Vnímání krásy je subjektivní. Já jsem dal hlas Bugatti, protože v jednoduchosti je síla. Tedy aspoň tak se to říká. Nemám rád příliš překombinované přístrojovky. To potom vznikne dílo, které by se mělo zavděčit všem a některé výsledky...Ale to Volvo je taky moc hezké.
Člověče, já v tom Volvu seděl a zblízka nic moc... Hlavně mě dostalo, že je - a to nejsem nijak vysoký - vidět jak je vlepené přední okno, prostě mezi autem a oknem vidíš pěnové cosi. I mnohem levnější auta to mají vyřešeno elegantněji. Třeba ten Dong feng...
tak ty ostatní jsou úplně stejné, některé přehlednější některé prasárny, třeba veyron, pagani nepřehledné, ampera, to se jeden ztratí ve změti puntíků, espace začne snad šilhat, panda vypadnou oči z důlků, fantom má volant jinde, ktm tak na nějaký okruh, volvo naprosto normální deska jako dongfeng, článek o ničem.
Najúžasnejšiu prístrojovku som videl v športiaku od spykeru. Neviem presne ktorý typ (veľa ich zrejme nerobia). Tam celý interiér pôsobil ako dielo od šperkára.
Otázka zní, jestli má zrovna přístrojovka ve sporťáku působit "ako dielo od šperkára". Podle mě spíš ne, podle mě podobné spojení hrozí často spíš kýčem, a i přes velké sympatie k Pagani obecně, na mě působí jeho přístrojovka v galerii zbytečně přezdobeně/těžce až kýčovitě.
Nacpat na odlehčený karbonový díl za každou cenu kus kůže a kousek kovu je navíc zcela kontraproduktivní, a to nejen designově.
P.S. Že to jde udělat čistě/lehce, účelně, jednoduše, elegantně, nepřezdobeně a přitom dostatečně exkluzivně, ukazuje foto přístrojovky Veyronu.
Spyker robí luxusne orientované športiaky (ako protiklad polozávodným špeciálom), preto sa tam zdobený interiér hodí. A nie je to len o vykladaní zlatom a pštrosou kožou, mrkni na riešenie radiacej páky.
Moje kritika směřovala především k 1. místu v téhle galerii, Spykera bych s jeho tradičním stylem zkousl spíš, i když ani to není úplně můj šálek čaje, ale prosti gustu...
no nemuzu se nepridat.. spyker je opravdu krasne auto a libi se mi mnohem vic nez hyaura.. hlavne uz jen z toho duvodu radici paky jak tady bylo sdeleno.. ale hlavne to auto nechce byt jako ostatni.. je uplne individualni.. budiky jsou na pozadi lisovaneho plechu jak kdyby z nejakeho zavodaku pritom je to prosivane kuzi ve stylu old school kresel a uzasna radici paka umistena na trubce.. to je jak z letadla.. >:D
jinak dalsi vrchol krasy palubniho prostoru vidim v e32 kdy vsechny budiky a stredovy ram byl natocen na ridice a radici paka byla taky v prostoru ridice.. kdyz jedu vedle vysokyho cloveka tak mam v dnesnich autech problem ze pri razeni na vyssi rychlosti tomu cloveku drbu do kolena a to se mi v e32 nikdy nestalo..
Když je na fotce volant vpravo, není VIP místo náhodou vzadu vlevo a ne vpravo, jak je uvedeno v textu? Přeci nebude onen gentleman vystupovat do silnice. Navíc bodyguard by to měl z místa spolujezdce k němu daleko. U nás samozřejmě zase naopak.
Ano, nejvýznamnější sedadlo je za spolujezdcem. Vpravo, popřípadě vlevo podle země. Částečně jde o vystupování na chodník, ale to tím nutně zajištěné není (pohodlí při vystupování je hlavně na řidiči), hodně jde o prostor pro nohy. Ani ne tak u limuzín velikosti Phantomu, jako u menších. Pro maximální pohodlí vpředu nesmí nikdo sedět - můžeš si pak odsunout sedadlo a využít opěrky pro nohy.
