Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejprodávanější vozy světa v březnu 2012: První je Prius!

V top ten nejprodávanějších aut byl letos v březnu i obří americký pickup Ford model F.
Zpět na článek
30. 4. 2012 11:12
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
30. 4. 2012 09:21
30. 4. 2012 12:24
30. 4. 2012 14:58
30. 4. 2012 09:50
30. 4. 2012 10:48
30. 4. 2012 14:33
30. 4. 2012 16:34
30. 4. 2012 19:54
30. 4. 2012 11:13
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
30. 4. 2012 11:50
30. 4. 2012 12:30
30. 4. 2012 14:12
30. 4. 2012 14:54
30. 4. 2012 11:51
30. 4. 2012 12:28
30. 4. 2012 17:19
30. 4. 2012 14:03
30. 4. 2012 14:37
30. 4. 2012 15:00
30. 4. 2012 15:04
2. 5. 2012 13:00
Avatar - kari.laz
30. 4. 2012 09:08
slušná práce
Tedy na to, jaká je jízda v Priusu tragedie se mu daří hodně dobře. Gratulace.
Rozbalit vlákno
34
30. 4. 2012 10:18
Re: slušná práce
To víš, enviromentalismus vládne světu, málokdo kupuje auto podle svých požadavků a jim odpovídajích schopností.
Avatar - escorpion
30. 4. 2012 12:11
Re: slušná práce
Martine, som asi jeden z mála, čo si kúpil auto podľa požiadaviek. Veľký výkon, benzín, atmosféra. Dnes nie je veľa takých áut či automobiliek, ktoré to ponúkajú. Neostáva iné ako uprednostniť jazdenku pred novotou.
Na spotrebe nezáleží, CO2 ? Pri kúpe to väčšina nerieši a ani nevedia koľko emisií ich auto produkuje. Žeby bola "až" na prvom mieste cena ? Koho zaujímajú jazdné vlastnosti ... ? Preto tu máme kie, hyundaie, thálie.
Avatar - gld
30. 4. 2012 15:34
Re: slušná práce
Nie každý má na to, aby "žil svoj sen". Automobilový, či akýkoľvek iný. Realita bytia na konci potravového reťazca kapitalizmu sa odráža práve na tých tháliách a dáciách. A to kým máš na nové auto si ešte za vodou.
Avatar - escorpion
30. 4. 2012 15:48
Re: slušná práce
Zo skúsenosti ľudia šetria na "horšie" časy. Čo to znamená ? Čo sú tie horšie časy ? Nikdy nevieme kedy príde naša posledná chvíľa, tak si treba užiť dnešok, či ? Chápem mať rezervu pár platov či celý rok, ale stále sa obmedzovať ? Na účte za X6, ale reál dacia logan, šetríme ...
Avatar - gld
30. 4. 2012 16:12
Re: slušná práce
Naozaj poznáš ľudí, ktorí majú na novú X6 ale jazdia na logane? To by som sa pozrel na také prípady. Väčšina ľudí na tom logane jazdí, lebo musí. Chápem ešte správanie, ak mám na tú X6, ale jazdím trebárs na základnom focuse. Lebo v živote sú aj dôležitejšie veci ako autá. Napríklad poslať deti na dobré školy alebo nemusieť ísť bývať pod most, ak stratím prácu.
Avatar - Ondore
30. 4. 2012 18:28
Re: slušná práce
Naozaj poznam :-) Namiesto Logana dosat stary Hyundai a namiesto stavu konta "X6" pokojne dosad najdrahsie auto, ake si vies predstavit :-) A neni jedniny, ale je pravda, ze poznam viacej tych, co na to BMW naskrabali z posledneho :-)
Avatar - gld
30. 4. 2012 18:56
Re: slušná práce
A určite to nie je efekt podnikateľa v krajinách východného bloku? Čo si nemôže dovoliť jazdiť na peknom aute, lebo by ho hneď čapla miestna mafia? Takých zase poznám ja, ale bežná situácia to nie je.
Avatar - Ondore
1. 5. 2012 10:04
Re: slušná práce
Ten chlap je dosť známy, dosť možné, že aj Ty máš doma niečo z toho, čo sa vyrába v niektorej jeho fabrike, takže nie, na zašívanie sa je príliš veľký :-) Ako som povedal, nie je jediný takýto ktorého poznám - zvláštne, že niektorí bohatí ľudia môžu vyznávať aj iné hodnoty, čo? ;-)
30. 4. 2012 16:30
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
30. 4. 2012 11:12
Re: slušná práce
Jazda v Priuse zodpoveda urceniu auta.

