Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: 10 nejzbytečnějších faceliftů

Některé facelifty pomohou, jiné aktualizují stávají design dle pravidel nového směru. Jsou ale i takové, které zbytečně zkomplikují původní návrh.
Zpět na článek
17. 11. 2014 11:25
17. 11. 2014 15:37
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 11. 2014 15:40
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 11. 2014 11:36
17. 11. 2014 11:47
17. 11. 2014 11:52
17. 11. 2014 12:28
17. 11. 2014 12:30
17. 11. 2014 16:23
17. 11. 2014 12:00
17. 11. 2014 12:06
17. 11. 2014 12:13
17. 11. 2014 12:47
17. 11. 2014 12:19
17. 11. 2014 12:33
17. 11. 2014 12:56
17. 11. 2014 12:40
17. 11. 2014 13:10
17. 11. 2014 13:23
17. 11. 2014 13:39
17. 11. 2014 14:02
17. 11. 2014 13:37
17. 11. 2014 14:13
17. 11. 2014 15:53
17. 11. 2014 15:47
17. 11. 2014 19:29
17. 11. 2014 19:32
17. 11. 2014 13:22
17. 11. 2014 13:26
18. 11. 2014 12:44
17. 11. 2014 14:04
17. 11. 2014 15:04
17. 11. 2014 15:44
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 11. 2014 15:35
17. 11. 2014 18:07
17. 11. 2014 22:02
18. 11. 2014 00:21
18. 11. 2014 12:26
19. 11. 2014 14:55
21. 11. 2014 21:12
Avatar - Katikakus
17. 11. 2014 11:25
Pro redakci...
Ne, opravdu ne. Radeji jeden dlouhy clanek,pripadne rozdeleny na max dve casti, ale 11 kapitol s par radky textu cist nebudu. :no:
Rozbalit vlákno
25
Avatar - rokyta.p
17. 11. 2014 11:58
Re: Pro redakci...
Opět klikací maraton? 8-s Můžete, prosím, ty auta někdo vypsat? Dál než za Ritmo jsem se nedostal ;-\
17. 11. 2014 14:46
Re: Pro redakci...
Tak to si dobry! Ja som sa dostal len po uvod. Akonahle som dole videl "1/11", vravim si dakujem, klikaciu opicu im tu robit nebudem...
20. 11. 2014 11:05
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
jj
ZKUSTE NĚCO NOVÝHO SOUDRUZI [odkaz] >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
11. 12. 2014 15:59
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Nemáš těch smajlíků málo?
17. 11. 2014 12:01
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
a jak jinak by mohli prodat více reklamy? Nejde o čtenáře, jde o zisk
Avatar - rokyta.p
17. 11. 2014 12:07
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Počet čtenářů (připojených IP adres) je stejný, jen je rozdíl zda klikne jednou a přečte si článek, resp část článku která jej zaujme. (Taky v testu čtu většinou jen jízdní vlastnosti a popis kufru nebo vnitřního prostoru vynechám). Nebo stejnému počtu čtenářů rozhodíme informace po všech čertech a čtenář musí klikat jak opice. Jak je v půlce ani neví co bylo za začátku, neví co bude na konci, zda se tam má smysl prokousávat atd. Výsledek, pár čtnenářů nahoní více kliků, zbylá půlka má chuť zajít do sklepa pro hokejku a udeřit editora (nebo kdo je zodpovědný) přes ústa.

Vypíše někdo prosím ty auta, ať můžeme o nich diskutovat?
17. 11. 2014 12:43
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Souhlas.Ještě bych přidal...jeden z 10. nejzbytečnějších článků....kdo posoudí, co je a co není zbytečný FL....čím má novinář podloženo, co když se lidem FL líbil?
17. 11. 2014 12:48
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Děkuji za komentář, ale pokud článek nehodláte číst (a přesto pod ním diskutujete, což je zvláštní), mohl jste si jej ušetřit.
17. 11. 2014 12:51
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
To si nerozumíme. Já myslím, že by si ten článek rád přečetl, ale ne v této podobě.
Většinou se redakce zastávám, ale v tomto případě je to prachsprostá honba za prokliky
a vyčůranost. Mně reklama nevadí, ale toto je skutečně obtěžující.
Osobně na ty články neklikám a alespoň tak dávám najevo, že se mi to nelíbí.
17. 11. 2014 12:54
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Pane Sochore, toto nemá smysl, někteří vaši práci ani neocení, ale kritizují o sto šest. Mě se článek líbil, za mě :yes:
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 11. 2014 15:37
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Ja som myslel, ze len za kvalitnu pracu patri pochvala.

Nuz ocividne tu staci splnit kvantitativny plan.... Kvalita materialu a spokojnost citatela nech idu do pr...
17. 11. 2014 16:42
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Spokojenost nás čtenářů je důležitá, ale uznej, že někteří ji tady vyžadují způsobem, který nemá se způsobem slušného diskutování nic společného. To je to, co mi na tom celém vadí. Já jsem oceňoval práci pana Sochora jako novináře, nikoliv způsob členění článku na kapitoly.
Avatar - Katikakus
17. 11. 2014 23:42
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
V cem mas problem s moji reakci? Co je na ni neslusneho?
17. 11. 2014 23:51
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Tvoje reakce byla v pořádku, věcná, trefná, k věci. Psal jsem, že někteří zdejší diskutéři vyžadují, ale mezi ně jsem rozhodně nepočítal tebe.
18. 11. 2014 01:41
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Velmi Vám děkuji za příspěvek, je mi ctí :yes:
Avatar - jeylkey
17. 11. 2014 13:57
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Zvlastni nazor. Kdybyste ten web delali jen tak pro sebe, tak ok, ale uzivatele-ctenari jsou to, proc ten web vubec existuje. A kdyz se Vam v diskusi hromada trvalych navstevniku stezuje, ze se to neda cist, tak byste misto reci "nechcete cist, tak sklapnete" mohli radeji na namitky reagovat a udelat web pouzitelnejsi pro ostatni. Coz se Vam vyplati ve vysledku mozna vic, nez trvat na neumernem mnozstvi reklamy a vyhnat lidi ke konkurenci.
Ja proti reklamam nic nemam, sam jsem pracoval jako webdesigner a mam s tim zkusenosti. Ale nesmi to prekrocit mez unosnosti. Kdyz Vam v galerii reklamy zabiraji plochu skoro stejnou, jako fotky, tak to je asi moc, ne? Navic si vetsina jednoduse zapne adblock a zustane akorat rozhazeny vzhled.
Statistiky kliku byste radeji meli nahanet kvalitnejsimi testy, aktualni informaci, zajimavou diskusi.
Avatar - wakantanka
17. 11. 2014 16:17
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Toto ti rád podpíšem. Keby sa to tu už pár krát nerozoberalo tak nepoviem nič. Ale tuším pred týždňom či dvoma bol rovnaký problém, nie s obsahom ale s formou a vtedy pán redaktor išiel hľadať riešenia. Dnes nám dal jasne na javo čo si o nás myslí. Za toto pán Sochor
:no: :no: :no:
17. 11. 2014 14:12
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
potkat tetak uz mas obtisklou pest ty arogantni blbe
17. 11. 2014 18:25
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
To je hodně trapná reakce.... :no:
Avatar - Katikakus
17. 11. 2014 19:24
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Cemu na tom Jakube nerozumis? Ten clanek bych si rad precetl, ale ne v teto podobe. Proto jsem to do diskuse napsal, abyste o tom vedeli. Co je na tom zvlastniho? Nebo cekas, ze se budu typicky cesky priposrane tvarit ze je vse v poradku? Ne, kdyz nejsem s necim spokojeny, tak to reknu. V restauraci, hotelu i na internetu. Jinak se poskytoval sluzby/produktu, nedozvi, ze je neco spatne nemuze sjednat napravu. Stejne chci od svych klientu slyset zpetnou vazbu, i kdyz negativni, abych se mohl zlepsit. Bez ni bych si myslel, ze je vse v poradku.

