Každý rok zatíží životní prostředí emise z výroby 200 000 akumulátorů + za 10-20 let se budou válet někde na skládce, v lepším případě ve sběrném dvoře ... vlastně přibudou další emise na jejich likvidaci.
Uz mne leze na nervy jak vsichni hazi vinnu na auta a jejich CO2. Kde pak jsou Vase 42" televizory, kazdy rok novy telefon, Lednice velikosti babicciny almary a plno bileho zbozi!
A super je taky zavádění ekologie do F1, snižování spotřeby, kers... no a pak to naloží do Boeingu přeletí s tím párkrát za oceán a zpět... to je eko co >:D
To jsem rad, ze te stejnym zpusobem nerozvasni miliony toxickych olovenych akumulatoru ktere se produkuji dnes. Dokud se toxicka baterie pouziva ke startovani, nikoho to nevzrusuje. Teprve kdyz se baterie pouzije do hybridu, aby snizila spotrebu ropnych paliv, stava se ekologickym strasakem automobilovych diskuteru. Cim to asi bude?
Koľko tej odpadnej elektriny máš, že sa ňou oháňaš? Výroba vodíku pomocou elektriny a následná výroba elektriny v palivových článkoch áut je postup trochu na hlavu nie? Priame plytvanie energiou...ekológia jak prasa...
Není proč? Ba dokonce je to pro bezpečnost státu výhodnější. Navíc se dá předpokládat, že hlavními vývozci vodíku budou státy horkých oblastí. Tedy především současní vývozci ropy. Ti své peníze někam narvat budou muset, a sluneční elektrárny (nemyslím fotovoltatiku) pro něj budou dobrou investicí.
Distribuce a skladování plynného vodíku je technologie zvládnutá přes sto let.
A nebylo by lepsi, kdyz uz tam baterie byt musi, a tahame ji sem a tam a pouzijeme ji jen par vterin za den, ze by jsme system postavili chytreji a, kdyz u je tahame, ze by jsme je pouzivali i behem jizdy ke skladovani odpadni energie z brzdeni? Nebylo by to chytre? Bylo.
Chytré možná ale v praxi těžko využitelné. V normálním autě baterii dobíjí alternátor. Ten pracuje pokud pracuje motor, tedy i pokud vozidlo brzdí. Navíc si myslím že dnešní dobíjecí soustavy jsou dostatečně dimenzované na spolehlivé napájení spotřebičů i dobíjení baterie. Pokud by se tedy montoval slabší alternátor + alternátor v převodech, tak při brždění by to bylo úplně to samý a při tahu motoru by zase slabší alternátor nestačil.
Pochopil jsem to správně?
Pokud jsi to myslel tak že by se měla v hybridech používat jen jedna baterie na všechno tak nevím zda by to šlo, nejsem elektrikář, ale baterie v Priusu má 201.6 V, ty potřebuješ 14 V. Navíc tyto baterie mají vetší vnitřní odpor což při počtu článků 28 by byl asi problém se spouštěním. No a kapacita 6,5 Ah je taky malá.
Proto pisu "postavit system chytreji". Kdyz uz tu baterii s sebou musime tahat kvuli startovani, jak jsme se vsichni shodli, tak proc neupravit elektrickou soustavu motoru. Kolem silnejsi baterie se system necha postavit tak, aby funkce starteru, alternatoru a pomocneho hybridniho motoru byla integrovana do jedineho zarizeni (cimz se dokonce muze usetrit - jeden motor namisto tri). Alternator se da ridit tak, aby behem zrychlovani nedobijel a behem brzdeni dobijel silneji - to uz se dela. No a odpadni energii z brzdeni se pak mohou napajet ostatni palubni systemy. Jedine co to vyzaduje je konecne opustit obstarozni oloveny akumulator a pak trochu "prekreslit" palubni elekroinstalaci. Naklady takoveho reseni jsou navzdory narku automobilek minimalni. Takovato jednoducha uprava dokaze udelat motor o 10-20% uspornejsi. To by ale automobilky nesmely mit setrvacnost nalozeneho tankeru a banalni zmena elektroinstalace by nesmela trvat desetileti.
To jsi uderil na hlavicku. Recyklace. Ano, olovene aku se recykluji. Jenomze NiMh z Priusu se recykluji taky. V Japonsku to vybira primo Toyota ve svych servisech. No jasne, v cesku specialni NiMh recyklace nejspise neexistuje, ale take neni divu kdyz se tu Priusu proda par desitek kusu. V okamziku, kdy prodeje baterii prelezou nejakou hranici, budou se recyklovat stejne jako v Japonsku. Pro par kusu to nema smysl. Takze ta apokalypticka predstava skladek plnych baterii z hybridu je nesmysl.
Píšeš nezmysly. Akumulátory a všetky baterie budú /a aj sú/ recyklovatelné. Všetko je to len o prístupe a myslení ľudí(spoločnosti), ktoré je myslím v Japonsku úplne niekde inde ako v ČR/SR.
"... vlastně přibudou další emise na jejich likvidaci." Tak to je perlička
>:D
Samozřejmě, že zrecyklovat jde úplně všechno. Bohužel je to otázka opět peněz. Ono je totiž mnohdy jednodušší/levnější vyrobit to znovu ze surovin, než to energeticky náročně extrahovat recyklací. ;-)
Zrovna v případě Japonců recyklaci vůbec nevěřím. Ti si své prostředí velmi chrání a prakticky nic u sebe netěží. Spíš to tipuju, že to vše vyvezou do Číny/Ruska, tam děj se co děj, a sami si to znovu vyrobí z nových surovin.
jak píše Tatra, skutečně surovin mají velice velice poskrovnu.
Nějaké lesy snad na severu mají, ale jestli tam nějak moc těží to nevím. V každém případě je tam drahá pracovní síla, takže je to skutečně možná x-krát levnější dovézt třeba z Ruska/Číny.
Mají ale velice silný třeba rybolov a částečně zemědělství. Viděl jsem dokument o nějaké zemědělci, bývalý úředník, koupil kus pole, teda spíš zatopeného pole a pěstuje tam rýži tradičním způsobem. Prodává ji do Evropy, kilo tuším 200 Euro. A bez dotací! >:-[]
Japonci jsou ekologové jen naoko. Mají peníze, takže svůj odpoad skutečně vyváží všude. Recyklace moderních baterií - zatím se o ní jen uvažuje, technologicky zatím nevyřešeno. Btw. co taky patří k ekologii - Japonci ročně uloví kolem 1000 velryb i když je to zakázané a ještě mají tu drzost tvrdit že je loví kvůli vědeckým účelům. Taky s vypouštěním různých svinstev do moře si hlavu moc nedělají...
Japonci budou na tom s ekologií jako ostatní vyspělé státy. Hybridy vymysleli kvůli stále horšímu ovzduší ve městech. Z toho důvodu do něj nechcou rvát diesel. Toliko se k tomu vyjádřil ředitel Toyoty v jednom z dokumentů o ekovozech, z dob před deseti lety. Ta otázka tam byla přímo kladena, proč tam nedají diesel, když by dosáhli ještě větších úspor? Odpověď zněla, nám jde o emise ne o spotřebu. A to ještě tehdy nemyslel CO2.
samozřejmě, ale ta masa ekosocialistů v EU a USA co si vymodlila hybridy nevidí problematiku komplexně. Takže jsou happy že jim z výfuku nelítá tolik CO2, kolik energie ale stojí vývoj, výroby, případná recyklace je už mimo jejich chápání. To že mají hned za městem elektrárnu na uhlí, třeba, je už druhá věc...
ano, to bez pochyby. Já hybridy neberu (ani nebyly tak brány v onom prastarém dokumentu s Priusem I) jako něco co spasí svět. Prostě to byla snaha o automobil, který uleví dýchacím cestám obyvatelům okolo silnic. No a to co dnes pozorujeme je jen marketingový balast jak to prodat. V angloamerickcýh zemích to je zaměřené na CO2, ve zbytku Evropy na spotřebu a CO2.