Ja sa napriklad nestazujem, ze F150 nejazdi ako Mazda MX-5. Ano, MX-5 je tragicka pokial ide o prepravu betonovych kociek po polnej ceste do kopca. Prius je tragicky ako sportove auto a F150 je tragicky na jazdu po meste. Ale svoj ucel - ekologicka jazda v meste s co najnizsou spotrebou plni ciel dokonale.

Navyse, jazda v Priuse vobec nie je taka tragedia, ako pises, s hybridom treba vediet jazdit.
Avatar - kari.laz
30. 4. 2012 11:22
Re: slušná práce
S priusem nebo hybridním aurisem občas jezdím a stojím si za svým, že je to hrozný. Vždycky se modlím, aby byl volný FF, nebo Golf, když někam musím jet.
30. 4. 2012 11:41
Re: slušná práce
FF nebo Golf >:D Tak to musí být kulervoucí zážitek >:D To máš zajímavý vozový park :yes: FF, Prius, Golf >:D
Avatar - kari.laz
30. 4. 2012 13:14
Re: slušná práce
Člověk s průměrným IQ by pochopil, že se bavím o firemní flotile.
Avatar - N6600
30. 4. 2012 14:56
Re: slušná práce
Vodafone, ze ano :-)

Inak, ak jazdis s Priusom tak, ako s FF alebo Golfom, tak to chapem, ze je Prius ten "hrozny".
Avatar - kari.laz
30. 4. 2012 16:13
Re: slušná práce
Nejde o to, jak s tím jezdím, ale jaký je pocit už jen ze samotného řízení, posedu, projevu a podobně.
Avatar - Katikakus
30. 4. 2012 12:10
Re: slušná práce
Tragedie budou spis tve ridicske dovednosti, Vito. S Priusem je potreba umet jezdit, je to o zvyku a hlavne o uvedomeni si, k cemu je to auto urcene.
Jak uz tady psal nekdo prede mnou, jizda rozhodne zadna tragedie neni - pokud to umis.

A to nejsem zadny priznivce pseudoekologickych vozu.
Avatar - kari.laz
30. 4. 2012 13:18
Re: slušná práce
Moralista Kaktus dorazil. Jízda s Priusem je hrozná. Pokud jsi s tím nikdy nejel, tak budeš házet rozumy o jízdních zkušenostech pořád. To že je to auto stavěné na město a když s tím pojedeš, tak jak je požadováno na Hybrid, tak se dostaneš na zajímavou spotřebu. To je také hlavní požadavek na takové auto. Nic to ovšem nemění na tom, že to auto je jízdně hrozné. A dělat ústupky, jenom, proto, že to je hybrid? Proč.
Avatar - Katikakus
30. 4. 2012 14:33
Re: slušná práce
Vito, ja prave s Priusem jel, proto vim, ze jizda s nim pripada hrozna pouze nekomu, kdo to s nim neumi nebo potrebuje za kazdou cenu kopat do aut mimo koncern VW a tudiz zamerne lze. Vyber si...
Avatar - kari.laz
30. 4. 2012 16:16
Re: slušná práce
Tak znova, vím, že ty jsi schopný se hádat celý den o něčem, co jsi nepochopil, ale ta jízda je hrozná. Nikde netvrdím, že se s hybridem nemusí jezdit jinak. Pokud ho chci správně využít, tak s ním musím správně jet, ale nic to nemění na samotném pocitu z jízdy, která je prostě hrozná.
30. 4. 2012 16:22
Re: slušná práce
Vždyť tak to nějak je, nudné auto pouze za účelem přepravy, ve kterém vypadáš politicky korektně a při správném používání dosáhneš dobré spotřeby. Asi nikdo není úplně názoru, že by to auto člověka nadchlo něčím jiným.
Jak už tu někdo psal, vše odpovídá zaměření auta, pokud se mi to zaměření nelíbí, kupuji něco jiného.
Avatar - Katikakus
30. 4. 2012 18:57
Re: slušná práce
Vito, nepochopils ty - urceni auta. Az pochopis, k cemu je urcene, muzes se v nem zkusit svezt znova. Jizda v Priusu rozhodne neni hrozna - pokud chapes. Ty zatim nechapes...

