nedavno tu byla diskuze na tema downsizing a jaka je to vyhra skrtnout v petce osmivalec a v trojce sestivalec.
tak mam celkem skodolibou radost, ze trojka s oturbenymi ctyrvalci ma jednoznacne dlouhodoby pokles.
jsem vazne zvedavy, jak to u celkem noveho modelu vysvetli a zduvodni.
...trojka dostává na domácím trhu především od letitého MB C, ale i A4 docela solidně na zadek!!! Tohle rozhodně nebývalo v minulosti zvykem, trojka vždy vládla svému segmentu i v okamžicích,kdy se blížil odchod auktuální generace na odpočinek a její nahrazení generací novou. Pokud nyní ztrácí i jako novinka, nezbývá než konstatovat, že NĚCO JE ŠPATNĚ... Jistě,až přijde do prodeje Touring,miska vah se opět převáží na její stranu. Ale její dominance přesto již zdaleka není taková,jaká bývala...
No hlavně ještě nepřišlo na trh nové MB C a už teď je BMW vzadu. Nejel jsem v něm, takže nehodnotím. Vzhledově nenadchne, neurazí. I když to je věc subjektivní. V6 určitě chybí.
U 3er je se především čeká na další karosářské varianty, rozšíření nabídky o Xdrive verze a silnější motory. To všechno nějaký čas zabere. Ostatní modely mají paradoxně výhodu v tom, že jsou na trhu déle. Mají širší nabídku, mohou operovat s akčními nabídkami a pravděpodobně mají i kratší dodací lhůty.
V prémii neplatí (a v Německu zvláště), že by se novinka prodávala výrazně lépe než starší konkurenční modely. Možná to trochu platí v nižší střední, ale ve střední, vyšší střední a lux. třídě (nosné třídy prémie) často model který je nejstarší "válcuje" konkurenci. Takže současné pořadí ve střední třídě kdy je MB první, Audi druhé a BMW třetí se může klidně zcela otočit po plném rozběhu 3er a v době kdy bude přepřahat konkurence na nové modely se zase bude vyčítat novému Cčku nebo A4/A5, že nestíhají na "starou" 3er.
Trojka je sportovní náčiní a lidi do něj chtějí podle mě silný motory,jak diesely,tak atmo benzíny...Já bych třeba do nabídky pro tenhle model strčil atmo. třilitr(R6),výkon kolem 300 koní jako vrcholnej benzín,dvoulitr(4 vál) 200 koní jako slabší benzín a třílitr naftu 250 koní,Mko bych pak odlehčil a ponechal V8,to je geniální motor.335i a 320d jako solidní motory nestačí,M3 bude mít zas nějakej trapnej triturbo benzín šestivál třílitr...To je bordel.
Trojka již dvě generace není sportovním načiním :-);-) Stala se Audi... Ani ryba,ani rak,hlavně nikoho neurazit,ať se to dobře prodává a můžeme se stát jedničkou prééémiového segmentu :-)
Nesmysly, a hned dva. Sériová trojka sportovním náčiním nebyla nikdy, v žádné generaci, to jeden, a ten druhý, hm Audi, z hlediska jízdních vlastností se v poslední dekádě hodně zlepšilo, tedy i a4, a v některých konfiguracích, awd s v6 dýzlem například, byla proti e90 i lepším autem, ale F30 je jinde, v každém aspektu jízdních vlastností a pokud to někdo nepozná, je na politování. A obecně, i kdyby nezůstalo nic jiného, tak pořád platí, že i u obyč. 320d tam stačí nacpat před zatáčkou dvojku, zašlápnout nohu do koberce a krásně se sklouznout, už jen proto nemůže být trojka "audynou", Xaviere.
Za svým si samozřejmě stojím a myslím,že každý s čistou hlavou Ti řekne,že je to tak,jak říkám. Bohužel...
