Pod drobnohledem úřadů nejsou pouze automobily koncernu Volkswagen. Jenom KBA testuje vozy více než dvaceti značek a zjišťuje, kdo by mohl být v emisní kauze také „namočený".
ja jsem pro, aby poradne proklepli i benzinaky, aby se potvrdilo (nebo vyvrátilo), ze z hlediska emisi jsou na tom benzinove motory mnohem lip nez naftove.
jen tak snad pujde zastancum naftaku zatnout tipec.
Na urovni EU by mela byt agentura, ktera proveri hlavne diesely, ale i primovstrikove benziny. Ty vypousti do vzduchu pvne castice, podobne tem v dieselech.
Dulezite je, aby tyto testy byly udelane na urovni EU, nikoli pouze na statni nemecke.
Takova agentura by pote v budoucnosti mohla dohlizet, ze vyrobcem udana spotreba je realna.
Úsporné diesely jsou hýčkaným dítětem celého Evropského autoprůmyslu, málokdo bude chtít být tím Jidášem a přibít je na kříž. Ani já po tom extra nevolám (a to nejsem placený troll), pohádkám o rovné globální soutěži nevěřím a nepotřebuju, aby Evropa byla nějakým vznešeným mučedníkem environmentální morálky.
"Usporne" diesely jsou nepovedenym ditetem Evropskeho prumyslu. Je na case uznat, ze jde o slepou ulicku a zamerit se na budoucnost. Alternativni paliva jsou budoucnostni. Evropa by se timto mohla vymknout ze sevreni Arabie a Ruska.
Necetl jsem, ze by se "VW dieselgate" tykala automobilu nad 3.5t. Jednoduse ukoncit prodej dieselu do osobnich aut a byl by klid.
Evropa zase znovu zaspala dobu. Diesel neni budoucnosti v osobni automobilove doprave. Jak zapad, tak vychod to chape a jsou dal.
nakladni doprava se nemusi nutne "elektrifikovat" na urovni kamionu, staci spousty tech kamionu presunout na zeleznice ktere casto elektrifikovane jsou, viz treba Svicasrsko, schvalne si zkus sehnat dopravce co ti neco kamionem odveze do Svicarska, rychle zjistis ze dovest neco do Spanelska te vyjde tim samim dopravcem i na polovicni cenu >:D Svicari totiz maji tak prisne kontroly na stav nakladaku a vysoke pokuty, ze tam spousta dopravcu proste odmita kvuli tomu jezdit, a kdys us, tak vpodstate jen zanovnima kamionama s nejskusenejsima ridicema a s prirazkou i 100% k cene, nebo rovnou nabidnou radsi alternativu po zeleznici v kontejneru s tim ze ve Svicarsku dopravu zajisti lokalni dopravce :-)
elektrifikovane autobusy nejsou problem, na mesto plne dostacuji a na dalku, tak opet pokud to dobre funguje poslouzi casto i lepe ta zeleznici elektrifikovana doprava :-)
musi se jen chtit a musi k tomu bejt politicka vule aby to protlacila, bohuzel v drtive vetsine sveta takova vule neni
náklaďáky všeobecne sa už tiež začali hybridizovať, v menších tonážach už sú aj dostupné na trhu, väčšie verzie sa už testujú a dolaďujú. Čiste technicky, ak si človek spomenie ako taký ťahač s návesom znel či čo mu išlo z výfuku ešte pred 15 rokmi, tak sa mu dnes pomaly ani veriť nechce akú cestu tieto vozidlá vo vývoji urazili. O spotrebe paliva, či servisných intervaloch ani nehovorím. A fakt je ten, že častokrát práve najťažšie nákladné vozidlá uvádzajú do praxe veľa technických riešení, ktoré sa v osobných autách objavujú až niekoľkoročným oneskorením.
Jelikoz je VW z velke casti statni automobilkou, tak si muzou sami nemci testovat co chteji. At prijdou s cimkoli, vypovednou hodnotu to bude mit =0.
Pokus o zameteni tohoto problemu pod koberec zacal uz "testem" ADACu. Na to jim nikdo neskocil, tak to ted zkousi se statni instanci.