No proste hruza. Hybrid ma trochu vetsi baterku nez je v dnesnich autech zvykem. To treba dyzl je na tom mnohem lepe. Ma sice hromadu zeleza navic (zhruba 100kg oproti srovnatelnemu benzinu), ale jeho tezeni a taveni urcite prirode nevadi. Preci to neni nic "navic". Ovsem tezeni a taveni niklu do baterii je priserne neekologicke. A je to "navic". Dyzl ma hromady rozlicnych filtru aby to vubec slo provozovat ve meste, strika se tam mocovina a chemičky kde se mocovina vyrabi jsou bezpochyby uzasne zelene a plne kvetoucich stromu. Ovsem tovarny na vyrobu baterii pro hybridy jsou jednoduse ekologickou tragedii. Neni nad to, kdyz si to clovek pekne v hlave srovna.
Kdo čte pozorně a problematice se věnuje, ví, proč je prodej hybridů v Janponsku tak populární.
V článku je malá zmínka o statních dotacích a nějakém šrotovném. Pravda je ta, že hybridy jsou tak zvýhodněny, že to z nich dělá prakticky ty nejlevnější auta na trhu. Japonci se chovají tak, jako normální lidi, kupují to, co je levné-nejlevnější. Kdyby hybridy nebyly silně dotovány, neprodalo by se jich zdaleka tolik, což půjde určitě vidět v březnu, kdy vládní dotační program na hybridy končí. :-!
Idú na to "od lesa"- chytrolínci - čo je len dobré. Zmena a ponuka alternatívy je z dlhodobého hľadiska nevyhnutná. Aj keď našej generácii sa to tak možno nejaví, naše deti to už začínajú vidieť v inom svetle :yes:
Ale proč to dotují? Protože je to ekologické? Ani náhodou, akorát tím zajistí práci svým lidem a přenesou jedovaté látky z těžby, výroby a emise jinam. CO2 se dnes používá jako univerzální strašák, ale mnohem nebezpečnější jsou těžké kovy, dioxiny, bifenyly a podobné jiné produkty vznikající i jako vedlejší produkt rádoby ekologických technologií. Obsah CO2 ve vzduchu lze časem snížit, ale tyto látky v půdě, vodě, vzduchu vydrží staletí a budou způsobovat problémy všem dalším generacím. Odbočím: "ekologická" brněnská spalovna odpadu odstraní z emisí jen čtrtinu rakovinotvorných dioxinů, zbytek vyletí komínem. Když je mokro, přitápí pet lahvema a dioxinů produkuje ještě víc. A přitom z oficiálních míst uslyšíte jen pohádky o tom jak je spalování ekologické ve srovnání se skládkami. Pořád víc produktů má plastové obaly i když by mohly být v papíru nebo skle, objem odpadu tak roste. Ekologie je dnes jen heslo na tahání dotací...
Je tu spousta pkrytců, co si myslí, že CO2 je ten největší problém na světě. Což je holý nesmysl. Jak správně píšeš, kdyby ustalo veškeré znečišťování na planetě, tak první, co se vyčistí, bude vzduch a to v řádu několika měsíců. Následuje voda, v řádu max několika desítek let a nejvíc to odnese půda, která se mnohdy nevyčistí ani za několik stovek let. :-!
Zkus pro začátek pár článků na serveru hybrid.cz, poté vědecké studie na téma ekologická zátež při těžbě surovin na výrobů akumulátorů, a pak možná taky pár studií na téma, kolik emisí produkuje průmysl a kolik automobily (pro porovnání). Já ty studie četl, ale opravdu ti to hledat nebudu, to si najdi sám. Tolik času zase nemám.
Jestli si myslíš, že se nechám k něčemu vyprovokovat, tak ses spletl. Sice to zkoušíš, ale tohle je tak na úrovni školáčka.
Tys tu zatím nepsal holou NULU - nulovej názor. Takže s tebou opravdu diskutovat nemusím, není totiž o čem. A tímto s tebou proto končím. :-!
Kdybys měl dodělanou jakoukoliv školu, věděl bys, že každý tvrzení musíš být schopnej obhájit. A z blbostí se vykrucuje těžko, takový pokusy vídám až moc často. Odhaduju tě max. na 17.
Len sa ho snaží dotlačiť k argumentom, aby obhájil svoje tvrdenia. Tiež by ma to zaujímalo. Ale zdá sa, že takej sily a spôsobu niet, čo by jossalita primäla k podloženiu svojich tvrdení.
Zajímalo by mě, jestli ta hybridní hysterie skončí až s příchodem Golfu Hybrid a spuštěním té správné marketingové osvěty, nebo jestli se pevnými částicemi zaneseným mozkům rozsvítí dříve.
Nevím, jak to vypadá s "mlčením Toyoty ohledně vyzývání k vyčíslení dopadů hybridů na ŽP", nicméně Honda na toto téma nemlčí. Na obrázku [odkaz] se můžete podívat, jakou metlou lidstva je Civic Hybrid. Jak můžete vidět, výroba auta (a to celého auta, ne akumulátorů), vyprodukuje 6 % všech emisí CO2, a to při najetí 100 000 km. Vzhledem k tomu, že běžné auto za život najezdí i trošku víc km a Honda dává na aku záruku 8 let nebo 160 000 km, poměr mezi výrobou a provozními emisemi se ještě zvýší. A to mluvíme o autě, které má reálně o 1-1,2 l menší spotřebu než srovnatelný benzinový vůz a lepší emise než diesel se stejnou spotřebou.
Neboli emisní zatížení na 36kg akumulátor je v tunách emisí, které auto za dobu své existence vytvoří, plivnutím do moře. A vsadím se s vámi, že ačkoli nikdo z vás s hybridem "nechce a nebude" jezdit, v koloně aut na magistrále budete asi mnohem raději stát za hybridem než za libovolným turbodieselem. :-!
Mas svatu pravdu ......primitivne stado nepochopi vyhodu hybridu, pokial s tymi vyhodami nepride koncern. Na nich zabera jedina ona...koncernova propaganda alias vymyvanie mozgov! :yes:
koncern z tim prisel uz davno behem olejove krize v 70letech byl "bully" na hybrid. Prvni seriovy hybrid byl od audi pod nazvem duo [odkaz] pro vysokou cenu se prodalo jen malo kusu. Audi nebylo ochotne svoje auta subvencovat jak toyota u prius bezpochyby delala.
Kdo zvas co tu tak mudrujete si ten prius za 700tisic korun jiz koupil? Vzdyt bych musel byt uplny blazen dat tolik penez do maleho auta, ktery nema kufr a hrozne jizdni vlastnosti. To si radeji koupim accord nebo passat.
Auta znecistuji prostredi jen 10%, nejvetsi znecistovatel je prumysl a prehnana konzumace dnesniho obyvatelstva
ty si ale mudrc!!! >:D
Tak za prve vnutorn priestor Priusu je vacsi ako v Passate a jazdne vlastnosti ma na vrchole triedy). Kufor to ma maly, ale co je maly????? Ja vozim jedine nejaky nakup, ktory aj tak vacsinou davam na zadne sedadla a to je tak vsetko. Vsetci cesi kricia, ze aky ma WOctavia kufor a potom i tak jazdia s prazdnym ;-)
Neboj, novy nabytok a chladnicku ti predjna dovezie domov a i tak by sa do Octavie nevosiel ;-)
Ano, Prius má jízdní vlastnosti na vrcholu své třídy...hybridů. Takže asi ze dvou, tří aut. >:D
Nehledě na to, že úspora (na provozu hybridů) je dosti sporným faktorem. Ve městě v kolonách nemůže dlouho fungovat (aku takovou zátěž dlouho nevydrží, protože se moc nedobijí a el. systémy v autě dál běží), na dálnici, díky slabému motoru (prius) a těžkým aku, má podprůměrné dynamické vlastnosti a vysokou spotřebu benzínu.
