi. Pri takychto poctoch nie je priestor na experimentovanie.
24. 12. 2018 13:27
Re: Blahoprani vitezi
Je pokrokovejsi nez veskera konkurence svym hybridnim pohonem.

A diky tomu nejnizsi spotrebou.
Avatar - CHerokee
24. 12. 2018 16:07
Re: Blahoprani vitezi
Současná Corrola hybrid ani nenabízí.
24. 12. 2018 16:16
Re: Blahoprani vitezi
Myslim, ze vetsinou se ke Corolle pocital i Auris ;-)
Avatar - 3_diamanty
24. 12. 2018 14:01
Re: Blahoprani vitezi
suhlas ... corolla vladne ... navyse tato nova generacia v tomto dovolim si tvrdit nepriestrelnom a historicky verim ze aj najsilnejsom zlozeni [odkaz] moze svoj naskok o rok o dva este zvysit.... F150 ma svoje limity vzhladom na obmedzene dane uzemie kde operuje ale nova corolla ktora je kupitelna defako vsade ( od aljasky cez eu afriku singapur az po novy zeland ) moze predaje kludne dvihnut aj od dalsich 200 tisic o rok o dva a vladnut doslova s nadladom a na inej urovni ako zbytok sveta .... k tomu ak zvazime ze novy golfik uz mozno pride aj o par dizlov a kombik tak nielen celkovo ale aj v danom segmente nizsej strednej triedy je corolla uz teraz iny vesmir ako dokonale zaspata a globalne hodne stale obmezdena europska konkurencia....

uz teraz som zvedavy na novy hybridny yaris ( verim ze uz bude vizaulne na styl vacsej corolly a konecne strati svoj zensky mpv imidz ) .... lebo dost mozno prave nejaka ta mala sikovna hybridna toyota mi za par rokov nahradi sucasny nadalej este ciste benzinovy maly voz ktory uz ozaj zacina byt pohonom zo dna na den coraz menej zaujimavy ... pred dvomi rokmi som zavahal aj ked v ramci moznosti ani nebolo na vyber asi a riesil este cisty benzin ... ale dnes mam uz jasno.. chcem hybrid ... a o par rokov verim ze sa mi to splni a prave aj vdaka toyote :yes:
24. 12. 2018 14:12
Re: Blahoprani vitezi
Jo jo,když hybrid tak Toyota.A teď si vem,že se z Aurisu stane Corolla..a pokud začnou vyrábět v ČR,tak se jejich podíl v Evropě ještě zvětší.
Avatar - 3_diamanty
24. 12. 2018 14:16
Re: Blahoprani vitezi
kolega kupil pred mesiacom C-HR... ale nakoniec vzal 1,2 turbo klasika benzin ... normalne ma s tym nastval alebo lepsie povedane sklamal.. :-( taketo auto sa proste uz kupuje v hybride a ked na to nemam kupim nieco ine proste ale nie takuto velku ropuchu s malym turbom .... ale hlavne som sa tesil ako si skusim hybrid ( lebo udajne najprv pokukoval prave po hybridnej verzii ale nakoniec asi bola pridraha a mozno zvazil ze sa mu neoplati .. ved je to jeho volba samozrejme ... ale chapem to lebo ja sam viem ako som menil nazory na rozne dane auta pri kupe ) .... nevadi.... raz si nejaky teń sikovny hybrid verim kupim ... a toyota by mi v tom mohla pomoct :yes:
Avatar - white label
24. 12. 2018 14:17
Re: Blahoprani vitezi
Na štěstí (pro Toyotu) se nestane z Jetty Golf, součet Golf + Jetta bývá zpravidla výrazně vyšší, než součet Corolly a Aurisu.
24. 12. 2018 14:35
Re: Blahoprani vitezi
To tak nemůžeš brát.. sečti si i30 a Elantru..taky to bude zajímavý číslo.
Avatar - _Karel_
24. 12. 2018 16:17
Re: Blahoprani vitezi
Co nemůžeš brát? Corollu ve třech karosářských variantách?
Ne, že by tato "soutěž" byla důležitá, ale pokud vím, Jetta byla vždy jen Golfem sedanem.
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 16:33
Re: Blahoprani vitezi
Vždy ne.

Nejvíce odlišná byla generace Golf 4/ Bora, to bylo hodně odlišné auto a od té doby už je značná část dílů jiných.
Avatar - white label
25. 12. 2018 01:43
Re: Blahoprani vitezi
Tak to se klidně rozepiš, v čem konkrétně to byla tak odlišná auta.
Naopak, v provedeních kombi byla Bora a Golf IV identická auta, pouze s odlišnou přední maskou a předními světly.
25. 12. 2018 08:20
Re: Blahoprani vitezi
Ja jsem jezdil Bora kombi. Zbytecnejsi auto asi neznam. :-)
Vzhledem k tomu ze se delal uplne stejny Golf kombi..
Avatar - Ozzman
25. 12. 2018 10:46
Re: Blahoprani vitezi
Vždyť to auto vypadá jinak, díly karoserie nepasují. Golf a Golf kombi se liší od poloviny vozu, Bora byla jiná zepředu. Motoricky a platformou je to Golf, to je jasné, stejně jako Octa, nebo tehdejší Toledo.
Avatar - white label
25. 12. 2018 22:41
Re: Blahoprani vitezi
To je přece normální (platí to obecně), že sedan vypadá jinak, než hb, v principu stejné rozdíly jako u předchozí generace (G3 vs Vento). Jak jsem jsem psal, kromě nutných rozdílů daných rozdílnými karosářskými verzemi, jde jen o designové rozdíly předních partií (světla, maska...). Např. přední dveře jsou (5dv. hb vs sedan) identické.

P.S. A tohle asi taky nebudou náhody:
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - white label
25. 12. 2018 01:50
Re: Blahoprani vitezi
Různě zajímavá jsou různá čísla, ale zrovna součtu Golfu a Jetty nemůže konkurovat ani i30 + Elantra.
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 14:57
Re: Blahoprani vitezi
Hlavně Jetta má v nabídce i slušné motorizace převyšující 100kw.... ostatně, to všichni v nižší střední třídě, včetně korejců >:-[]
Avatar - _Karel_
24. 12. 2018 16:18
Re: Blahoprani vitezi
Tak do Corolly můžeš objednat jakýkoliv motor. Pokud to bude 1,6i. Když budu mírně parafrázovat Henry Forda. ;-)
24. 12. 2018 16:21
Re: Blahoprani vitezi
Pod 100 kW nie je slušná motorizácia? Nejak si nám spyšnel...
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 16:23
Re: Blahoprani vitezi
Já ne, ale tam se posunula nižší střední třída.

