Němci vybrali klasická auta do čtvrt milionu. Nechybí kachna, staré Volkswageny ani Trabant
Pokud se vám někdy do rukou dostal Auto Bild Klassik, případně jeho česká verze Auto Tip Klassik, určitě víte, že němečtí tvůrci úzce spolupracují se společností Classic Data. Ta se dlouhodobě věnuje sledování trhu s veterány a youngtimery, analyzuje vývoj cen jednotlivých modelů a přináší zajímavá data včetně informací o tom, které vozy mohou být do budoucna zajímavou investicí.
Německý Auto Bild se i tentokrát ponořil do nejčerstvějších dat a sestavil žebříček dvaapadesáti atraktivních klasik, které můžete pořídit do deseti tisíc eur (v přepočtu necelých 260 tisíc korun). To se ale bavíme o těch nejdražších kouscích. Seznam čítá i vozy, na které vám stačí uspořit desetitisíce. Tedy pokud vám nevadí, že to bude Trabant nebo Wartburg.
Všechny klasiky ve výběru mají společné to, že jde o stav 2, což zástupci Classic Data na oficiálních stránkách vysvětlují jako „vůz v dobrém stavu s lehkými známkami opotřebení. Vůz je buď v zachovalém původním stavu, případně po profesionální renovaci, technicky a vizuálně bezchybný, avšak s nepatrnými známkami opotřebení“. Je to sice trochu kostrbaté, ale pointu chápeme…
A jaké poklady tedy v seznamu čítajícím přes pět desítek automobilů jsou? Začínáme těmi cenově dostupnými, mezi kterými najdeme socialistickou legendu Trabant 601. Kousek ve slušném stavu může přijít na 2800 eur, což je v přepočtu lehce přes 70 tisíc korun. O něco dražší už je Wartburg 353, jenž má hodnotu vyčíslenou na 3800 eur, tedy necelých sto tisíc korun.
Hledáte-li mezi klasikami něco reprezentativního, určitě vás potěší plejáda stříbrných šípů. Na listině totiž najdeme hned jedenáct exemplářů stuttgartské automobilky v různých hodnotách. Zatímco za Mercedes 190D (W 201) byste dali 3900 eur (101 tisíc korun), podstatně hodnotnější verze 200/8 (W 115) a 230 (W 123) už se šplhají k hranici oněch deseti tisíc eur.
Neméně zajímavé je zastoupení další německé automobilky – Volkswagenu. Tady Classic Data doporučují jedničkový Golf, hlavně pak kabriolet, jehož cena v zachovalém stavu atakuje v přepočtu hranici čtvrt milionu korun. Nechybí ani doporučení první generace Pola, mexického Brouka či Scirocca druhé generace.
Není to ale jen o velkých německých automobilkách, ve výčtu najdeme také unikátní vozy jako Autobianchi A112, Suzuki Capuccino, Glas Goggomobil TS 300 či Saab 96 V4. Patříte-li zase mezi zájemce o některou z francouzských ikon automobilismu, Classic Data samozřejmě doporučují Renault R4 či legendární „kachnu“ 2 CV.
Pokud zaostříme na nejlepší desítku, pod hodnotu 9800 eur (254 tisíc korun) se nedostaneme. Uzavírá ji právě „kachna“, před kterou se vyjma zmiňovaných Mercedesů objevuje ještě Audi V8 quattro, Fiat 500 D, Opel Manta A, Ford Capri 1600 GT a konečně Mazda RX-7, jejíž hodnota ve stavu 2 je dle výše zmíněného zdroje rovných deset tisíc eur. Kompletní žebříček zajímavých klasik do této částky najdete v níže přiložené tabulce.
52 zajímavých klasik do 10.000 eur podle Auto Bildu | ||
Vůz | Roky výroby | Cena (v eurech) |
Mazda RX-7 | 1977-1986 | 10.000 |
Ford Capri 1600 GT | 1972-1973 | 9900 |
Opel Manta A | 1970-1975 | 9900 |
Mercedes 230 (W 123) | 1976-1980 | 9900 |
Fiat 500 D | 1960-1965 | 9800 |
Mercedes 200/8 (W 115) | 1973-1976 | 9800 |
Audi V8 quattro | 1991-1994 | 9800 |
Citroën 2 CV | 1965-1970 | 9800 |
Volvo 145 S Kombi | 1969-1974 | 9600 |
Mercedes 300 SE (W 126) | 1985-1987 | 9600 |
Mercedes 300 D (W 123) | 1976-1985 | 9600 |
VW Golf 1 Cabrio | 1979-1983 | 9300 |
Mercedes 240 D (W 123) | 1976-1982 | 9200 |
Opel Rekord C | 1966-1971 | 9200 |
Fiat 500 F | 1965-1972 | 9000 |
Mercedes 250 (W 123) | 1976-1982 | 9000 |
Mercedes 200 (W 123) | 1976-1980 | 8800 |
Mercedes 200 D (W 123) | 1982-1985 | 8700 |
Saab 96 V4 | 1966-1969 | 8600 |
Ford Capri II | 1974-1977 | 8600 |
Mini 1100 special | 1977-1981 | 8500 |
Mercedes 280 S (W 126) | 1979-1985 | 8500 |
Glas Goggomobil TS 300 Coupé | 1957-1965 | 7900 |
Ford Mustang III | 1979-1986 | 7900 |
BMW Baur TC 318i | 1983-1985 | 7700 |
Peugeot 204 Coupé | 1966-1970 | 7700 |
VW Brouk 1200 (Mexiko) | 1964-2003 | 7600 |
BMW 318 (E21) | 1975-1980 | 7400 |
VW Scirocco 2 16V | 1985-1992 | 7400 |
Peugeot 504 | 1968-1970 | 7200 |
Wartburg 311 | 1956-1961 | 7000 |
Suzuki Cappucino | 1991-1997 | 7000 |
Volvo 142 | 1967-1974 | 6800 |
Mazda MX-5 (N/A) | 1990-1994 | 6400 |
Ford Granada II | 1977-1981 | 6100 |
VW Golf 1 | 1975-1978 | 6000 |
Renault R4 | 1975-1983 | 5900 |
BMW 520i (E28) | 1981-1987 | 5700 |
VW Passat | 1973-1977 | 5700 |
Audi 80 | 1972-1976 | 5600 |
VW Polo (86) | 1975-1979 | 5500 |
Opel Rekord E (E2) | 1982-1986 | 5200 |
Opel Ascona B | 1976-1981 | 5100 |
Ford Taunus 2000-V6 | 1976-1979 | 5000 |
Autobianchi A112 | 1969-1978 | 4900 |
Peugeot 304 | 1969-1972 | 4800 |
Opel Kadett C | 1974-1979 | 4700 |
Mercedes 250 D (W 124) | 1985-1989 | 4500 |
Mercedes 200 E Kat (W 124) | 1989-1992 | 4200 |
Mercedes 190D (W 201) | 1982-1988 | 3900 |
Wartburg 353 | 1966-1974 | 3800 |
Trabant 601 | 1974-1990 | 2800 |