5.1. 2016 ČTK

Německá policie začíná využívat úsekové měření rychlosti

Německá policie začíná využívat úsekové měření rychlosti

Německá policie začíná letos poprvé využívat úsekové měření rychlosti na silnicích. Pilotní projekt se spouští v Dolním Sasku a pokud pomůže ke snížení počtu dopravních nehod na sledované silnici, měla by se tato technika rozšířit v celém Německu.

Kritici opatření však varují, že úsekové měření může narušit ochranu osobních údajů, což je v zemi citlivé téma.

Zatímco v Česku užívá policie úsekové měření rychlosti už řadu let, v Německu dosud policisté měřili pouze okamžitou rychlost vozidel projíždějících konkrétním místem. Průměrnou rychlost na stanoveném úseku silnice začínají kontrolovat až nyní, první sledovanou trasou se staly tři kilometry silnice první třídy B6 mezi obcemi Gleidingen a Laatzen nedaleko Hannoveru.

"Od roku 2011 se na tomto krátkém úseku stalo 28 dopravních nehod, při nichž bylo celkem deset osob lehce zraněno, tři těžce a dvě osoby dokonce přišly o život," uvedlo dolnosaské ministerstvo vnitra. Podle policie většinu nehod zavinilo nedodržení povolené rychlosti, proto nyní spolková země investovala 200.000 eur (5,4 milionu korun) do zavedení automatického systému úsekového měření rychlosti.

Pokud pilotní projekt úsekového měření rychlosti přispěje ke snížení počtu dopravních nehod, chce ho německá policie rozšířit i na další silnice. V první řadě by to měly být tunely, kde je pro policisty obtížné měřit okamžitou rychlost, následovat by měly úseky dálnic se sníženou povolenou rychlostí.

Systém funguje obdobně jako v Česku. Kamery na začátku a na konci úseku vyfotí auto s poznávací značkou a podle doby, jak dlouho trvalo řidiči měřený úsek projet, vypočítají rychlost vozu. Data o autech, která povolenou rychlost dodrží, se ihned vymažou, majitelům vozidel porušujících dopravní předpisy přijde automaticky pokuta.

Právě automatický charakter úsekového měření vyvolává v Německu kritiku. "Kdyby skutečně šlo o dopravní bezpečnost, nebylo by mnohem jednodušší odstranit nebezpečná místa na silnicích? Podle mě tady nejde tolik o bezpečnost, jako spíš o zavedení tohoto hlídacího monstra na německé silnice," uvedl dopravní expert týdeníku Focus Michael Haberland, který o systému mluví jako o "Velkém bratrovi".

Kriticky se k systému staví i největší německý autoklub ADAC, podle něhož není k zavádění úsekového měření rychlosti v Německu důvod a policie může kontrolovat dodržování povolené rychlosti i jiným způsobem. Za neetické považuje autoklub skutečnost, že jsou fotografováni i řidiči, kteří jezdí podle předpisů. "A kromě toho zůstává zásadní problém, že disciplína řidičů po projetí sledovaného úseku znovu klesne na běžnou úroveň," varuje ADAC.

Spolupracujeme s TipCars.com
Olympijský výbor Rusko z Ria nevyloučil, rozhodovat budou svazy Olympijský výbor Rusko z Ria nevyloučil, rozhodovat budou svazy

Mezinárodní olympijský výbor Rusko z her v Riu de Janeiro…

Syrský žadatel o azyl v Německu zabil mačetou ženu, dva lidi zranil Syrský žadatel o azyl v Německu zabil mačetou ženu, dva lidi zranil

Syrský žadatel o azyl dnes na jihu Německa zabil mačetou…

Mnichov: Střelcova zbraň pochází ze Slovenska nebo Česka Mnichov: Střelcova zbraň pochází ze Slovenska nebo Česka

Útočník, který v pátek v Mnichově zabil devět lidí a pak…

Stát vybral na DPH v pololetí meziročně o devět miliard více Stát vybral na DPH v pololetí meziročně o devět miliard více

Finanční úřady vybraly v pololetí na dani z přidané…

 
 






Doporučujeme
Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let. Tudy kráčí historie! (+video) Vyzkoušeli jsme kupé Škoda posledních osmdesáti let

Dnešní doba patří automobilům SUV a atraktivních kupé…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Willys MB (1941 - 1945/1968): Jak vlastně vzniklo jméno Jeep? Willys MB (1941 - 1945/1968): Jak vlastně vzniklo jméno Jeep?

Lehké průzkumné vozidlo automobilek Willys a Ford značně…

Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede? Dynamika VW Tiguan 2.0 TDI (140 kW): Koho porazí a kdo mu ujede?

Změřili jsme dynamiku nového Volkswagenu Tiguan s…

 






 
Škoda Kodiaq měla premiéru při poslední etapě Tour de France

Škoda Kodiaq měla premiéru při poslední etapě Tour de France

Včera

Škoda je již léta sponzorem Tour de France. V poslední etapě letošního ročníku ukázala znovu nový Kodiaq. Pochopitelně stále ještě maskovaný.




Blesk.cz

Štědré úřednické prázdniny: Vláda rozdala podřízeným 280 milionů na odměnách

Štědré úřednické prázdniny: Vláda rozdala podřízeným…

Ministerští a vládní úředníci rezortů vlády Bohuslava Sobotky (ČSSD) dostali za první pololetí rekordní odměny,…

Neschovávejte peníze pod polštář: Víme, jak zhodnotit úspory

Neschovávejte peníze pod polštář: Víme, jak zhodnotit úspory

Odkládáte si peníze stranou a už máte slušnou sumu? Ideální by bylo, aby se zhodnocovaly. Schovávat peníze pod…

 

iSport.cz

Pustit Rusy na OH je rána pro čisté sportovce, zlobí se v USA či Německu

Pustit Rusy na OH je rána pro čisté sportovce, zlobí…

V Rusku přivítali dnešní rozhodnutí Mezinárodního olympijského výboru nevyloučit kompletní ruskou výpravu z her…

Tour de France: Sagan spurtoval marně, Kreuziger desátý, slaví Froome

Tour de France: Sagan spurtoval marně, Kreuziger…

Britský cyklista Chris Froome dokončil poslední 21. etapu Tour de France bezpečně v hlavním poli a potvrdil své…

 

Reflex.cz

Útok u Stuttgartu: Ať už jdou ti imigranti někam!

Útok u Stuttgartu: Ať už jdou ti imigranti někam!

Informace o dalším vražedném útoku imigranta, nebohého běžence, kterému jsme díky naší lítostivosti poskytli…

Syrský žadatel o azyl v Německu zabil mačetou ženu, další dvě osoby zranil

Syrský žadatel o azyl v Německu zabil mačetou ženu,…

Syrský žadatel o azyl dnes na jihu Německa zabil mačetou ženu a další dvě osoby zranil. Oznámila to tamní…