Ale zkusme se posunout dal - bud konkretni a napis co presne ti vadilo, jiste to pro tebe nebude problem.
30. 4. 2012 20:43
Re: slušná práce
Zase mimo Péťo.

Sedni do SLS AMG, projeď ho, pak vlez do Priusu a budeš se tešit na chvíli, kdy z něho zase vylezeš. Tuhle asicoaci jsem použil proto, abys ten rozdíl pochopil - uviděl.

Tady se nesrovnávají pocity a dojmy z nějakého šetření něčeho, ale jízdní projev a ten má Prius, bohužel, opravdu tragický. :-!
Avatar - Dylan McKay
30. 4. 2012 20:57
Re: slušná práce
Do Priusu sedám z Porsche 911, ale v životě bych nenapsal to co ty.

Pod slovem tragický jízdní projev bych hledal jiné auto než Prius.
30. 4. 2012 21:07
Re: slušná práce
Klidně napiš jiné auto, ale hlavně takové, které se ještě vyrábí a pokud to zvládneš i ze stejného segmentu, tak ti klidně smeknu...

Za sebe nemohu napsat to, že má Prius příkladné jízdní vlastnosti, posez, podvozek či řízení. Pro mne prostě ne.
Avatar - Katikakus
1. 5. 2012 00:57
Re: slušná práce
Jelito, tohle snad nemyslis vazne ani ty. To je na zlaty analek... 8-s :no:
1. 5. 2012 09:22
Re: slušná práce
Peťulko, opět dokazuješ, že tvůj mindrák z některých diskutérů, je opravdu převeliký. Tvá neustálá touha a nutkání hned ze startu někoho urazit, či se ho pokusit alespoň zesměšnit je ubohá.
Hlavně když pak napíšeš něco, v čem se sám utopíš. Hlavně to nepřiznat! Hlavně urážet dál, ať si sám pro sebe zachováš nějakou pochybnou "tvář".

PS: Klidně napiš vůz, který má horší jízdní vlastnosti než Prius, tedy podvozek, dynamiku, řízení, převodovku... A vím, že se budeš muset setsakra snažit, abys něco kloudného vymyslel.
Či do dopadne jako obvykle a výše? Že se to opět budeš pokoušet ukončit nějakou univerzální urážkou? Od tebe se nějaké hlobokomyslné myšlénky čekat prostě nedají...
Avatar - Katikakus
1. 5. 2012 10:08
Re: slušná práce
Jelito, Vitu jsem vyzval, aby napsal konkretne, co mu vadilo. Odmlcel se. Naklusal jsi ty, jakozto traged zdejsich diskusi s neustalou potrebou vsechno komentovat i za cenu toho, ze jsi vsem k smichu. Vytahnes proti Priusu SLS a divis se, ze te nikdo nebere vazne. Tim vozem jsi, narozdil ode mne nejel. Placas tady nesmysly jenom aby sis kopnul do vseho neVW.
Obadva jste s Vitou teoretikove, doted z vas nepadla jedina kloudna informace. Nahore mas vyjadreni majitele Priusu - cloveka, ktery ma narozdil od tebe i prakticke zkusenosti.

Nakonec snad jenom citat z testu zde na auto.cz: "Toyota Prius prošla mezigeneračně opravdu velkým zlepšením. Nejvíce je to patrno na jízdních vlastnostech a ovladatelnosti auta, lépe si ale vede i co se odhlučnění týče. Prius sice stále není agilní sporťák, což ostatně ani být nemá, ale za jeho volantem by nadšení řidiči rozhodně neměli trpět."