On ten Prius vypadá dobře leda tak na papíře, než ve skutečném provozu. >:D:-!
co sa tyka priusu, tak podla testov to az take zle nebude
[odkaz]
[odkaz]
nevidim v tychto clanoch nejaku zasadnu vycistku voci tomuto vozu....samozrejme ako hltac dialnicnych kilometrov su istotne aj lepsie vozidla, ale v meste sa karta obracia. Ked som pozeral aj ine auto serveri, tak zasadne chyby som nenasiel.
PS: v tom porovnani spotreby je napisane kam patri a testovana bola v tej dobe minula verzia
Jossalito, nemám až takový přehled o tom, kdo tu má status člověka, s nímž se dá diskutovat. Z toho, co občas zaznamenám, jsem měl pocit, že jsi vcelku rozumný. Ale zdá se, že jsem se úplně netrefil v odhadu.
Zjevně plácáš, aniž bys měl možnost s hybridy jezdit - to jsi slyšel od kámošů v hospodě? U hybridu jsem ještě nikdy nevybil baterky v koloně, a to jsem si vychutnal i dvouhodinovou trasu Radlická-Spojka-Štěrboholská (Insight) a 1,5 hodiny Magistrála (Chodov) - Holešovičky (Prius). Nesmíš si zapnout EV režim... Na dálnici se baterka vybít dá, když na něm celou dobu stojíš. Ale běžná jízda kolem 150 km/h je bez problémů a spotřeba kolem 8 l.
Hybridy opravdu nebyly vymysleny na dlouhy cestovani. Jsou to auta do mesta a na kratsi streky. Kdo jezdi minimalne jednou tydne delsi trasu nez 400 km, koupi si neco jinyho, ale kdo jezdi prevazne ve meste a kolem mest, je hybrid peknou (i kdyz dost drahou) variantou, jak setrit ovzdusi a penize za provozni naklady.
Na druhou stranu si stejne myslim, ze hybridy jsou jiz prekonanou, nicmene velice vyznamnou etapou automobilismu. Byl to posun k ekologii a mensim provoznim nakladum, ale uz je cas jit zase o kus dal.
Nazor ne uplne blbyho obcana kecalka, ale taky ne profika.... ;-)
Omyl. Prius má ve své třídě až třetí nejlepší jízdní vlastnosti, po Insightu a Civicu Hybrid. ;-) Navíc má při enormní zátěži větší tendenci ke ztrátě kapacity akumulátorů (i když okruh je dost extrémní jízdní režim [odkaz] ). Ovšem jeho podvozek není vůbec špatný. :yes:
to je mozne. Honda Insight ma urcite par bodov na Prius naviac a mne pride aj pritazlivejsia. Ovsem Prisus som vnimal velmi spatne, pokial mi ho znamy (predajca Toy) nepozical na cely den. Priestor, jazdne vlastnosti, interier a pohodlie je vysoko nad Passatom, ktory mi tu predostieral Samuel.
V Honde Insight som zatial nesedel ale do Priusu by som siel :yes:
Ani to neni pravda, jízdní vlastnosti jeste lepsi nad tou Hondou ma Ford Fusion Hybrid. Navic Honda nema ani full hybridni system. Tak ze do te kategorie ani poradne nepatri.
[odkaz]
[odkaz]
Hele Kingu, a za smradlavým starším benzínem jsi nikdy nestál? Co pořád Vy chytrolíni kydáte jen na diesely? Jet za Š120, staršími Favority, Feliciemi a podobnými postaršími benzíny tedy není vůbec med.
Božínku, my se tu bavíme o nových autech a ty přiběhneš s argumentem o 20letých benziňácích v rozkladu? V tom případě doporučuju takového Escorta nebo Kadetta z doby těch favoritů. :-!
Nejlepší je na tohle téma srovnání BMW 750i vs LS600h - tam je to naprosto úchvatně vidět. BMW a městský provoz - průměr 18 litrů. LS600h průměr 10 litrů. Brutální rozdíl v emisích a spotřebě.
naklady a bordel s tym spojeny (v suvislosti s hybridmi) pricom nikto v tejto chvili neuvazuje nad tonami bateriami v ups-kach, notebookoch, pc, telefonoch atd.....
ako relativne spokojneho uzivatela Priusa ma vzdy pobavia nazory teoretikov co s tym nikdy "nezili" nejaky dlhsi cas a tych ktori kontrukciu Priusu zatial celu nepoodhalili.
Zvyknem hovorit ze auto funguje na jednicku s ohladom na to co bolo ako konstrukcne myslene. Len to treba zistit a pochopit. Napriklad to ze EV mode (elektricky rezim) neni na pohynanie sa v kolone. Alebo, ze existuju aj jednoducho vodicom aplikovatelne usporne "rezimi" stealth mode, P&G mode (pulse&glide) a ine.
Uspornost samotneho paliva oproti 2.0tdi pri vysokych najazdoch 85~90tkm moze byt 2000~2500 litrov paliva rocne, pneumatiky mi vydrzali zatial 90.000km, ostatne naklady na servis citelne nizsie, neplatim cestnu dan (zak c 87/1994 ZbZ) a s Toyota leasingom mam na 3 roky vsetky poistky zadarmo. Ekonomicka stranka veci, byt to neni zrovna hlavny dovod preco s priusom rad jazdim je vnimana pozitivne.
jo a na zaver asi treba povedat ze ekonomicke parametre jazdy budu ine u druhej a tretej (novej) generacie Priusa, v prospech novej gen.
Tedy hochu s tou úsporností jsi fakt přestřelil. 2500 litrů paliva je při 5 litrové spotřebě tak na 40-50000 km. To jsi asi fakt neuspořil, to ani Prius nedokáže, navíc 2,0 TDI opravdu jezdí za max. 6 litrů na 100 km a pokud toho Priuse honíš 90000 km za rok, tak musíš hodně na dálnici a tam nemáš na diesel nárok.
Nebo jsem tvůj příspěvek nepochopil, rád si to nechám vysvětlit.
to mozes ist so mnou pondelok na 5dnovu prac cestu z Kosic do Stuttgartu, Budapesti, Bukuresti a spatky a ja ti ukazem ako cestu ktoru som s OII 2.0Tdi robil s priemerom pod 7 l urobim s Priusom nad 4l, bez vibraci, smradu, v pohodlnych kozenych kreslach bez bolesti zad s kvalitnou aparaturou,v aute ktore ma nejake tie jazdne vlasnosti na rozdiel od Octavie. Usporu paliva si dosad sam ale ak to je 2 litre na 100km, tak je to 20 na 1 000, 200 na 10 000 a 2 000 na 100tkm.
Inac dolezite je asi povedat, ze to nikomu nenutim len potencialny hodnotitel by mohol vziat do uvahy okrem svojich praktickych skusenosti, ze to auto nemusi kazdemu vyhovovat ale niekomu aj moze. Koniec koncov kazdy jazdi na tom na co ma, keby mam pri tak vysokom najazde rozpocet na W12 TDI v Audi Q7 tak by som do toho isiel.
To je problem hybridu v CR v cele nahote. Nikdo s tim nejel, ale kazdy druhy je skalopevne presvedcen, ze je to naprd, protoze to cetli v diskuzi a na internetu je spousta studii (placenych z neznamych zdroju), ktere to dokazuji. Jednoduse chybi osobni zkusenosti, a dokud hybridy nezacnou produkovat evropske koncerny, tak bude stale uzivatelu podkriticke mnozstvi aby se dobre osobni zkusenosti mohly rozbehnout retezovou reakci mezi lidi.
