Diskuse

10 pozoruhodných automobilů karosárny Pininfarina

3.7.2012

V historii společnosti Pininfarina jsou desítky vynikajících návrhů automobilových karoserií. Následující přehled je připomínkou jen několika vybraných zástupců.

 

  • 00 Reagovat !

    foto PeterLuk

    PeterLuk 03.07.2012  20:05

    Radosť pozerať

    Krásne autá, klobúk dole... :yes: :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto cuoresportivo

    cuoresportivo 03.07.2012  20:06

    Ani jeden

    Volksvágn... Stejně se nejhezčí auta dělají v Itálii.
  • 00 Reagovat !

    foto Stejsn

    Stejsn 03.07.2012  20:23

    No, byla určitě i auta

    na která u Pininfariny nemohli být moc hrdí... třeba Nubira nebo Matrix :-/
    • 00 Reagovat !

      foto Nove-Milla-Giri

      Nove Milla Giri 03.07.2012  20:35

      « Re: No, byla určitě i auta

      To skor Ty si pleties Pininfarinu s Giugiarovym Italdesignom... ;-\
      • 00 Reagovat !

        foto 4hill

        4hill 03.07.2012  20:51

        « Re: Re: No, byla určitě i auta

        Giugiaro neudělal ani jedno z nich.Na Nubiře Pininfarina dělal..ale s Matrixem si jistý nejsem....
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 03.07.2012  21:01

          « Re: No, byla určitě i auta

          Na Matrixu dělal a u Nubiry to byla hlavně až její 3. g.
          • 00 Reagovat !

            foto Nove-Milla-Giri

            Nove Milla Giri 03.07.2012  21:22

            « Re: Re: No, byla určitě i auta

            Pravda, splietol som sa ja. Kazdopadne korejske experimenty talianom nejako extra nevysli... Otazka je, ci to bolo prevedenim, alebo skor zadanim.
    • 00 Reagovat !

      foto PeterLuk

      PeterLuk 03.07.2012  20:47

      « Re: No, byla určitě i auta

      To je pravda, ale veď nikomu sa nevydarí všetko... Kuchár niekedy uvarí super koláč, niekedy naopak...
      • 00 Reagovat !

        foto white-label

        white label 03.07.2012  21:03

        « Re: No, byla určitě i auta

        Kuchař který koláč nepeče, ale "vaří" je mimo vždycky... >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Pekelna-Micinka

      Pekelná Micinka 03.07.2012  21:19

      « Re: No, byla určitě i auta

    • 00 Reagovat !

      foto Stejsn

      Stejsn 03.07.2012  21:44

      « Re: No, byla určitě i auta

      Nebo Tacuma
  • 00 Reagovat !

    foto Pekelna-Micinka

    Pekelná Micinka 03.07.2012  21:15

    Perpetual change

    Žárovičkový orgasmus... [odkaz]
    • 00 Reagovat !

      foto white-label

      white label 03.07.2012  21:22

      « Re: Perpetual change

      Disco edition... ;-) >:-[]
      • 00 Reagovat !

        foto Pekelna-Micinka

        Pekelná Micinka 03.07.2012  21:24

        « Re: Re: Perpetual change

        Mě by se to líbilo, kdyby to byly ledky, možná by v sériové podobě byly. Ale co na tohle řekne... [odkaz] :-)
        • 00 Reagovat !

          foto Stejsn

          Stejsn 03.07.2012  21:28

          « Re: Re: Re: Perpetual change

          Rozhodně z toho hodně vychází Alfa Romeo Spider [odkaz]
          • 00 Reagovat !

            foto white-label

            white label 03.07.2012  21:33

            « Re: Perpetual change

            To je taky pravda...
          • 00 Reagovat !

            foto Pekelna-Micinka

            Pekelná Micinka 03.07.2012  22:26

            « Re: Re: Re: Re: Perpetual change

            No však to jsem chtěl naznačit.. Ta Alfa je dokonce o 15 let mladší. Ono, ruku na srdce, ono to vpodsatě jako Alfa vypadá, skoro bych řekl, že to měla být Alfa do šuplíku, akorát přišlo zadání od Audi, tak se to upravilo.
        • 00 Reagovat !

