Nejprodávanějším autem v Japonsku byl loni poprvé hybridní vůz
Podle Japonské asociace prodejců aut se loni celkem prodalo 208.876 vozů Prius, což představuje ve srovnání s předchozím rokem téměř trojnásobný růst.
Toyota je největším výrobcem automobilů na světě. Vítězství hybridního automobilu, který kombinuje benzinový a elektrický motor, potvrzuje, že mezi spotřebiteli roste zájem o vozy, které jsou přátelštější k životnímu prostředí. Hybridní vozy se na celkovém prodeji aut v Japonsku podílejí zhruba deseti procenty. To je mnohem více než na ostatních trzích, kde sice tyto vozy poutají pozornost, avšak zatím mají jen relativně malé prodeje. Podle odhadů výzkumné společnosti Green Car Congress se hybridní vozy na celkovém prodeji nových aut v USA podílejí zhruba 2,8 procenty.
Další příčky v prodeji vozů v Japonsku patří modelu Fit automobilky Honda a dalšímu modelu Toyoty, Vitz. Tyto vozy sice nejsou hybridní, ale patří mezi malé a úsporné vozy, jejichž prodej se snaží vláda podpořit tzv. šrotovným a dalšími pobídkami. Druhým nejprodávanějším hybridním vozem byla Honda Insight s 93.283 vozy. V celkovém prodeji ji patřilo páté místo.
Toyota uvedla Prius na trh v roce 1997 a dnes se prodává již třetí generace vozu. Model je nejlépe prodávaným hybridním vozem na světě. Od počátku jeho uvedení na trh se již prodalo 1,6 milionu vozů.
Japonský automobilový trh již několik desetiletí zažívá stagnaci. Prodej hybridních vozů je jediným světlým bodem. V loňském roce prodej aut v Japonsku klesl o devět procent na 2,9 milionu vozů a poprvé od roku 1971 se propadl pod úroveň tří milionů vozů.
Doporučujeme |
Toyota Prius - Třetí generace |
Toyota Prius: První jízdní dojmy |