Ja tohle povazuji za normalni a pro uspesny business zadouci, proto me tva urazena reakce dost zaskocila.
18. 11. 2014 10:12
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Toto nezvyknem robiť, ale všechno je jednou poprvé. Pán Sochor, nie je zvláštne, že niekto článok nechce čítať a napriek tomu diskutuje. Robím to tak aj ja pri týchto 11klikových verziách, pretože diskusia často stojí za to, aj keď článok nie alebo keď má nečitateľnú formu.
19. 11. 2014 15:07
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Vážený, děkuji za "věcnou" reakci. Budu si číst co chci, navíc se zde do nějaké diskuse zapojuji opravdu výjimečně. Až pan "novinář" porozumí psanému textu, jako že s tím má zatím asi trochu problém, tak zjistí, že jsem zapochyboval, na základě čeho dotyčný došel z poznatku, že zrovna toto je 10 nejzbytečnějších FL. Takže jsem to asi četl. Kde je, prosím, napsáno, že jsem to nečetl? Pokud bych nečetl, asi se neptám, že? Takže pro pana Sochora ještě jednou: protože jsem to četl, znovu se ptám, proč právě tyto FL jsou zbytečné, nějaké racionální zdůvodnění, proč jiné FL nejsou zbytečné.
Pod čarou: Tipuji, že v době, kdy jsem měl vystudovanou VŠ technického směru, pan "novinář" Sochor, který navíc uráží čtenáře ani nevěděl, proč auto jede. Je otázka, jestli to ví vůbec dnes. Mi vadí arogance tzv. "novinářů" kteří píší blbosti a ještě se navážejí do čtenářů = lidí, kteří kliknutím web živí...nebo neživí? Je mi 58 let a technikou se živím celý život. Pravda, ne sepisováním blbostí.
17. 11. 2014 12:51
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Nečetl jsi to, to je tvůj osobní postoj/boj, ale nechápu proč to musí vědět ostatní. Čím si myslíš, že jsi tak zajímavý? Já ten článek četl a taky to nikomu neříkám. Promiň, ale nechápu tě. Článek si nepřečteš, ale do diskuze to napíšeš. :no:
Avatar - rokyta.p
17. 11. 2014 15:06
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Článek je schován a rozházen tak, aby se číst nedal, resp dal ale s obtížemi které mnozí nejsou ochotni podstoupit. Že obsah textu co redaktor odevzdal primárně nemusí být vůbec zlý s tím nesouvisí. Takže v diskuzi obsah článku nehodnotíme, neboť nevíme co tam je. Jen poukazujeme na to, že se k textu obtížně dostává.
Avatar - Katikakus
17. 11. 2014 19:26
Re: FACELIFT JE JEN NOVÁ SAMOLEPKA NA STAROU KONZERVU
Viz moji reakci na Jakuba Sochora o kousek vys...
Avatar - 3_diamanty
17. 11. 2014 11:26
co konkretne si predstavit
pod pojmom zbytocny facelift?

11 krat som to opat statocne preklikal a snad jediny facelift ktory mi prisiel ako krok naspat bol u renaulta clio.. z peknej tvarovanej masky sa stala akasi plocha beztvara predna cast s podivnou plochou dierou pod logom... v tomto pripade sa mi predfaceliftovana verzia ktora sa inak stala svojho casu autom roka pacila podstatne viac ako jej facelift....

octavia podla mna facelift nemala vobec zbytocny... jej predne partie chytili modernejsi a hodnotnejsi nadych ..... a myslim ze aj multiple jej facelift dost pomohol aj ked skutocne predajne cisla po facelifte neviem..... minimalne ale po vizualnej stranke to uz bolo podstatny krok vpred
Rozbalit vlákno
0
17. 11. 2014 11:30
Co to je za článek?
Facelift má ve většině případů spíše marketingový význam, který slouží k prodloužení životního cyklu daného modelu a zaplnění mezery mezi dvěma generacemi. Ani u jednoho ze zmíněných deseti modelů se mi facelift nejeví jako nelogický, v oblasti designu ani techniky auta nijak zásadně neproměňuje a jedná se spíše o "umělé" prodloužení života. Autor je opět strašně mimo.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - 3_diamanty
17. 11. 2014 11:35
Re: Co to je za článek?
presne tak :yes: :yes: :yes: vystihol si pointu
17. 11. 2014 12:42
Re: Co to je za článek?
Definujte to "strašně mimo". Říkáte opět? Prosím, vysvětlete to.

Nutno však říci, že to, že Vám nějaký facelift přijde nelogický, ještě neznamená, že tomu tak je i v realitě.
17. 11. 2014 13:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 11. 2014 13:14
Re: Co to je za článek?
A Vy máte nějaký patent na posouzení zbytečného FL?
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 11. 2014 15:40
Re: Co to je za článek?
Facelift je zmena vyzoru + drobne upravy vnutri.

Napr. prva generacia Mazdy 3 mala jeden facelift.

