Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nejstarší automobil BMW slaví 85. narozeniny

První automobil se značkou BMW spatřil světlo světa 22. března 1929. Jednalo se licenčně vyrobený malý britský vůz Austin Seven pod označením BMW 3/15 (typ DA1).
Zpět na článek
24. 3. 2014 14:42
24. 3. 2014 14:49
24. 3. 2014 14:52
24. 3. 2014 14:58
24. 3. 2014 15:02
24. 3. 2014 15:07
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 14:06
zaujimava historia
:yes: :yes: :yes:

osobne sa priznam ze som nevedel kolko rokov ma znacka BMW ale cakal som ze ma viac vzhladom na vek inych europanov: mercedesu pezotu citroenu ci renaultu alebo fiatu
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Barrichello
24. 3. 2014 14:09
Re: zaujimava historia
no vidíš a kde sou dnes britové a kde je BMW.....automobilový svět je plný paradoxů. Ostatně po druhé světové šli britové i opačnou cestou - první autombily Bristol vycházely z BMW
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 14:11
Re: zaujimava historia
dokonca aj volvo uz prvy automobil postavilo skor ako bmw ... a to v r 1927....

alebo kdeze su dnes korejci.... je jasne ze z historie sa zit neda :yes: ved vidime co sa deje s takou lanciou.... uspesna a dlha minulost dnes uz nikomu nezaruci uspech do buducna....

gratulacia bmw k vyrociu :yes: :yes: :yes:
Avatar - Barrichello
24. 3. 2014 14:15
Re: zaujimava historia
Tak samozřejmě žít z historie se nedá, ale je fajn, když tam historie je a je na co navazovat a pokračovat třeba v duchu původní filosofie nebo mít možnost z ní čerpat inspiraci.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 14:17
Re: zaujimava historia
:yes: :yes: :yes:

ano mas pravdu.... len skoda ze aj ked mas na co nadviazat tak nie su prachy a zaujem ( lancia ) .... ;-\

okrem ineho dnes uz sa da byt krasny genialny a stylovy aj bez navaznosti na minulost... [odkaz] vyrobcovia akosi stale menej uz pozeraju do historie.... z ktorej sa fakt neda vyzit... skoda lancie.... tu znacku som za cias delty themy ci neskor thessisu s lybrou povazoval za top.... ako lahko sa moze situacia zvratit v jej neprospech by ma vtedy ani vo sne nenapadlo ... a naopak kde boli kedysi cinania korejci.... alebo aj rumuni ci ceska skoda..... vsetko sa dnes uz vyrovnava .... minulost neminulost.... na to aka dobra a kvalitna ta ktora znacka bola pred 70 rokmi sa dnes zakaznik uz zrejme pytat nebude.... zaujima ho realita

bmw to za relativne slusny cas dotiahlo na uplnu spicku , takze gratulacia pre BMW :yes:
Avatar - Barrichello
24. 3. 2014 14:29
Re: zaujimava historia
Tam je problém, že u Fiatu hoří nejen Lancia, tak i Alfa a krom toho je potřeba investovat i jinde.

Takže pokud má problémy nějaká ze značek, obětuješ tu, která má v současnosti nejmenší potenciál z globálního měřítka. A tou značkou v rámci koncernu Fiat je právě Lancia. Záchrana určitě možná byla, ale musela by se provést tak před 10ti lety.

Lancia už dnes má zvuk a potenciál jen v Itálii, ve zbytku evropy je polozapomenutá a jinde ve světě jí prakticky neznaj. A to je sakra málo.

Lancia měla už tak posledních 15 let hrozně úzký výrobní program.

Bohužel současná doba nepřeje nějakým speciálním a extravagantním modelů a hlavně svébytným, vše spěje co největší unifikaci, aby bylo co nejméně platforem, co nejvíce se sdílely komponenty, motory, převodovky a to je pro tyto zančky hodně svazující. Taky se hodně změnil samotný zákazník, jehož požadavky a návyky sou zcela jiné než v 60-70. letech. A k tomu ještě restrikce a omezení z důvodu spotřeby, hluku, emisí....

