Německé automobilky se bouří proti přísným emisním limitům EU

Německé automobilky se bouří proti přísným emisním limitům EU

Německé automobilky hrozí, že sníží v zemích Evropské unie svou produkci automobilů. Samotná EU má prý nejdříve zjemnit přísné emisní limity.

Snížení produkce nových aut by pochopitelně znamenalo zavírání továren a ztrátu pracovních míst. Což je v době současné recese poněkud zvláštní. Nicméně, redukce exhalací prosazované Bruselem má také své odpůrce, protože se úředníci v belgické metropoli zaměřili pouze na oxid uhličitý (CO2). Ten se podílí na vzniku skleníkového efektu, který podle mnohých způsobuje globální oteplování. A okolo jeho emisí se točí celý humbuk.

Automobily německých výrobců v současnosti produkují v průměru 147 g na každý kilometr a naši západní sousedé jsou v celé Unii v tomto ohledu až na samém chvostu. Nejlepší výsledky vykazují naopak Nizozemí a Dánsko, které štědře podporují vozidla s nižší spotřebou a elektromobily. Současný evropský průměr vypouštěných exhalací je 132,2 g/km. Už od roku 2008 platí dohoda, že by měl mezi léty 2012-2015 postupně v členských státech zaveden limit 130 g/km. Na konci současné dekády budou pak průměrné emise CO2 všech vozidel prodávaných na starém kontinentu činit 95 g/km. Tato hodnota je trnem v oku německých automobilek. které chtějí předpisy zmírnit, aby vstoupily v platnost až v roce 2023, tedy za deset let. Mluvčí Daimleru se ovšem vyjádřil v tom smyslu, že trojcípá hvězda v tomto směru nepodniká žádné „podpásové“ akce a u BMW nebyl nikdo odpovědný k zastižení. Přitom tyto dva výrobci byli zrovna označeni za strůjce celé záležitosti.

Zdroje agentury Reuters dokonce uvedly, že na EU tlačí samotná německá vláda. Úřad kancléřky tyto zvěsti pochopitelně odmítl komentovat. Jeden nejmenovaný evropský diplomat dle serveru Automotive News Europe řekl, že v rámci finanční pomoci Portugalsku byla tato země usilovně přesvědčována, aby se přidala ostatním státům, které podporují měkčí limity. Jsou mezi nimi hlavně blíže neurčené středoevropské země s vlastní automobilovou produkcí. Zas tolik jich však není: Polsko, Česká republika, Slovensko a Maďarsko. Portugalská pomoc ve výši 78 miliard eur (přes 2 biliony Kč) byla z velké části financována právě z Německa. Berlín se však dle zdroje blízkého tamní vládě vyjádřil v tom smyslu, že jeho cílem je ochránit pracovní místa v automobilovém průmyslu v celé EU.

Celá záležitost se zdá být pěkně začarovaným kruhem. Jenže, proč k ní dochází? Vývoj a výroba úspornějších vozů omezuje zisky a většina automobilek nejvíce vydělá na drahých modelech, které jsou těmto hodnotám pochopitelně na hony vzdáleny. Nehledě k tomu, že současné kvůli normované spotřebě přiškrcené motory méně vydrží, jsou poruchovější díky aplikacím turbodmychadel a reálná konzumace paliva se obzvláště u benzinových jednotek od té udávané výrazně liší.

Evropská komise by se na dalším postupu měla dohodnout s členskými zeměmi příští týden. Možným řešením jsou tzv. superkredity. Ty by automobilky získávaly za výrobu ekologicky šetrnějších vozidel a díky nim by mohly i po roce 2020 prodávat zmíněné drahé modely, aniž by se dříve stanovené limity exhalací nějak měnily.

Prosinec 2012: EU chce drasticky snížit hlučnost automobilů

Spolupracujeme s TipCars.com
Komentář Lukáše Kovandy: Máme se jako dlouho ne. A víme o tom Komentář Lukáše Kovandy: Máme se jako dlouho ne. A víme o tom

Česká ekonomika jede jako namydlený blesk. Pokud se…

Ameriku sužuje drogová epidemie, Trump se chystá vyhlásit stav nouze Ameriku sužuje drogová epidemie, Trump se chystá vyhlásit stav nouze

Téměř stejný počet lidí jako střelné zbraně či dopravní…

Lidé utrácejí stále více. Roztočili domácí ekonomiku do nečekaného růstu Lidé utrácejí stále více. Roztočili domácí ekonomiku do nečekaného růstu

Ekonomové zvyšují své odhady pro růst hospodářství až o třetinu.

 

Štítky Ekonomika

 

Přidat názorDiskuse: Německé automobilky se bouří proti přísným…







Doporučujeme
Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta? Když policista řídí provoz na křižovatce. Víte, co znamenají jeho gesta?

Policista řídící provoz na křižovatce mnohé řidiče mate.…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří 10 nejspolehlivějších ojetých SUV do půl milionu. Vítěz sem možná nepatří

Kategorie SUV je v současné době zažívá obrovský boom.…

Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí Toto jste asi o automobilových kabelech nevěděli: Pět zajímavostí

Specialisté z vývoje koncernu Volkswagen odtajnili…

 





 
BMW Z4 Concept odhalen ze všech stran. Tohle se povedlo!

BMW Z4 Concept odhalen ze všech stran. Tohle se povedlo!

Dnes 10:31

Po prvním odhaleném snímku na veřejnost unikly i další fotografie nového konceptu, který je předzvěstí nové generace roadsteru BMW Z4.




Blesk.cz

Vykradli Vladimíra Mertu! Nešťastný hudebník chce koupit své poklady zpět

Vykradli Vladimíra Mertu! Nešťastný hudebník chce…

Hudebník Vladimír Merta (71) v posledních dnech prožívá krušné chvíle. Stal se totiž obětí krádeže a kromě drahé…

Škrtila ji vražedkyně z Anděla: Kolaps u soudu, svědkyni odvezla záchranka

Škrtila ji vražedkyně z Anděla: Kolaps u soudu,…

V Praze probíhá soud s dvojicí policistů, kteří figurují v kauze vražedkyně z Anděla Michelle Sudků. Ta loni v…

 

iSport.cz

Trojnásobný šampion Velké Pardubické: Zahynul v devětadvaceti letech!

Trojnásobný šampion Velké Pardubické: Zahynul v…

Patřil k nejúspěšnějším, kteří kdy jezdili na závodišti Velké Pardubické. Dokázal vydělat zhruba 7 milionů korun…

Probuzený Mareš září na Slovensku! Góly si počítám, přiznává kanonýr

Probuzený Mareš září na Slovensku! Góly si počítám,…

Jakoby český fotbal ani nebyl jeho domovem. Velmi často se s každou další sezonou stěhoval na jinou adresu a…

 

Reflex.cz

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil předstupeň své Obecné školy

Po strništi bos: Jan Svěrák po čtvrtstoletí natočil…

Jak se chodí po strništi naboso? „Šoupej nohama, nezvedej je,“ radí noví venkovští kamarádi malému Edovi, který…

Sarajevský atentát ještě jednou: Může řidič změnit chod historie?

Sarajevský atentát ještě jednou: Může řidič změnit…

Zdálo by se, že o sarajevském atentátu na rakouského následníka trůnu, arcivévodu Františka Ferdinanda d’Este, a…