Vo vacsine vami spomenutych aut ide o novy model spolu so zasadnou zmenou techniky.
Avatar - Emel
17. 11. 2014 15:51
Re: Co to je za článek?
Všechno co v článku je jsou facelifty, u Ssang-Yong si nejsem jistý.
30. 6. 2015 09:15
Re: Co to je za článek?
Sochore, koukám, že neumíš psát. Ale ani číst. >:D
Avatar - wakantanka
17. 11. 2014 16:20
Re: Co to je za článek?
Ja FL vnímam, ako medzistupeň medzi generáciou modelu súčasnou a generáciou modelu budúcou. Prípadne pokiaľ nedorazí nástupca priblížiť model ostatnej modelovej rade, niekedy spojené s obmenou techniky a vylepšeniami v interiéri.
Avatar - marek.g
17. 11. 2014 11:36
souhlasím
jedině s Octávkou. Na korejský vzhled po FL jsem si nikdy nezvykl a dle mě FL vůbec nepotřebovala.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Bubáq
17. 11. 2014 11:40
Zajímavé názory!
Po bitvě je každý generál, a proto mi připadá tato "anketa" zajímavá: můžeme srovnávat způsob vnímání designu aut se značným časovým odstupem!
S argumenty uvedenými v článku souhlasím, pokud se jedná o P 206, Š Octavia II., R Clio, F Grande Puntoa MB GLK. Zde byly facelifty spíše ku škodě oproti původnímu konceptu. Zdůrazňuji, že jde především o vnější design aut, nikoliv o (téměř vždy) výrazné zlepšení kvality interiérů!
S argumenty o zbytečnosti faceliftu nesouhlasím v případě F Ritmo (původní světlomety působily už v době představení opravdu nepříliš inteligentně :-)), F Multiply (té FC pomohl opravdu významně), SSY Actyon (ani nemohli pokračovat s původním designem, pokud chtěli alespoň trochu uspět mimo Koreu), F Fiesty (na živo nyní vypadá mnohem dospěleji) a Volva C30 (snad není třeba zdůvodňovat, že rozdíl ve tvarování světlometů přinesl tomuto vozu mnohem sportovnější look....).
Howgh!
Rozbalit vlákno
1
17. 11. 2014 12:56
Re: Zajímavé názory!
Konečně názor k věci :yes:
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2014 11:47
No
Rozhodně bych jako zbytečný neoznačil facelift Multiply a Actyonu. Z objektivního hlediska lze prohlásit, že naprostá většina lidí (včetně mě) vnímá vzhled původních modelů jako tragický a je logické, že výrobci nemají potřebu nadále odhánět zákazníky. Aplikace předku z Idey na Multiplu mi navíc přijde docela povedená.

Trochu jiný pohled mám možná i na O II, kde facelift byl vážně docela necitlivý, ale na druhou stranu, menší oživení se už hodilo. A minimálně na zádi se to podle mě rozhodně povedlo.

U Clia, GLK, 206+, Fiesty i GP už plně souhlasím, to jsou prostě klasické ukázky naprosto necitlivé, křečovité snahy sjednotit vůz s aktuální řadou, aneb narvat do původního konceptu požadované designové prvky ať už to stojí cokoli! Do této kategorie bych zařadil i Yeti.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
17. 11. 2014 11:52
Re: No
s cliom suhlas... pisem to vyssie... vizualny krok dozadu , auto stratilo typicku masku ktoru malo a ktora bola svojho casu u viacerych renaultov

206 plus vidim ako pokus o nesmrtelnost.... neslo v podstate ani o klasicky facelift nakolko uz v tom case bola 207 v predaji... slo o pokus vymackat z toho auta este co to da popri novej 207micke
Avatar - Emel
17. 11. 2014 12:28
Re: No
Souhlas s většinou, hlavně s tím Actyonem... původní Multipla byla tak divná, až byla zajímavá... Actyon byl jen divný.

Clio, GLK, 206 - souhlas.

Fiesta - hele, mně se ten Aston-styl docela líbí...

Yeti - nojo, kulaté mlhovky... ale na druhou stranu, poface působí docela přirozeně... podle mě se to celkem povedlo, respektive, podobně jako u Fiesty mi to nepřijde křečovité. Zbytečné možná ano.
Avatar - 3_diamanty
17. 11. 2014 12:30
Re: No
z casti suhlasim s tvojim suhlasom ( clio, 206 ) :yes:
Avatar - wakantanka
17. 11. 2014 16:23
Re: No
Na YETIho po FL si asi nezvyknem nikdy.
17. 11. 2014 12:00
Nepodarené FL
FL podľa mňa neprospel:
Puntu
Cliu
206
Oktávke
C30
A hlavne Actyonu. Možno nemám vkus, ale pôvodný Action mal nápad, a jeho neokukaný vzhľad ma výrazne priťahoval :-) , co sa o poslednej kreácií rozhodne povedať nedá 8-s
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
17. 11. 2014 12:11
Re: Nepodarené FL
aj niekdajsi subaru triceba mal napad... ktory neskor sterilnym faceliftom "zabili".... ale ono to bolo mozno prave kvoli tomu ze tie predne partie povodnej tribecy asi moc predajneho uspechu nepriniesli podobne ako je tomu aj v pripade yonga..... odvaha niekedy nemusi priniest uspech.... vzdy je tu riziko.... ;-)

actyon bol svojho casu taky pekny nosoroztek ktory mozno vyzaroval viac hrozy ako svoju skrytu krasu ;-) a na to predajne doplatil
17. 11. 2014 12:06
pekne
Podobný článok bol už raz dávnejšie na jednom slovenskom serveri a výber sa viac-menej zhodoval s tým Vaším. Tiež som rád že ste sa nesnažili vyhnúť Octavii, ten facelift bol fakt nepodarený. A zo starších by sa mohli spomenúť napríklad Hyundai Coupe alebo Lada Samara :-)
Rozbalit vlákno
0
17. 11. 2014 12:13
TYPO
Fiat TYPO? To jako vážně? 8-s
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KubikCv
17. 11. 2014 12:47
Re: TYPO
taky jsem málem zdechnul >:D
18. 11. 2014 09:24
Re: TYPO
dobry den, dekujeme za upozorneni, opraveno
17. 11. 2014 12:19
.
-no comment-
Rozbalit vlákno
0
17. 11. 2014 12:30
Zřejmě víte o čem je řeč
Tady je zbytečných feceliftovaných článků taky mraky.
Rozbalit vlákno
0
17. 11. 2014 12:33
Dospělý vůz
A je tu opět octavia, a oblíbený argument o dospělém voze. Proti Octavii vlastně nic nemám, jako služebák je asi dobrý. Ale pořád je to auto nižší střední, a v Čechách je jako ojetina oblíbené rodinné auto. Už před dobou jsem přemýšlel, proč se český kupec může přetrhnout, aby jeho auto vypadalo "dospěle a reprezentativně". Většina ostatních aut třídy jsou veselá, hravá, designem rozhodně ne nudná. Však to odpovídá cílové skupině. Ne tak v Čechách.

Omluvte můj sentiment, ale dost mi to asociuje se vzpomínkami na střední. Poslední měsíc před maturitou se kalilo na chatě, a většina spolužáků seděla najednou bez virválu u stolu, červenou limonádu před sebou, a se strašně vážným a "dospěláckým " výrazem probírali svět, co bude až skončí na škole a tak. Idelály a sny měnily postupně na kompromisy.
Mě zatím v bezvládí, s prázdnou lahví v ruce, tahali z ohniště.
Docela sranda, hlavně po posledním srazu, když jsem zjistil že většina mudrců od toho stolu je buď na pracáku, nebo za kasou či někde ve skladu.
Osobně mi nic nechybí, jsem šťastný. Teda chybí... po obědě snad už jen to kafíčko.

Jak píšu, je to jen úvaha, která mi vytanula na mysl při čtení článku.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
17. 11. 2014 12:56
Re: Dospělý vůz
Která auta nižší střední třídy jsou "veselá a hravá"? Na veselost a hravost se dá hrát o třídu až dvě níž... Twingo, 500... ale v kompaktech? Chápu, že lidi chtějí auto, co vypadá jako auto.