Tak u mě vyhrává lambo, a hned za nim veyron. ale jelikož se mi vždycky líbily tucty tlačítek a přístrojů, tak je jednoduchost bugatky na druhym místě. a ta huayra... to už radši toho espace >:D
Ak by sa volila najkrásnejšia tak aston by patril aj podľa mňa do top 3, no tu ide o najzaujímavejšie... Ten výber autora je ale nie príliš šťastný, na niektorých ten nič zaujímavé nevidím. Zaujímavé riešenia talčitiek (Mini), nové ovládače automatickej prevodovky (Jaguar s vysúvacím voličom)...
... z mého pohledu jsou vrcholem palubní desky BMW 3 E46, Audi A4 B6/B7 nebo Mazdy 6 první generace (beru v potaz jen běžně dostupná auta). Dnes jsou to většinou přeplácaniny, které se za každou cenu snaží být jiné.
Design Golfu VII je logickou evolucí Golfu VI, včetně interiéru. že se designem a pojetím interiéru Golfu VI částečně inspirovala i současná KIA není nic nepochopitelného a vysvětluje to i částečnou! podobnost nové! Kie s Golfem VII. Jen laik si může myslet, že by VW stačil tak krátký čas na kompletní předělání interiéru podle teprve nedávno představené Kie. Na (nejen) designu interiéru Golfu VII se logicky dělalo "trochu" déle a na celkovém dojmu je to jasně vidět, bohužel (nejen) pro Kiu.
Teda, tak to mě dostalo! kdybych neviděl to srovnání ani by mě nenapadlo jak vlastně jsou si podobné... Od trojúhelníkových oken až po linie kolem přístrojů. Pokud opravdu VW koukal na palubku Ceeda a řekli si, takhle nějak bysme to mohli mít, tak to je asi ta chvíle na kterou se každý topper těšil 8-s
Aspoň že v konečném srovnání z toho Golf vychází pořád líp a já v jeho designu palubní desky například od začátku vidím návaznost na palubní desku Golfu 3 (i když asi tak o milion procent někde jinde)
Ano, dá se mluvit o kombinaci filosofie designu třetí a šesté generace Golfu.
[odkaz]
[odkaz]
Konstrukce ve smyslu, že by se VW inspiroval u Kie je nereálná, dokonce včetně trojúhelníkových oken! Stačí se podívat na časový rozdíl představení obou modelů, viz. má reakce z 20:55.
Navíc se VW (když už) určitě designově inspiruje logicky u jiných značek, než je H/K. Např. střed volantu nápadně připomíná volanty BMW, přitom u G6 se mi střed volantu líbil víc.
Inspirace kruhovym stredem volantu u BMW E60 9 let starym to je designovy posun :-| nebo snad je ta inspirace jinym retro volantem? Trirameny volanty delal kdekdo uz pred 20 lety az snad na vyjimky kterym design nestarne ;-)
[odkaz]
Nemůžu si pomoct, ale u Golfa je ten interiér v podstatě o 5-10 let napřed (ostatně jako každá generace) před konkurencí a u Kie se nemůžu zbavit toho dojmu "Čim víc chromu, tim víc adidas" :no:
Až pronesu, co jsem zvolil, tak dostanu botou ze všech světových stran, ale já dal hlas Espace. V osobáku by se to nehodilo, ale ve velkém MPV, to je jiná, líbí se mi, jak to vytváří dojem, že silnice je hned za volantem a že jedu s rychlovlakem. Jinak ano, je to v mnoha ohledech nepraktické - audio v kaslíku - to je ergonomické faux-pas. A teď z jiného soudku. Jsem zcela konsternován, no možná bych mohl napsat i koncernován, všiml jsem se až teď, ale ty středové výdechy u Aventadoru, to je proboha co??? Vždyť je to tvarově jak z Foxe, dost nehezký, ačkoli obecně, ono ani tak není interiér Ave úplně to, co by se mi líbilo. Z toho co chybí, bych jednoznačně doplnil současný Continental GT.
