26.1. 2014 ČTK

Německý autoklub řeší novou aféru, cesty svého šéfa vrtulníkem

Německý autoklub řeší novou aféru, cesty svého šéfa vrtulníkem

Nový rozruch okolo německého autoklubu ADAC, zdiskreditovaného manipulací s výsledky motoristické ankety, vyvolalo zjištění magazínu Stern, že prezident autoklubu Peter Meyer využíval vrtulník letecké záchranky ADAC ke svým služebním cestám.

Autoklub to potvrdil; prezidentovi ADAC to umožňují stanovy organizace a vrtulník prý nikdy nepoužil k soukromým účelům. Tato praxe přesto vyvolala kritiku.

"Máme 51 vrtulníků a 36 stanic - 15 vrtulníků je rezervních a využíváme je v době velkého vytížení nebo jsou v údržbě. Ty pronajímáme i na velké sportovní události, jako jsou lyžařské závody, a mohou je používat také členové prezidia," uvedl mluvčí ADAC Jürgen Grieving. Za posledních deset let podle něj vedení autoklubu použilo záchranářský vrtulník k cestě na služební akci asi třicetkrát. Nikdy prý tento stroj nechyběl, když ho bylo třeba pro záchrannou operaci.

"Všechno bylo vyúčtováno a doloženo a stojí to černé na bílém v našich stanovách," sdělil autoklub agentuře DPA. Půjčování vrtulníků členům vedení podle něj letecká záchranka autoklubu účtuje, i tak je to prý levnější, než si je pronajímat od jiného subjektu.

Předseda dopravního výboru Spolkového sněmu Martin Burkert sice připustil, že prezident ADAC těmito lety neporušil žádná nařízení, ale "z morálního hlediska je tento přístup pochybný". Podle dopravního experta Ferdinanda Dudenhöffera ukazuje, že "struktura ADAC je velmi neprůhledná, podivuhodná a nehodí se do současné doby".

Podle zjištění časopisu Stern přiletěl prezident ADAC Meyer záchranářským vrtulníkem například v červnu 2003 na akci ke dni dopravní bezpečnosti v Hamburku a odtamtud se letecky vydal do Wolfsburgu na setkání dopravních odborníků. V obou případech přitom jeho vrtulník přistával mimo letiště. Podle serveru bild.de se tím mohl dopustit protiprávního přistání, za což v Německu hrozí až dva roky vězení. Podle ADAC měl ale Meyer na tato přistání povolenu výjimku.

Největší autoklub v Německu i v celé Evropě s téměř 19 miliony členů provozuje leteckou záchrannou službu od roku 1982. Její provoz podle Sternu hradí příspěvky od státu, zdravotních pojišťoven a členů ADAC. Reputací autoklubu v minulých dnech silně otřáslo přiznání, že šéf komunikace firmy svévolně navyšoval počty hlasů v každoroční anketě o nejoblíbenější auto německých řidičů.

Spolupracujeme s TipCars.com
Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu Jeff Bezos se stal druhým nejbohatším člověkem, vděčí za to růstu akcií Amazonu

Ředitel a zakladatel Amazonu, Jeff Bezos, se vyšplhal na…

Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka Cesta dlouhá přes dva týdny. Jak přes Alpy putuje ropa do Česka

Teče líně, sotva se plouží. Chodec by jí bez problémů…

Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení Euro oslabovalo, spekulanti se bojí ekonomického zpomalení

Kurz dolaru dnes zůstal po počátečním růstu bez větších…

Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku Růst rublu pomáhá automobilkám v Rusku

Po problematickém loňském a předloňském roce má ruský trh…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí O tato auta přicházíme kvůli módní vlně SUV. Některá nás obzvláště mrzí

Hlad zákazníků po módních SUV je drtivý. Automobilky na…

Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat Škoda dospěla k názoru, že nejlepším elektromobilem bude SUV. Tak má vypadat

Za dva týdny v Číně Škoda ukáže koncept svého budoucího…

 






 
Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Ojeté Volvo S80 II (124, 144): Základ v mondeu nevadí

Včera

S80 je největším volvem od roku 1998. Tehdy šlo o revoluci, neboť příchod modelu ukončil jednu éru značky. Namísto klasické koncepce dostal vůz pohon předních kol. Druhá generace trend té první vydání rozvíjí, navíc je výrazně spolehlivější.




Blesk.cz

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra útočila jménem ISIS

To je rodina: Muže viní z vraždy, jeho sestra…

Německá prokuratura obvinila 18letého Němce s marockými kořeny z pokusu o vraždu, viní ho z loňského žhářského…

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo až sloučením půjček

Tomáš splácel čtvrt milionu: Ušetřit se mu podařilo…

Tomáš (35) si půjčil na auto, výměnu oken a pořídil si kreditní kartu. Pak zjistil, že splátky všech půjček…

 

iSport.cz

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady jsou k nezaplacení

Mareček: Na Slavii to chceme zlomit. Rosického rady…

Spartu čeká ve 22. kole ePojisteni.cz ligy prestižní derby se Slavií. Do zápasu vstoupí jako favorit sešívaný…

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se legendy před derby

Sport Magazín: Sparta je nepoučitelná, shodly se…

Čtyři legendy, které v historii derby S nasypaly hromady gólů, nejenže vzpomínaly na pikantérie ze svých…

 

Reflex.cz

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil, kdo a proč chce konec bankovek

Zruší vlády hotovost? Slovenský ekonom vysvětlil,…

Politici, centrální bankéři a karetní společnosti. Ti všichni by profitovali ze zrušení hotovosti. Naopak…

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora vstupuje do českých kin, z knihkupectví rychle mizí

Patrick Ness o smrti pro děti. Jeho Volání netvora…

Dvanáctiletému Conorovi umírá maminka na rakovinu a z reálného světa, od šikanujících spolužáků, nesnesitelné…