Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Německo zjistilo podezřele vysoké emise CO<sub>2</sub> u 30 modelů

Více než polovina testovaných vozů vykazuje podezřele vysoké emise. Je to však jenom špička ledovce.
Zpět na článek
23. 5. 2016 12:39
23. 5. 2016 12:59
23. 5. 2016 16:13
29. 11. 2016 15:49
Avatar - Uživatel_5340709
23. 5. 2016 09:04
To jsou zase eurohujerské řeči.........
V reakci na skandál VW v us Německo začalo měřit emiese CO2............. bla, bla, bla. Za prvé v us byl skandál úplně s něčím jiným a za druhé to nemuseli měřit, mohli se podívat na sprit-monitor, pak to porovnat s hodnotami v katalozích a přepočítat si to na CO2. ;-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
23. 5. 2016 09:26
Re: To jsou zase eurohujerské řeči.........
Nikdo nemůže čekat, že bude auto na autobahnu jezdit za spotřebu podle normy.

Co většina tuší je to, že spousta aut to podle té normy nedá ani v tom normovaném cyklu... a tam je holt potřeba v tom udělat trošku pořádek. Kdybych byl optimista, tak bych doufal ve zmírnění pokut za emise CO2 pro automobilky.
23. 5. 2016 16:06
Re: To jsou zase eurohujerské řeči.........
CO mám informace, tak už teď se i u nás řeší to, že 8 z 10 EURO6 dieselových aut neprojde po 4 letech na prvních emisích. Takže buď u nich budou muset zmírnit limity, aby skoro nová auta prošla emisemi a nebo z toho bude velký problém a hromada žalob. Za 2-3 roky až to bude plně aktuální, tak se máme na co těšit.
24. 5. 2016 13:30
Re: To jsou zase eurohujerské řeči.........
První emise bývají až po záruce. :-)
23. 5. 2016 09:08
Zmatek nad zmatek
Co je to s prominutím za blábol? Německé úřady zjistily, že je spotřeba auta vyšší než vykazovaná? A co vlastně KBA nebo jak se to jmenuje měřila? V jakém cyklu? Pokud v jiném, než NEDC, tak je tak nějak asi normální, že budou výsledky úplně jiné a kupodivu vyšší. Papírové spotřebě u takového Superbu 1.4TSI (4,9l kombinovaná) může věřit snad jen nějaký EU odborník na rovnost pohlaví.
Rozbalit vlákno
0
23. 5. 2016 09:09
ilustrační fotka
na ilustrační fotce je nějaká sonda ve výfuku. Emise CO2 se ale neměří. Ty se počítají ze spotřeby. U benzínu spotřeba krát 22, u dieselu spotřeba krát 25.
Šlo tedy napsat, že 30 modelů má podezřele vysokou spotřebu. Jenže emise CO2 zní hustokrutopřísněji to beru.
Rozbalit vlákno
4
23. 5. 2016 13:17
Re: ilustrační fotka
V principu dobrý, akorát je to naopak - spotřeba se dopočítává z emisí, ty se skutečně měří. ;-)
23. 5. 2016 14:39
Re: ilustrační fotka
Nebol by nejaky odkaz? Meranie spotreby je omnoho jednoduchsie ako meranie emisii CO2, preco by to niekto robil?
To je odmerat, kolko kvapaliny ubudlo z kalibrovanej nadoby versus odmerat velke objemy plynu + urcit jeho zlozenie.
23. 5. 2016 23:29
Re: ilustrační fotka
Určitě, zmínky např [odkaz] nebo [odkaz] a nebo jenom trochu pohledat po internetu, případně si vyhledat něco o nedc.
Jinak se budeš divit ale v reálu ta jednoduchost je obrácená - nedc vychází ze seriového auta, tam se žádná kalibrovaná nádoba nenachází a musel bys zasahovat do vozu abys jí tam dostal, a naopak emise se dají bezpečně zjistit, tak proto se to tak dělá. Každopádně vazba a tedy přepočet je jasný, jsou to závislé údaje.
24. 5. 2016 13:39
Re: ilustrační fotka
Můžeš se podívat přímo do normy na stránkách pracovní skupiny 29 EHK OSN. Emise řeší tak jako tak, kvůli škodlivinám (kvůli tomu tenkrát NEDC vznikl). Nebudou kuchat palivovou soustavu, aby přesně změřili, kolik paliva si motor vzal.
23. 5. 2016 09:22
"mimo jiné", zase Opel, náhoda ?
Opel patří americké firmě, vypadá to, že někdo si připravuje půdu na "výměnu zajatců".
Rozbalit vlákno
9
23. 5. 2016 09:39
Re: "mimo jiné", zase Opel, náhoda ?
Ford taky patri US, ale diesly ma z Francie, tak je z toho venku. Pokud by to byla pravda, tak je to odporne propojeni prumysloveho lobingu a politiky.
23. 5. 2016 10:10
Re: "mimo jiné", zase Opel, náhoda ?
No to už by bylo trošku dost nápadné. A navíc si nedovolil v Německu zavřít továrnu, ale v Británii, takže má malé bezvýznamné plus.
Avatar - WinDiesel
23. 5. 2016 10:24
Re: "mimo jiné", zase Opel, náhoda ?
Faktem je že Američané vyjeli po VW opravdu velice brutálně. Stačilo by klepnout přes prsty, udělat pořádné bububu vypsat tučnou pokutu ale chovat se přitom diplomaticky. tak se to dělalo v minulosti. Obrovská všudypřítomná ekologická lobby na"boost"ovala tlak tak že byl přes čáru. Od té doby asi myslí Němci na odplatu - a protože lžou všichni - kvůli nereálným požadavkům EK a EPA - je snadné si na Opel došlápnout. Čirou náhodou je druhou firmou v hledáčku italo-americká firma.
23. 5. 2016 10:56
Re: "mimo jiné", zase Opel, náhoda ?
jaky nerealny požadavky??
benziny s emisnima limitama, který jsou prisnejsi nez ty naftovy, problémy nemaj.
proc by naftak mel zamorovat vzduch jedama jako 10 benzinaku a jeste k tomu byla nafta proti benzinu cenove zvyhodnovana ??
Re: "mimo jiné", zase Opel, náhoda ?
Daj si poldecák benzínu a sklapni. Jak sa spomenú diesle, máš penu u huby...
23. 5. 2016 13:27
Re: "mimo jiné", zase Opel, náhoda ?
Musíš uvést i které emise má benziňák vyšší než diesel, bo jinak je to kec, protože emise CO má benziňák proti dieselu horší a to až dvojnásobně.
Srovnání emisí Toyoty Avensis 2.0 D-4D 105kW (diesel) a 1.8 VVTi 108kW (benzín) dle normy EU 715/2007):

