Společnost CarMD je v USA předním dodavatel automobilové diagnostiky. Každoročně dělá průzkum spolehlivosti aut, který se zaměřuje na problémy s elektronikou motoru.
Nevím, jestli tě správně chápu.
Já píšu, že smysluplnější je spolehlivost celého motoru, než přiblblé kontrolky motoru, za kterou se může skrývat cokoli. V té statistice spolehlivosti motorů ale některé mé oblíbené značky (např.Audi) nijak neexcelují - mírně řečeno. Takže jsem to určitě nepsal proto, abych se zastával své oblíbené značky. Naopak v těch statistikách exceluje Toyota, která je mi u zádele. Takže kam jsi mířil?
Vlákno začíná H-(undai?) hejtry, což já určitě nejsem. O tom, že H dává ve spolehlivosti většině značek na pr.del, jsem přesvědčený.
Takže jak to myslíš?
Bylo to mysleno tak, jak jsem psal.
A sice ze si myslim, ze tato statistika odpovida skutecne spolehlivosti.
Ty naopak v prispevku niz pises, ze je k nicemu.
V tom se nase nazory lisi.
Proste spolehlive znacky v obdobnych pruzkumech exceluji a jine ne (jak pises).
Zdravim Audi ;-)
Samozřejmě, že na čele jsou Japonci. Já s tím nemám problém a nezpochybňuju to. Ale když se dozvíš, že kontrolka se jednou rozsvítí kvůli zásadní poruše motoru a jednou kvůli ucpanému filtru DPF, jakou to má vypovídací hodnotu? Samozřejmě je možno dělat a vydávat statistiky třeba poruch zavěšení kol, úniků chladící kapaliny, tachometru.....
K čemu? Víme, které značky jsou spolehlivé, které míň a které ještě míň.
Rád se dozvím (velmi rád) na který motor si dát pozor, ale dozvědět se, komu se o kousek častěji ucpe filtr pevných částic.... z toho vím houno. Je to proto, že je mizerně navržený? Nebo proto, že majitel si koupil diesel a jezdí s ním jen ve městě?
Prostě k ničemu.
Vím to na základě statistik spolehlivosti aut. Ne kontrolek motoru.
Kdyby v téhle statistice skončili na prvních místech VW, Audi, AR, Fiat - začal bys je považovat za vzory spolehlivosti? Těžko. Kdyby tomu tak bylo a já napsal, co jsem napsal, zřejmě by někteří náhle měli stejný názor jako já.
Tentokrat musim s Karlem souhlasit, statistiky jsou k nicemu. Na druhou stranu se motory neposerou ve vetsi mire jako treba prave ty veci okolo a o tom ta statistika zde je. Protoze motory vetsinou vydrzi pri spravne udrzbe neskutecne moc, ale horsi jsou komponenty jako Lambdy, EGR atd...Problem nekterych statistik je ten, ze treba u navstevy servisu se povazuje i vymena zarovek, pneumatik atd...za servisni praci do statistiky. Takze pak clovek, co si to opravuje doma, se do toho nedostane, naopak treba tam pak bude ,,toyota,, jako nespolehliva, protoze majitel tam jede s prasklou zarovkou, pak 2x na prezuti, pravidelny servis, pak se mu zda, ze tam neco klepe a pritom to je neco v nakladovem prostoru, takze se do toho davaji i zbytecne veci. Nerikam, ze zrovna v tehle, ale vetsinou to tak je, bohuzel.
Problem je, ze na tomto fore vacsina ludi v skutocnosti nema rado auta, akurat si melie svoje a obhajuje za kazdu cenu vlastnu garaz. Pripadne vlastnym zivotom chrani narodny poklad...
Statistika k ničemu. Budou dělat statistiku rozsvícení kontrolky nefunkčního světla?
Buď má smysl ukázat poruchovost motorů, nebo celýho auta.
Kontrolka, která se rozsvítí i jen při problému s emisemi.....
Řídící jednotku jsem měl už v Nissanu Silvia RS-X z roku 1988! Bože, to byla kára. Sice jsem se pod 12 litrů na sto nedostal, ale driftoval jsem kdykoliv. Jako víkendovka super.