Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Německu mění bodový systém, porovnejte ho s tím naším

V sousedním Německu chystají změny bodového systému. Zmírní se ale jen zdánlivě, ve skutečnosti budou tresty mnohem tvrdší.
Zpět na článek
30. 5. 2012 18:24
31. 5. 2012 07:07
31. 5. 2012 10:26
Avatar - Nerez
30. 5. 2012 18:24
Rychlost
Chyba. 20 a míň v obci 2 body, nad 20 a do 40 jsou pak 3 body.
Rozbalit vlákno
0
31. 5. 2012 07:07
srovnani
tady je dobre videt, jak jsou v Nemecku prisni :-) To jen tady musime byt papezstejsi nez papez... vse dotahnout ad absurdum.....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
31. 5. 2012 09:34
Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
Nedodržování odstupu se u nás netrestá. A tak je možné, že policejní Passat se člověku lepí na kufr v odstuou půl metru a nutí vás k rychlejší jízdě, abyste si od auta za vámi vytvořili dostatečně bezpečný odstup... Já osobně v takové situaci dopuručuji lehce zavadit o brzdový pedál, aby se rozsvítila brzdová světla, a pak si začít ostřikovačem umývat okno. Benzínový Passat se po této proceduře pověsí na kufr někomu jinému.

V motoristicky vyspělější zemi se ovšem tohle "lepení" na zadek velice přísně trestá a to je moc dobře.

Stejně správné je, že u nich neexistuje přiblblý předpis o povinném hloupém svícení za plného slunečního světla!.

Obecně se dá říci, že v Německu se jezdí dobře - m.j. také z toho důvodu, že na čtyřproudových cestách typu Pankrácká dálnice si u nich nikdo nedovolí nasadit buzerační padesátku...
Rozbalit vlákno
16
31. 5. 2012 10:02
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 5. 2012 10:13
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
Pro mě je nejhorší, když přijdu do země, kde povinné svícení není, ale někdo svítí a někdo ne. Nebo pak u nás, když někdo svítit zapomene, takové neosvětlené auto je za určitých podmínek v koloně protijedoucích svítících někdy neviditelné.
Avatar - Ada je zase tady
31. 5. 2012 13:10
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
Další důkaz, jak je povinné svícení škodlivé a snižuje bezpečnost provozu :no:
31. 5. 2012 13:46
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
Zas tak přísný bych nebyl, ale buď ať svítí všichni, nebo nikdo.
Avatar - Ada je zase tady
31. 5. 2012 13:05
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
Sám zde přesvědčuješ o tom, jak je povinné svícení nesmyslné a škodlivé. Před jeho zavedením každý dobře dával pozor, není-li v tom stínu chodec, cyklista, či protijedoucí auto šedé barvy. Dnes řidiči prostě přidají plyn, protože v tom stínu nevidí žádné světlo. A na neštěstí je zaděláno.
Avatar - twistedTSD
31. 5. 2012 16:30
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
Tak zakážeme ESP, ať si dávají řidiči v zatáčkách prozor...?
31. 5. 2012 10:10
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
Čověče, ono to s tou padesátkou není až taková hloupost..i když v praze nežiju, takže nevím, do jaké míry je to buzerace. Každopádně auto při padesátce potřebuje méně prostoru, než při šedesátce nebo sedmdesátce. Za 1 sekundu ujede míň metrů a tak jsou jeho se***vé (nebo můžeme použít jakoukoliv časovou jednotku) prostorové nároky skromnější, dané místo pak za stejnou jednotku času projede v hustém provozu více aut, což je v přeplněných městech důležité.
Avatar - Ada je zase tady
31. 5. 2012 13:07
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
Jenže ta situace tam nesouvisí s hustotou provozu. Jde o čistou policejní buzeraci.
31. 5. 2012 13:45
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
Nemůžu posoudit. Dále auto jedoucí pade je tišší, než auto jedoucí sedmdesát, nehraje i tohle svou roli? Vliv na spotřebu (ekologii) to má minimální, jak je auto jednou ve městě, je jedno, esi jede za 8 nebo 8,1 na sto.
1. 6. 2012 06:24
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
s tim bych si dovolil nesouhlasit... hodne aut musi pri padesati jet na ctyrku, zatimco sedmdesat je v poohde na pet... nizsi otacky, nizsi hluk
1. 6. 2012 09:10
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
Vyšší hluk od pneu, motor je při konstantní nízké zátěži potichu.
1. 6. 2012 06:30
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
Tak to se dost pleteš. Pokud je dlouhý úsek, kde se jede 80 (typicky čtyřproudovka v obci) a najednou přijde padesátka, skoro všichni zabrzdí. Na konci té padesátky to musí "oroštovat", aby se dostali zpátky na 80, čímž emise i spotřebu značně zvýší. Spotřeba ani hluk při konstantní rychlosti 50 nebo 80 km/h zpravidla nejsou výrazně odlišné, protože vetšina aut je stavěna aerodynamikou i převodovkou na vyšší rychlosti, takže osmdesátka neznamená vysoké otáčky.
Čili takovéhle náhlé změny rychlosti bych opravdu dost promýšlel, jestli jsou nutné nebo ne. Právě kvůli spotřebě a exhalacím na konci rychlostního omezení. Proto také všichni odborníci na nízkou spotřebu tvrdí, že máme jezdit pokud možno plynule.
1. 6. 2012 09:09
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
Jo, může být, místní poměry neznám, nevím, z kolika je nutné brzdit na pade. Ale hluk od pneumatik bude podstatně nižší a pokud auto zrovna nezrychluje, dovolím si tvrdit, že pneu přehluší motor úplně v pohodě. Dále skoukni můj příspěvek o prostorové náročnosti vozidla jedoucího určitou rychlostí. Všechno tohle může hrát svou roli, proč je v daném úseku padesátka.
31. 5. 2012 11:37
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
No ono to svícení, třeba v tom německu se svítit nemusí. Ale pravdou je že na dálnicích tak 90% němců svítí aniž by jim to někdo přikazoval. V praxi to vypadá itak že na "bundeskách" nesvítí ale najede na dálnici a rosvítí.
Avatar - Ada je zase tady
31. 5. 2012 13:09
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
Na dálnicích je to sice také zbytečné, ale dobrá, když se tam nepohybují cyklisté a chodci, tak to zase tak moc nevadí. Na ostatních silnicích je ale povinné denní svícení vyloženě škodlivé. :no:
1. 6. 2012 15:06
Re: Nedodržování odstupu a nesmyslné svícení
takže a) škodlivost denního svícení je nesmysl a u nás je nařízeno mimo jiné proto, že tobě podobní mudrlanti pak nesvítí ani za snížené viditelnosti, protože "oni přece vidí dobře....!. Pokud by ses dostal někam dál, než jenom do Německa, zjistil bys, že třeba v celé Skandinávii se svítí už snad od šedesátých let. Asi jsou taky úplně blbí, co? Totéž platí ve Švýcarsku a jestli se nepletu bylo to nedávno zavedeno i v Rakousku. Samý motoristicky zaostalý země s policejní buzerací jako hrom.....

