Němci mají na silnicích nejvíce aut v historii. Podíl hybridních vozů roste pomalu

Němci mají na silnicích nejvíce aut v historii. Podíl hybridních vozů roste pomalu

 

Počet motorových vozidel u našich západních sousedů se blíží hranici 50 milionů. Za uplynulý rok se o něco snížil podíl domácích výrobců na celkovém počtu registrovaných aut. Na druhou stranu v Německu bodovala například Škoda. Lépe na tom byla jen KIA.

Německo se začíná zelenat, i když ne tak rychle
Počet osobních aut se u našich západních sousedů vyšplhal na 41.183.594, meziročně tedy vzrostl o 0,4 %. Celkový údaj o množství motorových vozidel (včetně motorek, nákladních aut a traktorů) se přiblížil 50 milionům (konkrétně 49,3 milionu vozidel). S takovým počtem aut nutně souvisí snaha o snižování škodlivých emisí výfukových plynů. Podle posledních průzkumů postupně roste počet vozů schopných plnit emisní normy EURO 4. V roce 2003 jich bylo pouhých 2.373.077, zatímco letos k 1.lednu to už je 13.208.765, což představuje 32,1 % z automobilů v provozu. Ovšem růst prodejů u vozů s hybridními nebo alternativními pohony už tak slavný není. Jen 0,6 % z nově prodaných aut jsou vybaveny těmito „zelenými“ technologiemi. Naopak počty znečišťovatelů také nejsou zanedbatelné. 13,3 % vozového parku Německa plní maximálně normu Euro 1 (a často ani tu ne).

U Němců roste obliba dieselových agregátů. Jejich podíl letos v lednu dosáhl hranice 24,4 %. Zhruba každé čtvrté auto v Německu tedy spaluje diesel. Konkrétně jejich počet překročil poprvé magickou hranici 10 milionů (10.045.903 vozů), když 1.1. 2006 bylo aut s dieselovými motory „jen“ 9.517.543.

Lidové auto? Přece Volkswagen
Dostát smyslu svého jména se daří značce Volkswagen, jejíž logo nesou vozidla u našich sousedů nejčastěji. Celých 21,3 % vozového parku připadají právě na Volkswagen, který je nejrozšířenější značkou u našich západních sousedů. Meziročně si tato značka o něco pohoršila (-0,2 %). Naopak ostatní značky koncernu Volkswagen si vedly lépe. Počet Seatů vzrostl o 0,9 %, ale největší radost mají u Škody Auto. Vozy s původem v České republice dosáhly meziročního nárůstu 12,3 %, čímž se vedle značek KIA a Chevrolet zařadily mezi největší skokany minulého roku. Propadáky roku se staly značky Proton (-8,1 %), Lancia (-4,5 %) a MG Rover spolu s Austinem (-7,8 %) – více v tabulce.

Celkový podíl německých výrobců na počtu aut, která brázdí tamní silnice, je zhruba dvoutřetinový. Z cizích značek je nejrozšířenější francouzský Renault s 5,3% podílem. Na druhém místě je Toyota (3,1 %) a bronz má Peugeot s 2,9 %. Škoda se svým konkurentům každý rok blíží, její podíl už dosáhl dvou procent.

