Martine, som asi jeden z mála, čo si kúpil auto podľa požiadaviek. Veľký výkon, benzín, atmosféra. Dnes nie je veľa takých áut či automobiliek, ktoré to ponúkajú. Neostáva iné ako uprednostniť jazdenku pred novotou.
Na spotrebe nezáleží, CO2 ? Pri kúpe to väčšina nerieši a ani nevedia koľko emisií ich auto produkuje. Žeby bola "až" na prvom mieste cena ? Koho zaujímajú jazdné vlastnosti ... ? Preto tu máme kie, hyundaie, thálie.
Nie každý má na to, aby "žil svoj sen". Automobilový, či akýkoľvek iný. Realita bytia na konci potravového reťazca kapitalizmu sa odráža práve na tých tháliách a dáciách. A to kým máš na nové auto si ešte za vodou.
Zo skúsenosti ľudia šetria na "horšie" časy. Čo to znamená ? Čo sú tie horšie časy ? Nikdy nevieme kedy príde naša posledná chvíľa, tak si treba užiť dnešok, či ? Chápem mať rezervu pár platov či celý rok, ale stále sa obmedzovať ? Na účte za X6, ale reál dacia logan, šetríme ...
Naozaj poznáš ľudí, ktorí majú na novú X6 ale jazdia na logane? To by som sa pozrel na také prípady. Väčšina ľudí na tom logane jazdí, lebo musí. Chápem ešte správanie, ak mám na tú X6, ale jazdím trebárs na základnom focuse. Lebo v živote sú aj dôležitejšie veci ako autá. Napríklad poslať deti na dobré školy alebo nemusieť ísť bývať pod most, ak stratím prácu.
Naozaj poznam :-) Namiesto Logana dosat stary Hyundai a namiesto stavu konta "X6" pokojne dosad najdrahsie auto, ake si vies predstavit :-) A neni jedniny, ale je pravda, ze poznam viacej tych, co na to BMW naskrabali z posledneho :-)
A určite to nie je efekt podnikateľa v krajinách východného bloku? Čo si nemôže dovoliť jazdiť na peknom aute, lebo by ho hneď čapla miestna mafia? Takých zase poznám ja, ale bežná situácia to nie je.
Ten chlap je dosť známy, dosť možné, že aj Ty máš doma niečo z toho, čo sa vyrába v niektorej jeho fabrike, takže nie, na zašívanie sa je príliš veľký :-) Ako som povedal, nie je jediný takýto ktorého poznám - zvláštne, že niektorí bohatí ľudia môžu vyznávať aj iné hodnoty, čo? ;-)
Ja sa napriklad nestazujem, ze F150 nejazdi ako Mazda MX-5. Ano, MX-5 je tragicka pokial ide o prepravu betonovych kociek po polnej ceste do kopca. Prius je tragicky ako sportove auto a F150 je tragicky na jazdu po meste. Ale svoj ucel - ekologicka jazda v meste s co najnizsou spotrebou plni ciel dokonale.
Navyse, jazda v Priuse vobec nie je taka tragedia, ako pises, s hybridom treba vediet jazdit.
S priusem nebo hybridním aurisem občas jezdím a stojím si za svým, že je to hrozný. Vždycky se modlím, aby byl volný FF, nebo Golf, když někam musím jet.
Tragedie budou spis tve ridicske dovednosti, Vito. S Priusem je potreba umet jezdit, je to o zvyku a hlavne o uvedomeni si, k cemu je to auto urcene.
Jak uz tady psal nekdo prede mnou, jizda rozhodne zadna tragedie neni - pokud to umis.
A to nejsem zadny priznivce pseudoekologickych vozu.
Moralista Kaktus dorazil. Jízda s Priusem je hrozná. Pokud jsi s tím nikdy nejel, tak budeš házet rozumy o jízdních zkušenostech pořád. To že je to auto stavěné na město a když s tím pojedeš, tak jak je požadováno na Hybrid, tak se dostaneš na zajímavou spotřebu. To je také hlavní požadavek na takové auto. Nic to ovšem nemění na tom, že to auto je jízdně hrozné. A dělat ústupky, jenom, proto, že to je hybrid? Proč.
Vito, ja prave s Priusem jel, proto vim, ze jizda s nim pripada hrozna pouze nekomu, kdo to s nim neumi nebo potrebuje za kazdou cenu kopat do aut mimo koncern VW a tudiz zamerne lze. Vyber si...