K tomu Espasiteli a jeho rádiu...
Komplet ovládání máš na tom ušisku vpravo pod volantem a info na displeji u navi, takže přímý pohled na rádio vůbec nepotřebuješ. U mého auta je měnič v kufru a neřeším to, tady to vyjde v důsledku stejně, ne?
To samé klima, spolujezdec mi nebude hrabat do nastavení, pěkně ať si nastavuje svojí zónu.
Můj hlas dostal Renault, chybí mi tam současná Audi vyšších tříd.
Espace to dostal přesně jak píšeš za tu iluzi TGV. Sedíš rozvalen v parádních gaučích a silnice ve 180 km/h jen utíká někde pod palubkou.
"V jakém jiném novém voze si však můžete v klidu zavzpomínat na Škodu Favorit?" No já bych řekl že v Rapidu, s těmi otřesnými plasty. mně se z tohohle výběru líbí Panda a Rolls, ten má ale volant jak z vejtřasky.
Je potěšitelné, že se tu shodujeme na tom, že prvotřídní přístrojovky tvoří Volvo. Možná nejsou nejzajímavější, ale tahle kategorie, hodná klasických plakátových prosťáčků na tom nic nemůže změnit. V kabině jde totiž o přívětivé úžívání, o komfort, o styl a o estetiku.
Nemůžeme však absolutisovat jaksi... absolutně. Vnímání přístrojových desek musíme vztahovat k dané kategorii auta.
Nejlepší přístrojovky v běžných třídách má Volkswagen, nejlepší přístrojovka geteček je v devětsetjedenáctce. A osobně jsem nejotřesnější estetický zážitek zažil v espacu, na to se zapomenout nedá :-) Rovněž například styl nové Pandy (v mini vozech). To je pro mne absolutní, ale absolutně absolutní kýč.
Volvo těží z dokonalé filosofie, s níž tvoří i celé kabiny - špičkové materiály, skandinávský duch, praktičnost, komfort, luxus a bezpečnost. Všechno jsou to nakoncentrované esence pravého poslání auta - uspokojit, dovézt, poskytnout radost a bezpečí.
Z hlediska zpracování současně nezapomínejme na AUDI. Na kvalitu AUDI. Rovněž (zejména aktuální, nové modely) umí uvnitř úchvatně Mercedes. Posaď se do CLS a zažiješ estetický i materiálový garážový ráj.
Ovšem pozor, stromeček s vůní pisoáru, chlupatý věnec volantu, na sedadlech potahy z leskima, a neklouzavá podložka na svačinu... to už je tvá svobodná volba, to je tvůj vkus, za to Rolls odpovědnost nenese...
Dal jsem hlas Pagani. Jistě, někomu to může připadat jako kýč. Mě se líbí a hlavně si myslím, že takové auto si může dovolit takhle výstřední přístrojovku aniž by to vypadalo směšně.
Pro mě nejhezčí palubní deska je už rok nevyráběného auta Ford Crown Victoria, posledního modelu americké klasiky. Hlavně z toho důvodu, že je to defakto kombinace starého způsobu uspořádání (bez středního panelu s řazením pod volantem) v moderních tvarech. To už se nikde neuvidí.
[odkaz]
Najškaredší dizajn je: volvo... no fuúúúj, až mi večera prestala chutiť a nejakej skupinke hackerov sa to akože páči...blleeeeeee
Keby tieto deti, ktoré hodnotia podľa neobjektívnych fotiek dizajn videli naživo BUGATTI tak by híkali s vreckovkami od údivu!!!!!!!!!!!!
To je TOP svetového int. dizajnu aj kvality prevedenia vyhotovenia a použitých materialov .