Octavia jako lift vypadá prostě jako větší auto... stejně jako některé sedany, třeba Focus... jenže u sedanů trpí praktičnost.

Jinak historka hezká :yes:
17. 11. 2014 13:00
Re: Dospělý vůz
A gaučík >:-[]
Avatar - Emel
17. 11. 2014 12:40
Staré téma
Tohle už se tu několikrát probíralo a myslím, že už tu možná byl i článek... můj seznam by vypadal trošku jinak.

Chybí mi tu zejména:
- Hyundai Coupe, kde se povedlo elegantní kupé zmršit nevídaným způsobem
- "New Edge Fiesta", kde aplikace hranatého designu na kulaté auto vypadala opravdu komicky.
- Megane I, kde se pokusili to od Fordu dost neúspěšně opsat :-)

Jinak krom zmíněných (Clio, 206) se mi moc nelíbí namátkou ani Laguna II, Superb II... a pár dalších, ale tam už je to diskutabilní
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Ronault.
17. 11. 2014 12:58
Re: Staré téma
To s tím Meganem I nějak nechápu :-O
Avatar - marek.g
17. 11. 2014 13:10
Re: Staré téma
u Megane I se FL povedl řekl bych. Čirá optika a trochu jiná maska tomu prospěly :yes:
Avatar - pumpkin
17. 11. 2014 13:23
Re: Staré téma
To by aj mňa zaujímalo.
Ani to s Fiestou som najprv nepochopil, ale potom som si spomenul na piatu generáciu z prelomu milénia. Na tú by to sedelo.
Avatar - Emel
17. 11. 2014 13:39
Re: Staré téma
Jo, tahle...
[odkaz]

ale nějak si to pamatuju horší než když na to teď koukám.
Avatar - 3_diamanty
17. 11. 2014 13:51
Re: Staré téma
a nebolo by lepsie najprv sa rozpamatat pomocou fotiek a potom pisat ake je to hrozne? >:D ... lebo pisat dopredu ako to vyzera strasne a potom na fotkach zistit ze to nie je pravda je trosku zvlastny postup ;-)

nic v zlom ja len tak ... ;-) v ramci srandy :yes: aby si to nevnimal negativne...

ale mna osobne by za takyto pristup tu kazdy zdzubal ;-) to sa vsadim
Avatar - Emel
17. 11. 2014 14:02
Re: Staré téma
Podle mě to v reálu vypadalo hůř než na fotce... a taky v té době má člověk ještě v hlavě ten původní design.
Avatar - wakantanka
17. 11. 2014 16:26
Re: Staré téma
No hej zdzubal, ale ty by si k tomu napísal traktát cez 4 strany >:D
Avatar - Emel
17. 11. 2014 13:37
Re: Staré téma
Prostě se mi původní verze líbí o hodně víc než facelift... jestli měla být světla reakcí na Focus nebo ne nevím a je to celkem jedno, nějak detailně jsem to teď nezkoumal.

[odkaz]
[odkaz]
vs.
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]

PS: naopak zezadu to docela výrazně pomohlo...
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2014 14:03
Re: Staré téma
Mně to přijde, že teprve faceliftem Mégane pěkně prokoukl. :-)
Avatar - Emel
17. 11. 2014 14:13
Re: Staré téma
Pro mě je preface mnohem dynamičtější... ale asi tedy věc vkusu :-)
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2014 15:01
Re: Staré téma
Možná, že u coupé se původní příď opravdu trochu více hodila k jeho sportovnějšímu charakteru (navíc ta fotka poFL coupe mi přijde vyloženě nepovedená). Ale jinak se mi nová příď zdá mnohem pohlednější. :-)
Avatar - Emel
17. 11. 2014 15:53
Re: Staré téma
Scenic s vysokýma světlama je ještě horší podle mě. Za mě jednoznačně originál, ve všech modelových variantách... snad krom té základní verze, která měla plastové nárazníky (po fl už si ji nevybavuju, takže asi už nebyla).
Avatar - Ronault.
17. 11. 2014 14:48
Re: Staré téma
Aha, tak mě to od Focusu moc opsané nepříjde.

Mě by se líbilo, kdyby Megane I měl světla s čirou optikou z pofaceliftové verze a maska by mu zůstala, ta mi k Mganu více sedí.

S Lagunou II souhlas, i když já bych radějui pofaceliftovou verzi, která sice ztratila ten svůj svérazný kukuč, ale po technické stránce udělalo auto obrovský skok co ese týče spolehlivosti.
Superb II určitě po faceliftu
Avatar - Emel
17. 11. 2014 15:47
Re: Staré téma
Čirá optika světel je jistě fajn, zadní světla prokoukla úžasně... ale to ztvárnění přední masky mi k autu nesedí. Původní verze s odkazem na taky krásnou Lagunu I se mi líbí celkově víc.

U Laguny II... když jsem poprvé viděl ten plast na střední masce tak jsem si ťukal na čelo, ale tohle čas úplně převrátil. Jsem kombíkový a Grandtour je dodnes krásné a harmonické auto. Naopak jak se mi na začátku facelift čumáku docela líbíl, tak po čase už v tom vidím jen neuměle naroubované tvary. Technicky to nemůžu hodnotit, osobně nemám ani s tím originálem nějak tragické zkušenosti... co jsem tak zaslechl tak ani 2.0 IDE a později TCe nebyl nic moc, ale to už je fakt jedna paní povídala.
Avatar - Ronault.
17. 11. 2014 16:34
Re: Staré téma
Po faceliftu zůstal jen dvoulitr 130 kW a z něj pak udělali 2,0T tuším 128 kW, oba motory s IDE naštěstí neměly nic společního. Z benzínu tam pak zůstala jen 1,6 16V, ale měla už variabilní časování ventilů a šetikvalt. Z dieselů ubyl 2,2 dCi a přibyla nová verze 1,9 dCi,. která už byla značně vychytaná a nakonec přibyl i hodně spolehlivý 2,0 dCi. Ale ono se změnilo pár dílů i na podvozku, pokud vím, tak přední čepy a hlavně nová konstrukce problémových zadních silentbloků. A celkově i materiály interiéru byly lepší.

Jinak s meganem I souhlasím, vypadalo to poněkud naroubovaně na ten předek, stejně jako u Laguny II facelift. Naopak u trojky se podle mě facelif Laguny podařil, ostatně i Meganu III, tam předevší první polofacelift, který zbavil nárazník těch ošklivých plastových bloků vpředu.
Avatar - pumpkin
17. 11. 2014 19:29
Re: Staré téma
Posledný facelift Méganu ma trochu sklamal keď sa ani nedotkli zadných partií. Najvyváženejšie facelifty robí asi VW a často sa to nebojí nazvať novou generáciou... :-)
Avatar - Emel
17. 11. 2014 19:32
Re: Staré téma
Aby bylo možné udělat super facelift, je potřeba nejdřív zkazit originál ;-) . Takže třeba nejlepší facelift BMW je 3er E90...
17. 11. 2014 12:44
ok :D
ok, jako vzdycky >:D [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pumpkin
17. 11. 2014 13:10
Nešťastne formulované
Viem Jakub, že ty to berieš čisto z dizajnovej stránky, ale žiaden facelift nie je zbytočný, ako stojí v nadpise. Ide predsa o predlžovanie fázy zrelosti produktu a tá je prvoradá. Žiadna automobilka to predsa nebude robiť z estetických dôvodov, len aby vycibrila dizajn. Niečo v tomto zmysle by sa na úvod článku teda patrilo spomenúť na ozrejmenie.