Pokud dokazes vyse zminene vety profesionalniho testera zpracovat, omluvis se tady vsem diskusnim kolegum i Priusu a budes se stydet za svoji predeslou intelektualni nemohoucnost.
1. 5. 2012 12:16
Re: slušná práce
Chudáku, schválně jsem napsal "Tuhle asicoaci jsem použil proto, abys ten rozdíl pochopil - uviděl". Jde vidět, že v tý svý hlavě máš nasráno, protože jsi to vzal vážně. Klidně jsem tam místo SLS mohl napsat Golfa, Fíkuse či Mazdu 3 (s nějakým 100 kW motorem)- o to tam ale nešlo, což jsi nepochopil. Stejně jako tvé mimózní reakce na čistě a jasně napsané dojmy, které poskytuje jízdně Prius.

A jde vidět, že ty sám šermuješ akorát tím, cos jde vyčetl a osobní zkušenost nula nula nic.

Nepotřebuju se zde hádat o svých pocitech řízení Priusu, které jsou jen a čistě z největší míry o nutnosti pochopit rozdílnost auta a brát ho TAK JAK JE.
Už to je z podstaty bytí naprosto směšné. Je to auto, obyčejné auto, které má za úkol přepravovat osoby a náklad z bodu A do bodu B. A po dobu jízdy neposkytuje Prius žádný lepší pocit z řízení, vše se jen odvíjí od toho, že jedu na baterky, šetřím snad svoji peneženku či životní prostředí.

Prostě a jednoduše, odmyslíme li si od Priusu ty baterky a hybrida (jakože ho dáme do rukou člověku, který o tom nic neví), Prius na něj žádný drtivě kladný dojem neudělá - jen možná svou tichostí. Ve finále z něj vyleze naprosto průměrné auto s mizernými dynamickými vlastnostmi.

PS: Jde vidět, že ani ty sám nevíš, jaké jiné auto by mohlo být, či je, horší než právě Prius. Opět jen tvá snůžka ubohých urážek. Co čekat od člověka, který nepochopí podstatu příspěvku a reguje na konkrétní slova.

Máš to v tý svý hlavě pomalejší, ale to je jen tvůj boj a já za to opravdu nemůžu. :-!
Avatar - Dylan McKay
1. 5. 2012 12:36
Re: slušná práce
Nemáš pravdu, Prius jsem půjčil několika lidem, a byli z něj všichni nadšení. Je to technická hračka pro chlapa, průkopník něčeho nového, navíc jedno z nejspolehlivějších aut světa, ale taky třeba módní záležitost.

Prius jsem koupil ženě místo zoufalého Murana, spotřebu po Praze má teď o 11 litrů nižší a skvěle se ji řídí a ovládá. To je pro mě důležité. A ne srovnání s Mercedesem SLS... ;-)
1. 5. 2012 12:46
Re: slušná práce
Ptal jsem se tě, které auto je tedy horší?
Bez odpovědi.

Furt tady šermuješ spotřebou a asi nějakou ekologií a dojmu z technické hračky, ale o tom já fakt nepíšu. Kdyby ten Prius neměl ty baterky, ale jen obyčejný spalovací motor se stejnou dynamikou, tak jaké by to auto bylo? Špičkové? Tomu nevěříš ani ty sám. Stejně tak lidé, kteří se v něm svezou, koukají na něj již s omluvenkou - má to baterky, je to hybrid apod. Je to stejné, jako hodnotit výkon paralympika. Nutno použít hendikep. :-!
Avatar - Katikakus
1. 5. 2012 14:12
Re: slušná práce
Takze si nepobral ani zminene testerovy vety. Mozna priste...
Avatar - 3_diamanty
30. 4. 2012 13:38
Re: slušná práce
presne tak :yes:

ja mam najradsej tych mladych co si kupia jazdenu sunku golf 55kw 1.4 z roku 99 a nacapia si tam elektrony 18tky , vzadu kridlo, nalepky , hotovy grc a este im to ani nejde poriadne :yes:

ale hudbu maju na bomby pustenu aby kazdy z dialky videl aha bacha som kkt chodte mi z cesty :yes:
Avatar - kari.laz
30. 4. 2012 13:56
Re: slušná práce
Co to má s tímto článkem společného?
30. 4. 2012 09:21
zklamání
Je smutné, že v žebříčku se tentokrát neumístil ani jeden model Škoda.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Barrichello
30. 4. 2012 10:11
Re: zklamání
prej škoda >:D >:D >:D
Avatar - 3_diamanty
30. 4. 2012 12:20
Re: zklamání
nepovedal by som ze je to smutne ale fakt je ten golf preda rocne na svete tolko aut ako cela skodovka dohromady tak zrejme je logicke ze sa takto nemoze dostat do tabulky najpredavanejsich modelov ziaden model od skody aspon zatial :yes:

octavia ma zatial k tomu najblizsie :yes:
Avatar - Bristol
30. 4. 2012 12:24
Re: zklamání
celá top 10 aut obsažených v tabulce se prodalo za rok víc nebo stejně jako škodovka s celou produkcí...tak kde chceš asi vzít škodovku v top ten...?? ta vedle fordu, toyoty, vw, hyundai a dalších je stále jen malá regionální značka
Avatar - 3_diamanty
30. 4. 2012 13:45
Re: zklamání
niektorym to nevysvetlis ;-) , si myslia ze ked u nich doma ma kazdy v okoli skodovku tak to musi byt celosvetovy bestseller ;-) :yes: optimisti >:D
30. 4. 2012 14:58
Re: zklamání
Škoda minulý rok prodala nějakých 875 tisíc aut. Tak kterých deset modelů mělo minulý rok lepší prodeje?
30. 4. 2012 09:50
Prius
To jednou bude fakt velká hromada starých baterek :-( . Ať žije ekologie.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - salamoon
30. 4. 2012 10:48
Re: Prius
predpokladam,ze pises zo zariadenia pohananeho vetrom bez ziadneho el.zdroja ci baterie... ;-)
30. 4. 2012 16:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - salamoon
30. 4. 2012 19:54
Re: Prius
kolko je bateriek do priusov na svete,a kolko bateriek do notebookov?
zvolil si zly parameter pre porovnavanie... ;-)
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
30. 4. 2012 11:13
Re: Prius
Baterie v prvych Priusoch stale funguju bez najmensich problemov.