a za b) co se týká té policejní buzerace na Pankráci, tak jseš taky mimo, protože onu padesátku si vymohli obyvatelé přilehlých paneláků a policie s tím nemá nic společného. Jestli si myslíš, že dopravní značení je výhradně policejní záležitost a že policajti si dávají značky na silnice, jak chtějí, tak je to představa hodná desetiletého dítěte......
31. 5. 2012 10:26
Flensburg
Pokial viem, tak Nemci este stale zvazuju aj o znizeni hranice z 18bodov na 12 bodov. Inak za niektore priestupky, okrem samotnej pokuty, bodov do Flensburgu je aj za dany priestupok spojeny zakaz viest auto po dobu jedneho mesiaca-dvoch, co ma najviac vychovny prostriedok bez ohladu na status osoby.
Rozbalit vlákno
0
31. 5. 2012 15:06
V německu mění bodový systém
Když už se u nás naši rádobyzákonodárci / slušně řečeno spíše parlammentní galerka / neustále ohlíží co kdo kolem vymyslí a nejsou schopni samostané myšlenky, ať tedy opisují alespoň od těch co vymyslí účelnou věc . Myslím, že tento systém má smysl a není zaměřen na bezprecedentní další nepřímé zdanění silničního provozu a ždímání peněz z kapes řidičů za nesmyslné blbosti nemající s bezpěčností provozu ale vůbec nic společného. Spíše dosahují pravého opaku. Toto je výchovný a profilakční systém.
Nezlobte se na mě, ale dosavadní diskuse pod článekem o dením svícení nemají smysl. Zamyslete se prosím radší pod pravou podstatou sdělení.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
31. 5. 2012 23:33
Re: V německu mění bodový systém
Ano a proto jsem vyse psal take neco o trestani nedodrzovani minimalniho bezpecneho rozestupu...