Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 10 pozoruhodných automobilů karosárny Pininfarina

V historii společnosti Pininfarina jsou desítky vynikajících návrhů automobilových karoserií. Následující přehled je připomínkou jen několika vybraných zástupců.
Zpět na článek
10. 7. 2012 16:15
4. 7. 2012 10:51
Avatar - PeterLuk
3. 7. 2012 20:05
Radosť pozerať
Krásne autá, klobúk dole... :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
3. 7. 2012 20:06
Ani jeden
Volksvágn... Stejně se nejhezčí auta dělají v Itálii.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - white label
3. 7. 2012 20:45
Re: Ani jeden
Nejen na příkladu Golfa je dobře vidět, že je optimální, když to nakreslí Ital a vyrobí Němec... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
3. 7. 2012 20:57
Re: Ani jeden
To jo, když motory dodá japonec... >:-[] >:-[]
Avatar - white label
3. 7. 2012 21:02
Re: Ani jeden
Bejvávalo... ;-) >:-[]
Avatar - Stejsn
3. 7. 2012 20:23
No, byla určitě i auta
na která u Pininfariny nemohli být moc hrdí... třeba Nubira nebo Matrix :-/
Rozbalit vlákno
11
3. 7. 2012 20:35
Re: No, byla určitě i auta
To skor Ty si pleties Pininfarinu s Giugiarovym Italdesignom... ;-\
Avatar - 4hill
3. 7. 2012 20:51
Re: No, byla určitě i auta
Giugiaro neudělal ani jedno z nich.Na Nubiře Pininfarina dělal..ale s Matrixem si jistý nejsem....
Avatar - white label
3. 7. 2012 21:01
Re: No, byla určitě i auta
Na Matrixu dělal a u Nubiry to byla hlavně až její 3. g.
3. 7. 2012 21:22
Re: No, byla určitě i auta
Pravda, splietol som sa ja. Kazdopadne korejske experimenty talianom nejako extra nevysli... Otazka je, ci to bolo prevedenim, alebo skor zadanim.
Avatar - PeterLuk
3. 7. 2012 20:47
Re: No, byla určitě i auta
To je pravda, ale veď nikomu sa nevydarí všetko... Kuchár niekedy uvarí super koláč, niekedy naopak...
Avatar - white label
3. 7. 2012 21:03
Re: No, byla určitě i auta
Kuchař který koláč nepeče, ale "vaří" je mimo vždycky... >:D
Avatar - Pekelná Micinka
3. 7. 2012 21:14
Re: No, byla určitě i auta
>:-[] >:D :yes:
Avatar - PeterLuk
3. 7. 2012 21:56
Re: No, byla určitě i auta
To sa mi podarilo... >:-[] >:-[]
Avatar - white label
3. 7. 2012 22:01
Re: No, byla určitě i auta
No..., aj super kuchár sa niekedy utne... >:D
Avatar - Pekelná Micinka
3. 7. 2012 21:19
Re: No, byla určitě i auta
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - Stejsn
3. 7. 2012 21:44
Re: No, byla určitě i auta
Nebo Tacuma
Avatar - Pekelná Micinka
3. 7. 2012 21:15
Perpetual change
Žárovičkový orgasmus... [odkaz]
Rozbalit vlákno
25
Avatar - white label
3. 7. 2012 21:22
Re: Perpetual change
Disco edition... ;-) >:-[]
Avatar - Pekelná Micinka
3. 7. 2012 21:24
Re: Perpetual change
Mě by se to líbilo, kdyby to byly ledky, možná by v sériové podobě byly. Ale co na tohle řekne... [odkaz] :-)
Avatar - Stejsn
3. 7. 2012 21:28
Re: Perpetual change
Rozhodně z toho hodně vychází Alfa Romeo Spider [odkaz]
Avatar - white label
3. 7. 2012 21:33
Re: Perpetual change
To je taky pravda...
Avatar - Pekelná Micinka
3. 7. 2012 22:26
Re: Perpetual change
No však to jsem chtěl naznačit.. Ta Alfa je dokonce o 15 let mladší. Ono, ruku na srdce, ono to vpodsatě jako Alfa vypadá, skoro bych řekl, že to měla být Alfa do šuplíku, akorát přišlo zadání od Audi, tak se to upravilo.