Prostě spousta značek směřuje k starému americkému modelu, že 6 značek dělalo stejné auto s jinou karoserií, jiným interiérem a trochu odlišnou výbavou. Něco podobného praktikovali jeden čas i britové, kam to dotáhli ví každý sám.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 14:34
Re: zaujimava historia
bohuzial je to tak mas pravdu.... hori viac znaciek naraz a zlizne si to asi lancia :-( ktora bola vlastne vzdy top luxusna znacka z celeho koncernu fiat ( sportove maserati pod ferrari neratam ) ... paradoxne som si myslel este nedavno ( za cias thessisu, lybry, phedry ) ze prave lancia to ma v suchu kedze stavia na luxuse a charizme ktora ma stale buducnost na rozdiel od sportovosti a agresivity na ktorej stavia alfa... nuz zivot je plny prekvapeni :yes:

s poslednymi dvoma odstavcami absolutny suhlas..... ani neviem co napisat... je to tak :yes:
Avatar - Barrichello
24. 3. 2014 14:40
Re: zaujimava historia
Problém je ten, že o luxus by Lancia nikdo nestál, tedy mimo Ypsilonky což byla lxusní kabelka na kolečkách pro paničky a slečinky, prostě taková stylová nákupní taška na kolečkách..... Zbylé projekty se nepovedly.

Thesis byl po komerční stránce naprostým propadákem.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 14:46
Re: zaujimava historia
ani sucasna delta nie je ziaden bestseller.... boh vie preco ;-\ zeby problemom bol dizajn? kvalita? neviem....

Ypsilonka je podozrivo uspesne auto a to napriec historiu ( radom minulej generacie ).... je skoda ze sa k nej nepridala delta alebo nejaka dalsia lancia.... ale to je uz jedno dnes.... priciny neuspechu znacky lancia nevedia mozno ani v samotnom turine

musime drzat palce nech sa pozbiera aspon alfa , nic ine nam neostava :yes:
Avatar - Pekelná Micinka
24. 3. 2014 14:42
Dixi
Dixi je naživo milý autíčko, jak z pohádky. Ani se mi nechce věřit, že dnes doba pokročila až k "obludám" typu X6.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Barrichello
24. 3. 2014 14:49
Re: Dixi
jo spousta aut té doby působí vedle dnešních obludných SUV jako hračky. Jako dětská autíčka.

Taky si tak občas na nějakých veterán akcích nebo po muzeích a vystavách připadám, no ale pak stačí navštívit akci, kde jsou americké veterány 50-70. let a jako hračky ti přijde většina autíček, která dnes stojí zaparkovaná kolem cest.

Jo jo, prostě veterány mají své kouzlo a vždycky něčím pekvapí a fascinují.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 14:52
Re: Dixi
napriklad taky mini povodom kdesi z r 1959 ;-) pekna a genialne vymyslena hracka [odkaz] ;-) a stale na cestach sa este da stretnut, hold boli vtedy ine naroky na priestor a komfort.... co malo byt male bolo male..... nie ako dnes...
Avatar - Barrichello
24. 3. 2014 14:58
Re: Dixi
Se traduje historka jak otec Mini, Sir Alec Issigonis posadil 4 chlapy na zem, obkreslil je, přidal nutný prostor na motor a měl hrubý náčrt, jak má být tu auto velké.

Tehdá se spousta malých aut stavěl halvně aby měli lidi čím jezdit, bylo to levné a jednoduché. Lidi byli rádi, že nemusí chodit pěšky a že je to dostupné. Prostě jiná doba, jiné požadavky, jiné možnosti a tehnologie.

Přesto se tyhle malé,levné vozy staly časem legendy. Mini, Citroen 2CV - slavná kačena, Fiat 500, Brouk atd.
Kultovní vozy.
Avatar - 3_diamanty
24. 3. 2014 15:02
Re: Dixi
s tou historkou by som tomu vcelku aj veril , velakrat tie najjednoduchsie a nazorne prevedene provizorne riesenia su zvacsa lepsie a ucinnejsie ako kdejake vypocty na papieri a ine zlozitosti :yes:

fascinuje ma este jedna mala legenda..... a to je trabant ;-) hadam kazdy z nas videl video ako sa trabant vyraba... je niekde na nete da sa stiahnut... odporucam kazdemu vidiet.... neuveritelne daco
Avatar - Barrichello
24. 3. 2014 15:07
Re: Dixi
Trabant byla spíš taková znouzecnost. Legendou se prakticky stal až po rozpachu východního bloku. Paradoxní je, že němci už dávno měli hotový prototyp vlastního 4taktního motoru, ale klasické komunistické heslo - proč investovat do něčeho, na co máme pořadník na 15 let dopředu to všechno zastavilo a zablokovalo. Ledy se začly hýbat až koncem 80. let, kdy už viděli, že vlak jim těžce ujel jak proti západu, tak i proti dalším socialistickým zemím.
Avatar - Pekelná Micinka
24. 3. 2014 21:23
Re: Dixi
Ono i v rámci své doby patřilo k těm menším. :-)