Ono ta NiMH bateria v Priuse je o dost ina ako baterka v mobile.
Avatar - Blue Sun
30. 4. 2012 11:50
Re: Prius
Že tě baví na to reagovat... kolikrát jsme to tu už psali?
30. 4. 2012 12:30
Re: Prius
Recyklaci asi neznáš.
30. 4. 2012 14:12
Re: Prius
V USA se recykluje cca 40% baterek. Jinymi slovy 60% jich lidi nahazeji na skladky anebo to rovnou mrsknou nekam do potoka, kdyz to prezenu. V ostatnich zemich to bude jeste mnohem horsi.
Patricna federalni vyhlaska se k tomu stavi celkem s klidem, prej se nejedna o nebezpecny toxicky odpad .....takze v kliiiidku jo :-)
Spise jsem zvedavy, co se bude dit, az s rozvojem hybridu a elektromobilu prijde prvni vetsi napor na celosvetove zasoby tezitelneho lithia a niklu. Vsichni se tu ohaneji tim, ze ceny baterii klesaji... no, tak to jsem zvedavy na jak dlouho >:D
30. 4. 2012 14:54
Re: Prius
Jenže procento zrecyklovaných bateriií z hybridů je mnohem vyšší než nějakých aku z mobilu atd., protože lidi nemají důvod je vyhazovat do koše a servisy mají jednoznačné instrukce od automobilek, pro které to není jen vícenáklad, ale možná i zisk díky důvodům, které si sám uvedl.
Avatar - Blue Sun
30. 4. 2012 11:51
Rodina
Je zajímavé, jak u některého produktu vadí, že se jedná o modelovou rodinu, zatímco u jiných je to zcela v pořádku. Co vy na to, objektivní redakce?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Bristol
30. 4. 2012 12:28
Re: Rodina
u toho priusu to bude zřejmě dost možná karosářské verze...vše záleží na obchodní strategii výrobce...a jak prezentuje svůj produkt na jednotlivých trzích...u golfa se taky bere golf, golf kombi, golf cabrio a jetta je zvlášť...kdyby byla jetta golf sedan...třeba by byla mnohem výš...platilo by to však kdy jetta/vento/bora skutečně bylo golfem sedan...nová generace je samostatným modelem...ačkoli vychází z modelu golf...ono obecně je toto velmi těžké...dnes už je trh tak rozmanitý..že s rozpoznáním co k čemu patří...co jak automobilka prezentuje...to se velmi liší trh od trhu...(např. na některých trzích se dacia prodává pod značkou renault...a nevím pod jaký model se prodeje počítají) takže se vůbec nedivím že i ty odhady prodejů se často liší...i sám článek říká že jde o velmi hrubé odhady...a tak je to třeba brát...
Avatar - Blue Sun
30. 4. 2012 17:19
Re: Rodina
Víceméně to JSOU karosářské, případně konstrukčně mírně odlišné verze (plug-in proti klasickému). Ale že se totéž neuvede u rodiny vozů Focus, rodiny vozů Golf (a ta je mnohem rozsáhlejší)... Prostě zase skryté proněmecké tendence.
Avatar - Dylan McKay
30. 4. 2012 12:29
Prius jede!
Gratulace Toyotě za to úžasné, úsporné a spolehlivé auto! :yes:
Rozbalit vlákno
9
30. 4. 2012 14:03
Re: Prius jede!
to myslis vazne nebo ironicky... Prius neni ani kor moc spolehlivy ani kor moc usporny... jeho sila je v tom, ze minimalizuje emise ve mestech a ty pak vypusti mimo mesto. Tohle urco oceni prachati Japonci, v nasich mestech, kde vladnou starsi benzinove ojetiny ze zapadu s nefunkcnimi katy a krute vocipovane sazomety rovnez s nefunkcnimi katy a navic amputovanym DPF to je celkem zbytecny luxus.
30. 4. 2012 14:37
Re: Prius jede!
Bozri si test Autobildu na 100tkm. Prius patri medzi najuspornejsie auta (uspornejsi, nez vacsina dieslov) a je v spolahlivosti na prvych prieckach s BMW 1 a Mazdou 6. Na trhoch kde nafta nemoze, alebo ludia ju nechcu, nie su zvyknuti, je to jedno z najuspornejsich aut.
30. 4. 2012 14:59
Re: Prius jede!
Prius je na vrcholu spousty žebříčků splehlivosti, úspory jsou hlavně ve městě, jak správně píšeš, ale nevím, proč by měl vypouštět něco navíc mimo město, mimo město jen vypustí přibližně stejně jako běžné auto se zážehovou 1,8, není důvod, proč by mělo vypouštět víc, naopak spíš méně, protože i tak se elektromotor trocu podílí a je lépe aerodynamicky i jinak řešené, než běžná auta.
Avatar - N6600
30. 4. 2012 15:00
Re: Prius jede!
K tej spolahlivosti len tolko: [odkaz]
Avatar - kari.laz
30. 4. 2012 16:18
Re: Prius jede!
Taky jsem nikde neslyšel, že byl prius nespolehlivý. Vždycky právě naopak.
30. 4. 2012 15:04
Re: Prius jede!
FYI: Dylan McKay je spokojený majitel Priusu, pokud je mi známo.
Avatar - Dylan McKay
30. 4. 2012 19:53
Re: Prius jede!
Myslím to tak, že jsem Priuse koupil ženě, a nedám na to auto dopustit.

