Německá vláda dnes schválila zavedení dálničních poplatků pro osobní auta. V Bruselu se sešla skupina evropských zemí, které mají k německému plánu výhrady. Patří do ní i Česká republika.
stát už ani nemůže rozhodnout o tom, jaké poplatky zavede. Pokud Němci platí daně, ze kterých komunikace staví a udržují, pak nevím, proč by mělo být "diskriminační" nechat tyto plátce daně po komunikacích volně jezdit a nechat platit pouze ty, kteří se na výstavbě a údržbě finančně nepodílí.
To mi naopak přijde jako jediný spravedlivý systém a já doteď nerozumím tomu, proč si musím platit známku, když státu ročně přispívám statisíce a stejně mě na dálnici, kterou jsem financoval, bez štítku nepustí..
Takže u nás sice systém diskriminační není, ale vybrané peníze se rozkradou tak rychle, že se dálnice dva roky po otevření vlní jak orientální tanečníce.
Ano, ta nepruhlednost financnich toku je zarazejici a bohuzel se netyka pouze Ceska.
Jestli ma nekdo odkaz na nejakou statistiku prijmu z dalnicnich kuponu, rad bych se na to mrknul. Ten objem penez musi byt zajimavy. A jeste zajimavejsi by bylo vedet, zda opravdu tyto penize konci ve statni kase.
Za dálniční kupony stát utrží jednotky miliard. Myslím, že to není nic extra. Na rozdíl od mýtného by měly končit ve státní kase, očesané o provizi z prodeje.
Pokud vím, vadila jim cena krátkodobé známky. Což se dá pochopit. Otázka je, co pak říkají třeba na ceny českých známek. Nebo jestli jim to nevadí, protože jsou Češi ve stejné pozici jako cizinci. A je otázkou, co by na to řekl soud. Protože k němu už teď nedojde. Zatím to byly jen politické hrátky.
Diskriminacne je ak Nemci platia dialnicne znamky a neplatia cestnu dan, tak ako vsetci ostatni. A nediskriminacne ak Nemci platia dialnicne znamky tak ako vsetci ostatni a navyse este cestnu dan.
A nechapem ani preco ma vyhrady Ceska republika, ked Nemci v Cechach dialnicne poplatky platit musia. Skasnut cudzincov doma a pritom chciet u nich jazdit zadarmo je chrapunstvo.
Když chtějí, aby se za dálnice platilo tak s tím nemám problém. Ovšem já jim nezaplatím ani korunu, protože nebudu platit podle toho kolik to údajně vypustí emisí v laboratoři. Stejně tam nic zajímavého není a jde to objed >:D
No do takvýho holandska by to byla sakra objížďka s mýtem ve francii, nebo trajektama přes polsko a skandinávii. :-) Z deseti hodin by rázem byly tak dva tři dny.
to je smesny
navíc ty 3500 bude pro starej coudivej a jedovatej naftak, co jsou az na výjimky všechny.
normalni benzinovy auto bude maximalne na polovine
probiralo se to před pul rokem nebo rokem, a dyzly mely opravdu platit vic nez benzinaky, takze (jenom) podle CO2 to nebude.
ale je taky mozny, ze konecnej navrh je jinej..
třeba tady:
[odkaz]
"Podle dostupných informací bude minimální poplatek činit zmíněných 24 Eur, pokud nebude překročen následujícím výpočtem - každých započatých 100 ccm benzínového motoru nad 1 litr objemu vyjde na 2 Eur, každých započatých 100 ccm u dieselu pak bude stát 9,50 Eur. Vůz s benzínovou dvanáctistovkou tak ročně zaplatí 24 Eur, na třílitr bude známka stát 40 Eur. Na dvoulitrový diesel bude nutno zaplatit 104,50 Eur, motor 1,6 TDI pod kapotou koncernového vozu pak bude znamenat 66,50 Eur"
vidim, ze clanek je z poloviny roku 2014, tedy rok před vypuknutim dyzlgejt. nemci moc dobře uz tehdy vedeli, jaky sajrajty naftaky vypoustej a ze naftaky jsou mnohem min zeleny nez benzinaky. proto navrh aby se za naftaky platilo vic ...