100kw v atmosféře 1.6 není 100kw v turbobeníznu, nebo turbonaftě....
Avatar - _Karel_
24. 12. 2018 16:26
Re: Blahoprani vitezi
Podstatnějších je těch 160Nm, než těch 97kw.
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 16:28
Re: Blahoprani vitezi
Vždyť říkám, že je to chcíplá atmosféra... počkejme na Woodyho, ten si to z nějakého prapodivného důvodu musel vyzkoušet na vlastní kůži >:D

Mimochodem, 155NM měla naše bývalá VW Jetta s archaickým 1.6 MPI 75kw >:D Takže si tu dynamiku umím dost živě představit...
24. 12. 2018 16:29
Re: Blahoprani vitezi
A to bývalo plaču nad koncom atmosfér a ich náhradou malými turbami...
Ty budeš ideálny zákazník pre EV...maximum krútiaceho momentu prakticky od nulových otáčok... ;-) :-)
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 16:31
Re: Blahoprani vitezi
Já tedy nikdy neplakal ;) Tříválce mi ale docela vadí, mělo to zůstat u základu na podlatzené 1.2TSI a podobných maloobjemových turbo 4 válců. Třeba ho ale taky jednou budu mít a pak vezmu své tvzrení zpět.

Nebudu, ještě je tu jiná, tradiční, kvalitní a spolehlivá alternativa ;) Ale Toyota takové motory moc neumí a nenabízí >:D
24. 12. 2018 16:38
Re: Blahoprani vitezi
Každému podľa jeho gusta, ako píšeš, je z čoho vyberať. Inak nepísal som, že si za atmosférami plakal Ty, ale všeobecne.
Mimochodom, mám kolegu, bývalého automechanika, a ten Japoncov považuje za najhoršie autá na svete. Málo sa opravujú, teda nikdy z nich nebol žiadny veľký kšeft, nedalo sa príliš zarobiť na dieloch, lebo zväčša sa dajú kúpiť len originály (ponuka druhovýroby je podstatne slabšia), a vždy sa na nich narobil, lebo všetko je na nich inak a inde ako na nemeckých autách. ;-)
25. 12. 2018 00:33
Re: Blahoprani vitezi
Ty máš s tím "lazením" nějaký dlouhodobý problém >:-[]
Avatar - _Karel_
25. 12. 2018 00:37
Re: Blahoprani vitezi
A může to do něho woody hustit horem dolem... >:-[]
Avatar - Ozzman
25. 12. 2018 01:11
Re: Blahoprani vitezi
Za střízliva se snažím hlídat, ale občas to ujedu... >:-[] 8-s
Avatar - woody-alien
25. 12. 2018 12:51
Re: Blahoprani vitezi
Koukám, že je tady zase veselo. >:-[] Podlazený motory, atmo 1.6 v Corolle jako ideál... ;-)
25. 12. 2018 09:26
Re: Blahoprani vitezi
Podladená 1,2 je tragédia, to už radšej túto atmo toyotu. Silnejßie verzie s 6st prevodovkou už boli iná káva. Pre turboliter v slašiej verzii platí to isté :-!
24. 12. 2018 18:15
Re: Blahoprani vitezi
Len pre informaciu .. je to trh od trhu.. v USA napriklad kupis aj 1.8 .. Corolla Hatchback aj 2.0 ... neviem si ale dobre predstaviť že by si to niekto u nas reálne kupil.... každý by chcel veľký motor ale už nikto nechce tankovať... pri cenách PHM sa ludom ani nedivím... ;-\
25. 12. 2018 09:42
Re: Blahoprani vitezi
... to je fakt, Jett jsou plné ulice, to by s výsledky pořádně zahýbalo !!!
>:D
Avatar - woody-alien
25. 12. 2018 12:50
Re: Blahoprani vitezi
Jen jestli se ti celosvětové prodeje nescvrkly na pozorování vozového parku u vás v ulici. ;-)
Avatar - white label
25. 12. 2018 22:34
Re: Blahoprani vitezi
Pokud soudíš světové prodeje podle stavu našich ulic, pak především nemůžeš nikdy pochopit světové prvenství Corolly.
Jetty (Vento, Bora...) se ve světě prodá násobně více, než Aurisu, ...a právě proto prokazatelně platí to, co jsem napsal. ;-)
24. 12. 2018 13:27
Tj
Jo jo, kdyby to mělo ještě 5 dveře tak je to naprostý bestseller. A kvalita japonských vozů o tom si může koncern jen zdát. Ale holt český pepik si pořád myslí, že japonský vůz = drahé náhradní díly a já nevím co dalšího.
Rozbalit vlákno
58
24. 12. 2018 15:27
Re: Tj
Kdo je vlastně teď na prvním místě v testu na 100 tisíc kilometrů Autobildu?
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 15:27
Re: Tj
Nezlob se na mne, ale Toyota Corolla, která se prodává u nás nyní, prostě na mainstreamovou konkurenci nemá z těchto důvodů:

Motorizace - Corolla má snad už jen jeden motor a to obstarožní dýchavičnou 1.6 atmosféru 97kw . Nedávno tu snad ještě byla slabší 1.4 atmo a 1.4 diesel, takže naprosto podměrečné motorizace, s kterými si vytře nos kdejaké tříválcové turbo.

Je to jen jedna karosářská verze a to sedan, nejméně praktické auto, do města zbytečně dlouhé, pro rodinu malé.

Není nejkrásnější, takže se taky začala Corolla prodávat až když zlevnila.

Řešení je u Toyoty tak na půl cesty a to Auris, který je HB a kombi, akorát má jednu relativně použitelnější motorizaci a to hybrid. Ten sice nějakému průměrnému Golfu, nebo Fokusu či Oktávce asi stačí po městě, ale zase je to jen automat, což lidem v ČR moc nevoní a na dálniční létání to auto taky není.

Takže nehledej problém v pepicích, chovají se tržně... problém je v Toyotě.