Tyto testy by mely byt udelany na EU vysi. Nemci jsou znami tim ze cokoli nemecke je "über alles", tudiz jakekoliv vlastni nedostatky odmitaji, zamitaji, neuznavaji, zlehcuji. Na vyplatnich paskach uz maji internetove troly, dokonce cele redakce casopisu, popr. web stranek. Cekam, kdy se tu znovu objevi trol GTI a jeho podrztaskove.
Snad chytnou někoho dalšího. Třeba BiturboMáloWole jako nejvýkonnější sazomet smrdí slušně a má očerněné koncovky výfuku i když má DPF.
Další na řadě bude méně palčivý problém v podobě koloběžek s dvoutaktními smrdomety.
VW si již dávno všechny auta proklepl, protože kdyby to našel ostatním, tak by vinu nenesl sám. VW měl v testech vždy při stejném výkonu lepší zrychlení a nižší spotřebu než konkurence. Proč tomu tak je objevili až v Americe. Přísnější limity pro diesel vrátí lidi k benzínu a tím zpět k zemi z SUV do kombíku, kde rozdíl ve spotřebě není tak velký.
Re: Výsledek nic neprokáže, jen se tak ředí vzduch
konkurence ke stejnému vykonu ale často pouziva min objemne motory.
tak mi prijde logicky, ze auto s objemnejsim motorem bude mit lepsi zrychleni, nez auto s min objemnym, i když maj podobny vykony.
staci porovnat tragedii i40 1.7crdi./100kW se superbem 2.0tdi/103kW
Re: Výsledek nic neprokáže, jen se tak ředí vzduch
Opět... je důležité rozlišovat dvě roviny. Rovina toho, jestli je v autě software pro oklamání měřícího procesu... a rovina toho, jaké jsou reálné exhalace. K těm reálným exhalacím tu proběhlo třeba tohle [odkaz] , ale jinak se nic nestalo, ticho po pěšině...
Niektori tu vynasaju sudy nad dieselovymi motormi bez technickych znalosti. Technicke moznosti u naftovych motorov najma vstrekovanie este nepovedalo posledne slovo. :-):-!
Nafťáky jsou za zenitem... dosáhly vrcholu.. a nesmyslný emisní tlak je zahnal do "kouta", kde už se jen prodražují, bez přidané hodnoty...
Já jsem pro krok zpátky.
Když se ve velkým autě objeví 2.0 s 85kW a 350Nm... ale bude mít zase životnost milion kilometrů... tak klidně zaplatím i nějakou tu emisní "odpustku".
A to nemluvím o tom, že ten dvoulitr s 66kW a 250 Nm splní klidně Euro 6 i bez těch serepetiček... ale je to jen na nás, zákaznících!
Kupující chtějí vysoká čísla.. tak jim automobilky vyhovují... a pak stojíme na D1... s dobrým pocitem ukrutnýho výkonu a ďábeslkého momentu vodspodu...
Dvoulitr s 66kW a 250Nm taky splní emisní normy pouze s AdBlue a DPF. Ale ty technologie tu jsou a zřejmě fungují, aktuálně (a to ještě před propuknutím Dieselgate) se prosazují i v nižších třídách a zdá se, že třeba ta močovina žádná zásadní omezení nepřináší.
Auto není jenom motor. Celková životnost milion kilometrů není zase takový problém, je to jen otázka toho, co všechno se bude muset vyměnit a jestli je to rentabilní. V dnešní době vidím jako mnohem horší závadu třeba stávkující elektroniku než vadné turbo, turbo je prostě spotřebka a pokud vydrží 200tkm, tak se pak prostě vymění.
Vcera tady byl clanek, ze je to vse naprosto legalni a v poradku. V Evrope, minimalne v Nemecku. Tak neni co testovat. Jedinym vysledkem bude zas jen to, ze je to legalni. (sarkasmus)
kdo lže do pekla se hrabe,majitelé passatů a škodivek jsou lůzři a silniční odpad,škoda že to došlo tak daleko,zakáznící houfně přechází z koncernu jinam......