Němci mají na silnicích nejvíce aut v historii. Podíl hybridních vozů roste pomalu

Němci mají na silnicích nejvíce aut v historii. Podíl hybridních vozů roste pomalu

 
27.1. 2008 Václav Pavlečka

Počet motorových vozidel u našich západních sousedů se blíží hranici 50 milionů. Za uplynulý rok se o něco snížil podíl domácích výrobců na celkovém počtu registrovaných aut. Na druhou stranu v Německu bodovala například Škoda. Lépe na tom byla jen KIA.

Německo se začíná zelenat, i když ne tak rychle
Počet osobních aut se u našich západních sousedů vyšplhal na 41.183.594, meziročně tedy vzrostl o 0,4 %. Celkový údaj o množství motorových vozidel (včetně motorek, nákladních aut a traktorů) se přiblížil 50 milionům (konkrétně 49,3 milionu vozidel). S takovým počtem aut nutně souvisí snaha o snižování škodlivých emisí výfukových plynů. Podle posledních průzkumů postupně roste počet vozů schopných plnit emisní normy EURO 4. V roce 2003 jich bylo pouhých 2.373.077, zatímco letos k 1.lednu to už je 13.208.765, což představuje 32,1 % z automobilů v provozu. Ovšem růst prodejů u vozů s hybridními nebo alternativními pohony už tak slavný není. Jen 0,6 % z nově prodaných aut jsou vybaveny těmito „zelenými“ technologiemi. Naopak počty znečišťovatelů také nejsou zanedbatelné. 13,3 % vozového parku Německa plní maximálně normu Euro 1 (a často ani tu ne).

U Němců roste obliba dieselových agregátů. Jejich podíl letos v lednu dosáhl hranice 24,4 %. Zhruba každé čtvrté auto v Německu tedy spaluje diesel. Konkrétně jejich počet překročil poprvé magickou hranici 10 milionů (10.045.903 vozů), když 1.1. 2006 bylo aut s dieselovými motory „jen“ 9.517.543.

Lidové auto? Přece Volkswagen
Dostát smyslu svého jména se daří značce Volkswagen, jejíž logo nesou vozidla u našich sousedů nejčastěji. Celých 21,3 % vozového parku připadají právě na Volkswagen, který je nejrozšířenější značkou u našich západních sousedů. Meziročně si tato značka o něco pohoršila (-0,2 %). Naopak ostatní značky koncernu Volkswagen si vedly lépe. Počet Seatů vzrostl o 0,9 %, ale největší radost mají u Škody Auto. Vozy s původem v České republice dosáhly meziročního nárůstu 12,3 %, čímž se vedle značek KIA a Chevrolet zařadily mezi největší skokany minulého roku. Propadáky roku se staly značky Proton (-8,1 %), Lancia (-4,5 %) a MG Rover spolu s Austinem (-7,8 %) – více v tabulce.

Celkový podíl německých výrobců na počtu aut, která brázdí tamní silnice, je zhruba dvoutřetinový. Z cizích značek je nejrozšířenější francouzský Renault s 5,3% podílem. Na druhém místě je Toyota (3,1 %) a bronz má Peugeot s 2,9 %. Škoda se svým konkurentům každý rok blíží, její podíl už dosáhl dvou procent.