Tak znova, vím, že ty jsi schopný se hádat celý den o něčem, co jsi nepochopil, ale ta jízda je hrozná. Nikde netvrdím, že se s hybridem nemusí jezdit jinak. Pokud ho chci správně využít, tak s ním musím správně jet, ale nic to nemění na samotném pocitu z jízdy, která je prostě hrozná.
Vždyť tak to nějak je, nudné auto pouze za účelem přepravy, ve kterém vypadáš politicky korektně a při správném používání dosáhneš dobré spotřeby. Asi nikdo není úplně názoru, že by to auto člověka nadchlo něčím jiným.
Jak už tu někdo psal, vše odpovídá zaměření auta, pokud se mi to zaměření nelíbí, kupuji něco jiného.
Vito, nepochopils ty - urceni auta. Az pochopis, k cemu je urcene, muzes se v nem zkusit svezt znova. Jizda v Priusu rozhodne neni hrozna - pokud chapes. Ty zatim nechapes...
Ale zkusme se posunout dal - bud konkretni a napis co presne ti vadilo, jiste to pro tebe nebude problem.
Sedni do SLS AMG, projeď ho, pak vlez do Priusu a budeš se tešit na chvíli, kdy z něho zase vylezeš. Tuhle asicoaci jsem použil proto, abys ten rozdíl pochopil - uviděl.
Tady se nesrovnávají pocity a dojmy z nějakého šetření něčeho, ale jízdní projev a ten má Prius, bohužel, opravdu tragický. :-!
Peťulko, opět dokazuješ, že tvůj mindrák z některých diskutérů, je opravdu převeliký. Tvá neustálá touha a nutkání hned ze startu někoho urazit, či se ho pokusit alespoň zesměšnit je ubohá.
Hlavně když pak napíšeš něco, v čem se sám utopíš. Hlavně to nepřiznat! Hlavně urážet dál, ať si sám pro sebe zachováš nějakou pochybnou "tvář".
PS: Klidně napiš vůz, který má horší jízdní vlastnosti než Prius, tedy podvozek, dynamiku, řízení, převodovku... A vím, že se budeš muset setsakra snažit, abys něco kloudného vymyslel.
Či do dopadne jako obvykle a výše? Že se to opět budeš pokoušet ukončit nějakou univerzální urážkou? Od tebe se nějaké hlobokomyslné myšlénky čekat prostě nedají...
Jelito, Vitu jsem vyzval, aby napsal konkretne, co mu vadilo. Odmlcel se. Naklusal jsi ty, jakozto traged zdejsich diskusi s neustalou potrebou vsechno komentovat i za cenu toho, ze jsi vsem k smichu. Vytahnes proti Priusu SLS a divis se, ze te nikdo nebere vazne. Tim vozem jsi, narozdil ode mne nejel. Placas tady nesmysly jenom aby sis kopnul do vseho neVW.
Obadva jste s Vitou teoretikove, doted z vas nepadla jedina kloudna informace. Nahore mas vyjadreni majitele Priusu - cloveka, ktery ma narozdil od tebe i prakticke zkusenosti.
Nakonec snad jenom citat z testu zde na auto.cz: "Toyota Prius prošla mezigeneračně opravdu velkým zlepšením. Nejvíce je to patrno na jízdních vlastnostech a ovladatelnosti auta, lépe si ale vede i co se odhlučnění týče. Prius sice stále není agilní sporťák, což ostatně ani být nemá, ale za jeho volantem by nadšení řidiči rozhodně neměli trpět."
Pokud dokazes vyse zminene vety profesionalniho testera zpracovat, omluvis se tady vsem diskusnim kolegum i Priusu a budes se stydet za svoji predeslou intelektualni nemohoucnost.
Chudáku, schválně jsem napsal "Tuhle asicoaci jsem použil proto, abys ten rozdíl pochopil - uviděl". Jde vidět, že v tý svý hlavě máš nasráno, protože jsi to vzal vážně. Klidně jsem tam místo SLS mohl napsat Golfa, Fíkuse či Mazdu 3 (s nějakým 100 kW motorem)- o to tam ale nešlo, což jsi nepochopil. Stejně jako tvé mimózní reakce na čistě a jasně napsané dojmy, které poskytuje jízdně Prius.
A jde vidět, že ty sám šermuješ akorát tím, cos jde vyčetl a osobní zkušenost nula nula nic.