Sportovním náčiním v pravém slova smylu samozřejmě nebyla nikdy! Vždyť co také je a bylo? Nicméně co se týče radosti z jízdy a jízdních zážitků,modely do E46 včetně, poskytovaly vždy řidiči mnohem větší potěšení,než modely pozdější! Měl jsem 328i z 99tého, a s trojkou mám občas možnost se projet dodnes. Když ji srovnáš se současnou 328i v jakékoli marketingové linii,tak soudný člověk musí uznat,že řízení není ani tak přesné,ani nemá zdaleka tak výbornou zopětnou vazbu,není ani tak tuhé,spojkový pedál najednou sešlápnou i náctileté slečinky,řazení nemá už tu výbornou mechanickou vazbu,do zatáček se auto už zdaleka nevrhá s takovou chutí a hmotnost vozu je cítit při každém rychlejším průjezdu zatáčkou. Takže opravdu BMW slevilo radikálně ze svých dávných hodnot směrem k masovosti a prodejnosti! No a za druhé-pokud chceš argumentovat tím, že to není BMW, co by se zhoršovalo, nýbrž Audi, které se zlepšuje, pak je to vysloveně k smíchu a zároveň k pláči vzhledem k BMW... Jistě,se zadokolkou se do té zatáčky sklouzneš pořát! Ale už to není o tom, že zatáčku projedeš pomalu,rychle a nebo BMW!!!
Možná každý s čistou hlavou, tj. bez osobní zkušenosti, případně internetový plkal s olítanou E36 před panelákem. Ano, jsou lidé, kteří bmw jezdí roky, někde na fan fórech pak rozebírají dílčí vlastnosti, problémy, mezigeneračně srovnávají, a pokud některé kroky bmw směrem k vyšším prodejům nelibě nesou, pak to také komentují. Tohle čtou "odborníci" autoserverových diskusí, kteří pak troubí do světa o zániku charakteru bmw, protože to četli a protože včera na křižovatce nasr.aně čučeli do laufů nějaké X6ky. Faktem ale zůstává, že standardní modelová řada je tu pořád s tím stejným pojetím ve vztahu ke konkurenci a době jako byla před dvaceti lety. Jen je více možností si v rámci každé té řady stvořit auto s výrazně jiným charakterem, to je něco, co tu před patnácti lety nebylo.
A, Xaviere, zpět k tomu co píšeš o trojce, znova říkám, nesmysl. S 328i i 335i F30 jsem jel poměrně nedávno, a ta auta jezdí ve smyslu agility, kterou tu rozebíráš, nejlíp ve své třídě, nad audi A4 ve srovnatelné motorizaci ční velmi zřetelně, a to při faktu, že při lepší agilitě poskytuje F30 také lepší komfort. Jinými slovy, z hlediska jízdních vlastností jednoznačně lepší. Že už to není deklasování jako dvě generace zpět, jde ke cti audi a jeho pokroku, jistě věci jako el. posilovače pocity z řízení nezlepší, ale řeči o tom, jak úžasné měly trojky řízení proti těm dnešním, to je dobré leda pro děti. Řazení, to je podobné, manuál v F30 je určitě lepší než v E46, co se váhy týká, tady taky opatrně, F30 je při svých rozměrech velmi lehké auto, váha je u posl. generace jednoznačně na pochvalu. Největší průser u trojky byla E90, poprvé runflaty, poprvé elektrika, tvrdý podvozek a přitom rozbředlý charakter, F30 je v tomto ohledu pokrok jako prase.
A obecně, co se vývoje trojek týká, ono dost problém je srovnávat E46 s F30 například, protože velikost těch aut je jinde. Sám mám, jako auto pro zábavu, celkem výrazně upravenou E46, tedy troufám si tvrdit, že vím, o čem je řeč, E46 dnes můžeš porovnávat max. s 1er.
tak jestli ono taky nejde o to, že ji trošku kanibalizuje 1-er, který je v aktuální generaci o dost prostornější než v té minulé.... když se podíváš na prodeje 1-er tak meziročně narostly o pěkných pár tisíc ks... (průměr za první pololetí minulého roku byl ca 5tis.ks měsícně a teď v červnu vidíš, že se prodalo 7300ks - čili nárust o skoro 50%....)
Prostě to není o tom řešit úspěch/neúspěch auta z izolovaného čísla za jeden měsíc.... Chce to nějakou analýzu.... ;-)
Tak to jsem po pravdě nečekal.... sice jsem MB positive ale až takovýhle výsledek??