Avatar - white label
3. 7. 2012 21:32
Re: Perpetual change
To znám, z toho jsem měl už tehdy dost smíšené pocity, které přetrvaly až dodnes, kdy jsou ještě smíšenější... >:-[]
Avatar - Stejsn
3. 7. 2012 21:45
Re: Perpetual change
No a viděl jste výfuk? :-)
Avatar - white label
3. 7. 2012 22:37
Re: Perpetual change
Jo, viděl, ten je takový "originálně-stylový" (zase ty smíšené pocity), jak by asi vypadal podobně pojatý výfuk u Renaultu... >:-[]
P.S. Proč mi vykáš, nebo jak ses kuwa dozvěděl, že jsem už tak starý... >:D
Ale aspoň si velmi dobře pamatuju dobu, kdy se objevilo Ritmo, které bych s mírnou nadsázkou označil za začátek konce zlaté éry Fiatu a vlastně začátek jeho "konce" vůbec... :-O
Avatar - Pekelná Micinka
3. 7. 2012 22:50
Re: Perpetual change
To si nemyslím, od té doby Fiat měl i povedené modely. Z hlediska designu exteriéru.
Avatar - white label
3. 7. 2012 23:07
Re: Perpetual change
Taky jsem neměl na mysli hledisko designu exteriéru, to rozhodně nebyl hlavní problém ani u Ritma. ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
4. 7. 2012 01:34
Re: Perpetual change
Tak že by se Fiat špatně prodával třeba na přelomu tisíciletí, takové dvojče Bravo/Brava bylo celkem oblíbené auto. Ani dnes to nevidím zas tak tragicky, to že Rapidu konkurují Lineou z toho ještě nedělá "případ".
Avatar - Stejsn
4. 7. 2012 09:41
Re: Perpetual change
Ritmo (mimochodem design je od Bertoneho) byl začátek konce dobré pověsti fiatu z jednoho jediného prostého, ale o to víc politováníhodného důvodu: továrna na žigulíky v Togliati. Sověti za ní platili recyklovanou ocelí, kterou fiat použil na výrobu karoserií. Než se podařilo tento tragický omyl napravit (v podstatě až se zinkováním Tipa v roce 1993), zničila koroze fiatu jméno.
Avatar -
10. 7. 2012 16:15
Re: Perpetual change
Upřímně řečeno - Fiatu nemuselo nic pověst ničit. To zvládnul italský stát. Pokusím se stručně vysvětlit: v Itálii je rozdíl mezi soukromým a státním sektoerm nezřetelný a většina zdánlivě soukromých firem je nějak spjata se státem. Platí dvojnásob o Fiatu, který byl jedním z prvních kandidátů na socializaci jihu Itálie. Bohatý a pracovitý italský sever byl líhní mnoha automobilek, a tak nebylo nelogické pokusit se postavit továrny na jihu Itálie, který byl zaostalý a chudý. krom pozitivního efektu levnější pracovní síly to mělo jih itálie pozvednout a ten měl zbohatnout. Problém byl ale v tom, že zde žili lidé, kteří neměli základní pracovně-sociální návyky. Navíc Fiat byl vždy v čele pokroku, takže auta na jihu vyráběná nebyly žádné morálně zaostalé vraky, ale moderní osobní automobily na svoji dobu relativně náročné a složité konstrukce. Díky uvedenému byla auta zde montovaná - mírně řečeno - velmi nekvalitní. Vlivem ruskéhu plechu byla rezatá už v prodejně a díly z nich padaly, jakmile prodejnu opustily. Fiat se stal oprávněně terčem posměšků a synonymen poruchovosti. Stejný osud potkal i Lancii, která v roce 1968 svůj boj se socialismem vzdala, či Alfu Romeo, která tak učinila o 20 let později.
Vše zlé je však k něčemu dobré a tak lenost a levost jihoitalských zaměstnanců vyústila v raketový start automatizace, takže roboty Comau se staly nepokrokovějšími na této planetě.
Ostatně v téže době se reálně-socialistickým výrobkům AZNP Mladá Boleslav stejně oprávněně říkalo DoDo (Dodělej Doma) a nejpodstatnější rozdíl proti Fiatům byl v tom, že Fiaty stály v čele pokroku a poruchovosti, zatímco Škoda měla pouze tu poruchovost u morálně zastaralých vraků :-(
Zvláštní je, že po roce 1990, kdy se z AZNP stala Škoda Auto a.s., byly tyto negativní vzpomínky jako mávnutím kouzelného proutku vymazány z paměti, zatímco u Fiatu nikoli. A to i přes to, že Fiat již poměrně dlouho vyrábí slušný sortiment od velmi levných, nenáročných a velmi spolehlivých automobilů (jejichž komponenty vznikají v plně automatizovaných provozech) až po špičkové sportovní vozy (které na severu staví naopak ručně za nejpřísnějších kvalitativních norem).
