Diskuse

10 nejzajímavějších konceptů studia Italdesign

9.7.2015

Giorgetto Giugiaro míří do důchodu. Ve světě automobilového designu však za sebou zanechal výraznou stopu.

 

  • 41 Reagovat !

    foto gil54

    gil54 09.07.2015  19:05

    Škoda, ...

    ... že na Alfu Romeo Iguana, postavené na podvozku mé oblíbené AR 33 Stradale, zbyla jen drobná zmínka v textu.

    Pamětníci jí mohli vidět živě v Praze již v roce 1970 na výstavě Člověk a automobil.

    Působila v těch letech u nás jako zjevení z kosmu. [odkaz] [odkaz] [odkaz]
    • 01 Reagovat !

      foto Pekelna-Micinka

      Pekelná Micinka 10.07.2015  15:50

      « Re: Škoda, ...

      Tohle sem snad ani komouš nemohl pustit.:-O Dva roky po vpádu maringotek... Možná proto je v tom týdeníku jen krátce a preventivně na výstavě i nová sanitka.
      • 01 Reagovat !

        foto gil54

        gil54 10.07.2015  17:13

        « Re: Re: Škoda, ...

        Ano. Krátce, moc krátce.

        Ještě asi dozvuky uvolnění po "jaru". Výstava byla v létě 1970. Pak to ale popadl Gusta do rukou pořádně, pokračující normalizace a úplnej šmitec byl asi tak koncem roku 1970 a Poučení z krizového vývoje.

        Doufám, že jsi si všiml, jak si kluci z výzkumáku v Brně poradili s designem palubní desky elektromobilu ema. Zejména joystick "dopředu a zpátky" byl super. Takovej nemá BMW ani Tesla dodneška. :-) [odkaz]
        • 00 Reagovat !

          foto Pekelna-Micinka

          Pekelná Micinka 10.07.2015  17:46

          « Re: Re: Re: Škoda, ...

          Přiznám se, že nevšiml. O Emě byl jeden díl dokumentu Zašlapané projekty (ČT). Pokud si neviděl [odkaz] A když už je v článku zmínka o Škodě 720 [odkaz]
          • 01 Reagovat !

            foto gil54

            gil54 10.07.2015  18:55

            « Re: Re: Re: Re: Škoda, ...

            Hezký dokument, dík, neviděl jsem. :yes:

            Vnější design v kontextu doby zcela ok (až pak vzniklo Twingo), detaily, bohužel, (kliky z Wartburga, joystick z míchačky......) ukazovaly na velké potíže s vlastní realizací a nebýt obrovského nadšení, nevznikl by snad ani tento zcela funkční prototyp.

            (A tu Škodu jsem viděl.)
            • 10 Reagovat !

              foto Pekelna-Micinka

              Pekelná Micinka 10.07.2015  19:33

              « Re: Re: Škoda, ...

              Mně se líbí a myslím, že trochu vypadá jako malý zdrclý Espace, což mě přivádí na myšlenku, že by tak býval mohl vypadat nástupce či facelift 1203ky. Detaily bych neřešil, byl to prototyp a i kdyby se používali při sériové výrobě, uživatelům by to v kontextu doby asi příliš nevadilo, nebo by se použily detaily z něčeho jiného, co už se taky vyrábělo. Škody je taky škoda. Možná, že odpověď na to, jak se tehdy povedlo sem na výstavu dostat tu Alfu, byla právě tehdejší spolupráce a zakázka pro Italdesign.
              • 11 Reagovat !

                foto gil54

                gil54 10.07.2015  20:02

                « Re: Re: Re: Škoda, ...

                Jj. To se mi nespojilo, ale asi to tak bylo, dává to smysl. I Giugiaro měl zájem se zde co nejlépe prezentovat.
                • 00 Reagovat !

                  foto Pekelna-Micinka

                  Pekelná Micinka 11.07.2015  01:14

                  « Re: Re: Re: Re: Škoda, ...

                  :yes: Mně taky ne, až nějak když jsem koukal na ten pořad
  • 00 Reagovat !

    foto mariachi

    mariachi 09.07.2015  21:01

    Boomerang a par poznamek

    Boomerang je pro me v tomhle vyberu numero uno.
    Jak je mozne, ze italsti mistri jsou ted bez prace a studia jdou ke dnu?!

    A ted k clanku:
    U Bizzarini mate kus textu z Capsuly, stane se...
    A mohli byste davat cely text + fotky k jednomu vozu mezi dve podtrzitka?
    Takhle to vypada divne - ctu text, pak cervena lajna, takze ocekavam dalsi auto, ale ne - to je jen fotogaleri k tomu hornimu textu... Rozumime si? :-)
    • 00 Reagovat !

      foto Kobler

      Kobler 10.07.2015  00:28

      « Re: Boomerang a par poznamek

      Apropo těch červených lajn absolutní souhlas.
      Vlastně i k tomu Boomerangu >:D
    • 00 Reagovat !

      foto Pekelna-Micinka

      Pekelná Micinka 10.07.2015  01:07

      « Re: Boomerang a par poznamek

      Těch důvodů může být víc, ale stačí se podívat, jaké modely studia vytvářeli od poloviny osmdesátých let. Podle mě to má co dočinění i s nástupem a rychlým vývojem CAD (potažmo CAM) systémů. Relativně malá studia to nemohla ufinancovat. Design se stal více komplexní a toto slovo nabývalo na významu, jak jej chápe anglický jazyk. Hodně změnila snaha o vyšší bezpečnost, to designérům hodně svazovalo ruce. Ropná krize pak určitě nepomohla. Tím jak studia dostávala méně zakázek, nedostávaly se finance na nové technologie, mladé talenty si odchytávaly přímo automobilky...
      • 01 Reagovat !

