reklama


5.1. 2016 ČTK

Německá policie začíná využívat úsekové měření rychlosti

Německá policie začíná využívat úsekové měření rychlosti

Německá policie začíná letos poprvé využívat úsekové měření rychlosti na silnicích. Pilotní projekt se spouští v Dolním Sasku a pokud pomůže ke snížení počtu dopravních nehod na sledované silnici, měla by se tato technika rozšířit v celém Německu.

Kritici opatření však varují, že úsekové měření může narušit ochranu osobních údajů, což je v zemi citlivé téma.

Zatímco v Česku užívá policie úsekové měření rychlosti už řadu let, v Německu dosud policisté měřili pouze okamžitou rychlost vozidel projíždějících konkrétním místem. Průměrnou rychlost na stanoveném úseku silnice začínají kontrolovat až nyní, první sledovanou trasou se staly tři kilometry silnice první třídy B6 mezi obcemi Gleidingen a Laatzen nedaleko Hannoveru.

"Od roku 2011 se na tomto krátkém úseku stalo 28 dopravních nehod, při nichž bylo celkem deset osob lehce zraněno, tři těžce a dvě osoby dokonce přišly o život," uvedlo dolnosaské ministerstvo vnitra. Podle policie většinu nehod zavinilo nedodržení povolené rychlosti, proto nyní spolková země investovala 200.000 eur (5,4 milionu korun) do zavedení automatického systému úsekového měření rychlosti.

Pokud pilotní projekt úsekového měření rychlosti přispěje ke snížení počtu dopravních nehod, chce ho německá policie rozšířit i na další silnice. V první řadě by to měly být tunely, kde je pro policisty obtížné měřit okamžitou rychlost, následovat by měly úseky dálnic se sníženou povolenou rychlostí.

Systém funguje obdobně jako v Česku. Kamery na začátku a na konci úseku vyfotí auto s poznávací značkou a podle doby, jak dlouho trvalo řidiči měřený úsek projet, vypočítají rychlost vozu. Data o autech, která povolenou rychlost dodrží, se ihned vymažou, majitelům vozidel porušujících dopravní předpisy přijde automaticky pokuta.

Právě automatický charakter úsekového měření vyvolává v Německu kritiku. "Kdyby skutečně šlo o dopravní bezpečnost, nebylo by mnohem jednodušší odstranit nebezpečná místa na silnicích? Podle mě tady nejde tolik o bezpečnost, jako spíš o zavedení tohoto hlídacího monstra na německé silnice," uvedl dopravní expert týdeníku Focus Michael Haberland, který o systému mluví jako o "Velkém bratrovi".

Kriticky se k systému staví i největší německý autoklub ADAC, podle něhož není k zavádění úsekového měření rychlosti v Německu důvod a policie může kontrolovat dodržování povolené rychlosti i jiným způsobem. Za neetické považuje autoklub skutečnost, že jsou fotografováni i řidiči, kteří jezdí podle předpisů. "A kromě toho zůstává zásadní problém, že disciplína řidičů po projetí sledovaného úseku znovu klesne na běžnou úroveň," varuje ADAC.

Oznámkuj dealera
Spolupracujeme s TipCars.com
Rychlá kola: Nezařaditelní mají zelenou Rychlá kola: Nezařaditelní mají zelenou

Hlavně se odlišit, vystoupit z davu – tohle platí…

Tono Stano: Hlavně nebýt moc slavný Tono Stano: Hlavně nebýt moc slavný

Fotograf Tono Stano nyní vystavuje v Nové galerii…

Komentář Jany Havligerové: Rozpočet šitý na míru volbám Komentář Jany Havligerové: Rozpočet šitý na míru volbám

Vládní poslanci schválili státní rozpočet na příští rok.…

Spot dne: Francouzská kuchyně přistává Spot dne: Francouzská kuchyně přistává

Spot Air France slibuje, že během letů této společnosti…

 
 


reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma Pokud potřebujete auto jen na 10 dní v měsíci, můžete ho mít zdarma

Automobilka Citroën chce zájemcům o dlouhodobý pronájem…

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7 Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však…

 






 
Nissan Qashqai 1.6 dCi Xtronic vs. Opel Mokka X 1.6 CDTI AT6 – Kříženec, nebo SUV?

Nissan Qashqai 1.6 dCi vs. Opel Mokka X 1.6 CDTI – Kříženec, nebo SUV?

Dnes 08:01

Jeden má být originálním městským crossoverem, druhý zase malým SUV, které se těší na každé bahno. Přesto jsme našli hodně společných prvků.




Blesk.cz

Záhadná smrt tučňáků v kanadské zoo. Sedm ptáků se podle pitvy utopilo

Záhadná smrt tučňáků v kanadské zoo. Sedm ptáků se…

Na západě Kanady se v zoologické zahradě Calgary utopilo sedm tučňáků. Oznámila to místní…

Stříbrná „popelnice“ v Toulcově dvoře: Patří do ní hliník a kovový odpad

Stříbrná „popelnice“ v Toulcově dvoře: Patří do ní…

V Hostivaři můžete kromě plastů a papíru konečně třídit i hliník. Většina lidí je zvyklá třídit umělé lahve i…

 

iSport.cz

Fanoušci jsou stále proti Kýhosovi. Je to těžké i pro hráče, řekl kouč

Fanoušci jsou stále proti Kýhosovi. Je to těžké i…

Potřeboval tři body víc než sůl. Vladimír Kýhos v náročné době musí přesvědčit výsledky. Zvlášť poté, co mu…

Inter Milán - Sparta 2:1. Dočkal nedal penaltu a domácí rozhodli v závěru

Inter Milán - Sparta 2:1. Dočkal nedal penaltu a…

Sparta zakončila základní skupinu Evropské ligy porážkou 1:2 na hřišti Interu Milán. Svěřenci Davida Holoubka v…

 

Reflex.cz

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první ukázku z filmu, který dějově předchází Pelíškům

Jak vypadá Hřebejkovo Zahradnictví? Sledujte první…

Nejde vlastně o jeden film, ale o unikátní trilogii. Tvůrčí duo tvořené scénáristou Petrem Jarchovským a…

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné označení přebalovacích místností, prý bylo sexistické

Tohle nás zničí: Obchod musel vyměnit nevinné…

Některá evropská média zaznamenala v minulých dnech další díl absurdní diskuse, která přivede Evropu k…

 
 
reklama