Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Němci běžně žádají slevy i při nákupu luxusních vozů

Dan Vořechovský
Diskuze (74)
Vyjednávání o ceně začíná být běžnou součástí trhu s novými automobily. Slevy žádají i majetní zákazníci v segmentu luxusních vozů.

Německá marketingový agentura TEM-Q nedávno uspořádala telefonickou anketu mezi 1 400 řidiči a řidičkami luxusních vozů. Tématem ankety bylo vyjednávání o slevě při nákupu nějakého luxusního vozu německé provenience (Audi, BMW, Mercedes-Benz). Více než polovina respondentů odpověděla, že si luxusní vůz koupili až tehdy, když byl prodejce ochoten přistoupit na slevu. Další třetina řidičů se o vyjednávání alespoň pokusila. Obzvláště aktivní jsou v tomto ohledu řidiči a řidičky vozů značky BMW. Určitou slevu poskytla během posledních dvou let přibližně polovina německých prodejců luxusních automobilů.

Slevy přitom nejsou vždy cílené. V téměř třiceti procentech totiž sleva nehrála při rozhodování zájemce o koupi vozu žádnou roli. Naopak tři čtvrtiny zájemců, kteří při jednáních žádnou slevu neobdrželi, se nechali zlákat atraktivnější nabídkou jiného prodejce.

Nejčastěji je sleva poskytována jako srážka z kupní ceny nebo jako snížení leasingových splátek. Zpravidla se jedná o 5 až 10 procentní slevu z výchozí ceny. Znamená to, že slevy jsou v segmentu luxusních vozů oproti jiným osobním vozům podprůměrné.

Dan Vořechovský
Diskuze (74)
19. 3. 2007 13:59
Re: ŠVORCÁK V AMOKU
;-)
19. 3. 2007 13:01
Re: SLEVA NA ŽIVOT
Jasně :yes:
19. 3. 2007 13:00
Re: SLEVA NA ŽIVOT
:-) :yes:
Avatar - Dinar
19. 3. 2007 12:46
Re: SLEVA NA ŽIVOT
:yes: Souhlas. Nákup auta je obchod jako každý jiný, tak je k němu třeba přistupovat a zcela přirozeně se o finální ceně jedná, přičemž cifra v ceníku je použita pouze jako výchozí základ. Auto patří k těm dražším spotřebním věcem, při nákupu je tedy lépe oddělit emocionální stránku věci od obchodní, člověk může dost ušetřit. :-) To že si případně, koupí konkrétního auta, plním svůj celoživotní sen, prodejce vědet nemusí, pro něj to celé je opravdu just a business. ;-)
Avatar - Ricardo
19. 3. 2007 11:29
Re: SLEVA NA ŽIVOT
Však mě nejde o podstatu samotného procesu, ale o provedení, styl. Jak píše Alessio, je to hra, možná trochu obřad. Nakonec totiž vždycky jde stejně jen o to auto a ne o každou stokorunu a cena se má řešit jen tak mimochodem. Je to umění, které Češi příliš neovládají. A velkohubá tvrzení to jen dokazují, vždyť v článku se píše, že "určitou slevu poskytla polovina prodejců". To znamená, ne jen slevu ale např. navýšení výbavy nebo prodloužení záruky, zvýhodnění na servise apod. A taky to znamená, že polovina neposkytla. Takže ano, souhlasím s tebou, díváš se na to z jiného úhlu a píšeš jinými slovy. Máš ale stejný názor.