Výber nie moc podarených faceliftov je inak dobrý. Na Punte vidieť ako to s Evo-m preplácali a potom zas napravovali, miesto Clia by som dal asi zaujímavejší príklad s Koleosom, ten už mal tiež myslím 2-3 omladenia. Actyon neviem čo vôbec možno nazvať faceliftom, tam to prekopali ešte o dosť viac ako pri "novom" Rodiuse. Ešte podľa mňa tragický facelift bol pri Hyundai Matrix. To už museli strhnúť aj logo Pininfarina. >:D

Ale pekne vidieť, ako niektoré autá majú tak podarený dizajn, že akákoľvek výraznejšia zmena už je len krokom späť (Octavia, C30, 206-ka). Toho sa obávam aj v prípade novej 500-ky. Tam fakt len detaily meniť.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - 3_diamanty
17. 11. 2014 13:16
Re: Nešťastne formulované
podla mna aj toto bol krok naspat:

[odkaz] vs [odkaz]

myslim ze tych "zbytocnych" faceliftov najdeme hodne... ale ako spravne pises... mnohe z nich tu neboli len kvoli krase.... mali aj inu ulohu... a to z technickeho pohladu vzate... slo o predlzenie ich zivotnosti a aktualizaciu techniky ... suhlas, dobre napisane :yes:
Avatar - pumpkin
17. 11. 2014 13:21
Re: Nešťastne formulované
Tak tam som tie svetlá, respektíve ich náväznosť na blatník a nárazník od začiatku nepochopil. Vždy mi to pripomínalo nechutnosti od Morette.
Avatar - 3_diamanty
17. 11. 2014 13:25
Re: Nešťastne formulované
nuz niekedy aj pan dizajner sa sekne.. ;-) .. tiez by ma zaujimalo ako toto niekto pustil do vyroby ale asi na to mali kompetentni tvorcovia auta svoj pohlad ... niektore auta su uz od zakladov dokonale.. naprikad succasna f500ka ... strasne sa bojim aby jej faceliftom neublizili.... tu totiz nie je uz co zlepsit... to uato vyzera dokonale... rovnako wrangler ..... od tychto aut radsej ruky prec ... radsej do nich vonbec nesprtat ako ich pokazit po vzore neslavne slavneho roveru 75
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2014 14:02
Re: Nešťastne formulované
No jo, Koleos...Před velkým FL se na něj (z mého pohledu) dalo dívat, po něm jedna velká hrůza. :-O
Avatar - Glaukos
17. 11. 2014 13:22
zase
máte u SsangYongu Actyon špatnou fotku!!!!!!!!!!!!!!!!
správná vypadá takhle [odkaz]
že se opravdu nestydíte!!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pumpkin
17. 11. 2014 13:26
Re: zase
Jaj no jasné, veď to je facelift Koranda. :-O
18. 11. 2014 12:44
Re: zase
A už to měli špatně jednou, když tu byl samostatnej článek o tom faceliftu :no:
Avatar - Egi
17. 11. 2014 13:25
Nejzbytečnější facelift
Co takhle Pontiac Aztek? To bylo hrozný před i po faceliftu
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
17. 11. 2014 13:37
Re: Nejzbytečnější facelift
mne aztec pripomina taky ten funny beach car [odkaz] vhodny kdesi na plaze v po celej juesej... samozrejme v klasickej farbe to nebol ziadny krasavec ale tento pan je zjavne spokojny s tymto autom [odkaz] >:D .. vyzera prakticky ;-)

ze v tej zltej na diskoch nevyzera tak hrozne ;-) celkom fesak .. zhodou okolnosti mi tie predne svetla aztecu pripominaju prave ssangyonga actyon ;-)
Avatar - Aladeen
17. 11. 2014 14:04
Ssang Yong
Na obrázku "pred" sa nachádza Actyon a na obrázku "po" zase Korando. Hej , to sú ale úplne dva rozdielne modely ! :no:

Rád by som hodil reč s tým , čo to písal . Mne napríklad každý facelift v článku zmysel dával a dávať bude . Tie autá vyzerajú po facelifte oveľa lepšie a priam generačný posun je vidieť na Fiate Multipla pre ktorú bol facelift poslednou možnosťou na záchranu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - 3_diamanty
17. 11. 2014 14:11
Re: Ssang Yong
s multiplou suhlas.... tvrdim hore to iste... neskutocny posun vpred aj napriek strate povodnej identity :yes: kazdopadne to uz bolo po facelifte kukatelne auto.... dizajnovo nieco na styl vtedajsieho mensieho fiatu idea [odkaz]
Avatar - Kolouš
17. 11. 2014 15:04
pane Sochore,
když pominu článek samotný, tak Vaše reakce na diskuzi jsou už opravdu na pováženou. Za některé, hlavně výroky typu "nelíbí se ti to, tak to nečti" by Vašeho zaměstnavatele měla začít svrbět ruka.
za dnešek jednoznačně :no: autorovi
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
17. 11. 2014 15:44
Re: pane Sochore,
Autorovi jednu radu: ked nie je ochotny strpiet kritiku a reagovat na prispevky ako inteligetntny novinar, tak by nemal diskusne forum ani len otvorit.
18. 11. 2014 16:06
Re: pane Sochore,
Člověk který není novinář těžko bude reagovat jako novinář ;-)
Avatar - Auto CZ
17. 11. 2014 15:06
Ja som nepochopil FL skodofky 105
Uplne nezmyselny a gycovy bol FL skodofky 105 v roku 1984, predok sa nafukol ako hroch pred utokom, vyrezane diery v prednom spojleri na chladenie brzd to bola cista haluz, akotak esteticke chromove zrkadla nahradili plastovo hruzou velkosti harku A4, a dalsich 6 vylepseni, co ceski sudruhovia dokazali po 30 rokoch aplikovat do vyroby. :-!
Rozbalit vlákno
3
17. 11. 2014 15:57
Re: Ja som nepochopil FL skodofky 105
Facelift skodovku hodne zmodernizoval a plastovy zrcatka nemela dlouhou dobu uz predchozi verze. Jako nejzbytecnejsi povazuji tenhle meziclanek [odkaz] i kdyz ta svetla vicemene odpovidaji tehdejsim italskym autum.
Avatar - JFK
17. 11. 2014 23:00
Re: Ja som nepochopil FL skodofky 105
Ta ostudná řada 105-120 byla způsobena tím, že soudruzi v česku doplatili na husákovu normalizační politiku industrializace slovenska a nesmyslnou nákladnou výstavu bratislavských automobilových závodů které nikdy nic nevyrobily, tudíž se do té doby nedostávaly peníze na projekty, viz š720 atd, což zjevně neznáš, jinak by sis odpustil tu uštěpačnou nacionalistickou poznámku... ;-\
18. 11. 2014 12:20
Re: Ja som nepochopil FL skodofky 105
Suhlas. Škodovka 105/120 bylo "nechtěňátko", které by se za normálních tržních okolností ani nedostalo z rýsovacích prken do fáze hliněného modelu, natož pak do výroby, aby tam vydrželo skoro 14 let.
17. 11. 2014 15:35
Clanek
Rozhodne bych o clanku nerekl, ze je zbytecny, tak, jako se zda nekterym kolegum. Je to velice zajimave tema a vzdycky bude. Tohle konkretni pojeti prinasi otazku, jestli jsou vyse uvedene zbytecne/nepovedene facelifty pochybenim designeru, kteri proste nedokazali udrzet uroven svych predchudcu zodpovednych za puvodni model, nebo nesmyslna posedlost jednotnymi designovymi jazyky a nesmireni s faktem, ze co muze fungovat na jednom modelu (a casto zejmena na papire, pripadne na vysperkovanem konceptu) uz nebude sluset ruzne pojatym vozum napric modelovym spektrem. Nejvetsi problem s tim ma renault, ktery znicil clio naroubovanim predku z megana a ted zase znicil megana naroubovanim predku z clia. Ford jde jeste dale, jelikoz maska z astonu neslusi ani starym "kinetic design" modelum, ani novym (muj nazor, jestli se nekomu nove fordy libi, neberu mu to). Na druhou stranu, ne s kazdym autem v clanku souhlasim. Treba takove ritmo pusobilo v puvodni verzi urcite originalneji a napaditeji, ale optikou tehdejsi doby byla faceliftovana verze daleko modernejsi. To same multipla, ktera je po faceliftu az prekvapive pohledna. Punto bylo zase obeti retrostylizace, ktera se rozhodne nepovedla, i kdyz u aktualniho provedeni by stacilo sloupnout znak z kapoty, umistit ho na masku chladice a hned je to jine auto.
U Peugeotu 206 to byla spis nutnost a znouzectnost, resp. snaha zapadnout mezi ostatni modely znacky a i kdyz pohlednosti puvodni verze zdaleka nedosahuje, jeho nove nabyte tvary se zbytkem karoserie nijak nekoliduji. S octavkou jsem mel zezacatku obrovsky problem a lift vypada porad trochu divne, ale kombik na hezkych kolech a v dobre barve nepusobi o nic hure, nez puvodni varianta a jedna se o asi nejzdarenejsi pripad "poasijsteni" konzervativnich evropskych modelu, ve srovnani s focusem, vectrou (v clanku mi chybi), glk a volvy urcite.
Rozbalit vlákno
0
17. 11. 2014 16:40
Vážená redakcia a pán Sochor
Tie vaše "úžasné" články od Jakuba Sochora mi doteraz nestáli za to, aby som sa registroval, ale tentokrát som to musel urobiť. Pokiaľ vy hodnotíte facelift auta Škoda Octavia II ako zbytočný, tak ja vám ukážem nasledujúce údaje predajov tohto modelu:
rok 2004: 40 997 kusov
rok 2005: 163 521
rok 2006: 200 951
rok 2007:237 422
rok 2008: 267 267
rok 2009: 273 590 V tomto roku došlo k faceliftu a teraz sa pozrite na predaje po roku 2009:
rok 2010: 319 677
rok : 2011: 387 183
rok: 2012: 409 632
Predaje auta Škoda Octavia stúpali síce po celý čas, čo sa model vyrábal, čo je výnimočný úspech, no rozdiel medzi rokom 2009 a 2008 bol iba 6323 vozidiel. No, po facelifte bol už rozdieľ medzi predanými autami v roku 2009 a v roku 2010 až 46 087 kusov. V roku 2012 sa dokonca po prvýkrát predalo viac ako 400 000 aut, konkrétne o 49,7% viac aut, ako v roku 2009, kedy sa ešte predávala predfaceliftová verzia. Z týchto čísiel jasne vyplýva, že facelift nebol zbytočným, práve naopak, výrazne zvýšil dopyt po modeli Octavia. Trvdenie autora, že je to jeden z 10 najzbytočnejších faceliftov jasne hovorí o tom, že je obyčajný amatér, ktorý sa absolútne nerozumie tomu, o čom píše a hodnotí veci iba na základe svojho vlastného, subjektívneho dojmu.
A osobne si mysím, že by si vážená radackia mala vedomiť, že zamestnávať takéhoto amatéra, ktorý píše podobné nezmysly, je pre web akým je auto.cz, skutočne nedôstojné.

Mark Daniel
Rozbalit vlákno
22
Avatar - JFK
17. 11. 2014 17:06
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Zaznívá to tu neustále, Sochor je prodavač z trafiky v kauflandu, kde ve volných chvílích sjíždí motoristické časopisy, z nichž nabyl potřebné znalosti, které pak za pár drobných vydá jako výkal tohoto typu na ACZ. Redakce potřebuje nahnat počet kliků kvůli reklamě, povolá autora který se toho neštítí. Tento samozvaný odborník přes design, spíchne za svou obvyklou taxu 500Kč dle obrázků (jako obvykle, nic jiného neumí) tento duševní ejakulát a hurá s tím na ACZ... Něco jako strojní salám z Burešova Agrofertu - rozdrcený odpad vydávaný za salám :no:
Avatar - pumpkin
17. 11. 2014 18:13
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Duševný ejakulát je predovšetkým to, čo si tu teraz vypotil. :no:
Avatar - JFK
17. 11. 2014 19:47
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Pravil někdo se znakem renaultu v avataru.. >:D
17. 11. 2014 21:41
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Ty znáš Sochora osobně? V který trafice v kterým Kauflandu teda dělá? Napiš to, když to víš. Nebo jen děláš ramena? A splýst si Bureše (Davida) a Babišem (andrejem), tak tím jsi mě rozsekal. Za obě reakce máš ode mě :no: :no: :no:

Máš právo to vysvětlit, jinak jsi akorát velkej tlučhuba. A takovým jsme na škole dávali do držky a stahovali trenky, aby se jim holky smály.
Avatar - JFK
17. 11. 2014 22:38
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Uklidni se otloukánku, fackovací panák jako ty dal do držky akorát tak přes písmenka na klávesnici >:D No to víš že tam v trafice dělá, běž honem prohledat kauflandy :-) Bureš je krycí jméno estébáka Babiše, ale taková hrubá neznalost od jeho voliče není ničím překvapivým a zcela odpovídá tvé hlouposti ;-)
17. 11. 2014 23:18
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Tak na toto reagovat nebudu, není totiž na co. Platí, že za mě máš :no:
Avatar - twistedTSD
17. 11. 2014 17:24
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Nemyslím, že jsou na místě tak ostrá slova. Autor článek očividně nepojal z hlediska prodejní úspěšnosti.