Nepotřebuju se zde hádat o svých pocitech řízení Priusu, které jsou jen a čistě z největší míry o nutnosti pochopit rozdílnost auta a brát ho TAK JAK JE.
Už to je z podstaty bytí naprosto směšné. Je to auto, obyčejné auto, které má za úkol přepravovat osoby a náklad z bodu A do bodu B. A po dobu jízdy neposkytuje Prius žádný lepší pocit z řízení, vše se jen odvíjí od toho, že jedu na baterky, šetřím snad svoji peneženku či životní prostředí.
Prostě a jednoduše, odmyslíme li si od Priusu ty baterky a hybrida (jakože ho dáme do rukou člověku, který o tom nic neví), Prius na něj žádný drtivě kladný dojem neudělá - jen možná svou tichostí. Ve finále z něj vyleze naprosto průměrné auto s mizernými dynamickými vlastnostmi.
PS: Jde vidět, že ani ty sám nevíš, jaké jiné auto by mohlo být, či je, horší než právě Prius. Opět jen tvá snůžka ubohých urážek. Co čekat od člověka, který nepochopí podstatu příspěvku a reguje na konkrétní slova.
Máš to v tý svý hlavě pomalejší, ale to je jen tvůj boj a já za to opravdu nemůžu. :-!
Nemáš pravdu, Prius jsem půjčil několika lidem, a byli z něj všichni nadšení. Je to technická hračka pro chlapa, průkopník něčeho nového, navíc jedno z nejspolehlivějších aut světa, ale taky třeba módní záležitost.
Prius jsem koupil ženě místo zoufalého Murana, spotřebu po Praze má teď o 11 litrů nižší a skvěle se ji řídí a ovládá. To je pro mě důležité. A ne srovnání s Mercedesem SLS... ;-)
Ptal jsem se tě, které auto je tedy horší?
Bez odpovědi.
Furt tady šermuješ spotřebou a asi nějakou ekologií a dojmu z technické hračky, ale o tom já fakt nepíšu. Kdyby ten Prius neměl ty baterky, ale jen obyčejný spalovací motor se stejnou dynamikou, tak jaké by to auto bylo? Špičkové? Tomu nevěříš ani ty sám. Stejně tak lidé, kteří se v něm svezou, koukají na něj již s omluvenkou - má to baterky, je to hybrid apod. Je to stejné, jako hodnotit výkon paralympika. Nutno použít hendikep. :-!
ja mam najradsej tych mladych co si kupia jazdenu sunku golf 55kw 1.4 z roku 99 a nacapia si tam elektrony 18tky , vzadu kridlo, nalepky , hotovy grc a este im to ani nejde poriadne :yes:
ale hudbu maju na bomby pustenu aby kazdy z dialky videl aha bacha som kkt chodte mi z cesty :yes:
nepovedal by som ze je to smutne ale fakt je ten golf preda rocne na svete tolko aut ako cela skodovka dohromady tak zrejme je logicke ze sa takto nemoze dostat do tabulky najpredavanejsich modelov ziaden model od skody aspon zatial :yes:
celá top 10 aut obsažených v tabulce se prodalo za rok víc nebo stejně jako škodovka s celou produkcí...tak kde chceš asi vzít škodovku v top ten...?? ta vedle fordu, toyoty, vw, hyundai a dalších je stále jen malá regionální značka
V USA se recykluje cca 40% baterek. Jinymi slovy 60% jich lidi nahazeji na skladky anebo to rovnou mrsknou nekam do potoka, kdyz to prezenu. V ostatnich zemich to bude jeste mnohem horsi.
Patricna federalni vyhlaska se k tomu stavi celkem s klidem, prej se nejedna o nebezpecny toxicky odpad .....takze v kliiiidku jo :-)
Spise jsem zvedavy, co se bude dit, az s rozvojem hybridu a elektromobilu prijde prvni vetsi napor na celosvetove zasoby tezitelneho lithia a niklu. Vsichni se tu ohaneji tim, ze ceny baterii klesaji... no, tak to jsem zvedavy na jak dlouho >:D
Jenže procento zrecyklovaných bateriií z hybridů je mnohem vyšší než nějakých aku z mobilu atd., protože lidi nemají důvod je vyhazovat do koše a servisy mají jednoznačné instrukce od automobilek, pro které to není jen vícenáklad, ale možná i zisk díky důvodům, které si sám uvedl.