          foto white-label

          white label 03.07.2012  21:32

          « Re: Perpetual change

          To znám, z toho jsem měl už tehdy dost smíšené pocity, které přetrvaly až dodnes, kdy jsou ještě smíšenější... >:-[]
          • 00 Reagovat !

            foto Stejsn

            Stejsn 03.07.2012  21:45

            « Re: Re: Perpetual change

            No a viděl jste výfuk? :-)
            • 00 Reagovat !

              foto white-label

              white label 03.07.2012  22:37

              « Re: Perpetual change

              Jo, viděl, ten je takový "originálně-stylový" (zase ty smíšené pocity), jak by asi vypadal podobně pojatý výfuk u Renaultu... >:-[]
              P.S. Proč mi vykáš, nebo jak ses kuwa dozvěděl, že jsem už tak starý... >:D
              Ale aspoň si velmi dobře pamatuju dobu, kdy se objevilo Ritmo, které bych s mírnou nadsázkou označil za začátek konce zlaté éry Fiatu a vlastně začátek jeho "konce" vůbec... :-O
              • 00 Reagovat !

                foto Pekelna-Micinka

                Pekelná Micinka 03.07.2012  22:50

                « Re: Re: Perpetual change

                To si nemyslím, od té doby Fiat měl i povedené modely. Z hlediska designu exteriéru.
                • 00 Reagovat !

                  foto white-label

                  white label 03.07.2012  23:07

                  « Re: Perpetual change

                  Taky jsem neměl na mysli hledisko designu exteriéru, to rozhodně nebyl hlavní problém ani u Ritma. ;-)
                  • 00 Reagovat !

                    foto Pekelna-Micinka

                    Pekelná Micinka 04.07.2012  01:34

                    « Re: Re: Perpetual change

                    Tak že by se Fiat špatně prodával třeba na přelomu tisíciletí, takové dvojče Bravo/Brava bylo celkem oblíbené auto. Ani dnes to nevidím zas tak tragicky, to že Rapidu konkurují Lineou z toho ještě nedělá "případ".
              • 00 Reagovat !

                foto Stejsn

                Stejsn 04.07.2012  09:41

                « Re: Re: Perpetual change

                Ritmo (mimochodem design je od Bertoneho) byl začátek konce dobré pověsti fiatu z jednoho jediného prostého, ale o to víc politováníhodného důvodu: továrna na žigulíky v Togliati. Sověti za ní platili recyklovanou ocelí, kterou fiat použil na výrobu karoserií. Než se podařilo tento tragický omyl napravit (v podstatě až se zinkováním Tipa v roce 1993), zničila koroze fiatu jméno.
                • 00 Reagovat !

