Němci mají na silnicích nejvíce aut v historii. Podíl hybridních vozů roste pomalu

Němci mají na silnicích nejvíce aut v historii. Podíl hybridních vozů roste pomalu

 

Počet motorových vozidel u našich západních sousedů se blíží hranici 50 milionů. Za uplynulý rok se o něco snížil podíl domácích výrobců na celkovém počtu registrovaných aut. Na druhou stranu v Německu bodovala například Škoda. Lépe na tom byla jen KIA.

Německo se začíná zelenat, i když ne tak rychle
Počet osobních aut se u našich západních sousedů vyšplhal na 41.183.594, meziročně tedy vzrostl o 0,4 %. Celkový údaj o množství motorových vozidel (včetně motorek, nákladních aut a traktorů) se přiblížil 50 milionům (konkrétně 49,3 milionu vozidel). S takovým počtem aut nutně souvisí snaha o snižování škodlivých emisí výfukových plynů. Podle posledních průzkumů postupně roste počet vozů schopných plnit emisní normy EURO 4. V roce 2003 jich bylo pouhých 2.373.077, zatímco letos k 1.lednu to už je 13.208.765, což představuje 32,1 % z automobilů v provozu. Ovšem růst prodejů u vozů s hybridními nebo alternativními pohony už tak slavný není. Jen 0,6 % z nově prodaných aut jsou vybaveny těmito „zelenými“ technologiemi. Naopak počty znečišťovatelů také nejsou zanedbatelné. 13,3 % vozového parku Německa plní maximálně normu Euro 1 (a často ani tu ne).

U Němců roste obliba dieselových agregátů. Jejich podíl letos v lednu dosáhl hranice 24,4 %. Zhruba každé čtvrté auto v Německu tedy spaluje diesel. Konkrétně jejich počet překročil poprvé magickou hranici 10 milionů (10.045.903 vozů), když 1.1. 2006 bylo aut s dieselovými motory „jen“ 9.517.543.

Lidové auto? Přece Volkswagen
Dostát smyslu svého jména se daří značce Volkswagen, jejíž logo nesou vozidla u našich sousedů nejčastěji. Celých 21,3 % vozového parku připadají právě na Volkswagen, který je nejrozšířenější značkou u našich západních sousedů. Meziročně si tato značka o něco pohoršila (-0,2 %). Naopak ostatní značky koncernu Volkswagen si vedly lépe. Počet Seatů vzrostl o 0,9 %, ale největší radost mají u Škody Auto. Vozy s původem v České republice dosáhly meziročního nárůstu 12,3 %, čímž se vedle značek KIA a Chevrolet zařadily mezi největší skokany minulého roku. Propadáky roku se staly značky Proton (-8,1 %), Lancia (-4,5 %) a MG Rover spolu s Austinem (-7,8 %) – více v tabulce.

Celkový podíl německých výrobců na počtu aut, která brázdí tamní silnice, je zhruba dvoutřetinový. Z cizích značek je nejrozšířenější francouzský Renault s 5,3% podílem. Na druhém místě je Toyota (3,1 %) a bronz má Peugeot s 2,9 %. Škoda se svým konkurentům každý rok blíží, její podíl už dosáhl dvou procent.

Vozový park osobních aut v Německu
VýrobcePočet aut leden 2007Počet aut leden 2008Podíl k 1.1. 2008Přírůstek
Alfa Romeo165 356167 7230,4%1,4%
Audi2 507 7232 522 0826,1%0,6%
BMW, Mini2 637 6952 678 0756,5%1,5%
Chevrolet145 345162 6850,4%11,9%
Chrysler, Jeep, Dodge192 616191 6280,5%-0,5%
Citroën639 077670 7371,6%5,0%
Daihatsu140 564144 9900,4%3,1%
Ferrari4 7985 1130,0%6,6%
Fiat1 170 2661 153 7502,8%-1,4%
Ford3 649 2963 615 2558,8%-0,9%
General Motors34 86635 2400,1%1,1%
Honda516 366516 2141,3%0,0%
Hyundai353 555384 4380,9%8,7%
Iveco6 1546 4640,0%5,0%
Jaguar43 05744 0000,1%2,2%
Kia252 211283 8440,7%12,6%
Lada19 07218 9800,0%-0,5%
Lancia70 16066 9820,2%-4,5%
Land Rover57 30057 5660,1%0,5%
Maserati3 1443 3220,0%5,7%
Mazda985 972981 0942,4%-0,5%
Mercedes3 735 4743 782 9039,2%1,3%
MG Rover, Austin130 866120 6430,3%-7,8%
Mitsubishi569 083553 1371,3%-2,8%
Nissan925 133889 9692,2%-3,8%
Opel5 786 9585 687 63713,8%-1,7%
Peugeot1 163 7391 189 9662,9%2,3%
Porsche126 010134 4310,3%6,6%
Proton10 6759 8110,0%-8,1%
Renault, Dacia2 167 8382 170 7435,3%0,1%
Saab72 89472 0080,2%-1,2%
Seat689 664696 1841,7%0,9%
Škoda727 052816 6882,0%12,3%
Smart268 224259 4620,6%-3,3%
Ssaangyong6 1646 5460,0%6,2%
Subaru129 060126 4300,3%-2,0%
Suzuki372 840383 6110,9%2,9%
Toyota, Lexus1 220 7291 270 0363,1%4,0%
Trabant41 35038 9120,1%-5,9%
Volvo413 095416 3311,0%0,8%
VW8 784 2258 764 71121,3%-0,2%
ostatní84 13483 3430,2%-0,9%
celkem41 019 70041 183 594100,0%0,40%