u toho priusu to bude zřejmě dost možná karosářské verze...vše záleží na obchodní strategii výrobce...a jak prezentuje svůj produkt na jednotlivých trzích...u golfa se taky bere golf, golf kombi, golf cabrio a jetta je zvlášť...kdyby byla jetta golf sedan...třeba by byla mnohem výš...platilo by to však kdy jetta/vento/bora skutečně bylo golfem sedan...nová generace je samostatným modelem...ačkoli vychází z modelu golf...ono obecně je toto velmi těžké...dnes už je trh tak rozmanitý..že s rozpoznáním co k čemu patří...co jak automobilka prezentuje...to se velmi liší trh od trhu...(např. na některých trzích se dacia prodává pod značkou renault...a nevím pod jaký model se prodeje počítají) takže se vůbec nedivím že i ty odhady prodejů se často liší...i sám článek říká že jde o velmi hrubé odhady...a tak je to třeba brát...
Víceméně to JSOU karosářské, případně konstrukčně mírně odlišné verze (plug-in proti klasickému). Ale že se totéž neuvede u rodiny vozů Focus, rodiny vozů Golf (a ta je mnohem rozsáhlejší)... Prostě zase skryté proněmecké tendence.
to myslis vazne nebo ironicky... Prius neni ani kor moc spolehlivy ani kor moc usporny... jeho sila je v tom, ze minimalizuje emise ve mestech a ty pak vypusti mimo mesto. Tohle urco oceni prachati Japonci, v nasich mestech, kde vladnou starsi benzinove ojetiny ze zapadu s nefunkcnimi katy a krute vocipovane sazomety rovnez s nefunkcnimi katy a navic amputovanym DPF to je celkem zbytecny luxus.
Bozri si test Autobildu na 100tkm. Prius patri medzi najuspornejsie auta (uspornejsi, nez vacsina dieslov) a je v spolahlivosti na prvych prieckach s BMW 1 a Mazdou 6. Na trhoch kde nafta nemoze, alebo ludia ju nechcu, nie su zvyknuti, je to jedno z najuspornejsich aut.
Prius je na vrcholu spousty žebříčků splehlivosti, úspory jsou hlavně ve městě, jak správně píšeš, ale nevím, proč by měl vypouštět něco navíc mimo město, mimo město jen vypustí přibližně stejně jako běžné auto se zážehovou 1,8, není důvod, proč by mělo vypouštět víc, naopak spíš méně, protože i tak se elektromotor trocu podílí a je lépe aerodynamicky i jinak řešené, než běžná auta.
No vite s tou spolehlivosti Priusu se to ma tak, ze to museli x let vypiplavat za pochodu a momentalne kazdy cituje pouze spolehlivost poslednich rocniku. To jsou bohuzel ti ekofasos, otiskuji jen to co se jim hodi do kramu. Prvni Priusy mely mnozstvi zavad a v zebricku poruchovosti byly hluboko v poli porazenych. Se podivejte od ktereho roku se Prius prodava a podivejte se do starsich zebrikcku TUV, odkdy se tam prius objevuje. Ono by to asi vypadalo blbe, kdyby byl uvaden nekde na chvostu kolem 40teho mista. Hlavne ze mame demokracii a spravedlivy pristup k informacim a cenzura oficialne neexistuje :-!:-! Zato ted, kdyz je Prius v prvni desitce, tak to tisknou div ne palcovymi titulky.
Budiz na druhou stranu Toyote ke cti, ze uz tehdy davali na hybridni agregat velmi dlouho zaruku, nvm presne, myslim 8 let. Takze ty poruchy nakonec zakaznik neplatil. Coz ovsem neznamena, ze nebyly.
Slušný test nissanu leaf proběhl v top gearu. náklady na ujety km srovnatelné s golfem tři. přitom životnost baterií 10 let max, spíše ale 5 let. cena nových baterií myslím někde k 200 tis. kč...
takže tolik k ekologii.
Ja jsem sice ten posledni, kdo by obhajoval hybridni vozy, ale tady musim zareagovat.
Pravdepodobne ti unikla jedna velice dulezita vec.
Top Gear rozhodne neni poradem, ktery by si hral na objektivitu a faktickou spravnost. Je to zabavni porad a informace v nem sdelene musis brat s rezervou.
Ale TopGear vystihl tu nejvetsi slabinu elektromobilu... neni to zatim pouzitelne, pokud si nechces planovat cesty podle dobijecich stanic a nemas v umyslu nekam dojet, pak tam pul dne cekat az se auto milostive dobije a teprve pak jet zpatky domu.