Mimochodem - "výrazne zvýšil dopyt po modeli Octavia" To si nemyslím. Facelift sám o sobě je těžko příčinou toho, že prodeje modelu od počátku až do samotného konce 8letého (!) životního cyklu stoupaly. Spíš to dle mého názoru svědčí o úspěšném rozrůstání a rozšiřování automobilky na důležitých trzích.
17. 11. 2014 18:13
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
K tvé poslední větě - ano jistě, rozšiřování na nové trhy tomu pomohlo, ale kdyby byl FL špatně přijat, tak ani rozšíření na nové trhy moc nepomůže. Měl jsem obě varianty OII a FL verze se mi líbila daleko víc ;-)

Jinak k článku - také mě štve rozdělení na kapitoly, je to nepraktické a dost nepřehledné :no:

A jak to vidím já (Jakub promine):

Ritmo - verze před FL je originálnější
Multipla - jasně vede verze po FL
P206 - původní verze FL nepotřebovala
OII - verze po FL
GLK - obě se mi líbí
Actyon - nemusím ani nic psát :-)
Clio - rozhodně před FL
Volvo C30 - obě verze jsou OK
Fiesta - obě verze jsou OK
Grande Punto - typický příklad toho jak FL dokáže zničit skvělý design
:no:
17. 11. 2014 18:42
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Tak tohle fakt neberu, že autor nepojal článek z hlediska prodejní úspěšnosti. Napíšte mi, aký je výnam faceliftu? Nie je ten, aby sa zvýšili predaje? Ja žiadny iný dôvod pre facelift nepoznám. Predsa keď to auto predstavia ešte ako úplne nové, už vtedy musí byť čo možno najlepšie. Facelift teda neslúži na to, aby bolo auto ešte krajšie, ale na to, aby model zaujal podruhé a aby sa zvýšili predaje. A to sa stalo.
18. 11. 2014 00:28
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Jako vsechno ostatni se vyviji i design. Co bylo v dobe uvedeni modelu krasne a moderni uz takove v polovine zivotniho cyklu byt nemusi. Samozrejme, ze jednou z uloh faceliftu je zlepseni prodeju (nebo spis jejich udrzeni) ale taky reakce na nove trendy, pripadne zmenu designoveho jazyka automobilky.
Avatar - pumpkin
17. 11. 2014 18:38
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Predaje a kvalita faceliftu sa snáď nijak nevylučujú, nie? Podľa mňa je fl. Octavie II najhorším počinom Škody odkedy patrí pod koncern VW. Dobré predaje svedčia o správnej cenovej politike a o rozširovaní výbavy. V počtoch je predpokladám zahrnutá aj výhodná Octavia II Tour. Úprimne, väčšine to asi bolo dosť ukradnuté a dizajn nerozhodoval o kúpe často fleetovej flotily.
Ale ako píšem vyššie, "zbytočný facelift" je trochu nešťastná formulácia.

Jakubovu prácu treba vidieť aj z druhej strany. Ako sa má mladý človek prepracovať k uznávanému redaktorovi keď je redakcii úplne jedno čo a ako napíše, bez feedbacku ktorý by ho posunul ďalej? A potom dosť odrádzajú aj tieto úbohé krčmové pindy expertov z diskusií, ktorí by vedeli dané auto opísať maximálne dvoma vetami. Dizajn je vec subjektívna a nie je možné vyhovieť všetkým.

Mám pocit, že podaktorí sú tu fakt slepí keď im nevadia krátke fleš články prevzaté z internetu, alebo videá. Keď si ale dá niekto prácu a dokáže vidieť dizajn v súvislostiach a opísať ho tak, ako by väčšina prítomných nebola schopná ani vo sne, tak sa radšej bude navážať ako najväčší úbožiak. Smutné. ;-\

Jakub sa ale má v čom zlepšovať, no mal by mať na to aj podmienky. Je ale fakt, že jeho reakcie na diskutérov sú dosť neprofesionálne až detinské.
17. 11. 2014 18:51
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Kde tam vidíte prácu, kde je dizajn opísaný v súvislostiach? Veď facelift bol opísaný iba troma vetami. Sú len amatérske subjektívne dojmy,
A ako sa má dostať k uznávanému redaktorovi...to nie je moja vec. Prečo by ma malo zaujímať, že radakcii je jedno, čo napíše, že mu nedáva feedback a akým spôsobom sa on niekam prepracuje. Mne je úplne jedno, čo je radkcii jedno a Jakub Sochor mi je ukradnutý. Ja iba očakávam, že si tu prečítam články od ľudí, ktorí sa automobilovému priemyslu rozumia, nie od amatérov, ktorí nemajú šajnu o tom, o čom píšu. Ja nechcem čítať články od amatérov, chcem čítať články od profesionálov. Ak by som chcel články od amatérov, tak si napíšem článok sám pre seba a je to vyriešené.
A ak sa nevylučuje zbytočnosť faceliftu so zvýšením predajov, tak potom neviem, že ako chcete zistiť, že či je facelift zbytočný alebo nie. Predaje a zisk sú to jediné, čo hovorí o tom, či práca na výrobku bola zbytočná alebo nie. Alebo sa mýlim?
Avatar - pumpkin
17. 11. 2014 19:22
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Kvalita faceliftu a jeho zbytočnosť je niečo úplne iné a je to hlavný kameň úrazu tohto článku, respektíve jeho nadpisu. Z marketingového pohľadu asi nie je žiaden facelift zbytočný, to sa zhodneme. Lenže to nemusí platiť z pohľadu dizajnu. Že predaje Octavie II až do jej konca stúpali nemusí mať žiaden súvis so stvárnením faceliftu. Za nárastom predaja môže byť toľko iných faktorov... Čo ak stačili drobné exteriérové úpravy, nová ponuka výbavy a doprovodná medializácia? K tomu ešte fakt, že si Európa túto karosársku verziu obľúbila a že firmy počas jej, skoro 10-ročného cyklu stihli obmeniť autopark aj 2x? Takže môžeme teraz už len donekonečna polemizovať, ale ja osobne stvárnenie a rozsah faceliftu Octavie II považujem za nepodarený, bez ohľadu na dobré predaje. Sú určité autá, napríklad Golf, ktoré aj keď by sa dizajnovo príliš nepodarili, tak sa budú ďalej dobre predávať. Teda je to len môj názor.

