Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

10 nejzajímavějších palubních desek: Co nás v poslední době zaujalo?

Aleš Jungmann
Diskuze (103)
Když je auto krásné zvenku, potěšíte své okolí. Když je ale hezké i uvnitř, potěšíte sebe. Jaké palubní desky zaujaly naší redakci?

Palubní deska má nejen funkci estetickou, ale také informační. V prvé řadě musí dovolit pohodlné, rychlé a intuitivní ovládání rádia, navigace, klimatizace nebo palubních systémů, když k tomu však výrobce přidá ještě „něco navíc“, zákazníci to vždy ocení.

Současný trend je ve znamení ubývání tlačítek, která nahrazují stále větší a větší dotykové displeje. Někteří výrobci, zvláště prémiových aut, však sázejí na klasické nedotykové obrazovky a různé formy ovladačů. Důvod je jasný, ve velkých prémiových autech by „natahování se“ k velkým displejům nebylo pohodlné. Přesto, jak ostatně uvidíte i v našem výběru, existuje mnoho alternativ k hlavnímu proudu a to napříč celou nabídkou: zajímavé a neotřelé palubní desky najdete nejen v autech za tři miliony, ale i ve vozech s desetinovou cenovkou.

Pojďme se podívat na naši „desítku“, kterou jsme v redakci poskládali. Aut je na trhu celá řada a tak se hravě může stát, že právě ta vaše oblíbená palubka zde není: náš výběr můžete doplnit v diskuzi pod článkem, budeme rádi. A také nezapomeňte hlasovat v anketě, na kterou jsme tentokráte obzvláště zvědaví.

10. Range Rover

Překvapení se nekonalo, nový Range Rover nás svým interiérem doslova okouzlil. Precizní materiály, dotykový displej a ovládání klimatizace pěkně „staromódně“ na samostatném panelu: aristokraté neradi pětkrát klikají, aby si nastavili ventilátor. Přidejte úhledný design a inteligentní obrazovku, kdy řidič kouká na navigaci a spolujezdec na televizi...a máme jasného finalistu.

citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design

9. Volvo V40

Seveřané pěkné palubovky umí velmi dobře. U Volva sázejí na jistotu a nabízejí přehlednou, klid vyzařující palubní desku. Přesto se ještě je kam V40 zlepšovat; obrazovka multimediálního systému by například mohla být větší. Na rozdíl od některých konkurentů je lehce „utopená“ do desky a proto jí tolik nevadí sluníčko.

citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design

8. Jaguar F-Type

Drahá sportovní auta musejí mít odpovídající interiér, ostatně i proto jsou drahá. Pečlivé obšití kůží s naprosto přesným prošíváním, vysunovací průduchy nad obrazovkou nebo řadicí páka připomínající knipl z letadla (správně side-stick) dělají vnitřek F-Typu jedinečným. Za pozornost stojí také oranžové startovací tlačítko na úpatí palubní desky či zajímavě řešení voliče jízdního režimu.

citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design

7. Mercedes-Benz S

Zůstaňme u drahých vozů. Na sedmém místě v našem přehledu zajímavých palubních desek najdeme interiér Mercedes-Benzu S. Čtyři kruhové výdechy klimatizace pod obří obrazovkou, analogové hodiny a prošívaná kůže...zde nikdo nepochybuje o naprosté prémiovosti. Zajímavý je zvlněný pás klaviatury s kovovými kolébkovými voliči.

citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design

6. Opel Adam

Z prémie rovnou k levným vozům: Interiér Opelu Adam míří především na mladé lidi s tenkými prsty, kteří ocení velkou barevnou obrazovku (bohužel poněkud níže umístěnou) a nebudou jim vadit titěrná tlačítka na jejím okraji. Naštěstí se jimi neovládá systém topení, ten zůstává u nepřekonatelných otočných ovladačů. Za šmrnc si účast ve finálové desítce jistě zaslouží.

citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design

5. Citroën DS5

Zajímavou variaci na kabinu stíhacího letadla nabízí Citroën DS5 a to včetně průhledového displeje. Velikost i rozmístění některých tlačítek sice není právě ideální, techničtěji založení řidiči si však v na první pohled nepřehledném interiéru budou libovat. Dílenské zpracováni i materiály jsou na vysoké, nebojme se říci skoro až prémiové úrovni.

citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design

4. Lexus IS

Interiér Lexusu IS se snaží skloubit tradiční tvary s moderní technikou. Fotografie v tomto případě trochu klamou, naživo je celkový dojem velmi dobrý. Digitální hodiny, dříve nedílná součást interiérů, jsou nahrazeny hodinami analogovými. Zajímavé je členění palubní desky, kterou „rozbíjí“ tři horizontální vlny. Obrazovka navigace se ovládá přes zařízení Remote Touch, které by mělo spojovat výhody otočného ovladače a myši. Nutno říci, že v naší redakci nikomu k srdci nepřirostlo.

citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design

3. Peugeot 3008

Jedním z průkopníků, kteří do automobilového mainstreamu přinesl v nedávné době svěží vítr, byl Peugeot 3008 a proto jej v přehledu umisťujeme na čestné třetí místo. Jako zjevení působila u relativně levného MPV zástavba průhledového displeje, kolébkových voličů a moderně střižených tvarů palubní desky. Dojem sice trochu kazí nemoderní modul rádia, celkově se však na interiér modelu 3008 bude vzpomínat i po letech. Uvidíte.

citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design

2. Fisker Karma

Sportovní auto může být eko a to nejen svým provozem. Fisker Karma můžete doma nebo v práci nabíjet a jezdit po městě na elektřinu, také materiály, ze kterých je vyroben interiér, a palubní desky za sebou mají zajímavý příběh: například použitý semiš je vyroben z recyklovaných surovin a dále je z 80 % recyklovatelný, dřevěné obložení je ze dřeva stromů, které poničil požár nebo se bezprizorně topí v jezeře Michigan.

citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design

1. Citroën C4 Picasso

I rodinné MPV může mít interiér jako prémiový vůz za miliony. Velký displej, (kapacitní) dotyková tlačítka, svěží grafika a úhledně zpracovaný design nás nadchl. Také zpracováním či použitými materiály nedává palubní deska Citroënu C4 Picasso prémiovému segmentu ani chvilku oddechu, což je rozhodně dobře. Dost možná interiérové překvapení sezony a první místo v našem přehledu!

citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design citroen jaguar lexus mercedesbenz opel peugeot volvo design

Aleš Jungmann
Diskuze (103)
anonym
8. 10. 2013 08:26
Re: A škodovky sú kde?
Jsou přesně tam, kde svým designem mají být. Nevidím nic krásného a úžasného na jejich palubní desce a ovladačích.
Avatar - DawQa
3. 10. 2013 09:36
Audi
má nejelegantnější interiery a není tu ani jedna ;-\
Avatar - Barrichello
3. 10. 2013 09:30
Re: Moje nej interiéry
Někdo má rád obývák z kvlaitní kůže, dřeva s dobrou ergonomií, někdo kus chaldnýho hliníku tvarovný do krychle (volvo) a někdo má rád rádoby superplasty....ve skutečnosti obyčejnej nudnej černej palsták s mnohdy naprosto iditskou ergonomií (vozy koncernu VW)
Avatar - Barrichello
3. 10. 2013 09:26
Re: A škodovky sú kde?
Palubka z rapidu....OMG

To může napsat jen někdo, kdo nikdy neseděl v nečem lepším jako je nižší střední a škodovka >:D >:D >:D
2. 10. 2013 23:57
Re: DS5?
sorry, ale si asi jediny na tomto svete co tvrdi takuto vec.
Aj ten najzakrytejsi magazin v CZ a SK svete, ktorym auto.cz je a dal ds5ke 2* (dacia sandero dostalo viac) koli tomu, ze nenapchas 1,5l flasku do dveri (u premii bezna vec, vsak) okrem ostatnych hovori, ze su tam premiove materialy. Ked toto hovori auto,cz, tak ver, ze tie premiove materialy tam su. Keby to povedal citroen magazin, tak ti aj uverim, ale ked toto povie auto.cz, tak aj keby si bol prezident usa krizeny s prezidentom ruska a Chuck norrsiom, tak ti to neuverim.