Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejprodávanější elektromobil v Evropě? Opel Ampera

Elektromobilu s prodlouženým dojezdem německé značky se daří především v Nizozemí, Německu a Švýcarsku.
Zpět na článek
27. 6. 2012 10:32
27. 6. 2012 13:42
27. 6. 2012 18:14
28. 6. 2012 13:27
6. 7. 2012 22:40
27. 6. 2012 13:54
27. 6. 2012 16:14
Avatar - sargis
27. 6. 2012 10:32
u nas
nielenze nebudu dotovat "ekoauta" ale na ne uvalia dan z luxusu, vyplyvajuce z ceny vozidla...aje ked tusim hybridov sa to tykat nema ;-\
Rozbalit vlákno
6
27. 6. 2012 13:42
Re: u nas
Jo jo u nás je to prostě postavené na hlavu. Osobně považuju elektromobily, tak jak jsou dnes nabízeny za slepou kolej, používání el. s klasických neobnovitelných zdrojů, u nás z víc jak 50% uhlí. Až se tohle změní bude to mít význam. Budoucnost má vodík jako zdroj energie, buďto přímo pro pohon, nebo jako článek pro výrobu el. energie. Dnešní Hybridy a elektromobily jsou jen testovacím prostředím.

Jinak nevím jak jste na tom s Amperou v reálu, ale je to neskutečně zajímavé auto, jak kdyby nepocházelo ze standardního automobilového průmyslu. Působí jak sci-fi na kolečkách, opravdu parádní. Jen ta cena.
27. 6. 2012 18:14
Re: u nas
A ten vodík si vyrobíte jak? Zase elektřinou z uhlí... A pokud už budete mít dostatek neuhelných (neplynových, atd.) zdrojů elektřiny, tak už je jedno, zda tu energii narvete přímo do accu nebo vyrobíte vodík.
Každfoá forma uložení energie má své výhody a nevýhody...
28. 6. 2012 13:27
Re: u nas
Omlouvá Vás neznalost technologie.
Vodíkový článek, nebo nějaký vyvíječ vodíku pracuje při napětí 12V a již od 1A. Tedy fotovoltaický panel o rozměrech cca 50x50cm Vám zaručí dostatek energie, jak na vývoj směsi tak dobíjení baterie vozidla.
Ano s tím ukládáním energie máte pravdu, protože nejsme schopni efektivně energie uchovávat, je jednodušší a levnější vyrábět aktuálně požadované množství.
6. 7. 2012 22:40
Re: u nas
Vás teda neznalost technologie rozhodně neomlouvá. Jako spoluvlastník FVE, kde problematiku výroby elektřiny ve FVE poměrně znám a zabývám se FV technologiemi jak pracovně, tak i jako koníčkem, tak s Vámi rozhodně nesouhlasím.
Vaše tvrzení, že jeden FV panel stačí na pokrytí příkonu pro dobíjení baterie vozidla či pro výrobu vodíku k pohonu je naprosto SMĚŠNÉ a naprosto mimo realitu.
Pokud by to bylo tak snadné, nedomníváte se, že už by se toho někdo chytnul? Víte jaký by to byl rozmach elektroaut či vodíkových aut, když by stačilo dodat jeden FV panel na barák a každý den byste měl připravenu další energii pro váš vůz na další den? Tak teď ještě mi povězte tu o Červené Karkulce...
A pokud se domníváte, že je tu nějaké spiknutí naftařů, tak si to prosím patentujte, nechte si to vyrábět a jednou zemřete bohatý jako Steve Jobs. Nebo aspoň jako Bill Gates.
A věřte mi, že bych bych hrozně šťastný, pokud byste měl pravdu a bylo to tak. :-)
27. 6. 2012 13:54
Re: u nas
Mně to přijde jako celkem racionální řešení, protože podobné auta mají mnohem blíže k luxusu než k ekologii.
27. 6. 2012 16:14
Re: u nas
:-) Neekologicka auta za luxusni cenu... presne tak to ma byt :-)
Jeste zapominate dodat, ze pokud 50% elektriny jde z uhli, tak ten zbytek jde v drtive vetsine z jadra, ktere se (z nepochopitelnych duvodu) ekofasos taky nelibi. Ti by asi videli nejradeji, kdyby na kazdy elektromobil bylo 50hektaru fotovoltaik a 30tun vyrovnavacich baterii, kdyz zrovna nesviti slunko. To by bylo nejvic eko.
27. 6. 2012 17:25
Najpredávanejší elektromobil nie je elektromobil : ).
Myslím, že to v celku jasne vypovedá o prektickom využítí elektromobilu >:D

Amepera je hybrid a kto tvrdí niečo iné, popiera nos medzi očami ...
Rozbalit vlákno
1
27. 6. 2012 21:20
Re: Najpredávanejší elektromobil nie je elektromobil : ).
No svym zpusobem je to spis elektromobil - benzinovy motor slouzi pouze jako generator (tak jako uhelna elektrarna pro Leaf) a nikdy nepohani kola primo, ty jsou vzdy pohaneny jen a pouze elektrinou. Je to elektromobil s vlastni elektrarnou :-)