Podle mě se zatím na našem neregulovaném trhu aut může hybrid obtížně prosadit. Situace se ovšem dramaticky změní, když příjde například zákaz vjezdu aut s emisemi vyššími než X do měst nebo drsatická zvýhodnění pro auta s nízkými emisemi. V USA třeba nemají ve městech diesely šanci vzhledem k vyším emisím (ne spotřebě, emisím). Hybrid je (jak už jeho název praví) mezičlánek, je to maximum zatím běžně přístupné technogie. Bude nejspíš nahrazen elektromobilem nebo vodíkovým pohonem nebo čertvíčím. V této době je ale hybrid v městkém provozu asi nejlepší. Problémem konkrétně Priusu je prodej ojetých aut, protože jednak se lidé bojí staršího auta tak nabitého elektronikou a druhak jsou technická mezigenerační vylepšení značná (ne jako u Golfu V a VI).
Zajímavé je sledovat vztah k hybridům třeba na stránkách Autobildu. V jednom testu (nazvaném Kdo spoří nejvíce) zvítězí Golf 1.4TSI se spotřebou 8 l nad Priusem se spotřebou tuším 4.2, protože u Golfa je lepší prodej ojetého auta). V srovnávačce nového "superčistého" dieselu 3.0TDI se vtřikem močoviny v Q7 oproti Lexusu je pro jistotu uvedena jen jediná spotřeba - údajně na dálnici bere Q7 o půl litru méně... Chápu, že německé časopisy podporují domácí průmysl a ten zatím nic srovnatelného nemá. I BMW a Mercedes mají jen mild hybridy (něco jako Insight) technicky nesrovnatelné s Lexusem. Koncern zatím jen uveřejňuje různé zprávy u vývoji různých "superhybridů" s dieslem, ale reálně nemá nic, čím by mohl v USA Priusu konkurovat. U nás je to jedno, sám o sobě bez omezení např. z emisních důvodů a bez nějakého zvýhodnění nemá hybrid velký smysl. Cenový rozdíl je příliš velký. A tak dál budeme dýchat voňavé nahtové emise. Ale je to jedno, vždyť kolikrát vyšší jsou emise kamiónů které ČR neustále křižují...
Takže na volném trhu hybridy nemohou konkurovat ja k sám píšeš. Pokavaď budou restrikce na emise tak lépe na tom budou malé benzínové auta než hybridní Lexusy. Takže před městem zaparkuješ hybridního Lexuse a sedneš do malého benzínu či ještě lépe nafty:)
Naopak, tvrdím, že technicky (spotřeba + emise) je hybrid do města nebo třeba pro kratší dojíždění do práce v tuto chvíli to nejlepší, co můžeš koupit. Problém je v ekonomické rozvaze, pokud neexistují emisní restrikce nebo ekologické pobídky. Prius přeci jen není nejlevnější a každý si spočítá, zda se mu vynaložené prostředky nějak v rozumné době vrátí. Jinak bude vypadat mezi kolonami TDI a kamiónů v Praze jako ekologický Don Quijote.
A hybrid jezdí studený jen na ele?
Nevím proč by se měl hybrid dotovat. Proč dotovat veliký Lexus jen protože je hybrid když spousta aut má menší emise i pouze se spalovacím motorem.
Nu, Prius dokáže jezdit po městě za 4 - 4.5 litru. Polo 1.2 HTP bych odhadoval na 6.5 - 7. Diesely nebudu vzhledem k přirozeně vyším emisím uvažovat, ale pod 5 litrů se dostaneš těžko. Obří Lexus RX450h dokáže být nyní i na dálnici konkurentem Q7 s novým ultračistým dieselem 3.0TDI. Ve městě už hodně záleží na situaci...
Nevím proč při otázce na A dostanu odpověď na B.
Proč dávat "dotace" na hybrid pokavaď ten hybrid neumí jezdit úsporněji než auto se spalovacím motorem?
A technická: Jezdí hybrid na ele i se studeným spalovacím motorem?
Hendly četly jsi mé odkazy?Ty dokazují (je tam i reálný provoz,ne jen test),že hybridy mají ve svých třídách aut,nižší spotřebu než konvenční pohony (benzin,nafta).
Jejich motor funguje v Atkinsonove cyklu, narozdil od beznych motoru, ktere pouzivaji Ottuv cyklus. Vyhodou jsou nizsi emise pri stejnem mnozstvi spaleneho paliva, nevyhodou o neco nizsi realny vykon.
Otázka byla : Jaký lexus s hybrid pohonem má nižší spotřebu než Polo, Punto atd.
Odpověděl jsem, myslím, jasně. Nebudu srovnávat Lexus s Polem, to je nesmysl. Ten mohu srovnávat jen s "větším a velkým" SUV typu Q7 nebo třeba i Q5. Tvrdím, že v městkém nebo příměstském provozu bude Prius úspornější než Fabia nebo Polo HTP a nejspíš i 1.4TDI. O jízdu čistě na baterie, pokud je hybrid studený, vůbec nejde. Hybrid funguje normálně "jako hybrid", i když je studený, to jest nabíjí a vybíjí baterii a pomáhá si elektromotorem. A přinejhorším (třeba na dálnici) máš k dispozici motor 1.8 s výkonem 73 KW. Srovnání hybrid x diesel je korektní jen s ohledem na spotřebu, ne celkové emise (mimochodem, v USA mají často ve městech diesely smůlu...). Diesel bude lepší na dálnici, jinak podle mě zvítězí hybrid.
Ano, nejde to porovnávat protože pak je jasné že třebas Polo má ve městě menší spotřebu a emise než hybridní Lexus. Pak nechápu proč by na auto které má vyšší emise měla být dotace? Pak tedy vůbec nejde o emise.
Takže hybrid v mrazu spouští spalovací motor jen jako pomocný takže ten se nedostane na svou provozní teplotu a má tím pádem vysoké emise, nehledě na to že netopí?
Porovnávat to jde,ale pak porovnávej nejen třeba Polo ale i třídu japonských miniaut,ktreré používají motory do objemu 1litru,nebo Smarty.Tyto auta ti vyjdou suveréně nejlépe na spotřebu,horší už to je s užitkovstí.
Topení.Jel jsi někdy s moderním dieslem,ještě nezahřátým delší jízdou v koloně městem?Také se moc neohřeješ,suprové to je když těsně před tím vylezeš ze sprchy.Topení se dá ale vyřešit lépe a elegantněji.Nemyslím že motor je ideální ohřívač (k tomu není primárně určen),lepší řešení jsou nezávislá topení,určitě budou mít vyšší učinost než motor (využití paliva na teplo,potřebné k vyhřátí interiéru).
Moderní auta mají v dieslu většinou elektrické přitápění.
Jde mě ale o to jakým způsobem je řešeno vytápění v hybridu. Pokavaď od spalovacího motoru tak je to na krátké jízdy kde hybrid nejvíc šetří celkem nepraktické řešení.
"...je to na krátké jízdy kde hybrid nejvíc šetří..."
Ehm, to rika kdo?
Hybrid nejvic setri na jizde ve mneste, ne na kratke jizdy. Na jizde do cca deseti minut neni Prius (2. generace) o moc lepsi nez bezne auto. Chvili mu trva, nez se dostane do plne hybridniho rezimu, kdy jsou vsechny komponenty zahrate na provozni teplotu.
Jak funguje topeni jsem napsal, Johnn ma pravdu v tom, ze Prius 3. generace (te co se prodava ted) ma system zpetneho odvodu tepla z vyfukouvych plynu, takze se na provozni teplotu zahreje vyrazne rychleji.
Na krátké trati lze využít pouze ele, pak je tedy nejvíce spořivý. Pokavaď ale hybrid nejdříve zahřívá motor a až pak jde do hybrid režimu tak pak je pro dojíždění celkem nevhodný.
"Na krátké trati lze využít pouze ele, pak je tedy nejvíce spořivý." - to ano, ale nekdy se ta elektrika musi take dobit, takze se neda jezdit jenom na elektriku. Pokud se tedy nebavime o plug-in hybridu, kterych je zatim velmi, velmi malo. Tam to pak samozrejme plati.