CO (mg/km): 193,1 (deisel) vs 374,9 (benzín)
NOx (mg/km): 23,9 (diesel) vs 9,6 (benzín)
HC (mg/km): neměří se (diesel) vs 36,1 (benzín)
HC+NOx (mg/km): 43,9 (diesel) vs neměří se (benzín)

"Oxid uhelnatý (CO) - Váže se na krevní barvivo a blokuje přenos kyslíku krví. Nejcitlivějším orgánem na nedostatek kyslíku je mozek.
Oxidy dusíku (NOx) - Některé z těchto oxidů způsobují již při malých koncentracích pocit dušení a nucení ke kašli. Na černou listinu sledovaných škodlivých látek se ovšem oxidy dusíku dostaly zejména kvůli významnému podílu na tvorbě tzv. letního smogu. Pro letní smog jsou typické především zvýšené koncentrace přízemního ozónu (O3), který je pro člověka jedovatý. Oxidy dusíku přispívají k chemické reakci, při níž ozón vzniká. Za jistých klimatických podmínek (teplé slunečné počasí a bezvětří) je tvorba tohoto smogu nejvýznamnějším negativním dopadem emisí na životní prostředí. Takové podmínky panují např. v Kalifornií, proto se někdy používá označení "kalifornský smog".
Nespálené uhlovodíky (HC) - Některé skupiny uhlovodíků dráždí sliznici a oči. Také podporují tvorbu jedovatého ozónu. Uhlovodíky jsou tedy významnou složkou při vzniku letního smogu. Navíc některé skupiny uhlovodíků mohou být karcinogenní."
Avatar - Aoyagi
23. 5. 2016 13:48
Re: "mimo jiné", zase Opel, náhoda ?
S tim CO u benzínu jste se sekl o víc jak stovku (samozřejmě nahoru), ale nevadí...
23. 5. 2016 14:07
Re: "mimo jiné", zase Opel, náhoda ?
chybi ti tam to nejdulezitejsi - PM
23. 5. 2016 14:11
Re: "mimo jiné", zase Opel, náhoda ?
a to sou emise v realu, nebo v laboratori??
nejak mi to totiž neladi s namerenym 25 nasobkem laboratorniho limitu NOx v realu u espace 1.6dci 160k, tedy místo 80mg/km celych 2g/km
23. 5. 2016 11:50
To je zase objev roku...
Vzhledem k tomu, že je jaksi přímá úměra mezi produkcí CO2 a spotřebou paliva a v reálu neznám auto, které by se drželo normované spotřeby, tak z logiky věci i produkce CO2 bude mimo normy.
Takže do několik týdnů očekávám bombastický titulek "ZAKAŽME VŠECHNA AUTA! ŽÁDNÉ AUTO NEPLNÍ NORMY NA PRODUKCI CO2!"
Rozbalit vlákno
1
23. 5. 2016 13:49
Re: To je zase objev roku...
Přesně a hlavně si myslím, že tyhle objevy s emisema už přestávají lidi zajímat. Mě je to kupříkladu už úplně ukradený. ;-)
23. 5. 2016 12:39
CO2
Tak ja nevim, ted jsem vypil mineralku plnou CO2 a zatim dobry... :-!
Rozbalit vlákno
1
23. 5. 2016 12:59
Re: CO2
vydechuju CO2, prdim metan, a zatím taky dobry
Avatar - Londonbridge
23. 5. 2016 16:13
CO2
Mali by tie merace strkat do 10 - 15 rocnych dizlakov a potom sa este s tymi meracmi prebehnut po Shanghai a New Delhi to by cumeli ake CO2 by im tam naskakalo... Chapem ze EU tlaci na CO2 normy to je fajn len ak tlacia silno na pilu automobilky museli tiez zatlacit ale kapanek inde ...Je to cele out of balance.... >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
23. 5. 2016 21:17
A proč by se měla automobilka setkat s ministrem dopravy jed
Kdy si český ministr dopravy předvolá představitele koncernu VW?
Rozbalit vlákno
0
Všetkým je to jasné
Nemecko zistí čokoľvek, aby chránilo svoj Volkswagen...
Rozbalit vlákno
0
29. 11. 2016 15:49
CO2?
CO2 se nikdy neměřilo, to se vypočítává ze spotřeby paliva. Možná to tele které článek překládalo neví, že kysličník uhličitý je něco jiného, než kysličník uhelnatý. Pokud by naměžili vysoké hodnoty CO, tak věřím, že je to znepokojující a znamená to špatně fungující kat nebo špatné spalování obecně (bohatá směs). Teď budou hledat jehlu nejen v kupce sena, ale i tam, kde nic takového není a ani být nemůže.
Rozbalit vlákno
0