K BMW 3.... naprosto narovinu říkám, že E46 u mě stále designově zvlášť po FL vede... to auto je furt krásný. E90 je krásná ale musí mít Mpaket jinak nif mof. Ale ta nová dámy a pánové.... ta u mě propadla na plné čáře... už dlouho jsem neviděl ošklivější auto zepředu.
Mne naopak. Staršia nič moc a nová F30 je nádherná! Spredu, zboku, zozadu ... prosto paráda! Tie očné kútiky (spojenie svetiel s ľadvinkou) sú super. Práveže by som chcel, keby podobne vyzerala aj Jednička ...
pozeram, pozeram, ale nikde nevidim Optimu. Pisali, ze si vyskoci na Passata. Co ju nenaucili skakat?
To BMW 3 ma prekvapuje, lebo vo vsetkych testoch nemeckych casopisov valcuje C-cko a A 4-ku. V reale to ale tak nevyzera. Mozno naozaj 1-cka kanibalizuje. Ale je to pomerne skarede auto a cenovy rozdiel nie je tak velky, tak naozaj nerozumiem.
se rojí a hlavně, mají jasno, trojka dostává na zadek, páč "je to teď Audi" a "platí za downsizing" atd. atp. >:D >:D
Chlapci zlatí, za prvé, v této třídě tvoří už dvě generace prodeje hlavně čtyřválcové dýzly, za druhé, motory konkurence jsou v benzinu stejně tak turbené čtyřválce jako u BMW u MB dokonce s menším objemem. Šestiválce mají všichni z D3 jen pro vrcholné varianty. Co se jízdních vlastností týká, je nová 3er na špici, jinými slovy, žádný důvod, z hlediska kvalit auta samotného, proč by měla ztrácet v prodejích, prostě není. Důvodem výsledků v posl. dvou měsících je právě generační přechod. Od dubna nelze v D objednat kombi nebo kupé e90 v nejžádanějších dýzlových variantách, u sedanu lze objednávat více než tři motory teprve měsíc a stále chybí 325d a 330d, kombi je v konfigurátoru pár dní. Jinými slovy během dvou tří měsíců bude situace zcela jiná, vzhledem k velmi dobré (na novinku) cenové politice vůči ostatním dvěma konkurentům bude velmi rychle přetrojkováno.
Netuším, otázka, jestli jsou prodeje pětky slabší v tomto měsíci nebo jestli ztrácí celkově za půlrok. Ty měsíce jsou ošemetné, čteš tu, jak trojku drtí a4 a přitom je to 33 vs. 24 tis. ve prospěch trojky za celý půlrok.
Pětka se skutečně propadla jenom v červnu, měsíčně se prodávala dosud přes 4000 a předpokládám, že na tuto úroveň se zase vrátí.
Pořadí za půlrok je následující:
A6 29 899
E 25 600
5er 23 823
Jo, čísla dobrá, jak píši nahoře, jestli ten červen nedopadá u pětky na to, že se čeká na ohlášenou modernizaci. Uvídímě v dalších měsících. A6 tedy jede :-)
Pravdepodobne máš pravdu, že to bude kôli update-u ktorý sa týka septembrovej výroby. Takisto naň čakám a tým pádom auto možem objednať až po 15.7. Len ma potom prekvapuje, že koľko ludí si potrpí na relativne malych technickych zlepšeniach u BMW, no pri M-B E nikoho netrápi nástup faceliftovaného modelu v januáry.
no moment, bol som v tom, že práve navigácia (zmena HW aj SW) a speed limit info (doplnenie o funkciu sledovania zakazu predbiehania) + volitelny LCD pristrojovi panel su hlavne septembrove zmeny. Objednatelne od jula, ale premietane do vyroby az v septembri. Nieco mi uniklo?
To je naprosto zcestna logika.
Nabeh modelu nemuze ovlivnit statistiky za pul roku navic ten trend je naprosto zrejmy... odklon od trojky a priklon k jednicce.
To znamena naprosto jednoznacne, ze trojka neoslovuje zakazniky a zkusim si zaspekulovat proc.