"Pokavaď ale hybrid nejdříve zahřívá motor a až pak jde do hybrid režimu tak pak je pro dojíždění celkem nevhodný." - neni. Je stejne "nevhodny", jako jakekoli jine auto. Bavime se tady o vzdalenostech, ktere se daji ujet za cca pet az deset minut. Plati opet pro soucasne hybridy, ne plug-in.
Mimochodem, plug-in hybrid budou mit topeni zrejme vyresene jinak nez jsem psal. Jak, to momentalne nevim.
Takže jestli dobře chápu tvůj příspěvek tak i podle tebe je hybrid přes svou cenu a složitost na tom stejně jako auto pouze se spalovacím motorem. Topení zřejmě bude jako u elektromobilů vyřešeno elektricky, to znamená že bude zkracovat dojezd spotřebou elektřiny.
Tak mi to nakonec nedalo, a vyhrabal jsem technickou dokumentaci k Priusu (2. generace, ktera neni plug-in). Zda se, ze v nekterych zemich se Prius dodava se separatnim vytapenim nezavislym na motoru. V dokumentaci to je oznacene "Cold Area Models". Kterych zemi se to tyka, se mi nepovedlo zjistit.
Proč bych měl porovnávat zrovna Lexuse s Polem? Proč ne Priuse? Jinak motor Priuse III pracuje po studeném startu ve speciálním spalovacím cyklu, aby minimalizoval emise. Opět je to lepší než studené HTP nebo TDI. Co se týče topení :
Prius has a new engine heat management system that improves fuel economy in cold weather and cabin comfort, using a heat recovery system and an electric water pump. Using an electric system in place of the water pump drive belt reduces mechanical losses and, as a result, the coolant flow rate can be controlled with greater precision, achieving better fuel efficiency.
V praxi nevím... Ale horší než studené TDI to asi být nemůže
Jaký speciální spalovací cyklus? Proč ho nemají ostatní automobilky?
Porovnávám Polo s Lexusem proto abych ukázal nesmyslnost dotovat hybrid. Když omezení tak podle emisí, ne podle druhu pohonu. Pak to má nějakou logiku.
Znám, a i jsi mě popsal jeho udávané výhody. Ale i když má své výhody není účinnější než přeplňování, časování ventilů (popisovaný cyklus není nic jiného) a jiné technologie které používají ostatní automobilky. Takže není nijak rapidně eko jak se tu píše. Takže když ráno sedneš do Priusu a pojedeš 10 km do práce budeš smrdět jako ostatní.
Smrdět jako ostatní právě nebudeš,v tom je také podstatný rozdíl,emise u atkinsonova cyklu jsou svým složením jiné,než v ottově cyklu.Asi nevíš,že složením směsi,typem vstřikování,velikostí komprese se ovlivňuje množtsví pevných částic,oxidů dusíku...
A proč atkinsův cyklus nepoužívají jiní.Tady se spíše marketingově proráží základní zákon,vyšší komprese,vyšší účinnost,ideální by podle toho byla nekonečná komprese a tím nekonečná účinnost.Jenže vstupují do hry další faktory a tím pádem toto pravidlo přestává velmi brzy platit.To by měli motoráři velmi jednoduché.
Nebudes, ale nema smysl v te diskusi pokracovat, kdyz si ze vseho vezmes jenom to, co se ti hodi a zbytek ignorujes. Jenom ze zvedavosti - co konkretne znamena slovo "ucinnejsi" v tvem predchozim prispevku?
Já se rád dovím něco nového, ale teorie o tom že toyota díky posunutí časování sacího ventilu dokázala udělat motor který má výrazně lepší emise než konkurence, rychleji se zahřeje atd. už z principu zní jako reklama. Jistě, atkinsonův cyklus má své výhody v podobě využití energie z delšího pracovního zdvihu, ale i své nevýhody jako čerpací ztráty.
Učinnost stroje je to kolik energie využitelné dostanu z energie obsažené v palivu.
Hendly,zase špatně čerpací ztráty snižuješ,protože nepotřebuješ ovládat množství vzduchu škrtící klapkou a zdvih komprese je menší než zdvih expanze,využíváš více tepla,tím zlepšuješ účinnost,lepší složení emisí.
Při požadovaném nižším výkonu je atkinsnův cyklus výhodný.
Jestli něco odstraňuje škrtící klapku tak to bude spíše přímý vstřik paliva. Nejsem motorář ale stačí obyčejné myšlení. Proč když by to ve skutečnosti bylo tak výhodné to nepoužívají ostatní automobilky? Logicky potřebuju ke stejnému výkonu větší motor a z toho plynoucí větší mechanické ztráty. Přímý vstřik paliva u tohoto cyklu nejspíše umožňuje snížení komprese odpoštěním přes výfukový ventil čím lze odstranit protisměrné proudy nasávaného vzduchu. Využití více tepla taky nebude tak jednoznačné protože nízká komprese teplo snižuje. PS: Není to spíše Atkinsonův cyklus?
ano škrtící klapku odstraňuje i přímý vstřik,je tomu tak třeba u motorů GDI,FSI a dalších,ktré používají vrstvenou směs.Nedochází zde ke kvantitativní regulaci výkonu,ale kvalitativní.Ovšem třeba TSI pracuje pouze z homogenní směsí,takže tam to tak není.Škrící klapku dovede odstranit ale i variabilní časování ventilů,právě zpožděným zavřením sacího ventilu (využívá se i zlepšení plnění vlivem rezonance,kde je nutnost promněná délka sání).Užití přímého vstřiku naopak umožnuje vyšší kompresi,protože vzduch při kompresi je ochlazen vstříknutou směsí (odpařování odebírá teplo).Nižší kompresí snižuješ výkon,ale jak už jsem psal výše asi o 15-20%,ale na stlačení potřebuješ také část výkonu,a to jsou ztráty,které jsou právě vlivem nižší komprese o60-80%nižší,takže účinnost je lepší.Je to prot,že se zvyšující se kompresí neroste tepená účinnost lineárně.Nedochází k tomu,že při dvojnásobné kompresi stoupne dvojnásobně tepelná účinnost.
Jo je to Atkinsonův cyklus.
Tady máš jeden zajímavý odkaz [odkaz]
Odstranění škrtící klapky bez přímého vstřiku a plného řízení ventilů ala systém Fiat? Tohle všechno co jsi napsal je hezká teorie, i když ne vše považuju za pravdivé. Samozřejmě logika menší výkon menší spotřeba odpovídá. Ale opět laický argument - proč by to v případě takové dokonalosti měla jen Toyota mistři motorů jako BMW jdou uplně jinou cestou?
můře to mít řízení ventilů jako Honda,nebo Toyota,to je jedno.Přečetl jsi si odkaz?Takto to prostě je,jinak by to měli motoráři jednoduché,ve skutečnosti to je hledání kompromisů.Kdo to dálé používá,či nepoužívá se musíš ptát jich.Toyota nepotřebuje u Priusu vysoký výkon ze spalovacího motoru,pomůže elektromotor.Spalovák ale běží stále co nejefektivněji,s nízkými emisemi,vlivem dobrého spalování.
A je mi jedno zda to považuješ za pravdivé,či ne,je to jen projev tvé neznalosti a popírání logiky.
Jaký benzínový motor nemá škrtící klapku a nemá přímé vstřikování benzínu když pomineme mnou psané motory Fiatu? Ten odkaz popisuje experiment nezavedený do výroby. Logika, tolik opakované slovo. Logické je že menší výkon znamená nižší spotřebu, logické je že vetší motor znamená vetší mechanické ztráty a nakonec logická otázka - proč když je tento spalovací motor tak lepší než ostatní a je podpořen super nákladným a složitým elektrickým pohonem a je nainstalován ve voze které je navrhnuto primárně pro nízkou spotřebu, proč pak je jeho spotřeba stále tak vysoká?
