Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německý autoklub řeší novou aféru, cesty svého šéfa vrtulníkem

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Nový rozruch okolo německého autoklubu ADAC, zdiskreditovaného manipulací s výsledky motoristické ankety, vyvolalo zjištění magazínu Stern, že prezident autoklubu Peter Meyer využíval vrtulník letecké záchranky ADAC ke svým služebním cestám.

Autoklub to potvrdil; prezidentovi ADAC to umožňují stanovy organizace a vrtulník prý nikdy nepoužil k soukromým účelům. Tato praxe přesto vyvolala kritiku.

"Máme 51 vrtulníků a 36 stanic - 15 vrtulníků je rezervních a využíváme je v době velkého vytížení nebo jsou v údržbě. Ty pronajímáme i na velké sportovní události, jako jsou lyžařské závody, a mohou je používat také členové prezidia," uvedl mluvčí ADAC Jürgen Grieving. Za posledních deset let podle něj vedení autoklubu použilo záchranářský vrtulník k cestě na služební akci asi třicetkrát. Nikdy prý tento stroj nechyběl, když ho bylo třeba pro záchrannou operaci.

"Všechno bylo vyúčtováno a doloženo a stojí to černé na bílém v našich stanovách," sdělil autoklub agentuře DPA. Půjčování vrtulníků členům vedení podle něj letecká záchranka autoklubu účtuje, i tak je to prý levnější, než si je pronajímat od jiného subjektu.

Předseda dopravního výboru Spolkového sněmu Martin Burkert sice připustil, že prezident ADAC těmito lety neporušil žádná nařízení, ale "z morálního hlediska je tento přístup pochybný". Podle dopravního experta Ferdinanda Dudenhöffera ukazuje, že "struktura ADAC je velmi neprůhledná, podivuhodná a nehodí se do současné doby".

Podle zjištění časopisu Stern přiletěl prezident ADAC Meyer záchranářským vrtulníkem například v červnu 2003 na akci ke dni dopravní bezpečnosti v Hamburku a odtamtud se letecky vydal do Wolfsburgu na setkání dopravních odborníků. V obou případech přitom jeho vrtulník přistával mimo letiště. Podle serveru bild.de se tím mohl dopustit protiprávního přistání, za což v Německu hrozí až dva roky vězení. Podle ADAC měl ale Meyer na tato přistání povolenu výjimku.

Největší autoklub v Německu i v celé Evropě s téměř 19 miliony členů provozuje leteckou záchrannou službu od roku 1982. Její provoz podle Sternu hradí příspěvky od státu, zdravotních pojišťoven a členů ADAC. Reputací autoklubu v minulých dnech silně otřáslo přiznání, že šéf komunikace firmy svévolně navyšoval počty hlasů v každoroční anketě o nejoblíbenější auto německých řidičů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (2)
Avatar - Ondore
26. 1. 2014 15:18
Hon na Meyera
Zdá sa, že prezident ADACu niekomu hodne leží v žalúdku. Tipujem, že toto nie je posledná správa v sérii a aj keby nič nenašli, tlak na jeho osobu bude gradovať a onedlho môžeme čakať jeho odstúpenie.
26. 1. 2014 12:19
AUDIT
Audit veskerych financnich toku ADACu bude zajimavy. Doufam ze bude narizen a verejne pristupny.