                  foto

                  Roman Řezníček 10.07.2012  16:15

                  « Re: Re: Re: Perpetual change

                  Upřímně řečeno - Fiatu nemuselo nic pověst ničit. To zvládnul italský stát. Pokusím se stručně vysvětlit: v Itálii je rozdíl mezi soukromým a státním sektoerm nezřetelný a většina zdánlivě soukromých firem je nějak spjata se státem. Platí dvojnásob o Fiatu, který byl jedním z prvních kandidátů na socializaci jihu Itálie. Bohatý a pracovitý italský sever byl líhní mnoha automobilek, a tak nebylo nelogické pokusit se postavit továrny na jihu Itálie, který byl zaostalý a chudý. krom pozitivního efektu levnější pracovní síly to mělo jih itálie pozvednout a ten měl zbohatnout. Problém byl ale v tom, že zde žili lidé, kteří neměli základní pracovně-sociální návyky. Navíc Fiat byl vždy v čele pokroku, takže auta na jihu vyráběná nebyly žádné morálně zaostalé vraky, ale moderní osobní automobily na svoji dobu relativně náročné a složité konstrukce. Díky uvedenému byla auta zde montovaná - mírně řečeno - velmi nekvalitní. Vlivem ruskéhu plechu byla rezatá už v prodejně a díly z nich padaly, jakmile prodejnu opustily. Fiat se stal oprávněně terčem posměšků a synonymen poruchovosti. Stejný osud potkal i Lancii, která v roce 1968 svůj boj se socialismem vzdala, či Alfu Romeo, která tak učinila o 20 let později.
                  Vše zlé je však k něčemu dobré a tak lenost a levost jihoitalských zaměstnanců vyústila v raketový start automatizace, takže roboty Comau se staly nepokrokovějšími na této planetě.
                  Ostatně v téže době se reálně-socialistickým výrobkům AZNP Mladá Boleslav stejně oprávněně říkalo DoDo (Dodělej Doma) a nejpodstatnější rozdíl proti Fiatům byl v tom, že Fiaty stály v čele pokroku a poruchovosti, zatímco Škoda měla pouze tu poruchovost u morálně zastaralých vraků :-(
                  Zvláštní je, že po roce 1990, kdy se z AZNP stala Škoda Auto a.s., byly tyto negativní vzpomínky jako mávnutím kouzelného proutku vymazány z paměti, zatímco u Fiatu nikoli. A to i přes to, že Fiat již poměrně dlouho vyrábí slušný sortiment od velmi levných, nenáročných a velmi spolehlivých automobilů (jejichž komponenty vznikají v plně automatizovaných provozech) až po špičkové sportovní vozy (které na severu staví naopak ručně za nejpřísnějších kvalitativních norem).
                  Dnešní situace je ve znamení lítého boje FIATu proti italské vládě: za rok 2011 byly všechny továrny FIATu po celé planetě ziskové - kromě těch v Itálii. Bezmezná moc odborů, všechny možné ochranářské zákony ve prospěch nepracujících příživníků jsou příčinou, že FIAT postupně opouští Itálii. Montovny se postupně přesouvají do Polska, motorárny do Austrálie, převodovky a velké odlitky do Německa a vývojová pracoviště, která jsou největší chloubou a zdrojem zisku Fiatu (Fiat je vlastníkem neuvěřitelné řady patentů a licencí, které prodává v principu snad úplně všem výrobcům automobilů) se poslední dobou přesouvají do Nizozemí. Ostatně i v ČR máme dodavatele Fiatu. A pokud se radikálně nezmění italský (vlastně by se dalo říci Evropský) zákoník práce, za pár let nebude v Itálii/Evropě vyrábět nikdo nic.
                  Nicméně zpět k autům: dnešní Fiaty jsou půměrně až naprůměrně kvalitní auta, Fiat dodává jednak hotové agregáty, jednak jejich části většině výrobcům automobilů (kdyby hrdí majitelé tušili, co všechno je v jejich superkvalitních německých autech made in Fiat, tak by asi zešíleli) a jednak poskytuje patenty na mnohá technická řešení a automatizované linky a roboty.
                  V dnešním globalizovaném světě je například víra, že německá superkvalitní auta montují Němci z německých součástek neuvěřitelně směšná... jediné, co je na nich super, je hodinová cena jejich odborářských bosů >:D
            • 00 Reagovat !

              foto HitmanPB

              HitmanPB 03.07.2012  22:41

              « Re: Re: Re: Perpetual change

              Ten výfuk, tak to je zvrhlosť 8-s
              • 00 Reagovat !

                foto white-label

                white label 03.07.2012  22:43

                « Re: Perpetual change

                Není to tak hrozné, "zvrhlost" by byla (jak už jsem psal) udělat takový výfuk pro Renault... ;-)
                • 00 Reagovat !

                  foto Pekelna-Micinka

                  Pekelná Micinka 03.07.2012  22:46

                  « Re: Re: Perpetual change

                  Zvrhlost by byla, takový výfuk nevyužít. ;-) >:-[]
                  • 00 Reagovat !

                    foto white-label

                    white label 03.07.2012  23:12

                    « Re: Perpetual change

                    A jak by sis "(vy)užití" takového výfuku představoval v praxi? >:D
                • 00 Reagovat !

                  foto HitmanPB

                  HitmanPB 03.07.2012  22:56

                  « Re: Re: Perpetual change

                  To áno, ale vlastne od koho to tí číňania odkopírovali viac krúžkov - viac audi (viac páskov - viac adidas) >:D
                  • 00 Reagovat !