Sakra kluci na co si tu hrajete? Realita je taková že vlastně jen Prius vykazuje spotřebu paliva které nedokáže čistě benzínový motor dosáhnout, ale za cenu že je provozován v určitém režimu. Tahle skutečnost je vykoupena cenou a složitostí. Jde jen o to zda ten ušetřený litr paliva je dostatečný na to aby to ospravedlnilo jeho cenu. Možná jsem na omylu, ale tvrzení že toyota má spalovací motor který vlastně nic škodlivého nevypouští je chabý argument. Zajímalo mě spousta věcí an které jsme odpověď nedostal.
Ralita je taková,že tvé znalosti a schopnost uvažování jsou hodně chabé.Atkinsonuv cyklus není použit jen u hybridů,je to odzkoušená věc,další odkaz
[odkaz]
A další odkaz,tentokrát také na hybrid,ale ne od Toyoty:[odkaz]
Atkinsonův cyklus (když už ses to naučil správně napsat)je hodně starý, není nijak složitý a je i využíván, ale i jeho řidké využití dává najevo že není nijak přelomový. Stále mě chybí objasnění spojeni atkinsonova cyklu a zmizení škrtící klapky. Jesli znáš eco rally tak poznáš že druhý odkaz je taky dost sporný.
Jenže ten odkaz není směřován jako ukázka spotřeby,tu dokazuje jiný odkaz,kde má Prius v reálném provozu nižší spotřebu než diesel,ale že toto plnění používá i více firem,nejen Toyota.Původní Atkinsonův motor měl trochu jiný pincip,ale to by jsi mohl vědět,i když ty spíše,ne.Ty odkazy ani nečteš,protože i tam je to uvedeno,kvantita nasávaného vzduchu není ovládána škrtící klapkou,nýbrž zdvihem sacího ventilu.
PS:Je jedno,jak co napíšeš,důležitý je obsah a argumenty,které ti zjevně chybí,stále jen tápeš.
Motám?Právě že o plynulé změně zdvihu ventilů to celé je,tímto dokážeš používat atkinsonův cyklus bez škrtící klapky.O tom to je od počátku.Takto funguje motor v Priusu.O Atkinsonův motor,jsem se jen tak otřel,ten fungoval trochu jinak.
Hendly,hlavně se nauč chápat fakta a psaný text.Prius používá Atkinsonův cyklus pozdějším zavřením sacích ventilů,tím má delší dráhu expanze než komprese,což zvyšuje účinnost.Toto už tu bylo,a je to všeobecně známé.Třetí generace disponuje VVT-i.[odkaz]
Nechápu proč tady dokola píšeš princip který je jasný. Píšeš:"Právě že o plynulé změně zdvihu ventilů to celé je,tímto dokážeš používat atkinsonův cyklus bez škrtící klapky". Následně mě dáš odkaz ve kterém se píše že Prius plynulou změnu zdvihu ventilů nemá. V článku je psaný systém [odkaz] Co tím chceš říct? Něchtěl bys už dát googlemu pokoj? Napsal jsem tu už tolik nepřesností že kdyžbys do toho viděl tak mě sfoukneš jak svíčku.
Hendly přečti si ten odkaz ještě jednou potvrzuje přesně to o čem píšu od záčátku,atkinsonův cyklus je dán sacími ventily (to jsi stále odmítal),uzavírají se totiž později,tím je zdvih komprese ktratší než expanze.Důsledek vyšší účinnost,lepší složení emisí.
Já odmítám princip Atkinsonova cyklu?.) Kde? Cyklus je jasný, nejasné je zda je ve výsledku opravdu tak ekologicky odlišný od řešení jako je turbo, řízení ventilů alá Fiat nebo BMW atd.
"Právě že o plynulé změně zdvihu ventilů to celé je,tímto dokážeš používat atkinsonův cyklus bez škrtící klapky.O tom to je od počátku.Takto funguje motor v Priusu":)
Ano vrať se hodně zpět,kdy jsi na vysvětlení atkinsonova cyklu začal psát o přímém vstřiku,turbu,ktéré s tímto nemusí mít nic společného.PS:ve všech odkazech máš psáno,že sací ventil zavírá později,tudíš nepotřebuješ ani tak zdvih,jako časování ventilu.Ani to ale není nutnost,pak ale pracuje v tomto cyklu ve všech otáčkách bez možnosti pracovat se stejným poměrem délky komprese a expanze.Ale to by jsi musel trochu přemýšlet.Každopádně,jak tvrdím od počátku je to emisně čistší,a účinější a přitom jednodušší než jiné metody.
A co tvé tvrzení,že to nikdo jiní nepoužívá?Používá,ale zatím to není tolik rozšířené,někdo musí být průkopník.o tomto ccyklu budeš slyšet častěji.
Obávám se že pro tebe je těžké psát. Tak začnem jednoduše. Psal si: "Právě že o plynulé změně zdvihu ventilů to celé je,tímto dokážeš používat atkinsonův cyklus bez škrtící klapky.O tom to je od počátku.Takto funguje motor v Priusu." ?
Takže jednoduchá otázka na začátek - Má prius plynulou změnu zdvihu ventilů jak píšeš - ANO/NE?
Vrať se zpět na počátek diskuse o Priusu a atkinsonově cyklu,kde jsi ho odmítal,to jak ho Toyota dosahuje i to,že ho používá jedinná.Z těchto tvých omylů tě jinak vyvéct nejde,jinak zde budeš dál psát nesmysly o přímém vstřiku,turbu a pod,které s tímto cyklem nemají nic společného,vždy to závisí jen na sacích ventilech.U priusu není potřeba vysoký špičkový výkon,ten zajistí elektromotor,který pomůže spalovacímu,proto Atkinsonův cyklus používá v celém spektru otáček.Ještě jednou si přečti odkazy a pochopíš,sice pozdě,ale přece.technika má vždy více možností,jak dosáhnout požadovaného efektu.
Až se naučíš číst příspěvky i odkazy(posunutí doby zavření sacího ventilu zbůsobí Atkinsonův cykus).A pilně studuj,nebo si opravdu myslíš že systém VTT-i nemá vliv na množství nasávaného vzduchu?A jak by potom optimalizoval kroutící moment?Možná tomu za pár let porozumíš.
Hele to fakt smysl nemá, napišeš že Prius má PLYNULOU ZMĚNU ZDVIHU VENTILU a když řeknu že nemá tak mě napíšeš že ničemu nerozumím:) A to je takhle se vším co napíšeš. Když mě nevěříš tak si zajdi třebas někam na Prius forum a zeptej se, pak dej odkaz jak si dopadl:)
A na co ty si stěžuješ Hendly?Dotace,nebomenší daň,vše motáš dohromady,odborné odkazy ignoruješ.Jen se snažíš chytat za slova,v každé diskuzi,ale tvůj názor podepřený pádným argumentem nikde ještě nepadl.
Ještě jednou Prius využívá Atkinsonova cyklu,díky kterému má nízké emise i spotřebu.To jsem psal od počátku a to platí.S tím nic nenaděláš.
Nestěžuješ?Jde o to zda to chápeš ty.Psal jsi o vysoké spotřebě hybridů,nepoužívání atkinsonova cyklu,že není výhodný,atd.Co chceš za odpovědi,když nevím zda příspěvky i odkazy vůbec čteš?Napsat něco čeho se chytneš.Na vše jsem ti dával odpovědi i odkazy,spotřeba v porovnání ve svých třídách vždy nižší,použítí záčíná atkinsonův cyklus využívat stále více automobilek (nejen Ford mimo Toyotu).Měl jsi k tomu spoustu výhrad,ale bez argumentů,přeci jen si se chytl.Přečti si ještě jednou jak funguje motor v Priusu a jeho výhody,je tam vše.Konečně snad pochopíš.
> Pak nechápu proč by na auto které má vyšší emise měla být dotace?