Protoze i majitel te nejtuctovejsi dieselove motorizace mel rad pocit, ze ridi vyslechtene auto s cistokrevne sportovnimi ambicemi, do ktereho se (ve vrcholne vybave) cpe radne naslapany benzinovy sestivalec a osmivalec.
Tento punc sportovni vyjimecnosti je pryc a s nim i duvod proc jit do BMW 3.
Oturbeny ctyrhrnek umi dneska kdekdo. Mercedes ma v Ccku sestivalce a osmivalec AMG a obavam se, ze s takovym pristupem uz nebude v Nemecku dlouho platit oblibene rceni, ze BMW je sportovni a Mercedes je pro usedle ridice, kteri chteji pohodli. Mozna se to preklopi s nastupem nove M3 jky, ale to bude trvat jak dlouho ? 2 roky ? Do te doby bude paradoxne sportovneji vnimana 1ckova rada. Svet se proste ve psa obraci.
Máš problém diskutovat k tematu, možná se svět v * obrací, tematem této diskuse je ale údajný propad prodejů trojky... a ten se jednak, jak říkám, nekoná (viz. čísla za půlrok), jednak jsou prodeje v posl. dvou měsících ovlivněny koncem karos. variant e90, které zatím F30 nenahradila.
Jak pises, vzhledem k tomu ze touring a silnejsi diesly chybeji jsou vysledky stale dobre. Hodnotit se bude dat az za rok, kdy bude na svete i novej 4er a vsechny motorizace. Udelat za pul rok skoro 34tis kusu s 1/3 nabidky je podle me vysledek velice pekny.
Uvidime s cim prijde MB C, v minule generaci bych byl na vazkach jestli sahnout po E9X od BMW nebo po Cecku od MB. F30 se BMW docela pochlapilo, tak ted jen doufat ze se prekona i MB.
Současné céčko bylo lepší auto než E90, celkem bez debaty, F30 mu to vrací, otázkou je, jak říkáš, co s ním MB udělá v příští generaci. Takové C350 s poslední verzí AT je pořád auto jako víno.
Zalezi jak to clovek bere, me zaujimala sveho casu nejvyssi verze pod ///M, takze 335i a ta mi BMW prislo stale lepsi nez C s sice atmosferou, za co chvalim, ale jinak horsi. u jinych motorizaci a jinych verzi nez coupe bych uz sahnul po MB C.
U té 335i E90-2 hodně záleží, který ročník to byl, když jsem poprvé jel se sedanem AT někdy 2006, tak jsem se na netu vypisoval z frustrace z toho motoru. Takové kupé 2010 s DKG je už úplně jiné auto, já tvrdím, že N55 je lepší než N54 a jeho poslední ročníky jsou prakticky bez chyby.
To je zajimave. Do ted jsem se setkaval jen s nazorem presne opacnym, ze po prechodu na 1 twinscrol turbo ten motor stratil stavu a ze s 2 turby mitsubishi na tom 335i byla lip. Jinak po kombinaci prave s dvouspojkou jsem pokukoval.
jsou jenom dvě auta z dovozu - Oktávie a Fábie, které berou Němci částečně jako domácí značku (k SEATu si tenhle vztah nějak nevytvořili a měli na to víc času...). Byly doby, kdy v první dvacítce byla alespoň jeden Renault, sem tam nějakej ten FIAT a Japonci. Dneska komplet domácí výroba (až na tu škodovku...).
Když je v Česku trh s domácí produkcí někde kolem 40%, tak to tady leckteří "diskutující" kritizují. A není to dobře? Alespoň pro Německo? Asi není náhoda, že se tady trh nepropadá jako v Itálii, Francii o Španělsku ani nemluvě, když domácí preferují takhle domácí značky.
Na druhou stranu je pravda, že aby si lidi ty auta kupovali, tak kromě domácího původu musí mít i odpovídající vlastnosti. A německý trh ukazuje, že to funguje....