                    foto white-label

                    white label 03.07.2012  23:09

                    « Re: Perpetual change

                    To je ale především o míře. Tři proužky v řadě je tak akorát, stejně jako čtyři kroužky, více/méně už je pouhá napodobenina... ;-)
                    • 00 Reagovat !

                      foto HitmanPB

                      HitmanPB 03.07.2012  23:49

                      « Re: Re: Perpetual change

                      Podľa mňa už tri krúžky na stranu sú veľa - viď Lexus LF (ten je ešte v pohode - lebo to je v strede) a pod - tí súdnejší - a hlavne estetí - začali používať iné tvary, ktorými sa dá vyjadriť brutálnosť a dominancia motora ;-)
                      • 00 Reagovat !

                        foto white-label

                        white label 04.07.2012  00:14

                        « Re: Perpetual change

                        Myslel jsem to obecně, co se týká samotného výfuku tak to určitě, sám mám třeba u motorek s R4 nejraději konfiguraci výfuku 4 do 1.
                        [odkaz]
                        • 00 Reagovat !

                          foto Pekelna-Micinka

                          Pekelná Micinka 04.07.2012  01:28

                          « Re: Re: Perpetual change

                          4 do 1? A já že jsem zvrhlík... >:D
                        • 00 Reagovat !

                          foto mariachi

                          mariachi 04.07.2012  12:04

                          « Re: Re: Perpetual change

                          Tak to já jsem spíš pro 2-1 + 2-1 a na každé straně koncovka.
                          Tedy u motorek.
          • 00 Reagovat !

            foto Pekelna-Micinka

            Pekelná Micinka 03.07.2012  22:26

            « Re: Re: Perpetual change

            >:D
  • 00 Reagovat !

    foto HitmanPB

    HitmanPB 03.07.2012  22:29

    Jednoznačne 1975 Ferrari 308 GTB

    :yes: :yes: :yes:
  • 00 Reagovat !

    foto pumpkin

    pumpkin 04.07.2012  10:51

    náhoda?

    Je podobnosť masky na Opli Senator B a na Ferrari Pinin čisto náhodná? (Pinin bol o sedem rokov skôr).

    [odkaz]

    [odkaz]
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Zemětřesení v Mexiku má už téměř tři stovky obětí. Záchranáři se nevzdávají

Zemětřesení v Mexiku má už téměř tři stovky obětí.…

Počet obětí zemětřesení v Mexiku vzrostl na 273, z toho 137 v metropoli Mexiku. Informoval o tom ve čtvrtek v…

Začíná astronomický podzim: Sychravé počasí přeje houbám!

Začíná astronomický podzim: Sychravé počasí přeje houbám!

Je to tady! Období sychravého počasí, kdy se dny krátí a noci prodlužují, dnes začíná. Přesně ve 22:01 hodin…

 

iSport.cz

Tvrdík: Nezmara chci jako ředitele, s Delim bychom byli v Lize mistrů

Tvrdík: Nezmara chci jako ředitele, s Delim bychom…

Budoucí sportovní ředitel Slavie? Předseda představenstva Jaroslav Tvrdík by pro tuto funkci nejraději přetáhl…

Svačina: Marcinka máme za příklad, před bránu se musíme rvát všichni

Svačina: Marcinka máme za příklad, před bránu se…

V minulé sezoně výrazně pomohl Bílým Tygrům Liberec ke stříbrným medailím. Útočník Vladimír Svačina (30) se po…

 

Reflex.cz

V účtenkové loterii nejspíš nic nevyhrajete, stát však zadarmo získá spoustu cenných údajů

V účtenkové loterii nejspíš nic nevyhrajete, stát…

Již za necelé dva týdny v České republice odstartuje účtenková loterie. Stát si od ní slibuje omezení šedé…

New York vypadal v 70. letech na některých místech hrozivě, pak se jej podařilo „vyčistit“. Podívejte se na fotografie

New York vypadal v 70. letech na některých místech…

Americký New York je považovaný za globální mocenské centrum, které má velký dopad na obchod, finance, média,…