        foto mariachi

        mariachi 10.07.2015  05:34

        « Re: Re: Boomerang a par poznamek

        Jojo, hezky je to videt na Alfe 156, ktera mi pripada, ze ji daSilva kreslil od ruky, no 159 uz je jasne dilo pocitace, proto se mi proste nelibi... Designer by mel byt tim hlavnim panem, od aplikace technologii jsou pak inzenyri, no dneska je problem hlavne v tom, ze se zmenil subdodavatelsky system. Zatimco drive vyvijeli dodavatele komponenty na zakazku a museli tak automobilkam vyhovet, dnes dodavatele vyvijeji technologie a vyrobci je proste musi aplikovat tak, jak jsou, a jejich manevrovaci prostor je tak velmi zuzeny... Mohou si za to sami.
        • 00 Reagovat !

          foto Pekelna-Micinka

          Pekelná Micinka 10.07.2015  15:37

          « Re: Re: Boomerang a par poznamek

          Myslím, že obě Alfy už byly dělány s přispěním počítače a prvotní ideu načrtl designer na kus papíru. Zároveň se mi nezdá, že byly tak rozdílné, že by se ti 159 vůbec nelíbila. Třeba přední světla byla, a to je jen domněka, inspirována Alfou SZ. Pokud se ti nelíbí 159, tipoval bych, že ani Brera.

          Pokud jde o tvar a vzhled karoserie, největší tlak bude ze stran bezpečnostních norem, a přeneseně emisním limitům (aerodynamika - spotřeba). Některé tvary prostě mají vyšší odpor vzduchu a mohou být potencionálně nebezpečné chodcům. Mně se to také nelíbí, ale je to tak. Pokud jde o technologie, nevidím v tom problém, nic tak specifického, že by kvůli tomu muselo auto vypadat nějak jinak snad není. Velikost komponent se spíš snižuje, motory jsou také menší, elektronika je tak nějak po celém autě. Vyfouknutý airbag nic nezabere. Oprvdu, to co nejvíc změnilo vzhled aut je aerodynamika a bezpečnost, zejména chodců.

          Například, myslím, že to byl Ian Callum, který říkal, že a teď nevím, jestli to bylo na konto XK(8) nebo XJ220, že ačkoli se od pohledu zdá, že ty tvary jsou velmi aerodynamické, že to tak není. Nebylo to snad ani k Cx, ale k určitým aspektům chování se obtékajícího vzduchu.
          • 00 Reagovat !

            foto mariachi

            mariachi 11.07.2015  06:25

            « Re: Re: Re: Boomerang a par poznamek

            Hezkej text :yes:

            Mas pravdu, Brera se mi nelibi, respektive ne to, co slo do vyroby, koncept se mi naopak libil velmi. Nicmene u Brery slo spise (u mne hlavne) o kola - tu ven vypoukle sedmnactky jsou doslova odporne, baculate auto musi mit stredy kol "utopene" a limce vytazene ven, navic u tak velkeho vozu to chtelo minimalne 18", radeji pak 19"... K te 159 - ona se mi libi samostatne, no nelibi se mi jako nastupce 156, snad mi rozumis :-)
  • 00 Reagovat !

    foto matii

    matii 10.07.2015  10:40

    Bizzarrini Manta

    :yes: :yes: :yes: Naprostá nádhera :yes: :yes: :yes:

    Tohle auto bych chtěl. I v té zelené barvě. Sice ty boční lišty jsou trochu krutý, ale jinak nefalšovaná nádhera. Jet s tím po městě, ohlédne se 99,9% lidí.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!







Blesk.cz

Das Filmfest v Praze představí na 30 německy mluvených snímků. Pořadatelé ho zahájili v papučích

Das Filmfest v Praze představí na 30 německy…

Das Filmfest zahajovali organizátoři ve středu 18. října v Lucerně v papučích. Prý už se tady cítí jako doma. V…

Domácí kaštanová tinktura a mast: Návod na jejich výrobu

Domácí kaštanová tinktura a mast: Návod na jejich výrobu

Kaštanová tinktura a kaštanová mast jsou skvělými pomocníky na oteklé nohy, křečové žíly a hemoroidy, ale i…

 

iSport.cz

Mrázek střídal Howarda po 16 minutách. Prohru s Torontem neodvrátil

Mrázek střídal Howarda po 16 minutách. Prohru s…

Petr Mrázek z Detroitu zasáhl do středečního duelu NHL v Torontu od 16. minuty za nepříznivého stavu 1:3,…

Hloupé vyloučení! Piqué dal gól rukou a slavil, sudí mu fintu nespolkl

Hloupé vyloučení! Piqué dal gól rukou a slavil, sudí…

Gerard Piqué se opět dostal do centra dění. Tentokrát nebyly na vině jeho výkony, výroky na adresu hlavního…

 

Reflex.cz

Národní rezervace Ustjurt: Promění tento kazašský přírodní klenot těžba ropy a plynu v pustinu?

Národní rezervace Ustjurt: Promění tento kazašský…

Kazachstán chce být do roku 2050 jedním ze třiceti nejbohatších států světa. K tomu mu má dopomoci těžba ropy a…

Vylepšeme český pracovní trh, podpořme zkrácené úvazky

Vylepšeme český pracovní trh, podpořme zkrácené úvazky

V Česku máme nyní nejnižší nezaměstnanost v EU, to je jistě pozitivní skutečnost. Nicméně vše není růžové ani na…