Němci jsou blázni, tohle auto je prostě k sežrání.. konečně už ho začínám potkávat na ulicích a líbí se mi víc a víc. Když jsem jednou procházel jedním nejmenovaným obchodním centrem, kde mělo shodou okolností BMW prezentaci nové trojky, při pohledu na vystavené auto a přiložené ceníky a kalkulace leasingových splátek už se mi začínaly v hlavě honit šílené nápady zahrnující výběry bankovních účtů. Tohle v mých očích umí jen BMW. To auto stojí za každou kačku. Nakonec (snad) vyhrál rozum a peníze půjdou v blízké době do pozemku, ale přiznám se, že kdykoliv vidím novou trojku, je mi to trochu líto :yes:
Hoši si prostě řekli ... kašleme na naši sportovní image a začneme dělat to co všichni ostatní a pošlapeme náš odkaz, takže do toho chci slyšet nápady... Přemotorovaný vobludy ! Dobrej nápad píšu si. Co R6ky šéfe, ty jsou legendární u nás co? Vyškrtnout, píšu si. Šéfe a co takhle přihodit do každýho auta tak 400 kg navrch ... jojo vždycky jsme dělali nejlehčí auta, to je dobrý, je to tam. Dál ? Co takhle narvat do 1ky předokolku ? Jojo jsme pověstní náhonem na zadek, takže to by nás taky mohlo položit, to pro dnešek stačí. Díky. ...... Tak chlapi rok se s rokem sešel a už to frčí , klobouk dolů!
takove kydy, az skoda reagovat...
1) F30 je lehci nez generace E90 a ta byla stejne tezka nebo lehci nez generace E46 kterou tady vsichni opevuji jako "posledni poradne bawo"
To vse F30 zvlada pri naprosto jinych rozmerech, ve srovnani s E46 je F30 prostorem uplne nekde jinde, a taky luxusni vybavou takze dalsi kladne body pro aktualni 3er.
2) Downsizing delaj vsichni, oturbene motory nasazujou vsichni... ted nedavno tu byl clanek s motorizacema ktere vyhrali "motor roku". Ikdyz je ta anketa nedokonala tak to ze fakticky v kazde kategorii BMW dominovalo se mu neda uprit => takze BMW motory porad umi, doba pokrocila a jednoduse ve sve dobe nejlepsi atmo R6 ted nahrazuji nejlepsi oturbene R4/R6 a V8 v 5er. O premotorovanosti nemuze byt rec, pokud nekomu vadi vykon 328i/335i muze si s klidnym srdcem koupit 316i ktere je ted rozhodne pouzitelnejsi auto nez bylo v predeslych atmosferickych generacich. Navic podvozkove je 3er stale na spici.
Spousta breku a spousta polopravd a omylu... klasicky obrazek zdejsich diskuzi pod kazdou ze znacek. U MB to jsou klasicke "dedkovske" reci, u Audi kritika haldexu. Mistni evergreen. :no:
No bmw na tom bylo podle mě o dost lépe než je nyní. Ano jsou to super auta. A ano moc rád bych si nějaké koupil. Ale nevidím nějaký velký důvod si koupit bmw namísto MB a nebo dokonce audi. V nějakém tom roce 98 bych neváhal ani vteřinu. A jak vidíš někteří zákazníci to možná vidí stejně.
Jinak to co jsem napsal je, jak je z textu možná poznat nutno brát trochu s nadsázkou. Tedy některé ... R6 pryč a X6/5M, GT , předokolka do 1ky jsou čirá a zlá realita.
X6/5M, GT , předokolka do 1ky jsou to co dela z BMW globalne uspesnejsi firmu. Xka se proste prodavaji a 1er konci obycejne u zen a tem je pohon ukradenej.
Prave s tim downsizingem ale mozna nemas az tolik pravdu. Kdyz jej delaji vsichni, a tedy i BMW, proc bych si mel kupovat zrovna BMW, kdyz v podstate totez dostanu kdekoli jinde? Jde proste o to, ze BMW zacina trochu tuctovatet. Ale souhlasim s ostatnimi, ze jde nejspis jen o prechodny jev, kdy vypadlo kombi.
Motory mají u BMW pořád dobré. Třílitr s turbem v benzínu je opravdu skvělý. A diesely mají ze všech nejlepší a těch se dneska prodává bohužel nejvíc... takže si nemyslím, že bys dostal kdekoliv jinde totéž...