reklama


Němci se poutají. Co vy? (video)

Němci se poutají. Co vy? (video)

 
 

Němečtí řidiči jsou zodpovědní. Bezpečnostní pásy nepoužívá jen málo z nich. O ostatních cestujících v osobních automobilech to platí také.

Ze studie, kterou zveřejnil Spolkový silniční výzkumný ústav (BASt) vyplývá, že Němci jsou za volanty, i na ostatních sedadlech vesměs ukáznění a používání bezpečnostních pásů je pro ně na silnicích samozřejmostí. Počet připoutaných dospělých se totiž na dálnicích, silnicích vyšších tříd a ve městech dosahuje 98 %, u dětí platí obdobné číslo.

Jenže, podrobnější statistika odhalí některá negativa. Například na venkovských silnicích najdeme dost šestiletých a starších dětí, které nejsou upoutány do sedaček, takových je takřka 20 %. Ve městě je situace ještě horší, tam jich zádržné systémy (zřejmě díky nezodpovědným rodičům, ale možná i kvůli vlastní tvrdohlavosti) nepoužívá plných 30 %. U ratolestí do pěti let je ale situace podobná celoněmeckému průměru všech dětských pasažérů, tedy takřka stoprocentní.

Bezpečnostní pásy si váže dokonce i přes 80 % řidičů kamionů a nákladních automobilů a 94 % těch, kteří jezdí s dodávkami do 3,5 tuny.

Motorkáři ale smysl pro zodpovědnost ztratili. U nich se pochopitelně nebavíme o pásech, nýbrž o ochranných přilbách. Čísla, která říkají kolik procent řidičů a spolujezdců je na motocyklech používá, pomalu klesají ze stovky (!) směrem dolů. U cyklistů jsou nižší (9 %), jenže ti nemají pevnou pokrývku hlavy povinnou všichni. Byť dle statistik dramaticky padají hlavně u malých milovníků zdravé jízdy, což je alarmující zjištění.

Výsledky jsou založeny na pozorování 18.600 osobních automobilů s více než 25 tisíci pasažéry na předních sedadlech. Jsou doplněny o 3,7 tisíce dospělých a 5,8 tisíce dětí sedících vzadu. Jednostopé stroje reprezentovalo 4,5 tisíce motocyklů, 5,9 tisíce jejich uživatelů a konečně takřka 14 tisíc cyklistů.

Zpět k bezpečnostním pásům. Ač jsou dnes nejběžnější tříbodové v osobních autech přítomny již přes půl století (průkopníkem bylo švédské Volvo) a ve všech civilizovaných zemích povinné, řada řidičů i spolujezdců si na ně stále nezvykla. Zejména u nás. Někdo se poutá jen kvůli policajtům, nebo naoko, kdy pás přehodí přes tělo, ale nezapne a nechá jej viset jen tak. Argument Mám přece airbagy je také častý. Čelní vzduchové vaky ovšem fungují pouze v kombinaci s pásy, jinak jsou schopny zabíjet.

U přileb pro motorizované i nemotorizované účastníky silničního provozu platí jedno pravidlo: na této výbavě rozhodně nešetřit. Hlava může přijít do kontaktu s asfaltem velice rychle a levné helmy náraz zpravidla nevydrží, a to ani na jízdním kole při nižších rychlostech. Rodičům-automobilistům doporučujeme také zvážit investice do dětských zádržných systémů. Také zde se určitě vyplatí vydání většího obnosu za značkové zboží s příslušnými atesty.

Tříbodové bezpečnostní pásy v osobních automobilech slaví 50 let

Video

Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají Trumpova rallye se zadrhla. Akcie firem, které vítaly jeho vítězství, padají

Nový americký prezident ještě nesložil slib a investoři…

Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek Venezuelané se po měsíci dočkali slíbených nejvyšších bankovek

Po více než měsíci odkladů, zmatků a nepokojů se…

Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici Řecký účetní dvůr schválil prodej drah italské železnici

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah…

Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí Zápisník Dušana Kütnera: Lančmítové štěstí

Facebook hodlá zavést v Německu jako druhém státě po USA…

 
Zdroj: BASt
 

Přidat názorDiskuse: Němci se poutají. Co vy? (video)



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat. Test ojetiny: VW Tiguan je SUV s praktičností MPV. Slabá místa lze ohlídat.

Ceny ojetých Volkswagenů Tiguan klesají ke dvěma stům…

Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují? Airbag zachraňuje životy již 45 let. Víte, jaké druhy existují?

Tlumí náraz, usměrňuje naše tělo při nehodě, ale také nám…

 






 
Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Chcete si tuningem zničit auto? Přinášíme spolehlivé tipy!

Dnes 08:00

Široká kola, kity přímého sání či laděný výfuk. To všechno jsou úpravy, jejichž smyslem je dále zlepšit jízdní projev auta. Ale opravdu jej zlepší, nebo autu spíše ublíží?




Blesk.cz

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity: Řešit budou Trumpa a Čínu

V Davosu se sejdou politické a ekonomické elity:…

Ve švýcarském luxusním letovisku Davos začíná každoroční setkání elit politického a ekonomického světa v rámci…

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

Další šťastlivec ze superhry Trhák: Výhru předpověděl komín

„Mám obrovskou radost. Ani to neumím popsat. Nikdy v životě jsme totiž nic nevyhráli,“ prozradil včera Blesku…

 

iSport.cz

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou vystřídat Costu v Chelsea

TOP hvězdy, nebo talent? PĚT borců, kteří můžou…

O jeho budoucnosti v Chelsea se má rozhodnout brzy. Útočník Diego Costa si každopádně hádkou s trenérem Antoniem…

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce, bylo by to nefér

Hušbauer: Rok ve Slavii? Ještě nemám sešívané srdce,…

Ve Spartě vyrůstal a získal s ní i titul, teď už rok obléká dres jejího největšího rivala. Záložník Slavie Josef…

 

Reflex.cz

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení islamismu, terorismu a migrace

Sebevražda Západu: Čísla a data dokazují propojení…

Víte co mají společného střelba v Židovském muzeu v Bruselu z 24. května 2014 a atentát spáchaný na vánočním…

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská modelka dokazuje, že věk je jenom číslo

Svléknout se před foťákem v šedesáti? Francouzská…

V době, kdy má většina modelek už několik let po kariéře, se jedenašedesátiletá Yazemeenah Rossiová teprve…

 
 
reklama