Takových článků je plný internet: [odkaz]
Avatar - Johny.Rico
30. 4. 2012 22:28
Re: Prius jede!
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
2. 5. 2012 13:00
Re: Prius jede!
No vite s tou spolehlivosti Priusu se to ma tak, ze to museli x let vypiplavat za pochodu a momentalne kazdy cituje pouze spolehlivost poslednich rocniku. To jsou bohuzel ti ekofasos, otiskuji jen to co se jim hodi do kramu. Prvni Priusy mely mnozstvi zavad a v zebricku poruchovosti byly hluboko v poli porazenych. Se podivejte od ktereho roku se Prius prodava a podivejte se do starsich zebrikcku TUV, odkdy se tam prius objevuje. Ono by to asi vypadalo blbe, kdyby byl uvaden nekde na chvostu kolem 40teho mista. Hlavne ze mame demokracii a spravedlivy pristup k informacim a cenzura oficialne neexistuje :-! :-! Zato ted, kdyz je Prius v prvni desitce, tak to tisknou div ne palcovymi titulky.
Budiz na druhou stranu Toyote ke cti, ze uz tehdy davali na hybridni agregat velmi dlouho zaruku, nvm presne, myslim 8 let. Takze ty poruchy nakonec zakaznik neplatil. Coz ovsem neznamena, ze nebyly.
Avatar - rohYpnol
30. 4. 2012 12:31
Hybridní šílenství
Slušný test nissanu leaf proběhl v top gearu. náklady na ujety km srovnatelné s golfem tři. přitom životnost baterií 10 let max, spíše ale 5 let. cena nových baterií myslím někde k 200 tis. kč...
takže tolik k ekologii.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Katikakus
30. 4. 2012 12:45
Re: Hybridní šílenství
Ja jsem sice ten posledni, kdo by obhajoval hybridni vozy, ale tady musim zareagovat.
Pravdepodobne ti unikla jedna velice dulezita vec.
Top Gear rozhodne neni poradem, ktery by si hral na objektivitu a faktickou spravnost. Je to zabavni porad a informace v nem sdelene musis brat s rezervou.
30. 4. 2012 13:57
Re: Hybridní šílenství
Ale TopGear vystihl tu nejvetsi slabinu elektromobilu... neni to zatim pouzitelne, pokud si nechces planovat cesty podle dobijecich stanic a nemas v umyslu nekam dojet, pak tam pul dne cekat az se auto milostive dobije a teprve pak jet zpatky domu.
Jinak LEAF je cisty Elektromobil, k hybridu ma teda HOOODNE daleko.
Avatar - Katikakus
30. 4. 2012 14:30
Re: Hybridní šílenství
Aoo, ale porad musis ten porad brat s nadsazkou.

Ad hybridni - ja psal obecne a v souvislosti s nadpisem tohoto vlakna - "HYBRIDNI silenstvi"... ;-)
30. 4. 2012 15:04
Re: Hybridní šílenství
Přesně jak píšeš, šlo o ukázání nepoužitelnosti elektromobilů jinde než na krátké vyjížďky po městě. A tam taky podle mě skončí, na delší trasy nutně potřebuješ během chvíle natankovat a řešením jsou dle mého palivové články. Baterie jsou sice čím dál lepší, ale stejně těžko dosáhneš toho, abys na ně ujel v zimě se zapnutým topením a vším 1000 km a pak je během dvou minut dobil na 100%. Na dobíjecí elektromobily jistě budou ve městech půjčovny, možná si to bohatší budou kupovat jako druhé či třetí auto do města, ale masovému použití nevěřím.
30. 4. 2012 15:07
Re: Hybridní šílenství
S tím TG bych si dovolil polemizovat. Je to sice pořad podaný zábavnou formou, jeho vypovídací hodnota však překonává z mého pohledu všechna automobilová média. Nedoslechneš se tam tuny tabulkových údajů a nezhodnotí ti podle nějakého schématu jednotlivé vlastnosti automobilu jako třeba ve zdejších testech, ale jde do podstaty věci a hovoří o tom, na čem u auta záleží nejvíc. To, že je to zároveň sranda, neznamená, že se tam o autech něco nedozvíš, na TG je geniální právě to, že umí obojí dohromady a koukají se na to jak hard-core automobiloví nadšenci, tak lidi, které auta vůbec nezajímají, protože je to jednoduše baví.
30. 4. 2012 13:55
STATISTICKA DEZINTERPRETACE
To museli chlapci od ekofasos dlouho a trpelive sledovat "vlnky" v mezimesicni produkci, aby jim to vyslo s priusem na prvni misto.
Mam velmi silne podezreni, ze kdyby se to vzalo za dva mesice, tak uz je hluboko v pelotonu porazenych a kdyby se to vzalo za rok, tak urcite neni ani v top 10.

