Němci běžně žádají slevy i při nákupu luxusních vozů
Německá marketingový agentura TEM-Q nedávno uspořádala telefonickou anketu mezi 1 400 řidiči a řidičkami luxusních vozů. Tématem ankety bylo vyjednávání o slevě při nákupu nějakého luxusního vozu německé provenience (Audi, BMW, Mercedes-Benz). Více než polovina respondentů odpověděla, že si luxusní vůz koupili až tehdy, když byl prodejce ochoten přistoupit na slevu. Další třetina řidičů se o vyjednávání alespoň pokusila. Obzvláště aktivní jsou v tomto ohledu řidiči a řidičky vozů značky BMW. Určitou slevu poskytla během posledních dvou let přibližně polovina německých prodejců luxusních automobilů.
Slevy přitom nejsou vždy cílené. V téměř třiceti procentech totiž sleva nehrála při rozhodování zájemce o koupi vozu žádnou roli. Naopak tři čtvrtiny zájemců, kteří při jednáních žádnou slevu neobdrželi, se nechali zlákat atraktivnější nabídkou jiného prodejce.
Nejčastěji je sleva poskytována jako srážka z kupní ceny nebo jako snížení leasingových splátek. Zpravidla se jedná o 5 až 10 procentní slevu z výchozí ceny. Znamená to, že slevy jsou v segmentu luxusních vozů oproti jiným osobním vozům podprůměrné.