Dnešní situace je ve znamení lítého boje FIATu proti italské vládě: za rok 2011 byly všechny továrny FIATu po celé planetě ziskové - kromě těch v Itálii. Bezmezná moc odborů, všechny možné ochranářské zákony ve prospěch nepracujících příživníků jsou příčinou, že FIAT postupně opouští Itálii. Montovny se postupně přesouvají do Polska, motorárny do Austrálie, převodovky a velké odlitky do Německa a vývojová pracoviště, která jsou největší chloubou a zdrojem zisku Fiatu (Fiat je vlastníkem neuvěřitelné řady patentů a licencí, které prodává v principu snad úplně všem výrobcům automobilů) se poslední dobou přesouvají do Nizozemí. Ostatně i v ČR máme dodavatele Fiatu. A pokud se radikálně nezmění italský (vlastně by se dalo říci Evropský) zákoník práce, za pár let nebude v Itálii/Evropě vyrábět nikdo nic.
Nicméně zpět k autům: dnešní Fiaty jsou půměrně až naprůměrně kvalitní auta, Fiat dodává jednak hotové agregáty, jednak jejich části většině výrobcům automobilů (kdyby hrdí majitelé tušili, co všechno je v jejich superkvalitních německých autech made in Fiat, tak by asi zešíleli) a jednak poskytuje patenty na mnohá technická řešení a automatizované linky a roboty.
V dnešním globalizovaném světě je například víra, že německá superkvalitní auta montují Němci z německých součástek neuvěřitelně směšná... jediné, co je na nich super, je hodinová cena jejich odborářských bosů >:D
Avatar - HitmanPB
3. 7. 2012 22:41
Re: Perpetual change
Ten výfuk, tak to je zvrhlosť 8-s
Avatar - white label
3. 7. 2012 22:43
Re: Perpetual change
Není to tak hrozné, "zvrhlost" by byla (jak už jsem psal) udělat takový výfuk pro Renault... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
3. 7. 2012 22:46
Re: Perpetual change
Zvrhlost by byla, takový výfuk nevyužít. ;-) >:-[]
Avatar - white label
3. 7. 2012 23:12
Re: Perpetual change
A jak by sis "(vy)užití" takového výfuku představoval v praxi? >:D
Avatar - Pekelná Micinka
4. 7. 2012 01:29
Re: Perpetual change
Dal bych ho povinně protahovat úředníkům v Bruselu. ;-)
Avatar - HitmanPB
3. 7. 2012 22:56
Re: Perpetual change
To áno, ale vlastne od koho to tí číňania odkopírovali viac krúžkov - viac audi (viac páskov - viac adidas) >:D
Avatar - white label
3. 7. 2012 23:09
Re: Perpetual change
To je ale především o míře. Tři proužky v řadě je tak akorát, stejně jako čtyři kroužky, více/méně už je pouhá napodobenina... ;-)
Avatar - HitmanPB
3. 7. 2012 23:49
Re: Perpetual change
Podľa mňa už tri krúžky na stranu sú veľa - viď Lexus LF (ten je ešte v pohode - lebo to je v strede) a pod - tí súdnejší - a hlavne estetí - začali používať iné tvary, ktorými sa dá vyjadriť brutálnosť a dominancia motora ;-)
Avatar - white label
4. 7. 2012 00:14
Re: Perpetual change
Myslel jsem to obecně, co se týká samotného výfuku tak to určitě, sám mám třeba u motorek s R4 nejraději konfiguraci výfuku 4 do 1.
[odkaz]
Avatar - Pekelná Micinka
4. 7. 2012 01:28
Re: Perpetual change
4 do 1? A já že jsem zvrhlík... >:D
4. 7. 2012 12:04
Re: Perpetual change
Tak to já jsem spíš pro 2-1 + 2-1 a na každé straně koncovka.
Tedy u motorek.
Avatar - HitmanPB
3. 7. 2012 22:29
Jednoznačne 1975 Ferrari 308 GTB
:yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
4. 7. 2012 10:51
náhoda?
Je podobnosť masky na Opli Senator B a na Ferrari Pinin čisto náhodná? (Pinin bol o sedem rokov skôr).

[odkaz]

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0