Ja tu diskusi ctu az zpetne, ale pokud Horst Fuchs needitoval uz jednou napsany prispevek (coz se mohlo stat), tak jsi tuhle myslenku do diskuse (zda se) zatahl ty. V puvodnim prispevku ctu:
"...když příjde například zákaz vjezdu aut s emisemi vyššími než X do měst nebo drsatická zvýhodnění pro auta s nízkými emisemi..."
O zvyhodneni hybridu pises az ty. Ale jak rikam, puvodni prispevek mohl byt editovan.
Hned první věta na začátku. Píše se o tok že hybrid není bez ekonomického zvýhodnění konkurence schopný. Proč ho ale zvýhodňovat když neposkytuje výhody?
Vyhody poskytuje, znatelne a meritelne. Jenom ty to odmitas brat na vedomi a hledas situace, ve kterych hybridy nejsou vyrazne lepsi nez jina auta a odvozujes z nich obecne zavery.
Já se snažím pochopit co je na hybridu který je 2x dražší než auto se spalovacím motorem tak výhodného? Není na dlouhé tratě, není na krátké tratě a celkově má cca o 1,5l menší spotřebu. Ekologie ani ekonomie jeho výhodou asi nebude vzhledem k ceně která nepřímo odráží jeho energetickou náročnost výroby. Pokavaď jednou za 250 000km musím koupit za 100 000kč baterie tak je to oproti spalovacímu motoru naprosto neekonomické řešení.
Nemel, mely by se zvyhodnovat (coz nemusi nutne znamenat dotace) auta s nizkymi emisemi a obecne vhodna do mesta (treba s mensi hlucnosti?). At uz jsou to hybridy nebo ne. Zatim ale v tehle kategorii hybridy vetsinou vedou.
Hendly,uveď mi jakou dotaci dostaneš na nákup třeba Priuse.Dotace je,že při pořízení něčeho ti stát zaplatí třeba třetinu (dá ti na to peníze).U hybridů po celém světě spíše platí daňové zvýhodnění,to je menší daň při pořízení vozu,nebo menší daň během provozu.Pak je třeba povolení vjezdu do center měst.Tyto úlevy jsou ale správné vzhledem k nižším emisím a jejich škodlivosti a nakonec i reálné spotřebě,kterou máš na mých odkazech.Úleva na dani není dotace,to jsou rozdílné pojmy.Tak prosím uveď dotace na hybridy.
Je uplně jedno jestli ti stát přispěje na nákup hybridu a nebo ti odpustí investice při jeho provozu. Je to pro hybrid neoprávněné ekonomické zvýhodnění. Nazval jsem to zde dotací. Ale to nic nemění na zvrácené logice "dotovat" hybrid který má větší emise než jiné auto se spalovacím motorem které dotované není.
Proč ignoruješ fakta,ktré požaduješ?Dal jsem do této diskuse odkazy na test a především na srovnání reálné spotřeby Priusu a Golf TDI,čili dvou velikostně srovnatelných aut a TDI jsou zde brány,jako motory s nízkou spotřebou.Prius je přesto lepší,lepší má i složení emisí,takže výhody,jako je povolení vjezdu do center měst,daňové zvýhodnění a podobně je zcela na místě,protože nabízí novou,čistší technologii.Stejně jsou zvýhodňována auta na CNG,E85.Dańové výhody se netýkají jen hybridů,ale všech aut,ktreré dosáhnou na přísnější emisní limity.A uveď prosím dotaci na hybrid o které stále píšeš,která bude vztažena jen na hybridy,nikoliv na emisní limity.
Nic neignoruju, jen beru v úvahu že nejen Prius je hybrid. Ale i Lexus s 3l šestiválcem který má spotřebu a tím i emise jak 3 malé auta. Takže nechápu proč by takové auto mělo mít nějaké ekologické zvýhodnění? O "datacích" pro hybrid sám píšeš: "U hybridů po celém světě spíše platí daňové zvýhodnění".
Do hybridní technologie sypou i státy ohromné množství peněz...
Proč každá debata skončí u babského hádání kdo má pravdu? Když už sám popíráš co jsi napsal tak stačí zadat do google "hybrid zvýhodnění". Jistě nazval jsemto neodborně dotací, ale co to je ve finále jiného? Ptal jsem se jestli mě neuniká nějaký argument proč zvýhodňovat (dotovat) hybrid když má vyšší emise než auto se spalovacím motorem? Nehledě na to že některé studie ukazují že celková ekologická zátěž je u hybridu podstatně vetší než u srovnatelných aut se spalovacím motorem což ukazuje i jejich cena.
Jenže zvýhodnění pouze hybridů nikde nenajdeš.Nebo mi dej odkaz kde.Vždy je zvýhodnění podle emisí a na to mohou dosáhnout auta i jiná (mohou,ale konvenční technologie je příliš svazuje).Což jsem i psal ž dříve.Když jsme se dobrali k tomu,že hybrid má menší spotřebu,tak určitě nemá vyšší emise.
Proč svá tvrzení nepodepřeš odkazem?
Jestli chceš odkaz na hybrid se spotřebou dvou malých aut stačí jít na stránky Lexus.
Jediný hybrid který je rozšířen a má a něco, v zhledem k technologii a cenně je ten rozdíl malý, nižší spotřebu je Prius.
Je to jeden odkaz z tisíce a ani si ho nepřečteš. Dostaneš dotaci i na auto které má spotřebu 8,1 l jen proto že je to hybrid. Kde je teda ta logika na kterou se ptám už od začátku? A to je konkrétní věc i přes to že diskuze začala nad teoritickým zvýhodněním.
Tak si ten svůj odkaz prvně přečti,doslova je tam psáno toto:"
je závislé na ohodnocení šetrnosti ve spotřebě klasického paliva"
Takže zda je to hybrid či ne,není ani tak určující,jako spotřeba a emise.
A zase jde o daňové zvýhodnění nikoliv dotaci.Nebo snad i u nás firmy mají dotovaná auta,když uplatňují odpočty DPH?
To DPH je vtip? Jinak když už se nedokážem dohodnout nad trochu složitější větou - [odkaz]
Takže už můžem přistoupit k mé otázce proč zvýhodňovat hybrid který má vyšší spotřebu než auto pouze se spalovacím motorem.
No hned v úvodu je psáno pro hybridy a vozy s nízkými emisemi(tedy i konvenční pohon,pokud toho dosáhne).
Takže když dosáhneš složením emisí na velmi nízkou úroveň tak budeš mít odečtenou daň,ať už při koupi,registrační,silniční...Je to stejné jako odpočty DPH.Stálé se to odpočítává z daně.Stejně jako jsou cigarety,alkohol více zdaněné než ostatní nápoje,či poživatiny,protože nejsou pro společnost tolik přínosné (na daních ovšem státu vynášejí dost).Je normální,že to co je zdraví škodlivé mělo by být více zdaněno,než to méně škodlivé.Dokonce i v tvém odkazu je graf kde je uvedena hodnota emisí CO2 při produkci a následném používání,používáním vzniká daleko více emisí.
Zatím jsi zde neuvedl jediný relevantní důkaz který hybrid s větší spotřebou než auto s konvenčním pohonem má finační zvýhodnění.Uveď přímo dvě konkrétní auta,konkrétní částky,jinak si zde jen vymýšlíš.
Ale už ti to pomalu začíná docházet,žádné dotace to nejsou,to je pokrok,i když to dá práce.
Tak spotřebu lexusu si snad dovedeš najít sám. Takže stále stejná otázka: Jakou má logiku zvýhodnit hybridní auta i přes to že mají vyšší spotřebu a emise než auta pouze se spalovacím motorem?
Ukaž mi jako částkou je zvýhodněn kterýkoliv hybridní Lexus.Konkrétní čísla.Také ti dávám odkazy s konkrtétními spotřebami,technickým vysvětlením,tak se ukaž.Ale to ty nejsi schopen dokázat.