A ta spolehlivost, pokud koupíš nové auto, tak ti těch 5 let, co se průměrně nové auto u někoho ohřeje, odslouží bez problémů taky jakékoliv jiné, německé, české, francouzské....Tohle je jen zbožné přání jezdců okrajových značek, že ty ostatní a hlavně v naftě, se musí rozsypat po 10 tisících km....
Avatar - CHerokee
24. 12. 2018 16:10
Re: Tj
No a vidíš prodeje to vše popírají. Corrola je pěkné, moderní a spolehlivé auto. Všechny ty tříválce dávno dojezdí a ta 1,6 pojede dál. Pěkně je to vidět i na cenách ojetin. ;-) ...česká kotlina je ale plná pepíků, takže tady to úplně neodráží světové trendy. Sám bych si Corrolu asi nekoupil, ale v rodině je a spolehlivě slouží.
24. 12. 2018 16:21
Re: Tj
A hlavne v Cechach neni prumerny auto mladsi nez 5 let :-)

Takze to, ze vydrzi prvnich pet let tady zajima minimum lidi.
A jak pise Oz, pet let vydrzi i TSI.
24. 12. 2018 16:26
Re: Tj
Pokiaľ sa s ním nenaháňaš po servisoch, ako často čítam, snáď to už naozaj vychytali. Ono asi závisí na článku, pod ktorým je diskusia - občas čítam plače nad koncom "starých dobrých atmosfér" a inokedy sa nad nimi ohŕňa nos, aké sú slabé, dýchavičné a neschopné.
A treba povedať, že 1,6 od Toyoty je príjemný a spoľahlivý motor a ku Corolle sa svojim charakterom výborne hodí.
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 16:26
Re: Tj
Nové auto - neplést se stářím vozového parku. Jak dlouho má nové auto první majitel ? 5-7 let max ? Firmy to točí po 2-3 letech. Bavíme se o nových autech, né o ojetinách, takže ,jestli to TSI za 10 let nějakého pátého majitele nechá na krajnici, mne nemusí zajímat ;)
Avatar - Beefcake
24. 12. 2018 16:42
Re: Tj
Firmy po 2 rokoch? Mozno su aj take, co nevedia co s peniazmi a predaju aj nesplateny leasing. Za 10 rokov 5. majitela asi tazko. A ze niekoho nieco nezaujima nerobi zo ziadneho auta nieco spolahlivejsie. To je len vychcanost predch. majitelov.
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 16:58
Re: Tj
Nebo jsou to operáky, kdy pak auto jde dál, ty jsou typicky třeba na dva roky.

Vychcanost? Proč? Mám si kupovat teď auto s mrtvou atmosférou, aby 5 let potom, co to prodám, na tom několikátý majitel mohl ještě dalších 5 let lítat bez investic? >:D To jako vážně ?
Avatar - Beefcake
24. 12. 2018 20:00
Re: Tj
Mne tie operaky potom aj napadli. Vychcanostou som myslel ten rozsireny postoj, ze je mi jedno v akom bude stave a kolko vydrzi, ked bude u ineho majitela.
Avatar - woody-alien
25. 12. 2018 12:57
Re: Tj
Vych.canost předchozích majitelů ? >:D >:D >:D Tak to se ti povedlo. Já se velice omlouvám všem budoucím majitelům mých aut, že jsem na ně dostatečně nemyslel už při výběru a sobecky upřednostnil svoje zájmy před jejich oprávněným požadavkem koupit po mně auto maximálně spolehlivé a za minimální možnou cenu. >:-[]
Avatar - _Karel_
25. 12. 2018 13:25
Re: Tj
Komedie, viď? Sobče vychcanej.
;-)
Avatar - Beefcake
26. 12. 2018 16:33
Re: Tj
No tak to si ukazkovo nepochopil, alebo ani nechcel.
Takych , co na starostlivost o auto prdia, lebo "pojde do sveta", su plne fora. A aut plne bazary.
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 16:25
Re: Tj
To je kec, že tříválce dojezdí... je to jen alibismus... já je taky nepreferuji, ale je hodně motorizací je povedených a svých 200 tisíc km nakroutí. K čemu mi bude Corolla, který bude 20 let.. to už je uplně jedno, jaký má motor a jestli jezdí.. na tak dlouho si auta nikdo nekupuje.

Ty by si dal přednost chcíplé Corolle před třeba Octavií 1.5 TSI ? Nebo Golfem s tímto motorem? Já tedy ne .
24. 12. 2018 16:27
Re: Tj
No vidíš, ja zase bez váhania. Je to o preferenciách. ;-)
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 16:30
Re: Tj
Nevím, proč dobrovoulně koupit výrazně pomalejší auto :-) Ale proti gustu... já to původně psal jako reakci na to, že se tu někdo diví, proč to češi nekupují.
24. 12. 2018 16:34
Re: Tj
Auto, ktoré bez problému dosiahne stovku pod 15 sekúnd, po podradení vpohode predbieha, zvládne s rezervou 130 km tichúčko a bez veľkej námahy, prakticky nemá chybu. Asi to bude tým, že som už v strednom veku a športovo ladenú jazdu už mám v paži. Rýchlosť ma skrátka netankuje, limity dnes hravo prekročí prakticky každé auto.
24. 12. 2018 16:45
Re: Tj
Co má dobrá dynamika společného se sportovní jízdou?
To pak vypadá, ze všichni majitelé výkonných aut s nimi jaksi z podstaty jezdí rychle.
Dynamika a výkon jsou důležité parametry hlavně ze dvou důvodů:

Komfort - proste je to příjemné a dotváří to pocit pohodlí za volantem
Aktivní bezpečnost - stejně jako dobré brzdy je i výkon a reakce na plyn stěžejní pro bezpečnou jízdu. V jakékoliv kritické situaci může řidič reagovat daleko lépe.

