Ani nové Mondeo podle Fordu nedokáže vyrovnat výpadek prodejů z prvního čtvrtletí tohoto roku. Ford proto v Německu počítá s tím, že letos prodá méně vozů než v minulém roce.
VW prodava celosvetove kazdym rokem o 10% vic aut celkem okolo 4Miliony, jeho dcerska spolecnost audi je po mercedesu 2nejvetsi premiova znacka na svete z 1,5Milion prodanych aut, jak ho muze drzet nad vodou relativne mala skodovka, ktera neproda ani 500tisic?
Predaj v Europe za 01-03/2007:
vyrobca: %zmena oproti 01-03/2006:
VW group -0.6
-VW -5.2
-Audi 4.0
-Seat 1.8
-Skoda 11.4
(zdroj: Automotive Industry News, 0708)
Skoda je naozaj v poslednom obdobi komerne velmi uspesna cast VW-Group. V cisle 0709/AID bol o skodovke dost obdivny clanok (zabavne nazvany "Skoyota", kedze skoda porazila v ziskovosti aj toyotu-europe).
jen VW i audi delaji momentalne nejvetsi ksefty v asii, v cine proda audi 2x vic jak bmw nebo mercedes a je tam vedouci premiova znacka. VW je v cine uz roky cislo 1, v roku 2004 mel problemy ale ted zase prodal o 15% vic aut. Co se tyce skodovky tak samozrejme, ze musi byt spolehliva kdyz dostava otestovanou techniku ze starsich modelu VW. VW si ze skodovkou koupil pristup na vychodni trh, to same mohl udelat z dacii a fabie by byla made in romania a logan made in czech r. :) na pase muzou vsude lide pracovat, corolla se bez problemu vyrabi v turecku
Cina je narychlejsie rastuci trh, ale co do objemu stale vedie EU. Len pre informaciu, VW-Group za prve 4 mesiace 2007 predalo 975500 aut v EU, a 192200 v Cine. Pokial ide o Cinu, VW ma medzirocny narast 22.7%, Toyota napriklad 36%, GM 21.5%, Honda 31.8% BMW 48.9%. V absolutnych cislach vsak vedie VW pred Toyotou (zdroj: AID).
BTW, za prve 4 mesiace predalo BMW v Cine 6700 aut, takze VW predalo o hooodne viac, ako dvojnasobok. Presnejsie by bolo povedat, ze len samotne Audi predalo v Cine viac ako dvojnasobok toho, co BMW...
Ten úspech Škody teda absolútne nechápem - ešte u nás a ČR dajme tomu, ale celkovo. Čo preboha tak dobre predávali za 1-3/2007 starú fabiu, roomstera ? Octavia to určite neutiahla.
"...kde je predaj je aj kvalita..." - LOL, pocuvaj, nie si ty nahodou marketingovy expert? Normalne ti je skoda zabijat cas na tomto fore, ked mas take geni(t)alne myslienky...
Medzi predajnymi cislami a kvalitou je sice ista suvislost, ale nie priama umera (cim kvalitnejsi je tovar, tym sa lepsie predava). V hre o predajne cisla je kopec dalsich faktorov (zaruka, dizajn, renome, historicke suvislosti, atd.). Okrem toho, nemecky trh (a o nom je v clanku rec) je podobne deformovany, ako cesky/slovensky: domaci vyrobcovia su skratka uprednostnovany pri kupe aut, casto bez racionalnych dovodov.
Okrem toho, s Fordom to v Europe nie je vobec zle. Ak docitas az po posledny odstavec, zistis, ze jeho predaj za 1. stvrtrok medzirocne vzrastol o 1.3%, a to este neprehovorilo do statistiky Mondeo (jedine to "stare" vyraznym poklesom, ale to je normalne ked sa caka na novu generaciu).
oni maji racionalni duvody, protoze se unich jezdi na dalnicich rychle a domaci automobilky jako audi, bmw, mercedes jsou prizbusobene na jizdu pres 200. Samozrejme ze za posledni roky se snazi i franzousi a japonci mit lepsi brzdy a tvrdsi podvozky, ale kdyz jsem jel z avensis 200 tak se velmi nebezpecne houpal. Krajiny jako Anglie, Svycarsko, Frannzousko atd.. kde pri prekroceni rychlosti o 10kmh ti vezmou polovinu Z vyplaty, max rychlost je 120kmh nemaji skutecne duvod kupovat bmw. Jinac Ford europe se v nemecku bere jako domaci automobilka, jen si svuj image podobne jako opel dost pokazil hlavne sierrou
Mě to až tolik nezajímá, ale určitě by šlo vyhledat, i když možná dnes ještě ne, zda po zahájení prodeje Mondea nestoupnuly i prodeje Passatu, nebo jestli tam není nějaký malý "hop". Protože je možné, že spousta lidí čekalo na nové Mondeo a nenašli v něm to, co hledali, tak nakonec vzali Passata. No nic, to byla jen taková úvaha.
si panacek docela zaprehanel, pretahavat zakazniky od premiovych znacek jako Audi, BMW => priznam se, ze na fotkach auto jeste vypada jakstaks, interier se mi zdal podezrelej hned na prvni pohled, ve skutecnosti pak auto bylo spis zklamanim, i kdyz to neni nejhorsi, co se mi potrdilo, byl vnitrek vozu, ktery "absolut scheiße", co je dobre je podvozek, ale ten najdu i jinde => takze chteli-li lovit i jinych vodach, nemeli podcenit prave tohle a kdo ma 3-ku nebo A4 urcite nikam presedat nebude, kdyby to slo, tak si klidne vsadim...stezi tak ty odveke konkurenty VW, jednoznacne Opel, ktery muze zachranit jen obri krok vpred
Pokud vezmu ze premiovka ma naskok v konfortu interieru naka ta infra kamera mne teda zas tak nerajcuje, jako jijich premiova cena, musim rici pokud, pomerim cenu nema 3-ka racionalni smysl krom image uyita hodnota je stejna jako u Mondea i ty jizdni vlastnosti jsou srovnatelne.
Vidim ze new Mondeo na to celkem ma. VW a Opel konkurence z tradice v DE, ja bych ani do jednoho nesel asi jako lidi z UK.