Konkrétní částku na konkrétní model Lexusu.Jinak zde píšeš jen nesmysly.Všechny dotace jsou vázány emisemi,je to už v úvodu,který platí pro všechny.Gogluj si klidně dál,stejně o autech a o motorech obzvlášť nevíš vůbec nic.Oháníš se dotacemi,ale zatím jsi svá tvrzení ničím konkrétním nedoložil a asi nikdy nedoložíš,že.
Jak hluboko chceš ještě klesnout? Podmiňuješ jednoduchou odpověď na teoretickou otázku jak malé dítě. Máš tu článek nějaké váhy [odkaz] kde je informace o zvýhoděnní hybridů bez podmínek. Dávám to sem po 4 a už asi to už smysl nemá. Moje otázka je stále stejná, jednoduchá a prostá. Dokonce se tu i dost lidí k tomu vyjádřilo. PS: Je tu spousta druhů diskutujících, sleduj to, kdo má nadhled a přehled a nemusí si nic dokazovat, kdo uráží a hledá maličkosti na kterých zakládá nesmyslné teorie.
Jak hluboko jsi klesl?Celou dobu tady píšeš o dotacích na hybridní Lexus (i hybridy obecně).Tak ukaž konkrétní model,nejlépe onen Lexus,který tě tak trápí,konkrétní dotaci a je to,nebo snad je to takový problém.Dokaž své tvrzení.Nečteš výše,v tvém odkazu nic o emisích?Nejsou všechna vozidla splňující určitý emisní limit zvýhodněna?
"Řecko: Nulová prodejní daň pro hybridní! vozidla" :-) Vidíš v téhle větě nějakou podmínku? Nebo v tom článku ze kterého to je? Všechyn u nás nabízené hybridní lexusy dosahují vyšší normované spotřeby než polo, fabie atd. Tak kde je ta odpověď na mou otázku?
Je vidět,že psát nesmysly ti jde velice dobře,ale dokázat je podstatně hůř.Ještě tedy jednou.Uveď konkrétní dotaci na konkrétní Lexus.Dával jsem ti na to dost času,myslím,že další diskuze je zbytečná.
PS:Nauč se číst v tom článku,hned nahoře psané,to je úvod,hned v něm je psané to co je pro všechny společné.Citace:Na následujících řádcích si dovoluji přiložit část tiskové zprávy HONDY, kde jsou uvedeny příklady, jak se k hybridním automobilům a vozům s nízkými emisemi staví v některých evropských zemích.
Přečti si to vícekrát-VOZŮM S NÍZKÝMI EMISEMI
Více snad už nemá smysl.
Hele uznávám všechny odkazy co jsi mě dal. Žádný nebyl lživý. Jde o to že je ty vykládáš špatně. Odkaz na článek o Priusu a v něm je uvedeno že používá časování ventilů - ty tvrdíš že používá plynulou změnu zdvihu ventilů. A to je jednoznačná věc kterou ty nepochopíš. Jak se mám pak s tebou bavit o nejednoznačných?
Já je vykládám špatně?Vykládám je velmi dobře i to,že posunutím doby zavření sacích ventilů dojde k vytlačení části vzduchu zpět do sání čímž vzniká onen Atkinsonův cyklus,který vykazuje nižší ztráty.Prvně si ujasni,jaký jsi měl vůbec od počátku až doteť postoj.
Systém VVT-i velmi dobře ovlivňuje nasávání vzduchu do válců,proto také přispívá k zlepšení průběhu kroutícího momentu,má plošší křivku,než bez tohoto systému
Vrať se na počátek naší diskuze a přečti si jak popisuju Atkisonův cyklus v Priusu,pak odkazy,shodují se.Zato ty nemáš pro svá tvrzení jedinný důkaz,to je smutné.
Nevíš kde je počátek naší diskuze?Jo už ti psal někdo jiný,že vybírání fakt ti jde velmi dobře.posunutí doby časování,To umí VVT-i velmi dobře,studuj,chlapče studuj...
Já mám studovat?.)Tvá citace:"Právě že o plynulé změně zdvihu ventilů to celé je,tímto dokážeš používat atkinsonův cyklus bez škrtící klapky.O tom to je od počátku.Takto funguje motor v Priusu." A dělá tohle VVTi?:)Ne:) Ty prostě budeš urážet a nedovedeš uznat svou jasnou chybu?.) Jak pak by jsi teda chtěl dikutovat?
I ta spotřeba je dnes u hybridů lepší:[odkaz]
Při srovnání s Golfem TDI také vyjde spotřebou Prius lépe a to i s 1,9TDI natož pak s 2.0TDI.:[odkaz]
[odkaz]
Většina kritiků hybridů zde nenapsala jedinný argument podložený relevantním důkazem,či konkrétními čísly třeba nákladů výroby baterií,či celého auta.Rekuperace energie má budoucnost,což ovšem každý nechápe.Pro někoho je spotřeba o litr nižší důvodem pořízení dieslu,pro jiného to dál může být hybrid proti dieslu.
Vezmeš s sebou někoho s horečkou nebo nějakého teplometa >:D anebo je tu ještě jedna možnost.... hruška, bramborový salát, zelí a fazole...a máš hic, že budeš větrat >:D >:D
Na tohle dost lidí nemyslí. V zimě v autě běží topení, větráky, světla. Všechno žere elektřinu.
Ten hybrid při příznivých okolnostech dokáže pár deci uspořit (oproti dieslu), ale jeho prodejní cena? Nebo cena nových akumulátorů do Priusu? Ta atakuje hranici 100 tisíc Kč. v autoriz. servisu.
Nemuzu mluvit za vsechny hybridy, ale Prius (edit: 2.generace) topi stejne jako vsecha ostatni auta, tj. teplem z motoru. V praxi to funguje tak, ze prvnich cca 5-10 minut pouziva motor vic nez je obvykle. Az kdyz se motor zahreje na provozni teplotu, prepne se do plne hybridniho rezimu.
Klimatizace je plne elektricka, tj. funguje i kdyz je benzinovy motor vypnuty. Sice se o neco vic vybijeji baterky, ale v lete jsem pri beznem provozu nepoznal na spotrebe rozdil mezi jizdou se zapnutou nebo vypnutou klimou. V lete ji mam povetsinou zapnutou.
Zpatky k topeni. Prius nema uplne rad zimu, tam znatelne naroste spotreba, u mne cca o litr a ctvrt. Koho zajimaji detaily, kliknete si u meho auta na odkaz na spritmonitor.de. Jsou tam konkretni (a kompletni) data. Jezdim s Priusem stejne, jako bych jezdil s kazdym jinym autem.
Jezdi se mi s nim dobre. A bavi mne cist prispevky salonnich teoretiku, kteri sice v hybridu nikdy nesedeli, ale je prece nad slunce jasne, ze takove auto je naprosto k nicemu.
Je třeba se na to dívat očima těch, kteří to nejvíce kupují - tzn. očima šikmýma... :-) ... ale vážně. Je to vůz do hustě zalidněných aglomerací. V česku není tak hustě zalidněný a zaautěný ani m2 (nepočítám 1+0 cigo) jako v Žaponsku. Tam to opodstatnění má a velké, nehledě k tomu, že hybridy jsou dotované. U nás dáš za hybrida bezmála mega, provoz tu pro takového hybrida není. Nejúsporněji se mi pořád jeví diesel. Viděl jsem v Top Gear test na okruhu - stejná jízda - testované auto: Prius a BMW 330d. Výsledek: chcete opravdu šetrné auto? - kupte se BMW 330d. Když budu chtít ušetřit - koupím maloobjemový diesel....něco kolem 180ti koní. :-!;-) >:-[]
Ten test jsem taky viděl :-) Podle té jejich zvrácené logiky je to pravda, Prius na plné koule a M3 velice lehce se držela a měla ve finále nižší spotřebu.
Nevím, jestli to někomu vadí, ale já nenávidím ten močovinový zápach za některými diesely.