To je úplně to samé, jako kdyby ti stačily velmi průměrné brzdy, protože už sportovně laděnou jízdu máš v paži.
24. 12. 2018 19:05
Re: Tj
Ale no tak. Chceš tvrdiť, že atmosféra s takmer 100 kW nemá žiadnu dynamiku? ;-)
24. 12. 2018 19:42
Re: Tj
100 kW atmosfera nedisponuje "lahko dostupnou" dynamikou, na aku su ludia zvyknuti od turbomotorov. Hlavne ak je tento vykon vydolovany z maleho objemu. Moja 1.6ka ma cca tych 100 kW, ale treba sa k nim dostat tocenim. Pri 2000 otackach je to len take vozenie na pohodu, ziadne zatlacenie do sedacky "vocpoda" >:D
24. 12. 2018 21:33
Re: Tj
Turbomotory sú tu len odvčera, nemám problém jazdiť s dobrou atmosférou a tou motor od Toyoty bezpochyby je. Rozmýšľam, odkedy je problém trochu točiť motor keď to treba? Už nás to nebaví?
Avatar - Emel
25. 12. 2018 12:48
Re: Tj
Turba tu jsou... co já pamatuju.
Avatar - woody-alien
25. 12. 2018 13:06
Re: Tj
Vy se tváříte, jako když každá atmosféra je dynamicky naprosto v pohodě a celé je to jen o ochotě majitele řadit a vytáčet motor. Pokud se těchto činností týká, rozhodně nepatřím mezi stydlíny a klidně té atmosféře naložím, co se do ní vejde. Jenže bohužel pravda je taková, že mnohé (čím dál tím víc) atmosféry prostě do otáček vůbec nechtějí a můžeš se tam s tou šaltpákou třeba pokakat. Atmosféry o velkou část svého kouzla přišly se stále přísnějšími emisními normami a také "ekologickým" zpřevodováním.
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 16:46
Re: Tj
15s na stovku je hodnota, kterou pokoří i dobře zajetá 120tka... Tohle není o sportování, ale předjíždět třeba se 140-150k turbobenzínem v nižší střední, je mnohem bezpečnější, než s takhle výkonou atmésférou, jaká je v Corolle.

Já nejsem sám rozmazlený, vím, že s takovým autem se jezdit dá, bezproblémů, ale proč si to kupovat, když konkurence je mnohem dynamičtější.

Prostě je rozdíl jezdit se 100kw v benzínu/turbobenzínu/turbonaftě :-)
Avatar - twistedTSD
24. 12. 2018 18:40
Re: Tj
Je to holt otázka priorit. Klidnému řidiči Corolla na meziměstské ježdění postačí a výhodou bude nesmrtelná technika. Prohlášení některých diskutérů, že autem, které zrychluje za 10, se nedá jezdit, bych bral s velkou rezervou. :-) Kdo jezdí svižně, je zvyklý na výkonovou rezervu a chce předjíždět, udělá lépe, když vezme turbo.
Avatar - _Karel_
24. 12. 2018 19:01
Re: Tj
Samozřejmě, že se s tím dá v pohodě jezdit. Ale jako jediná motorizace je to nic extra. Těžce na nás hážou bobek.
24. 12. 2018 19:06
Re: Tj
Tak to je jasné, že nemá na výber každý. Ale rozhodne to nie je žiadny outsider, hoci je to atmosféra.
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 21:31
Re: Tj
Hodnota zrychlení je rovna základním motorizacím třídy s 1.0 turbo 3 válci... Jezdit se s tím určitě dá, ale je to taková bída s nouzí.
24. 12. 2018 21:36
Re: Tj
Ale prd. Je to úplná pohoda. Bieda s núdzou je niečo celkom iné. ;-)
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 23:29
Re: Tj
Problém je, že to litrové turbo bude mít pod plynem ten výkon dříve a ve větším spektru otáček. Jak říkám, s 155NM atmo 1.6 jsem se něco najezdil a 1.2TSI, nebo 1.0 EB ho strčí do kapsy :-)
24. 12. 2018 23:03
Re: Tj
Teď jsem si corollu s tímhle motorem koupil a takhle, pokud se to člověk nebojí točit, tak to jede o něco líp než základní turba okolo 80 kw, ale samozřejmě o dost hůř než 100 kw 1,5 apod. Takže za mě je pravda někde mezi tím, o čem se tu hádáte - bída to není, na běžné ježdění to stačí v klidu (to ostatně i ty základní tříválce) ale nic víc bych z toho nedělal, na vyšší motorizace většiny konkurence to objektivně ztrácí.
24. 12. 2018 19:13
Re: Tj
Prečo? Napríklad preto, že až takú dynamiku nechcem alebo pri mojej pokojnej jazde nevyužijem, preto, že chcem radšej spoľahlivú atmosféru ako maloobjemový motor vypeckovaný turbom, ktorého životnosť nie je zatiaľ overená, a možno aj preto, že nechcem nemecké auto. ;-)
Avatar - Blue Sun
26. 12. 2018 10:44
Re: Tj
Bepečnější, nebo jen pohodlnější?
26. 12. 2018 09:54
Re: Tj
Ozzman : Nevíš, proč dobrovolně koupit výrazně pomalejší auto?

Souhlasím s tím, že na první pohled to moc smysl nedává. Co ale třeba předpoklad vyšší spolehlivosti i po 10 letech? To je totiž hlavní důvod zrovna pro mne. Upřednostním ji totiž vždy před předpokladem vyšších nákladů v průběhu života vozu a nebudu se muset nervovat, že nebudu mít po servisu za deset let na splátku hypotéky... ;-)
26. 12. 2018 21:01
Re: Tj
A jakou mas u Corolla jistotu? Myslíš (naivně), ze se Toyoty nekazí? Zkus se jakéhokoliv dealera v CZ objednat na servis? Technici by ti asi řekli své.
27. 12. 2018 05:06
Re: Toyota výdrž a hnus
Starší a osvědčená atmosféra od Toyoty má zcela jistě předpoklad sloužit bez problémů lépe než jakékoliv oturbené auto. Na tom si myslím že se shodneme. Navíc je dlouhá léta na vrcholu žebříčku spolehlivosti. To je holý fakt. Nicméně pomijím fakt, že v případě jakékoliv Toyoty by se zrovna u mě jednalo o čistě racionální kup bez emocí, protože design tohoto výrobce řadim mezi ten největší odpad na úrovni menších čínských výrobců. :no:
24. 12. 2018 16:53
Re: Toyota výdrž a hnus
Ahoj Ozzmane.

Treba ja bych dal kazdopadne prednost Corolle pred Octavii.

A to predevsim z duvodu pohonu. Promin TSI bych si proste nikdy nekoupil ;-)
A radsi budu jezdit spolehlive chciple, nez sportovne a autobusem.

PS Jedno z mych aut jsem koupil nove a ted je mu 8 let a najeto 100tisic km.
A nehodlam ho jeste prodavat, protoze s nim neni zadny problem. Klidne s nim budeme jezdit dalsi leta. Takze reci o peti letech jsou u nas opravdu uplne mimo.