Vozový park osobních aut v Německu
VýrobcePočet aut leden 2007Počet aut leden 2008Podíl k 1.1. 2008Přírůstek
Alfa Romeo165 356167 7230,4%1,4%
Audi2 507 7232 522 0826,1%0,6%
BMW, Mini2 637 6952 678 0756,5%1,5%
Chevrolet145 345162 6850,4%11,9%
Chrysler, Jeep, Dodge192 616191 6280,5%-0,5%
Citroën639 077670 7371,6%5,0%
Daihatsu140 564144 9900,4%3,1%
Ferrari4 7985 1130,0%6,6%
Fiat1 170 2661 153 7502,8%-1,4%
Ford3 649 2963 615 2558,8%-0,9%
General Motors34 86635 2400,1%1,1%
Honda516 366516 2141,3%0,0%
Hyundai353 555384 4380,9%8,7%
Iveco6 1546 4640,0%5,0%
Jaguar43 05744 0000,1%2,2%
Kia252 211283 8440,7%12,6%
Lada19 07218 9800,0%-0,5%
Lancia70 16066 9820,2%-4,5%
Land Rover57 30057 5660,1%0,5%
Maserati3 1443 3220,0%5,7%
Mazda985 972981 0942,4%-0,5%
Mercedes3 735 4743 782 9039,2%1,3%
MG Rover, Austin130 866120 6430,3%-7,8%
Mitsubishi569 083553 1371,3%-2,8%
Nissan925 133889 9692,2%-3,8%
Opel5 786 9585 687 63713,8%-1,7%
Peugeot1 163 7391 189 9662,9%2,3%
Porsche126 010134 4310,3%6,6%
Proton10 6759 8110,0%-8,1%
Renault, Dacia2 167 8382 170 7435,3%0,1%
Saab72 89472 0080,2%-1,2%
Seat689 664696 1841,7%0,9%
Škoda727 052816 6882,0%12,3%
Smart268 224259 4620,6%-3,3%
Ssaangyong6 1646 5460,0%6,2%
Subaru129 060126 4300,3%-2,0%
Suzuki372 840383 6110,9%2,9%
Toyota, Lexus1 220 7291 270 0363,1%4,0%
Trabant41 35038 9120,1%-5,9%
Volvo413 095416 3311,0%0,8%
VW8 784 2258 764 71121,3%-0,2%
ostatní84 13483 3430,2%-0,9%
celkem41 019 70041 183 594100,0%0,40%

Nejoblíbenější jsou kompakty
Němečtí motoristé ve výběru preferují kompaktní vozy, jejichž podíl činí 28 %. Často však také usedají za volant vozů střední třídy (20,6 %) a malých aut (19,5 %). Stále roste podíl minivozů, který v lednu letošního roku dosáhl 5,2 %.

V průzkumu se také ukázal slušný podíl řidičů seniorů (tedy ve věku 60 a více let). Těch je v Německu 24,3 % a díky stárnoucí evropské populaci budou senioři pro automobilky stále větší část zákazníků.

Spolupracujeme s TipCars.com
Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu Toshiba se chce zbavit čipové divize, tlumí ztrátu po bankrotu Westinghousu

Akcionáři japonského konglomerátu Toshiba schválili návrh…

Velikonoční králíčci do útulku nepatří Velikonoční králíčci do útulku nepatří

Ve Velké Británii uvažují nad zákazem prodeje domácích…

Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny Poslední opora padla. Čeští exportéři hlasují pro uvolnění koruny

Politika slabé koruny přestala být atraktivní i pro…

Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry Zápisník Marka Schwarzmanna: Tarify a hry

Tak nám tu prý začala revoluce. A zase tarifová. Při…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a…

Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor Hyundai si patentovalo motor s nestejným objemem spalovacích komor

Korejská automobilka si nechala na evropském patentovém…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Dnes 08:00

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12 lidí zahynulo

Minibus plný lidí se čelně střetl s dodávkou: 12…

Při srážce minibusu a nákladní dodávky v americkém státě Texas zemřelo ve středu 12 lidí. Většina z nich byli…

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8 důvodů, proč se tam vydat!

Zlaté písky jsou největším lákadlem Bulharska: 8…

Jen 15 kilometrů od Varny, na pobřeží Černého moře, se nachází nejvyhlášenější bulharské letovisko s příznačným…

 

iSport.cz

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v krizi. Kosí ho zranění

Washington útočí na Prezidentský pohár, Pittsburgh v…

SOUHRN | Hokejisté Washingtonu uspěli ve středečním utkání NHL na ledě Colorada 5:3 a směřují k zisku…

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV, krajánci i mazák v brance

Kdo jsou hvězdy české devatenáctky? Talent PSV,…

Jednoho si piplají v nizozemském PSV Eindhoven, jako velký talent pro svůj A tým. Druhý zase pravidelně…

 

Reflex.cz

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte si, jak zní Líza Simpsonová s novým hlasem

Prima našla náhradu za Helenu Štáchovou. Poslechněte…

Nedávná smrt herečky a dabérky Heleny Štáchové vznesla otázku, kdo nahradí její hlas v jednom…

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Bude euro za 20 korun? Kdy ČNB skoncuje s intervencemi?

Už se nám to blíží. Slib udržet kurs 27 korun za euro dala Česká národní banka do konce března. Pak jej může…