5.1. 2016 ČTK

Německá policie začíná využívat úsekové měření rychlosti

Německá policie začíná využívat úsekové měření rychlosti

Německá policie začíná letos poprvé využívat úsekové měření rychlosti na silnicích. Pilotní projekt se spouští v Dolním Sasku a pokud pomůže ke snížení počtu dopravních nehod na sledované silnici, měla by se tato technika rozšířit v celém Německu.

Kritici opatření však varují, že úsekové měření může narušit ochranu osobních údajů, což je v zemi citlivé téma.

Zatímco v Česku užívá policie úsekové měření rychlosti už řadu let, v Německu dosud policisté měřili pouze okamžitou rychlost vozidel projíždějících konkrétním místem. Průměrnou rychlost na stanoveném úseku silnice začínají kontrolovat až nyní, první sledovanou trasou se staly tři kilometry silnice první třídy B6 mezi obcemi Gleidingen a Laatzen nedaleko Hannoveru.

"Od roku 2011 se na tomto krátkém úseku stalo 28 dopravních nehod, při nichž bylo celkem deset osob lehce zraněno, tři těžce a dvě osoby dokonce přišly o život," uvedlo dolnosaské ministerstvo vnitra. Podle policie většinu nehod zavinilo nedodržení povolené rychlosti, proto nyní spolková země investovala 200.000 eur (5,4 milionu korun) do zavedení automatického systému úsekového měření rychlosti.

Pokud pilotní projekt úsekového měření rychlosti přispěje ke snížení počtu dopravních nehod, chce ho německá policie rozšířit i na další silnice. V první řadě by to měly být tunely, kde je pro policisty obtížné měřit okamžitou rychlost, následovat by měly úseky dálnic se sníženou povolenou rychlostí.

Systém funguje obdobně jako v Česku. Kamery na začátku a na konci úseku vyfotí auto s poznávací značkou a podle doby, jak dlouho trvalo řidiči měřený úsek projet, vypočítají rychlost vozu. Data o autech, která povolenou rychlost dodrží, se ihned vymažou, majitelům vozidel porušujících dopravní předpisy přijde automaticky pokuta.

Právě automatický charakter úsekového měření vyvolává v Německu kritiku. "Kdyby skutečně šlo o dopravní bezpečnost, nebylo by mnohem jednodušší odstranit nebezpečná místa na silnicích? Podle mě tady nejde tolik o bezpečnost, jako spíš o zavedení tohoto hlídacího monstra na německé silnice," uvedl dopravní expert týdeníku Focus Michael Haberland, který o systému mluví jako o "Velkém bratrovi".

Kriticky se k systému staví i největší německý autoklub ADAC, podle něhož není k zavádění úsekového měření rychlosti v Německu důvod a policie může kontrolovat dodržování povolené rychlosti i jiným způsobem. Za neetické považuje autoklub skutečnost, že jsou fotografováni i řidiči, kteří jezdí podle předpisů. "A kromě toho zůstává zásadní problém, že disciplína řidičů po projetí sledovaného úseku znovu klesne na běžnou úroveň," varuje ADAC.

Spolupracujeme s TipCars.com
USA splnily slib, přijaly deset tisíc syrských uprchlíků USA splnily slib, přijaly deset tisíc syrských uprchlíků

Spojené státy splnily svůj závazek přijmout deset tisíc…

Apple zřejmě příští týden představí nový iPhone Apple zřejmě příští týden představí nový iPhone

Americký technologický gigant Apple příští týden…

Řidiči autobusů ve Středních Čechách dostanou přidáno Řidiči autobusů ve Středních Čechách dostanou přidáno

Řidiči autobusů ve středních Čechách dostanou od září…

Česko na základě kvót přijalo osm uprchlíků, další tři odmítlo Česko na základě kvót přijalo osm uprchlíků, další tři odmítlo

Do Česka minulý týden přijela skupina osmi uprchlíků,…

 
 






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Citroën Cxperience Concept je luxusní francouzská zadokolka Citroën Cxperience Concept je luxusní francouzská zadokolka

Ačkoliv už je konec srpna, automobilky zatím s…

Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy? Auta s motorem Wankel (od r. 1964): Dočkáme se jich ještě někdy?

Koncepce motoru s otáčivým pístem je jistě zajímavá, ale…

 






 
Video: Něco pro Semira. Brutální bouračky ze slovenských silnic!

Video: Něco pro Semira. Brutální bouračky ze slovenských silnic!

Včera

Krátkou kompilaci dopravních nehod zveřejnila slovenská Národná diaľničná spoločnosť. Nad některými případy zůstává rozum stát.




Blesk.cz

Tohle není Francie: „Armáda“ žen v burkinách na britské pláže smí

Tohle není Francie: „Armáda“ žen v burkinách na…

Britská média zveřejnila snímek z pláže v Brightonu, který názorně ilustruje velmi rozdílný přístup Londýna a…

V Česku má být konzulát neexistující země. Hrad: Je to jako otevření obuvi

V Česku má být konzulát neexistující země. Hrad: Je…

Nejen ukrajinský, ale už také doněcký konzulát má mít nově sídlo v České republice. Pozvánku na slavnostní…

 

iSport.cz

Jarolímovi s reprezentací chybí čas. První trénink komplikoval déšť

Jarolímovi s reprezentací chybí čas. První trénink…

Příprava české fotbalové reprezentace na světovou kvalifikaci probíhá v obrovském časovém presu. Po pondělním…

Varianty pro Slavii po Uhrinovi: Kozel, Látal, či zahraniční cesta

Varianty pro Slavii po Uhrinovi: Kozel, Látal, či…

Během včerejší porážky v Plzni ještě vedl fotbalisty Slavie Dušan Uhrin, v neděli 11. září by měl při utkání v…

 

Reflex.cz

Do Česka přijelo osm uprchlíků z Řecka na základě evropských kvót

Do Česka přijelo osm uprchlíků z Řecka na základě…

Do Česka minulý týden přijela skupina osmi uprchlíků, které země musí přijmout z Řecka či Itálie na základě…

Andrej Babiš je neúnavný daňový čaroděj. Opije voliče levnějším pivem?

Andrej Babiš je neúnavný daňový čaroděj. Opije…

Ministr financí Andrej Babiš tuto středu na koaliční radě opět navrhne snížení daně z přidané hodnoty na…