A predjizdeni s 1.6kou neni problem. Jen musis umet podradit :-)
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 17:10
Re: Toyota výdrž a hnus
Ahoj. Octavii jsem dal jako příklad, můžeš si dosadit jakékoliv jiné auto nižší střední s turbomotorem kolem 100 kw a hlavně o dost vyšším korutícím momentem, který je v běžných situacích na silnici daleko důležitější, než absolutní výkon.

Corolla má 160 NM, což je žalostně málo, turbomotor dává minimálně o 100NM více, což je na dynamice hodně poznat. Měli jsme doma 1.6 atmo s podobným krouťákem, nyní máme 1.6 turbomotor s podobným výkonem jako Corolla a dynamika je o poznání lepší.

Je to součást aktivní bezpečnosti, předjíždění, opuštění křižovatky. Nechci sem plést naftová auta, ale tam je z principu konstrukce lepší kroutící moment a nepotřebuješ tolik kw a na běžnou jízdu je to o dost dynamičtější auto, než srovnatelně výkonná atmosféra s polovičními NM.

5 let jsem dal jako průměr, dobře, můžeme říct 5-7 let. Jak dlouho si někdo drží auto ? Řekl bych, že i ojetinu lidi točí max co 5-7 let, nové auto DTTO.... Narážel jsem na to, že spolehlivost aut se většinou odvíjí z hospodských povídaček olítaných pleček. Já třeba na hospodsky-diskuzně nejhorší kombinaci motoru (turbodiesel s DPF a ještě k tomu to nebyl Japonec) odjezdil necelých 300 tisic km a nic mu nebylo. Takže je úsměvné, že se řeší spolehlivost u nových aut.

Já s 1.6 atmo i turbo najezdil pár desítek tisíc km, takže vím, jak se k takovému motoru chovat, dokonce jsem začínal i na 1.2 HTP 47kw a nikdy jsem se nezabil při předjíždění, ale dobrovolně bych to jako hlavní auto už nechtěl. Do města proč ne...
24. 12. 2018 19:46
Re: Toyota výdrž a hnus
Pri turbonafte mas praveze na tu beznu jazdu k dispozicii pri nizkych otackach viac kW ako pri vykonovo porovnatelnej atmosfere. Pretoze kr. moment x otacky = vykon ;)
25. 12. 2018 00:44
Re: Toyota výdrž a hnus
Nevím, kde bereš těch +100 Nm navíc? Výkonově srovnatelný turbobenzín, např. 1.0 EB 92 kW má 170 Nm, to není nějaký fatální rozdíl. Jasně, má to v širším spektru otáček, takže není nutno tolik kvedlat, ale jinak tyto dva motory poskytují srovnatelnou dynamiku, záleží spíše na tom, jaký charakter motoru komu vyhovuje.
25. 12. 2018 01:23
Re: Toyota výdrž a hnus
Zkus se tim nekdy projet a neco najet a pochopis. Z turba k atmosfere by se vracel jen ten, kdo turbem nikdy nejezdil.. a to plati i o silnejsich motorech.
Avatar - twistedTSD
25. 12. 2018 01:30
Re: Toyota výdrž a hnus
No jak se to vezme. Polovina dostupných turbo-tříhrnků osciluje kolem 200 Nm, byť i při výrazně nižším výkonu, a jak říkáš, je to hodnota reálně dostupná od nějakých 2 tisíc otáček. Takže 100 Nm ne, ale rozdíl to je.

EDIT: ještě něco - 1.0 EB 92 kW je vybaven overboostem, takže krátkodobě dosahuje více než 200 Nm.
Avatar - Ozzman
25. 12. 2018 10:57
Re: Toyota výdrž a hnus
Já to srovnával s 1.4 / 1.5 turby , mají 96-110 kW. Litr je +/- podobný, jako ta atmosféra v Corolle.
25. 12. 2018 01:21
Re: Toyota výdrž a hnus
Oktavie, ale i jakykoli jiny turbomotor da 250 tisic s prstem v nose..

Ja znam jezdce Coroll a Aurisu.. jsou to vetsinou lidi, co si poridi desne spolehlive auto.. aby s nim temer vubec nejezdili. Hlavne, ze jim za 10 let bude slouzit.. vetsinou to nemaji jak zjistit, davno maji jine auto.

Znam take dost ridicu Oktavii.. vetsinou jsou to lide kteri si kupuji hrozne nespolehlive auto s kterym pak nalitaji mraky km.. jen jsem nikdy neslysel, ze by travili nejak vic casu v servisu nez je akceptovaktelne..

Proc se prodava Corrola nejvic? A kde ze se prodava? A kolik stoji? To jsou jedine duvody proc ma takove prodeje.
Avatar - Ja Prvni 123
25. 12. 2018 22:10
Re: Toyota výdrž a hnus
Kecáš úplně strašidelně...

TSI motory jsou naprosto neuvěřitelný sr_čky, až takový, že ani prodejci škodovek nechtějí auta s těma motorama brát na protiúčet při koupi nové škodovky a posílají do AAAček!

A to je pro mě úplné dno...

Podstatná část TSI motorů se nedožije ani 100 tis km...
26. 12. 2018 10:00
Re: Toyota výdrž a hnus
Promiň. Ale ta Tvoje první věta se na Tebe neskutečně hodí. Tomu říkám prvotřídní hospodská poudačka.
26. 12. 2018 10:33
Re: Toyota výdrž a hnus
Sorry (jako), ale strašný kecy jsou to co píšeš ty. Nenarazil jsem na žádného dealera žádné značky, který nabízel výkup na protiúčet a měl by problém s výkupem auta s 1,2 tsi z roku 2011 (tzn. ještě verze s řetězem).
TSIček s víc jak 100 000 jezdí po Evropě miliony a nevšiml jsem si, že by nějak hromadně vybuchovaly na silnicích...
24. 12. 2018 21:48
Re: Toyota výdrž a hnus
Tak len tá Octavia v podobnej výbave s 1,0 TSI bude o 150 000 drahšia.
Ako jasné, že výkonový strop aktuálnej Corolly/Aurisu je fail, našťastie v novej generácii to porieši silnejší hybrid.
Inak 1.6-tka je príjemný motor dá sa s tým v pohode jazdiť aj objehať. Áno momentálne litre vedia to isté s kúsoček lepšou spotrebou a lepšou charakteristikou priebehu.
Inak Corolla sa začala predávať po facelifte, kedy dostala celkom pekný design.