Čo sa týka Auto.cz, tak jeho kvalita už dlhšiu dobu stagnuje a asi sem chodím už len zo zvyku.
17. 11. 2014 19:51
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Nech autor článku napíše, že dizajn auta Pontiak Aztek je nepodarený, pretože to auto sa predávalo katastrofálne a krtiziovaný bol hlavne dizajn. Ale ak sa Octavia po facelifte ešte lepšie predávala, tak podľa mňa kritika dizajnu v šýtle, že facelift bol zbytočný, do oficiálneho článku od profesionála nepatrí. O tom ja hovorím.
Avatar - 3_diamanty
17. 11. 2014 18:55
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
presne tak pumpkin.... mnohi tu maju problem napisat viac ako dve suvisle vety k teme..... to si vystihol uplne do bodky, palec hore ( a zvacsa prave ti "skupi na slovo" su najkritickejsi k ostatnym ) ... seriozne tu diskutuje len par ludi ktori aj citaju a maju chut pisat a diskutovat. Najlahsie je kritizovat... chapem... a poznas to tiez

podla mna tu autor clanku nezohladnoval predaje.... ale poukazoval na zbytocnost faceliftu z vizualneho hladiska.... takze tejto ostrej reakci tiez moc nerozumiem
17. 11. 2014 19:07
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Ale veď sa na to nedá pozerať len z vizuálneho hladiska. Ak sa predaje zvýšili o takmer 50%, zrejme nebol zbytočný ani z vizuáneho hladiska.
Avatar - 3_diamanty
17. 11. 2014 19:10
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
ja tiez tvrdim ze facelift octavie nebol zbytocny.... mozes si to precitat nahore hned v mojom prvom prispevku .... ;-) .... ale treba aj zohladnit fakt ako sa na to pozera autor clanku.. ci cez pohlad dizajnu alebo predajneho uspechu ..... ja mam pocit ze autor clanku zrovna nemal na mysli predajnost.... ale zbytocnost faceliftu z vizualneho hladiska.. to znamena zmeny na dizajne ktore autam podla neho moc vizazi nepomohli.....

nemam nic proti konstruktivnej debate.... je fajn ze nemas problem zo seba dostat aj kritiku .... ja to ocenujem .... ale v tomto pripade si myslim ze ty o voze a autor clanku o koze... chapes co mam na mysli...
17. 11. 2014 19:48
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Myslím si, že sa rozumieme, lebo ja si tiež myslím, že ten facelift bol o ničom. Octavia II je nádherné auto, veď ho aj v Miláne medzinárodná porota ocenila ako nakrajšie auto na svete. A ten facelift vlastne pokazil dokonalé. S tým súhlasím.
Ale nemôže podľa môjho mienenia auto článku napísať, že facelift je zbytočný, keď sa zvýšili výrazne predaje. Taký názor patrí sem do diskusie, ale je absurdné, aby toto bol oficiálny článok na auto.cz. Tomu ja proste nerozumiem.
18. 11. 2014 01:43
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Z Vašich reakcí mám pocit, že jsou popoháněny osobní zaujatostí (krom toho nevkusně, zbytečně agresivně a nekompromisně pojatou). Jistě víte, že na takto emotivně podjaté příspěvky (které se na nejednom místě fakticky mýlí) nelze reagovat.
Avatar - Kolouš
18. 11. 2014 09:55
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
nevim cim jsou pohaneny reakce ostatnich, zato ty vase krici do fora, ze mate problem unest kritiku a kazdym dalsim prispevkem jen snizujete svou vahu, at uz byl vas clanek dobry, nebo ne.
18. 11. 2014 12:54
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Okrem toho, že som to pojal trochu agresívně, tak som vám ukázal konkrétne čísla, ešte aj prepočítané na percentá. To, že k tomu nemáte dodať nič konšktruktívne, ba dokonca napíšete, že na to nelze reagovat, čím môj príspevok dávate na úroveň vulgárnych príspevkov, ktoré vôbec nie sú konštruktívne, len dokazujete, že svoj článok absolútne neviete obhájiť.
Avatar - Emel
18. 11. 2014 13:17
Re: Vážená redakcia a pán Sochor
Čísla jsou čísla, bez širších souvislostí se interpretovat nedají. Změna cenové politiky, nové motory TSI, změna preferencí v důsledku ekonomické krize... těch důvodů může být hodně.
17. 11. 2014 18:07
Fiat
Jo Fiat Tyyyyyypo, tak to mě rozsekalo. Odbornost některých redaktorů je směšná. Stejně jako tento web.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - vabis
17. 11. 2014 20:35
nešťastná forma článku
Zdejší forma článku, zdá se mi poněkud nešťastná! 8-s Pro ostatní, kterým se nechce louskat škodolibá šifra mistra Sochora ;-\ jsem to pracně vypsal, uf .

Ritmo
Multipla
P206
Oktavka
GLK
SsangYong
Clio
C30
Fiesta
GrandePunto
Rozbalit vlákno
0
17. 11. 2014 22:02
Když Typo....
...tak snad i Rytmo, oba jsou to přece Fyjati. :-(
Rozbalit vlákno
0
18. 11. 2014 00:21
zpětná vazba
vyhnu se všem redakčním teoriím, vy víte sami kolik bylo naklikáno navíc a dám jen feedback za sebe: víc než uvod jsem nečetl. (ale mohl jsem, ale obtěžovalo mě to).

PS: na konkurenčních webech, kde s tím před rokem začli, jsem už dva měsíce podobně dělený článek neviděl.
Rozbalit vlákno
0
18. 11. 2014 10:23
žiadny fejslift nie je zbytočný
Môže byť iba nevydarený. Ako príklad uvediem octa2. Z vizuálneho hľadiska sa mi viac páčil jednoduchý, nekonfliktný pôvodný dizajn ako tie nové svetlá a la i40. Ale... Najväčší dôvod na fejslift nie je oprava dizajnu (pokiaľ nebol fakt zmrvený), ale oživenie záujmu o model a vyvolať dojem, že je nový. Dnes sme rozmlsaní a na model, ktorý je na trhu 4 roky pozeráme ako na starú výbehovku. Príde fejs a hneď je to iný pocit. Nový je nový. Preto fejsy nie sú zbytočné.
Rozbalit vlákno
0
18. 11. 2014 12:26
A co citroën?
Jako příklad nepodařeného faceliftu považuji úpravu předku Xsary (místo nízkých světel a masky vyboulené "oči), aby se přiblížila designu první C5 před FL a následně úpravu předku první generace C5, aby se přiblížila C4.

Naopak podařené facelifty má podle mne druhá generace C5 (už byly asi 2 nebo 3, vždycky decentní, jemné dotažení původního designu, žádné násilné roubování) nebo v historii model DS.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kosmonaut
19. 11. 2014 14:55
Děs a hrůza
Fuj to je zase dělěný článek. Budu muset předpokládat, že jsou v něm pouze výmysly, lži a plivání na čtenáře :no:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Stejsn
21. 11. 2014 21:12
Účel faceliftu
Prvotní účel faceliftu není změnit vzhled auta, o to jde až v druhé řadě. Facelift se dělá většinou po čtyřech letech, kdy se kvůli opotřebení musejí vyměnit lisovací formy na plechy karoserií. A když už se objednávají nové, tak se trochu omladí i vzhled. Někdy se to nepovede no, ale rozhodně změna vzhledu není jen tak samoúčelná. Jinak mi tu ještě chybí Mondeo klaun, kde se to prostě přehnalo a místo lehkých změn vzniklo úplně jiné auto, které lidi nepřijali.
Rozbalit vlákno
1
7. 12. 2014 18:05
Re: Účel faceliftu
Přitom by stačilo jediné - přidat volbu "Zobrazit bez rozdělení do jednotlivých kapitol" a bylo by ...
:-(
18. 3. 2015 12:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
19. 3. 2015 13:37
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0