Jinak LEAF je cisty Elektromobil, k hybridu ma teda HOOODNE daleko.
Přesně jak píšeš, šlo o ukázání nepoužitelnosti elektromobilů jinde než na krátké vyjížďky po městě. A tam taky podle mě skončí, na delší trasy nutně potřebuješ během chvíle natankovat a řešením jsou dle mého palivové články. Baterie jsou sice čím dál lepší, ale stejně těžko dosáhneš toho, abys na ně ujel v zimě se zapnutým topením a vším 1000 km a pak je během dvou minut dobil na 100%. Na dobíjecí elektromobily jistě budou ve městech půjčovny, možná si to bohatší budou kupovat jako druhé či třetí auto do města, ale masovému použití nevěřím.
S tím TG bych si dovolil polemizovat. Je to sice pořad podaný zábavnou formou, jeho vypovídací hodnota však překonává z mého pohledu všechna automobilová média. Nedoslechneš se tam tuny tabulkových údajů a nezhodnotí ti podle nějakého schématu jednotlivé vlastnosti automobilu jako třeba ve zdejších testech, ale jde do podstaty věci a hovoří o tom, na čem u auta záleží nejvíc. To, že je to zároveň sranda, neznamená, že se tam o autech něco nedozvíš, na TG je geniální právě to, že umí obojí dohromady a koukají se na to jak hard-core automobiloví nadšenci, tak lidi, které auta vůbec nezajímají, protože je to jednoduše baví.
To museli chlapci od ekofasos dlouho a trpelive sledovat "vlnky" v mezimesicni produkci, aby jim to vyslo s priusem na prvni misto.
Mam velmi silne podezreni, ze kdyby se to vzalo za dva mesice, tak uz je hluboko v pelotonu porazenych a kdyby se to vzalo za rok, tak urcite neni ani v top 10.
Tak jsem vazne zvedavy, jak to svoje "prvenstvi" obhaji, kdyz treba treti Corroly se prodalo rocne 4x vice a druheho Focuse 2.5 vice.
JInak mu to preju.. po pocatecnich potizich, kdy byl Prius jednoznacne nejporuchovejsim autem sveta se dotahl na svym zpusobem pouzitelny a spolehlivy vozik pro urcity okruh spotrebitelu a de facto nema ve svete konkurenci.
To zaroven demaskuje impotenci ostatnich hybridu, jako treba Chevy Volt/Opel Ampera. Bombasticky prosazovane auto roku uz pomalu leti na smetiste dejin a to se v podstate ani nezacalo prodavat.
Jeste se amici budou muset od japoncu HOOOOODNE moc ucit. :-!
Jeden měsíc je VW již největší automobilkou světa (dle obratů - aby to vyšlo)...
Druhý měsíc je Prius nejprodávanějším vozem světa (celá rodinka se započítá - aby to vyšlo)...
Chraň nás pánbu co bude další měsíc... >:D >:D >:D
Až tu bude příští měsíc nejprodávanějším vozem Golf, taky zmíníš, že to je celá rodinka? Nebo budeš mlčet, jak se na správnou, neobjektivní, proněmeckou ovci sluší?
Hybridy nakoniec nie sú také drahé...
... aspoň podľa tejto štatistiky...
Každopádne je to výborne vidieť v TopGeari. Keď tam má Jeremy niaku celebritu, tak sa vždy opýta : "... jo, a slyšel jsem že máš Priusa..."
Každopádne sa vôbec nečudujem. Vlády iných krajín podporujú nákup elektromobilov a hybridov, u nás sa tieto projekty ešte len rozbiehajú, aj to len
vďaka súkromným spoločnostiam...
Americká vláda je určite podplatená, vidieť to na nedávnej udalosti, keď stratili na šesť rokov 300 Priusov - predchádzajúcej generácie - a nikomu tie peniaze nechýbali.... >:D
za to třeba v ČR je známek podplacení a korupce daleko víc a v daleko širším měřítku... ztratit v ČR 300 hybridů by nebyl až tak velkej problém proti tomu ostatním věcem>:D
Nie 300, najmenej 600... veď u nás je to rovnaké >:D
Ale to si ešte nebol v Malých Levároch. Súčasťou obce je veľká rekrečná oblasť. Starostov kamarát si požičia peniaze, starosta kamarát mu ich založí kúpaliskom a teraz je to 15 rokov na súde. Čo myslíš, ako to skončí... ;-)