5.1. 2016 ČTK

Německá policie začíná využívat úsekové měření rychlosti

Německá policie začíná využívat úsekové měření rychlosti

Německá policie začíná letos poprvé využívat úsekové měření rychlosti na silnicích. Pilotní projekt se spouští v Dolním Sasku a pokud pomůže ke snížení počtu dopravních nehod na sledované silnici, měla by se tato technika rozšířit v celém Německu.

Kritici opatření však varují, že úsekové měření může narušit ochranu osobních údajů, což je v zemi citlivé téma.

Zatímco v Česku užívá policie úsekové měření rychlosti už řadu let, v Německu dosud policisté měřili pouze okamžitou rychlost vozidel projíždějících konkrétním místem. Průměrnou rychlost na stanoveném úseku silnice začínají kontrolovat až nyní, první sledovanou trasou se staly tři kilometry silnice první třídy B6 mezi obcemi Gleidingen a Laatzen nedaleko Hannoveru.

"Od roku 2011 se na tomto krátkém úseku stalo 28 dopravních nehod, při nichž bylo celkem deset osob lehce zraněno, tři těžce a dvě osoby dokonce přišly o život," uvedlo dolnosaské ministerstvo vnitra. Podle policie většinu nehod zavinilo nedodržení povolené rychlosti, proto nyní spolková země investovala 200.000 eur (5,4 milionu korun) do zavedení automatického systému úsekového měření rychlosti.

Pokud pilotní projekt úsekového měření rychlosti přispěje ke snížení počtu dopravních nehod, chce ho německá policie rozšířit i na další silnice. V první řadě by to měly být tunely, kde je pro policisty obtížné měřit okamžitou rychlost, následovat by měly úseky dálnic se sníženou povolenou rychlostí.

Systém funguje obdobně jako v Česku. Kamery na začátku a na konci úseku vyfotí auto s poznávací značkou a podle doby, jak dlouho trvalo řidiči měřený úsek projet, vypočítají rychlost vozu. Data o autech, která povolenou rychlost dodrží, se ihned vymažou, majitelům vozidel porušujících dopravní předpisy přijde automaticky pokuta.

Právě automatický charakter úsekového měření vyvolává v Německu kritiku. "Kdyby skutečně šlo o dopravní bezpečnost, nebylo by mnohem jednodušší odstranit nebezpečná místa na silnicích? Podle mě tady nejde tolik o bezpečnost, jako spíš o zavedení tohoto hlídacího monstra na německé silnice," uvedl dopravní expert týdeníku Focus Michael Haberland, který o systému mluví jako o "Velkém bratrovi".

Kriticky se k systému staví i největší německý autoklub ADAC, podle něhož není k zavádění úsekového měření rychlosti v Německu důvod a policie může kontrolovat dodržování povolené rychlosti i jiným způsobem. Za neetické považuje autoklub skutečnost, že jsou fotografováni i řidiči, kteří jezdí podle předpisů. "A kromě toho zůstává zásadní problém, že disciplína řidičů po projetí sledovaného úseku znovu klesne na běžnou úroveň," varuje ADAC.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali Trumpovi se rozpadl další poradní výbor, téměř všichni členové rezignovali

Téměř všichni členové dalšího poradního výboru amerického…

Trump propustil svého stratéga, který mu pomohl vyhrát volby Trump propustil svého stratéga, který mu pomohl vyhrát volby

Hlavní stratég Bílého domu Steve Bannon ještě dnes opustí…

Pátrání po barcelonském teroristovi skončilo, nepřežil policejní zásah Pátrání po barcelonském teroristovi skončilo, nepřežil policejní zásah

Řidič, jenž zabil 13 lidí v Barceloně, je mrtvý. Byl mezi…

 
 






Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč Nejlevnější elektromobil v ČR ještě zlevnil. Cena už je pod 100 000 Kč

Elektrické vozítko bude již v září dostupné i ve verzi…

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc? Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou…

 





 
Elektromobily: Proč se obejdou bez vícestupňové převodovky?

Elektromobily: Proč se obejdou bez vícestupňové převodovky?

Včera

Zatímco spalovací motor vyžaduje k efektivnímu fungování vícestupňovou převodovku, tak elektromotor se bez ní obyčejně obejde. Je důvodem pouze odlišná momentová charakteristika, nebo i něco jiného?




Blesk.cz

Nahé turistky vzaly Sardinii útokem! V rouše Evině pózují na plážích i pod vodou

Nahé turistky vzaly Sardinii útokem! V rouše Evině…

Italskou Sardinii obsadily nahé turistky! Sexy krásky se na internetu chlubí pikantními snímky s malebným…

Raz, dva, tři a je hotovo: Tři extra rychlé recepty na výborné dobroty

Raz, dva, tři a je hotovo: Tři extra rychlé recepty…

Lámete si hlavu, co rodině nebo přátelům připravit o víkendu k jídlu? Zkuste naše extra rychlé recepty.

 

iSport.cz

Monako přehrálo Méty a má ligový rekord. Výhru vystřelil Falcao

Monako přehrálo Méty a má ligový rekord. Výhru…

Fotbalisté Monaka vyhráli i třetí zápas v novém ročníku francouzské ligy. Na hřišti Met zvítězili 1:0 a…

Ručinský se zastal Nedvěda: Méďovy názory jsem vzal. Nebyla to kritika

Ručinský se zastal Nedvěda: Méďovy názory jsem vzal.…

Z nasvíceného jeviště se po roce a půl stáhl zpět do zákulisí. Martin Ručinský složil funkci generálního…

 

Reflex.cz

V KLDR žádný hlad a bída není, USA jsou hlavní agresor, říká Vrobel

V KLDR žádný hlad a bída není, USA jsou hlavní…

Spojené státy jako hlavní agresor a Korejská lidově demokratická republika coby jeden z posledních suverénních…

Zázrak z Aleppa. Lvice, kterou zachránili z tamní zoo, porodila mládě

Zázrak z Aleppa. Lvice, kterou zachránili z tamní…

Veterináři i zoologové se podivují nad případem lvice, která byla převezena ze zničené zoo v syrském Aleppu…