Tak jsem vazne zvedavy, jak to svoje "prvenstvi" obhaji, kdyz treba treti Corroly se prodalo rocne 4x vice a druheho Focuse 2.5 vice.

JInak mu to preju.. po pocatecnich potizich, kdy byl Prius jednoznacne nejporuchovejsim autem sveta se dotahl na svym zpusobem pouzitelny a spolehlivy vozik pro urcity okruh spotrebitelu a de facto nema ve svete konkurenci.

To zaroven demaskuje impotenci ostatnich hybridu, jako treba Chevy Volt/Opel Ampera. Bombasticky prosazovane auto roku uz pomalu leti na smetiste dejin a to se v podstate ani nezacalo prodavat.
Jeste se amici budou muset od japoncu HOOOOODNE moc ucit. :-!
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
30. 4. 2012 14:51
Re: STATISTICKA DEZINTERPRETACE
Co Japonci umí, je kopírovat. A koho kopírovat, přece toho nejlepšího! A kdo je ve vymývání mozků nejlepší? No přece VW.
A je to znát.
Avatar - WinDiesel
30. 4. 2012 14:54
Re: STATISTICKA DEZINTERPRETACE
Jeden měsíc je VW již největší automobilkou světa (dle obratů - aby to vyšlo)...
Druhý měsíc je Prius nejprodávanějším vozem světa (celá rodinka se započítá - aby to vyšlo)...
Chraň nás pánbu co bude další měsíc... >:D >:D >:D
Avatar - Blue Sun
30. 4. 2012 17:21
Re: STATISTICKA DEZINTERPRETACE
Až tu bude příští měsíc nejprodávanějším vozem Golf, taky zmíníš, že to je celá rodinka? Nebo budeš mlčet, jak se na správnou, neobjektivní, proněmeckou ovci sluší?
Avatar - Dylan McKay
30. 4. 2012 19:51
Re: STATISTICKA DEZINTERPRETACE
Dlouho byla kdysi nejprodávanější na světě Toyota Corlla, já se spíš divím, že se někdo diví...
Avatar - PeterLuk
30. 4. 2012 15:27
Hybridy nakoniec nie sú také drahé...
Hybridy nakoniec nie sú také drahé...
... aspoň podľa tejto štatistiky...
Každopádne je to výborne vidieť v TopGeari. Keď tam má Jeremy niaku celebritu, tak sa vždy opýta : "... jo, a slyšel jsem že máš Priusa..."

Každopádne sa vôbec nečudujem. Vlády iných krajín podporujú nákup elektromobilov a hybridov, u nás sa tieto projekty ešte len rozbiehajú, aj to len
vďaka súkromným spoločnostiam...

Americká vláda je určite podplatená, vidieť to na nedávnej udalosti, keď stratili na šesť rokov 300 Priusov - predchádzajúcej generácie - a nikomu tie peniaze nechýbali.... >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - MikeeC
30. 4. 2012 15:42
Re: Hybridy nakoniec nie sú také drahé...
za to třeba v ČR je známek podplacení a korupce daleko víc a v daleko širším měřítku... ztratit v ČR 300 hybridů by nebyl až tak velkej problém proti tomu ostatním věcem>:D
Avatar - PeterLuk
30. 4. 2012 16:41
Re: Hybridy nakoniec nie sú také drahé...
Nie 300, najmenej 600... veď u nás je to rovnaké >:D

Ale to si ešte nebol v Malých Levároch. Súčasťou obce je veľká rekrečná oblasť. Starostov kamarát si požičia peniaze, starosta kamarát mu ich založí kúpaliskom a teraz je to 15 rokov na súde. Čo myslíš, ako to skončí... ;-)