A čo si mal 1,8 alebo 2,0 TDCi? Každopádne oba boli jedny z najspolahlivejsich naftovych motorov. Keby si mal 1,6tdci alebo starú 1,5dci alebo 2.0TDI PD možno by si inak hovoril
Avatar - Ozzman
24. 12. 2018 23:28
Re: Toyota výdrž a hnus
Cena je druhá věc, ale dám ti takového brouka do hlavy, je to trochu kontroverzní, ale musíš to brát vážně, protože je na trhu. H i30 s 1.4TGDi se dá koupit kolem 400 tisíc v hodně slušné výbavě, za 350 v základu a asi i tak bych se přiklonil k dynamice korejských koníků.

Nevím, na co je tvá otázka, co jsem měl za naftu? Mám druhé TDCi od Fordu, oboje motory PSA 2.0. O kterém jsem mluvil v jiném vlákně byl ten starší. 2.0 TDI PD mám ve služebáku, přímo problémovou verzi 125kw a 210 tisíc km a jede... no... nevěřím mu >:D
25. 12. 2018 08:26
Re: Toyota výdrž a hnus
Ty mas 2.0 TDI PD ve sluzebaku a pises, ze firmy meni auta po dvou letech >:D

Jak to mas dlouho?

Aspon ze uprimne priznas, ze mu neveris.. A to mas sluzebak a netrapi te naklady na servis.
To je rozdil, kdyz mas Corollu. Jen jezdis a mas klid ;-)
Avatar - Ozzman
25. 12. 2018 10:51
Re: Toyota výdrž a hnus
Já taky nepracují ve firmě , ale pod státem. Je mu 10 a už jsou nová auta , ale tohle ještě jezdí . Myslím, že máme jeste nějaké Octavie 1. Generace, ale asi už půjdou do světa.
Avatar - Ja Prvni 123
25. 12. 2018 22:12
Re: Toyota výdrž a hnus
Státní zaměstnanec... tak teď tomu začínám rozumět...

:-p

Stát dluhy neplatí, ale smrtelníci jo - proto je pro ně lepší Corolla!
25. 12. 2018 09:09
Re: Toyota výdrž a hnus
Je fakt, že 1,4 turbo v i30 je čistě dle poměru cena/výkon hodně zajímavá nabídka... Jenže, nechci se tu pouštět do flamů, ale tu technickou robustnost Corolly prostě i30 nenabízí. Na Corolle je vidět, že je to auto cílený hlavně do USA, Ruska apod., takže velký nájezdy za nic moc podmínek. Oproti tomu i30.... Řeknu to takhle, jeden náš obchodní partner před cca 3 lety přešel na Hyundaie ze Škodovek, protože cena. A teď se bude ještě rád vracet ke Škodovce (což přitom taky není ve spolehlivosti žádnej zázrak). Ty Hyundaie sice neměly žádné kritické závady, ale skoro nekonečné množství drobných prkotin, které znepříjemňovaly život, a které evidentně vznikly tím, že někdo ve výrobě ušetřil vždycky půl eura na špatném místě. A ono když jsi každý měsíc v servise, tak tě to za chvíli začne štvát, i když je to "s kravinou". Ok, někomu tohle nevadí, třeba ty prkotiny ani nebude řešit a bude jezdit i s nimi, a pro toho je háčko dobrá nabídka.... Ale mě by to třeba rozčilovalo víc než podřazování :-)
25. 12. 2018 09:24
Re: Toyota výdrž a hnus
Veriť mu nemusíš, kopa prúserov sa riešila za života na testovacích jazdcoch. Kľudne môžeš mať verziu,kde už je kopa veci upravená a prežije toho ešte veľa >:D
25. 12. 2018 13:08
Re: Toyota výdrž a hnus
Jednoznačne bude dynamikou lepšie turbo o tom žiadna debata, ale zas motory od HK sú spravidla celkom užraté. I30 som aj pozeral, ale vtedy bol drahšia a aj tak neviem prekúsnuť ten nevzhľadný hračkársky tablet na plaubke. Ale aktuálny proceed by som si vedel predstaviť. Mne vtedy išlo o to si polepšiť a oproti 80kw HDI v 406-tke je tá 1.6 v Corolle o dosť dynamickejšia (pravda, 6000 otáčok míňam pravidelne >:D ). A ešte dvôležitá vec bola, že mám automat, to potom tá lenivosť v nízkych otáčkach moc nevadí, do manuálu a nízkoobjkemovej atmosféry by som na moje jazdenie
nešiel
Každopádne ďalšie auto vidím buď Corollu v hybride, alebo novú Mazdu 3 SkyactiveX, ale to je ešte ďaleko.