Vozový park osobních aut v Německu
VýrobcePočet aut leden 2007Počet aut leden 2008Podíl k 1.1. 2008Přírůstek
Alfa Romeo165 356167 7230,4%1,4%
Audi2 507 7232 522 0826,1%0,6%
BMW, Mini2 637 6952 678 0756,5%1,5%
Chevrolet145 345162 6850,4%11,9%
Chrysler, Jeep, Dodge192 616191 6280,5%-0,5%
Citroën639 077670 7371,6%5,0%
Daihatsu140 564144 9900,4%3,1%
Ferrari4 7985 1130,0%6,6%
Fiat1 170 2661 153 7502,8%-1,4%
Ford3 649 2963 615 2558,8%-0,9%
General Motors34 86635 2400,1%1,1%
Honda516 366516 2141,3%0,0%
Hyundai353 555384 4380,9%8,7%
Iveco6 1546 4640,0%5,0%
Jaguar43 05744 0000,1%2,2%
Kia252 211283 8440,7%12,6%
Lada19 07218 9800,0%-0,5%
Lancia70 16066 9820,2%-4,5%
Land Rover57 30057 5660,1%0,5%
Maserati3 1443 3220,0%5,7%
Mazda985 972981 0942,4%-0,5%
Mercedes3 735 4743 782 9039,2%1,3%
MG Rover, Austin130 866120 6430,3%-7,8%
Mitsubishi569 083553 1371,3%-2,8%
Nissan925 133889 9692,2%-3,8%
Opel5 786 9585 687 63713,8%-1,7%
Peugeot1 163 7391 189 9662,9%2,3%
Porsche126 010134 4310,3%6,6%
Proton10 6759 8110,0%-8,1%
Renault, Dacia2 167 8382 170 7435,3%0,1%
Saab72 89472 0080,2%-1,2%
Seat689 664696 1841,7%0,9%
Škoda727 052816 6882,0%12,3%
Smart268 224259 4620,6%-3,3%
Ssaangyong6 1646 5460,0%6,2%
Subaru129 060126 4300,3%-2,0%
Suzuki372 840383 6110,9%2,9%
Toyota, Lexus1 220 7291 270 0363,1%4,0%
Trabant41 35038 9120,1%-5,9%
Volvo413 095416 3311,0%0,8%
VW8 784 2258 764 71121,3%-0,2%
ostatní84 13483 3430,2%-0,9%
celkem41 019 70041 183 594100,0%0,40%

Nejoblíbenější jsou kompakty
Němečtí motoristé ve výběru preferují kompaktní vozy, jejichž podíl činí 28 %. Často však také usedají za volant vozů střední třídy (20,6 %) a malých aut (19,5 %). Stále roste podíl minivozů, který v lednu letošního roku dosáhl 5,2 %.

V průzkumu se také ukázal slušný podíl řidičů seniorů (tedy ve věku 60 a více let). Těch je v Německu 24,3 % a díky stárnoucí evropské populaci budou senioři pro automobilky stále větší část zákazníků.

Spolupracujeme s TipCars.com
Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo Výroba Tesly Model 3 vázne, nejhorší výrobní peklo však už pominulo

Tesla vkládala do Modelu 3 velké naděje, stejně tak…

Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA Řecko pokračuje v privatizaci, odkoupí většinu v plynárenské společnosti DESFA

Řecko přijalo nabídku konsorcia vedeného italskou…

Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum Komentář Evžena Tošenovského: Odmítat diesely je nerozum

Dva a půl roku po vypuknutí emisního skandálu, který se…

 
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér Levné SUV Škody poprvé bez maskování. Kamiq odhaluje také interiér

Jen pár dnů nás dělí od světové premiéry nového…

Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami Řidiči, pozor! Zítra se bude ve velkém měřit rychlost. Místa jsme si vybrali sami

Měření rychlosti bude probíhat v rámci celoevropské akce…

 





 
Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Slavný žigulík slaví. Lada 2101 se začala vyrábět přesně před 48 lety

Dnes 18:50

Model 2101 byl v roce 1970 prvním sériovým autem nově založené automobilky v městě Toljatti. Vyráběl se až do roku 1988.




Blesk.cz

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má trable s ňadry

Stává se ze mě zombie, říká zprávařka Lašková! Má…

Moderátorka zpráv FTV Prima Gábina Kratochvílová Lašková (28) je už od Velikonoc maminkou chlapečka Benedikta.…

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto i peníze!

Smůla Venduly Pizingerové: Ve chvilce přišla o auto…

Jako by nestačilo, že na své narozeniny musela Vendula Pizingerová (46) překonat sama sebe, a zpocená a neumytá…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké šance mají ostatní?

Čeští brankáři pro MS: Francouz je jistota, jaké…

Trenéři české hokejové reprezentace mají v přípravě na MS v Dánsku starosti s marodkou v obraně, ale realizační…

 

Reflex.cz

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Vladimír Pikora: Existuje „politicky korektní“ smlouva?

Napadlo vás někdy, že i smlouva o vašich penězích může být „skrytě politicky korektní“? Ne? Tak já vám ukážu, že…

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době byl nepochybně označen za sexistický

Playboy pro ajťáky: Časopis, který by v dnešní době…

Računari znamená v bosenštině prostě „počítače“. Stejný název nesl i v bývalé Jugoslávii proslulý časopis, jenž…