reklama


Německé automobilky se bouří proti přísným emisním limitům EU

Německé automobilky se bouří proti přísným emisním limitům EU

Německé automobilky hrozí, že sníží v zemích Evropské unie svou produkci automobilů. Samotná EU má prý nejdříve zjemnit přísné emisní limity.

Snížení produkce nových aut by pochopitelně znamenalo zavírání továren a ztrátu pracovních míst. Což je v době současné recese poněkud zvláštní. Nicméně, redukce exhalací prosazované Bruselem má také své odpůrce, protože se úředníci v belgické metropoli zaměřili pouze na oxid uhličitý (CO2). Ten se podílí na vzniku skleníkového efektu, který podle mnohých způsobuje globální oteplování. A okolo jeho emisí se točí celý humbuk.

Automobily německých výrobců v současnosti produkují v průměru 147 g na každý kilometr a naši západní sousedé jsou v celé Unii v tomto ohledu až na samém chvostu. Nejlepší výsledky vykazují naopak Nizozemí a Dánsko, které štědře podporují vozidla s nižší spotřebou a elektromobily. Současný evropský průměr vypouštěných exhalací je 132,2 g/km. Už od roku 2008 platí dohoda, že by měl mezi léty 2012-2015 postupně v členských státech zaveden limit 130 g/km. Na konci současné dekády budou pak průměrné emise CO2 všech vozidel prodávaných na starém kontinentu činit 95 g/km. Tato hodnota je trnem v oku německých automobilek. které chtějí předpisy zmírnit, aby vstoupily v platnost až v roce 2023, tedy za deset let. Mluvčí Daimleru se ovšem vyjádřil v tom smyslu, že trojcípá hvězda v tomto směru nepodniká žádné „podpásové“ akce a u BMW nebyl nikdo odpovědný k zastižení. Přitom tyto dva výrobci byli zrovna označeni za strůjce celé záležitosti.

Zdroje agentury Reuters dokonce uvedly, že na EU tlačí samotná německá vláda. Úřad kancléřky tyto zvěsti pochopitelně odmítl komentovat. Jeden nejmenovaný evropský diplomat dle serveru Automotive News Europe řekl, že v rámci finanční pomoci Portugalsku byla tato země usilovně přesvědčována, aby se přidala ostatním státům, které podporují měkčí limity. Jsou mezi nimi hlavně blíže neurčené středoevropské země s vlastní automobilovou produkcí. Zas tolik jich však není: Polsko, Česká republika, Slovensko a Maďarsko. Portugalská pomoc ve výši 78 miliard eur (přes 2 biliony Kč) byla z velké části financována právě z Německa. Berlín se však dle zdroje blízkého tamní vládě vyjádřil v tom smyslu, že jeho cílem je ochránit pracovní místa v automobilovém průmyslu v celé EU.

Celá záležitost se zdá být pěkně začarovaným kruhem. Jenže, proč k ní dochází? Vývoj a výroba úspornějších vozů omezuje zisky a většina automobilek nejvíce vydělá na drahých modelech, které jsou těmto hodnotám pochopitelně na hony vzdáleny. Nehledě k tomu, že současné kvůli normované spotřebě přiškrcené motory méně vydrží, jsou poruchovější díky aplikacím turbodmychadel a reálná konzumace paliva se obzvláště u benzinových jednotek od té udávané výrazně liší.

Evropská komise by se na dalším postupu měla dohodnout s členskými zeměmi příští týden. Možným řešením jsou tzv. superkredity. Ty by automobilky získávaly za výrobu ekologicky šetrnějších vozidel a díky nim by mohly i po roce 2020 prodávat zmíněné drahé modely, aniž by se dříve stanovené limity exhalací nějak měnily.

Prosinec 2012: EU chce drasticky snížit hlučnost automobilů

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze? Komentář Bohumila Pečinky: Kde vzal Babiš peníze?

Ta aféra skutečně má parametry stát se předvolebním…

Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů Grandi Stazioni na pronájmu nádraží vydělala 65 milionů

Bývalý nájemce pražského hlavního nádraží, italská…

Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví Fincentrum nás poškozovalo, tvrdí Česká spořitelna. Firma o ničem neví

Česká spořitelna ukončuje spolupráci s poradenskou…

Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní Real, Barcelona, Manchester. Fotbalová superkluby mají třikrát víc peněz než ostatní

Fotbal v Evropě vydělává nejvíce peněz v historii, kluby…

 
 

Přidat názorDiskuse: Německé automobilky se bouří proti přísným…



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné AWD versus 4WD. Určité typy pohonu všech kol umí více než jiné

Na karoseriích automobilů či v prospektech vídáme…

Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej Rekordman z hliníku ukrývá 340 koňských sil. Nyní je na prodej

Automobil z roku 1952 je skutečným unikátem a nyní může…

 






 
Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Podívejte se, jak budou vypadat náklaďáky budoucnosti!

Dnes 08:00

Podobně jako u osobních automobilů i v případě nákladních vozidel řada světových výrobců pracuje na vývoji autonomních systémů řízení a velká pozornost je věnována i snižování provozních nákladů.




Blesk.cz

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale hrozí další

Chřipková epidemie v Praze zřejmě končí. Na jaře ale…

Počet nemocných s chřipkou a akutními respiračními onemocněními se v Praze v minulém týdnu nezměnil a nadále…

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií Galaxy Note 7. Zabrzdil novinku

Samsung se nemůže vzpamatovat z výbušných baterií…

Za případy vznícení chytrých telefonů Galaxy Note 7 jihokorejské společnosti Samsung Electronics stály problémy…

 

iSport.cz

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní obdivuhodný rekord

TOP zajímavosti z NHL: Lundqvist čaroval, vlastní…

Góly, body, čísla. Zámořská NHL se přímo topí ve statistikách, experti tlačí informace ze všech stran a není…

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

SESTŘIHY: Rozjetá Barcelona pálila, se Sevillou nahání Real

Fotbalisté Barcelony zvítězili v 19. kole španělské ligy v Eibaru 4:0 a dotáhli se k čelu tabulky. Real Madrid…

 

Reflex.cz

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu, suverénně vede Merkelová

Nejdůležitější volby roku budou 24. září v Německu,…

Přestože na hlavu kancléřky Angely Merkelové se snáší tvrdá kritika za problémy způsobené migrací i radikalizaci…

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za studené války sovětští inženýři

Neuvěřitelné pokusy s náklaďáky: Takhle řádili za…

Studená válka byla v oblasti vývoje vojenských vozů pro armádu Sovětského svazu časem velkých experimentů.…

 
 
reklama