Jestli mi neco na soucasne EU opravdu vadi, tak je to dvoji, troji az nekonecno mnoho metru... Ktere vyrazne zacinaji zvyhodnovat jen urcitou skupinu lidi. Cela tato kauza kolem dalnicnich poplatku je obrazem toho, ze ve skutecnosti nikdo nema zajem o nejakou shodu. A Toptene... Zacinas prosazovat eko-terorismus. Nikoliv eko-logii...
ja jsem pro jeden metr
a když sme u tech aut, tak se snad shodneme, ze danovy zatizeni benzinu a nafty by mělo byt stejny, a ne ze nafta je u nas zatizena spotrebni dani o 30% min nez benzin (v nemecku to je daleko horsi ve prospěch nafty), a dále ze emisni limity budou stejne pro benzin a pro naftak a bude se vyzadovat jejich plneni i v realu.
pak z toho ale naftak moc dobře nevyjde, protože u nas by to znamenalo zdrazeni nafty o 4kc na stojanu (v nemecku daleko vic) a moc naftaku by pak realnym emisnim limitem neproslo. coz by znamenalo, ze naftak v osobaku by se ani nerozsiril.
soucasny problémy naftaku maj puvod v danovym zvyhodneni nafty a ve dvojim emisnim metru pro benzin a naftu.
Nechápu jednu věc. Jak může člověk, který na první pohled vypadá duševně v pořádku, dělat to, co ty? V podstatě nemám nic proti tomu, že ti vadí nafta. V přeplněných městech to asi není žádnej med. Nic proti tomu, že bys rád stejný zdanění benzínu i nafty.
Jakej má ale smysl to tady psát den za dnem v každé druhé diskuzi? Myslíš, že sem denně chdí stovky úplně nových čtenářů, co ještě neprohlédli? Nebo že sem chodí zákonodárci, co si to po 156.přečtení konečně rozmyslí a změní zákony?
Nebo máš mesiášský komplex a věříš, že nás vyvedeš ze tmy?
Nebo existuje nějaký jiný, rozumný důvod proč to psát pořád dokola?
Čím častěji tu pláčeš, tím míň se dáš brát vážně.
Takže už Fabia 1,2TSI bude platit minimálně 28 euro... navíc to nesedí s tím, že VW nahradil 1,4TSI motorem 1,5TSI Nebo mu to nařídila vláda, aby se víc vybralo? >:D
...ve velkém už i v Německu. Nevěřím, že při řádném hospodaření státu by nebylo možné z různých daní které motoristé již platí, udržovat silnice a dálnice. Motoristé se stali oblíbeným a snadným terčem politiků, kteří neumí hospodařit a skryti za ekologickou hydrou ždímají motoristy... >:-[]
Dlouholetými životními zkušenostmi mám potvrzeno, že čím víc se politici snaží ospravedlnit okrádání občanů, tím delší okecávání si vymýšlí. Mě docela stačí zůstat napovrchu...do srra.ček netřeba se potápět... ;-)
To je mozna nejlepsi cesta. :-)
Kazdopadne DE se dostalo do problemu prave proto, ze nechce "okradat" vlastni obcany. Kdyby zavedli znamky/myto pro vsechny tak vyberou vic jak od vlastnich tak od cizych. ;-)
Kdyby se nechtěla DE vláda dostat do problémů, tak by o nějakých úlevách pro vlastní občany nekecala a klidně by je později, potichu a postupně přes registrační poplatky zavedla. No, ale na to asi DE vláda "nemá", což bylo jasně vidět v roce 2015... ;-\
Přesně! Tomu se říká životní zkušenosti! Ty se musí prožít, ty nejdou nastudovat z knížek! :-! Až ti bude jednou 70 (t.j. jestli se 70tky dožiješ), tak mě dáš za pravdu. Do téj doby sbírej zkušenosti a šúpej nohama... ;-)
Za německou dálnici bez buzeračních rychlostních limitů klidně zaplatím :-! A i u nás bych klidně platil víc za známku výměnou za zrušení obecné maximálky 130, mimo MÚK. Určitě by se cena známky dala vypočítat tak, aby byl celkový výběr peněz z jízdy po dálnici, což je to jediné, na čem státu záleží, stejný nebo vyšší, než teď.
A to se se žádným autem, co mám momentálně k dispozici, nedostanu přes 180 km/h...