Nejoblíbenější jsou kompakty
Němečtí motoristé ve výběru preferují kompaktní vozy, jejichž podíl činí 28 %. Často však také usedají za volant vozů střední třídy (20,6 %) a malých aut (19,5 %). Stále roste podíl minivozů, který v lednu letošního roku dosáhl 5,2 %.

V průzkumu se také ukázal slušný podíl řidičů seniorů (tedy ve věku 60 a více let). Těch je v Německu 24,3 % a díky stárnoucí evropské populaci budou senioři pro automobilky stále větší část zákazníků.

Spolupracujeme s TipCars.com
Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě Česko má po Estonsku největší platové rozdíly mezi muži a ženami v Evropě

Ženy v Evropské unii vydělávají na hodinu méně než muži,…

Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů Prazdroj chce vyrábět o třetinu více piva Pilsner Urquell, investuje téměř 300 milionů

Plzeňský Prazdroj rozšíří za více než 280 milionů korun…

Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích Glosa Adély Čabanové: Budoucnost v ambulancích

Úhradová vyhláška, která byla jedním ze spouštěčů…

Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB Koruna už je silnější než před intervencemi ČNB

Česká měna k euru zpevnila na silnější úroveň, než měla…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte... Mazda vrátí na trh wankelův motor už za dva roky. Ne ovšem tak, jak si myslíte...

Motor s rotačním pístem bude nyní plnit jinou roli.

Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu: Škoda už oficiálně prodává Karoq. Tipy, jak ho rozpoznat od Kodiaqu:

Škoda zatím neoznámila, kolik bude požadovat za základní…

 





 
Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Tohle jsou ta nejlepší MPV na českém trhu

Včera

Jaká jsou ta nejlepší MPV na trhu? Podle českých zákazníků Hyundai ix20, Opel Meriva nebo VW Touran. Hodně se daří i osobním dodávkám.




Blesk.cz

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími kanony. Gundam Versus je zběsilá řežba s roboty

Plechoví titáni se rvou se světelnými meči a obřími…

Souboje obřích robotů nejsou oblíbeností výhradně Japonců. Filmy jako Pacific Rim ukázaly, že toto téma mají…

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli, jaké by si určitě nekoupili

Brambory z Česka, nebo z dovozu? Pěstitelé řekli,…

Brambory jsou nedílnou součástí jídelníčku většiny Čechů. Jíme je vařené, pečené a nejen o Vánocích je přidáváme…

 

iSport.cz

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní smlouvu do roku 2020

Se Sadílkem v PSV počítají. Podepsal lukrativní…

Český fotbalový talent Michal Sadílek podepsal v PSV Eindhoven novou smlouvu až do roku 2020. Původní kontrakt…

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na 100%, nejhorší Sparta

Jak v lize naplňují potenciál? Plzeň a Olomouc na…

Liga je ve své třetině, přesto už vykrystalizoval jeden obrovský favorit na zisk titulu. Překvapivě se nejedná o…

 

Reflex.cz

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého zákona. Stát přece není biřic, politici nejsou vrchnost

55 tisíc lidí žádá změnu tvrdého protikuřáckého…

Hloučky kuřáků před hospodami, cigaretový dým a hluk pod okny bytů, štamgasti, kteří se dívají na fotbal přes…

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena na působivých fotografiích

Ztracený svět: Tajemství hlubokých jeskyní zachycena…

Visel na tenkém laně 200 metrů nad zemí v nejhlubší přírodní šachtě na světě, prozkoumal nejtemnější zákoutí…