No tvoje autá spomínam preto, že si mal jedny z najlepších a najspoľahlivejších naftových dvojlitrov, aké boli. Kamarát mal 1.6TDCI vo Focuse a po 200 000km a 6 rokoch sa to začalo sypať takým spôsobom, že sa toho musel zbaviť. takisto sme v rodine mali Auris 1.33 z prvého roku výroby, ktorý začal zrazu papať olej po 120 000 a smrdelo to 2 000eurovou opravou, tak šiel tiež z domu - ono to nie je nič moc mať súkromné auto, ktorému hrozí drahá oprava a bojíš sa na neho spoľahnúť, alebo potom keď predávaš a ak sa to niekomu do pol roka posere môže chcieť preplatiť opravu/odstúpiť zmluvu. Ale to podľa mňa nie je o turbe - tak ako boli kazové atmosféry, tak budú aj spoľahlivé turbá.
25. 12. 2018 09:20
Re: Toyota výdrž a hnus
U 1,5 dci a 1,6 hdi je rapídny rozdiel podľa roku výroby. Tak ako sa niektoré sypali, tak od určitej doby prúsery zmizli. Momentálne nie je problém s nimi nalietať 300k km a poslať ich funkčné do sveta ;-)
26. 12. 2018 09:39
Re: Toyota výdrž a hnus
Velmi se pleteš ! Je spousta lidí kolem mne i Tebe, kteří si kupují auta na ježdění do práce, či na nájezdy do 10.000km ročně. Podívej se někdy mimo Prahu kolem sebe, kolik tu stále jezdí prvních Fabií, starých Renaultů, Fiatů, Octávek 1 a pod. To jsou dnes už právě ty 20iletá auta, která budou jezdit až do chvíle odchodu do důchodu na STK. Manželka má v garáži 8iletou Thalii, se kterou za poslední 4 roky najela 11.000km. Ta bude v garáži až do vlastní smrti. Myslíš si, že dává smysl se při těchto nájezdech podobného vozu zbavovat a kupovat si nový?
Koupě nového vozu dává smysl jen ve třech základních případech :
1) firemní nebo soukromé použití pro velké roční nájezdy
2) soukromé použití pro malé roční nájezdy s vlastnictvím vozu nad 10 let
3) pro radost
Avatar - twistedTSD
24. 12. 2018 18:10
Re: Toyota výdrž a hnus
Ale takhle se to nedá brát. Ve světě se Corolla prodává s jinými motorizacemi než v Evropě, dokonce i úplně jinak vypadá.
24. 12. 2018 20:35
Re: Toyota výdrž a hnus
No a hlavně už tahle generace končí a v nové jsou už motory jiné..
24. 12. 2018 15:47
globální auto
Tak nesmíte se na to koukat z pohledu Evropana. Corolla je populární v zemích 3. světa jako je indie, pakistán, bangladéš, asie a střední východ, tam se generují ty prodeje. To auto se od Corolly co znáte v EU nebo USA dost liší. Jak motory, tak výbavou tak i kvalitou a bezpečností. To auto se kupuje z důvodu že je cenově dostupné, díly jsou všude a každý dokáže Toyotu opravit. Tedy podobná analogie jako mít Octávku v ČR, není to sice nejlepší auto na světě, ale svou práci odvede slušně a když se něco porouchá tak je oprava rychlá, levná a bezproblémová. Rozdíl je v tom že se povedlo Toyotě Corollu etablovat globálně. Jinak jízda v tom autě nestojí ani za slovo. Pokud si někde v rozvojovce zavoláte UBERa tak je velká šance že přijede zrovna tohle auto. V zemích s vyspělou ekonomikou a náročným trhem Corollu nikdo moc nekupuje.
Rozbalit vlákno
23
Avatar - CHerokee
24. 12. 2018 16:13
Re: globální auto
To není pravda. Corrole se daří globálně. A už dlouho.
Avatar - Emel
25. 12. 2018 13:03
Re: globální auto
No, v Evropě není v top 100...
24. 12. 2018 16:27
Re: globální auto
Podivej se prosim te na tenhle odkaz:

[odkaz]

Corollu si uz koupilo letos v USA 250 tis. kupcu.
Takze je na devatym miste - v prvni desitce - celkove.
Mezi osobnimi auty (kam v USA nepatri ani SUV) je dokonce treti, za Camry a Civicem. :-)
Pro me je naopak US trh nejnarocnejsi na svete ;-)
Zakaznik tam ma velku silu. A pomer cena/vykon je spickovy.

Mozna ty by ses mel prestat divat ocima Evropana >:D
Avatar - _Karel_
24. 12. 2018 16:52
Re: globální auto
Nejnáročnější trh je USA? To je vtip? Můžeme jim závidět velké motory, ale jinak? Auta nekonfigurují, kupují je jak rohlíky. Evropa dělá auta bohužel často méně spolehlivá (než Japonci), ale Evropani jsou nepochybně náročnější - na jízdní vlastnosti, kvalitu interiéru, konfigurovatelnost....
24. 12. 2018 17:03
Re: globální auto
Vis treba jakou ma VW v USA zaruku?

A ze si tam za stejny penize koupis o tridu vetsi auto nez u nas?
Zkus si to nekdy porovnat. Evropsky trh je specificky.

A vis proc auta nekonfiguruji? Protoze si je vyberou v autosalonu presne podle toho, co se jim libi. Nazivo. A hned tim odjedou. A kdyz se jim zda jedno auto vybaveny malo, tak si koupi to vedle s plnou vybavou. ;-)
Avatar - _Karel_
24. 12. 2018 17:10
Re: globální auto
Jo, a taky je ten Passat stejně udělaný jak evropský, viď.
Tu poslední větu beru jako vtip. Ano, někomu stačí na výběr 3 výbavy a 3 barvy. Ale náročností bych to vážně nenazýval.
Já USA trh nekritizuju, nemálo věcí jim závidím, ale náročnější podle mě fakt není. Corolla je typickou ukázkou. To vážně není špičkové auto, kromě spolehlivosti.
24. 12. 2018 17:27
Re: globální auto
Nic proti ale napriklad ani auto ktore vlastnis ty nieje ani velmi pekne, spolahlive ako corolla tiez nieje, dizajn interieru priemer, rychle tiez nieje a ludia ho kupuju.
Avatar - _Karel_
24. 12. 2018 17:32
Re: globální auto
To máš pravdu.
24. 12. 2018 19:42
Re: globální auto
Ahoj Karle.

Mrkni sem na dealera Hondy, kterej ma 1098 skladovejch vozu.
[odkaz]

A pak mi rekni, jestli by sis nevybral :-)
Asi tak k te narocnosti trhu..

A podivej se na nabidku modelu.
Accord vcetne hybridu, jedno z nejuspornejsich aut.
Clarity plug-in hybrid.
Insight hybrid.
A z druhe strany - Honda Odyssey, Pilot.
Takovy modely tady vubec nejsou.
A neprijde mi, ze by to byly nejaky zebraci >:D

Stastny a vesely
Avatar - _Karel_
24. 12. 2018 20:03
Re: globální auto
Ahoj. Done,
šťastný a veselý i tobě.
Hele, nechci se v tom úplně rejpat - ale silně pochybuju, že dealer v New Jersey má na dvorku tisíc skladovek. Spíš je schopen dovézt od jiných dealerů? Jestli se pletu, tak sorry.
Jinak asi zbytečná debata. Nechci si porovnávat pindíky, já si myslím, že amík (obecně) příliš náročný není. Aut na úrovni MB, BMW, Porsche, Ferrari tam příliš nevyrábí. Třeba jsem vedle.
24. 12. 2018 20:16
Re: globální auto
Myslim, ze se s tema skladovkama nepletes, ale jedna se o auta, ktera jsou hned k dispozici.
Ja jsem psal o Corollach v USA a ty jsi zacal debatu o tom, ze USA nejsou narocny.
To k tomu porovnavani pindiku :-)

BMW, Merceds mozna nevyrabi, ale rozhodne si je muzou vsechny koupit. Treba BMW ma tady 290 skladovek :-)
[odkaz]
Jediny co si nekoupi je Octavia s trivalcem.
Jinak vsechny dulezity modely si koupi.
A o tom ten trh je. ;-)
Bavili jsme se o trhu, ne o vyrobcich.
Tady ja tak jako tak preferuju Japonsko.
Avatar - _Karel_
24. 12. 2018 20:35
Re: globální auto
Ale no tak, není to zbytečně hloupý, ta oktávka?
Tohle asi nijak nerozlousknem, nech si svůj názor, já si nechám svůj.

