Německé automobilky se bouří proti přísným emisním limitům EU

Německé automobilky se bouří proti přísným emisním limitům EU

Německé automobilky hrozí, že sníží v zemích Evropské unie svou produkci automobilů. Samotná EU má prý nejdříve zjemnit přísné emisní limity.

Snížení produkce nových aut by pochopitelně znamenalo zavírání továren a ztrátu pracovních míst. Což je v době současné recese poněkud zvláštní. Nicméně, redukce exhalací prosazované Bruselem má také své odpůrce, protože se úředníci v belgické metropoli zaměřili pouze na oxid uhličitý (CO2). Ten se podílí na vzniku skleníkového efektu, který podle mnohých způsobuje globální oteplování. A okolo jeho emisí se točí celý humbuk.

Automobily německých výrobců v současnosti produkují v průměru 147 g na každý kilometr a naši západní sousedé jsou v celé Unii v tomto ohledu až na samém chvostu. Nejlepší výsledky vykazují naopak Nizozemí a Dánsko, které štědře podporují vozidla s nižší spotřebou a elektromobily. Současný evropský průměr vypouštěných exhalací je 132,2 g/km. Už od roku 2008 platí dohoda, že by měl mezi léty 2012-2015 postupně v členských státech zaveden limit 130 g/km. Na konci současné dekády budou pak průměrné emise CO2 všech vozidel prodávaných na starém kontinentu činit 95 g/km. Tato hodnota je trnem v oku německých automobilek. které chtějí předpisy zmírnit, aby vstoupily v platnost až v roce 2023, tedy za deset let. Mluvčí Daimleru se ovšem vyjádřil v tom smyslu, že trojcípá hvězda v tomto směru nepodniká žádné „podpásové“ akce a u BMW nebyl nikdo odpovědný k zastižení. Přitom tyto dva výrobci byli zrovna označeni za strůjce celé záležitosti.

Zdroje agentury Reuters dokonce uvedly, že na EU tlačí samotná německá vláda. Úřad kancléřky tyto zvěsti pochopitelně odmítl komentovat. Jeden nejmenovaný evropský diplomat dle serveru Automotive News Europe řekl, že v rámci finanční pomoci Portugalsku byla tato země usilovně přesvědčována, aby se přidala ostatním státům, které podporují měkčí limity. Jsou mezi nimi hlavně blíže neurčené středoevropské země s vlastní automobilovou produkcí. Zas tolik jich však není: Polsko, Česká republika, Slovensko a Maďarsko. Portugalská pomoc ve výši 78 miliard eur (přes 2 biliony Kč) byla z velké části financována právě z Německa. Berlín se však dle zdroje blízkého tamní vládě vyjádřil v tom smyslu, že jeho cílem je ochránit pracovní místa v automobilovém průmyslu v celé EU.

Celá záležitost se zdá být pěkně začarovaným kruhem. Jenže, proč k ní dochází? Vývoj a výroba úspornějších vozů omezuje zisky a většina automobilek nejvíce vydělá na drahých modelech, které jsou těmto hodnotám pochopitelně na hony vzdáleny. Nehledě k tomu, že současné kvůli normované spotřebě přiškrcené motory méně vydrží, jsou poruchovější díky aplikacím turbodmychadel a reálná konzumace paliva se obzvláště u benzinových jednotek od té udávané výrazně liší.

Evropská komise by se na dalším postupu měla dohodnout s členskými zeměmi příští týden. Možným řešením jsou tzv. superkredity. Ty by automobilky získávaly za výrobu ekologicky šetrnějších vozidel a díky nim by mohly i po roce 2020 prodávat zmíněné drahé modely, aniž by se dříve stanovené limity exhalací nějak měnily.

Prosinec 2012: EU chce drasticky snížit hlučnost automobilů

Spolupracujeme s TipCars.com
Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu Goldman Sachs stěhuje zaměstnance kvůli brexitu

V největším finančním centru Evropy zaměstnává Goldman…

Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví Zápisník Dušana Kütnera: O pokrytectví

Prezident Miloš Zeman nepůjde na pohřeb jedné z…

Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi Krteček hodlá dobýt Hollywood. Karolína Milerová buduje holding s globálními ambicemi

Natáčení dalších nových dílů Krtečka v 3D podobě se může…

Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com Amazon kupuje největší arabský eshop Souq.com

Americký internetový prodejce Amazon se dohodl na koupi…

 
 

Přidat názorDiskuse: Německé automobilky se bouří proti přísným…







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty…

 






 
Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Tesla a její Autopilot: Proč je pořád nepoužitelný?

Včera

Není to tak dávno, co se media a internet hemžily články či videi s vozem Tesla model S a jeho autonomním systémem řízení Autopilot. Tragická nehoda z května 2016 však dohnala tvůrce se nad celou věcí zamyslet. Jak to celé zatím vypadá?




Blesk.cz

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do nemocnice!

Strach o Věru Špinarovou: Náhlý převoz vrtulníkem do…

Měl to být další skvělý večer během jejího koncertního turné. Jenže se změnil v drama. Zpěvačka Věra Špinarová…

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v něm exponáty

Další tunel v Praze? Povede mezi budovami, vystaví v…

Více jak dva roky probíhá rekonstrukce Národního muzea v Praze. Obě budovy nově propojí podzemní tunel, který by…

 

iSport.cz

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si, že to nezabalíme

Indrák přispěl k obratu hattrickem: Řekli jsme si,…

Už se zdálo, že je s nimi amen. Plzeňští hokejisté prohrávali po první třetině na ledě mistrovského Liberce 1:3.…

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala fanouškům své medaile

Úžasná Koukalová! Na domácí exhibici rozdala…

Biatlonistka Gabriela Koukalová předvedla fanouškům svoji bezprostřednost i skvělou formu. Na domácím exhibičním…

 

Reflex.cz

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři lidi, sám pak přišel o život

Terorista zabil v Londýně nedaleko parlamentu tři…

Muž ozbrojený nožem zranil blízko britského parlamentu v Londýně policistu. Bezprostředně po útoku jej policie…

Krutost první světové války. Podívejte se, jak zachytili fotografové události na bojištích

Krutost první světové války. Podívejte se, jak…

Před sto lety probíhala 1. světová válka. Velká část bitev se odehrávala v zákopech, od bojů minulých století se…