Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nejprodávanější elektromobil v Evropě? Opel Ampera

David Bureš
Diskuze (9)
Elektromobilu s prodlouženým dojezdem německé značky se daří především v Nizozemí, Německu a Švýcarsku.

Opel Ampera se během letošního května stal nejprodávanějším elektromobilem na evropském trhu. Ve svém segmentu aut s elektrickým pohonem měl více než pětinový podíl na trhu.

V Nizozemí automobil v květnu dokonce zaznamenal více jak 77% podíl na trhu osobních vozů s elektrickým pohonem. Při pohledu na statistiky za prvních pět měsíců letošního roku je více než polovina elektromobilů prodaných v Nizozemsku právě Opel Ampera.

Ampera je rovněž nejprodávanějším elektromobilem na německém trhu, kde má v daném segmentu více než třetinový podíl na trhu. Ve Švýcarsku pak má dokonce více než 44% podíl na trhu.

Enno Fuchs, který se u Opelu stará o uvedení elektromobilů na trh, k tomu říká: „Zejména na trzích s vládními pobídkami, jako je Nizozemsko, jsme si vedli velmi dobře.

Podobně mluví i Nissan, který na norském trhu během půl roku prodal 1.000 exemplářů elektrického modelu Leaf, když v dubnu přiznal, že je Leaf v této severské zemi úspěšný díky vládní podpoře a rozvinuté infrastruktuře dobíjecích stanic.

Sama automobilka model Ampera nazývá elektromobilem s prodlouženým dojezdem. Automobil je zprvu poháněn elektromotorem o výkonu 111 kW, který svoji energii čerpá z lithium-iontových baterií o kapacitě 16 kWh. Jakmile jsou akumulátory vybity, což se stane zhruba po 40 až 80 kilometrech podle stylu jízdy a daných podmínek, je jakožto generátor elektřiny spuštěn zážehový spalovací motor. Ten z objemu 1,4 litru poskytuje výkon 63 kW.

David Bureš
Diskuze (9)
6. 7. 2012 22:40
Re: u nas
Vás teda neznalost technologie rozhodně neomlouvá. Jako spoluvlastník FVE, kde problematiku výroby elektřiny ve FVE poměrně znám a zabývám se FV technologiemi jak pracovně, tak i jako koníčkem, tak s Vámi rozhodně nesouhlasím.
Vaše tvrzení, že jeden FV panel stačí na pokrytí příkonu pro dobíjení baterie vozidla či pro výrobu vodíku k pohonu je naprosto SMĚŠNÉ a naprosto mimo realitu.
Pokud by to bylo tak snadné, nedomníváte se, že už by se toho někdo chytnul? Víte jaký by to byl rozmach elektroaut či vodíkových aut, když by stačilo dodat jeden FV panel na barák a každý den byste měl připravenu další energii pro váš vůz na další den? Tak teď ještě mi povězte tu o Červené Karkulce...
A pokud se domníváte, že je tu nějaké spiknutí naftařů, tak si to prosím patentujte, nechte si to vyrábět a jednou zemřete bohatý jako Steve Jobs. Nebo aspoň jako Bill Gates.
A věřte mi, že bych bych hrozně šťastný, pokud byste měl pravdu a bylo to tak. :-)
28. 6. 2012 13:27
Re: u nas
Omlouvá Vás neznalost technologie.
Vodíkový článek, nebo nějaký vyvíječ vodíku pracuje při napětí 12V a již od 1A. Tedy fotovoltaický panel o rozměrech cca 50x50cm Vám zaručí dostatek energie, jak na vývoj směsi tak dobíjení baterie vozidla.
Ano s tím ukládáním energie máte pravdu, protože nejsme schopni efektivně energie uchovávat, je jednodušší a levnější vyrábět aktuálně požadované množství.
27. 6. 2012 21:20
Re: Najpredávanejší elektromobil nie je elektromobil : ).
No svym zpusobem je to spis elektromobil - benzinovy motor slouzi pouze jako generator (tak jako uhelna elektrarna pro Leaf) a nikdy nepohani kola primo, ty jsou vzdy pohaneny jen a pouze elektrinou. Je to elektromobil s vlastni elektrarnou :-)
27. 6. 2012 18:14
Re: u nas
A ten vodík si vyrobíte jak? Zase elektřinou z uhlí... A pokud už budete mít dostatek neuhelných (neplynových, atd.) zdrojů elektřiny, tak už je jedno, zda tu energii narvete přímo do accu nebo vyrobíte vodík.
Každfoá forma uložení energie má své výhody a nevýhody...
27. 6. 2012 17:25
Najpredávanejší elektromobil nie je elektromobil : ).
Myslím, že to v celku jasne vypovedá o prektickom využítí elektromobilu >:D

Amepera je hybrid a kto tvrdí niečo iné, popiera nos medzi očami ...