K porovnání pindíku - ne já, ty jsi začal tím, že USA jsou nejnáročnější trh.
24. 12. 2018 20:51
Re: globální auto
No to mas vlastne pravdu, ze jsem s tim zacal, ale to byla reakce na puvodni prispevek PoustniKrysy :-)

Klidne si svuj nazor nech, samozrejme ze jsou specifika evropskeho trhu. A v jistem smyslu je taky narocny. A jsem rad, ze tobe to vyhovuje. Ostatne stejne jako evropske vetsine.

Jen jsem ti chtel ukazat, ze v USA fakt nemaji 3 barvy a 3 vybavy ;-)
Ale treba v tom odkazu vyse 157 petkovejch bavoraku :-)

Takze ja se chapu zde spis jako takova vyjimka, ktery vic vyhovuje americky zpusob nakupu auta.
A nechybel by mi asi zadny evropsky model.
A naopak mi chybi americky - treba novy Insight a Accord hybrid se mi hodne libi..

Diky za diskuzi :yes:
Avatar - _Karel_
24. 12. 2018 21:04
Re: globální auto
Accordy jsem měl 3 (ojetiny, snad to nevypadá, že se chlubím). Dnes si u Hondy nevyberu. A to je to jedna ze dvou mých nejoblíbenějších značek, furt mi Honda zní ....skvěle, líp, než její aktuální auta.
24. 12. 2018 22:45
Re: globální auto
:yes:

Akorat myslim, ze aktualni auta Hondy nejsou spatny, zvlast ty pro US.

[odkaz]
A dokonce maji lepsi podvozek nez evropska premie.
Avatar - _Karel_
24. 12. 2018 23:13
Re: globální auto
No jo, pro US...
Pro mě jsou bohužel aktuálně Hondy nepěkný. Kdysi jsem se na první seznámení zamiloval do FR-V, dnes jejich designu nějak nerozumím.
A začali mě ty mrchy japonský sr..t s velrybama. Už jim nestačí, že jich ročně zabijí a sežerou tisíce "pro vědecké účely", teď chtějí vůbec odstoupit od dohody o jejich ochraně.
No, to je úúplně bokem.
25. 12. 2018 08:15
Re: globální auto
No to me taky stve.
Norsko a Japonsko..

Mimochodem takhle vypada skutecny ekoterorismus.
Kdyz ekoteroristi potopi velrybarum lode :-)
Avatar - _Karel_
25. 12. 2018 09:23
Re: globální auto
Já slovo ekoterorismus téměř nepoužívám.
Mám pocit, že grínpísáci velrybáře spíš otravují, než potápí, a v této konkrétní věci asi mají mé sympatie.
No, byla to jen odbočka, brát to takhle (bojkotovat Japonské zboží), tak by si člověk nekoupil nic.
24. 12. 2018 17:28
Re: globální auto
Ale evropská auta nemají lepší jízdní vlastnosti. A čas v servise se také počítá. Evropanů nevadí smrdět v servise. Takže nic nároční nejsou. A na emise nároční nebyli nikdy. Až z toho EU udělala s EPA aféru. Tedy nejdříve z měkkých limitu na toxické plyny a poté prekoirila emise úplně.
Avatar - Beefcake
24. 12. 2018 20:03
Re: globální auto
Tomu ver, ze tam je konkurencia obrovska. Na druhu stranu tu su ludia zase rozmaznani inak.
Avatar - _Karel_
24. 12. 2018 20:07
Re: globální auto
Samozřejmě, že je v kolébce kaitalismu obrovská konkurence. Což neznamená, že je tam zákazník náročnější než evropan.
24. 12. 2018 16:28
Re: globální auto
Keby si nevymýšľal. Alebo sem hodíš nejaké konkrétne odkazy? ;-)
Avatar - Beefcake
24. 12. 2018 16:46
Re: globální auto
Aspon netvrd, ze ma Skoda lacny servis, lebo ta vyvedu z omylu. Mimochodom kolegovi za liter oleja do Fabie nauctovali 25E. V znamom sutorizaku.
Avatar - _Karel_
24. 12. 2018 21:09
Corolla
Pořád jsem si říkal, jak se můžou poslední (4?) generace Corolly někomu líbit. A už jsem to pochopil - je třeba se na ně koukat z prvního patra. Ta titulní fotka je mimořádně povedená, a auto na ní vypadá asi o tisíc procent líp (vážně skvěle) než z jakéhokoliv jiného pohledu.
Rozbalit vlákno
6
25. 12. 2018 00:48
Re: Corolla
Na titulní fotce je nová generace, která ještě není v prodeji. Vypadá opravdu podstatně lépe než ta, co právě dobíhá.
25. 12. 2018 09:12
Re: Corolla
Jj, tá z titulku vyzerá super :yes:
Avatar - Emel
25. 12. 2018 13:05
Re: Corolla
Ono... pokud je třeba "nejvíce konzumované" jídlo miska rýže, tak to ještě neznamená, že je to nějaká delikatesa.
Avatar - Ja Prvni 123
25. 12. 2018 22:19
Re: Corolla
Ano, jsem rád, žes taky došel k závěru, že vysoké prodeje VW aut nevypovídají vůbec nic o jejich kvalitě.

:-)

Ano, provokuju vědomě.

Ta diskuze je tady úplně hrozná... 99kW je úplně chcíplý auto, se kterým se prakticky nedá jezdit...
Ale připouštím, že mě nažhavila podobně marketingově vymytá diskuze vedle... akorát, že tam hájí Babiše a doby za komunistů...

Hezký svátky.
Avatar - Emel
27. 12. 2018 14:35
Re: Corolla
Mnohem víc vypovídají o potřebách, prioritách a možnostech těch, co je kupují.